Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2017

Η τουρκική σιδηροδρομική εταιρεία TCDD προκηρύσσει διαγωνισμό για συμπαραγωγή 96 τραίνων υψηλής ταχύτητας

 Καλλιτεχνική άποψη του σχεδιαζόμενου συρμού υψηλής ταχύτητας

Οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Τουρκίας (TCDD) κάλεσαν τις εταιρείες να συμμετέχουν έως τις 25 Ιανουαρίου σε μια σύμβαση τριών σταδίων για την προμήθεια στόλου 96 τραίνων με ανώτατη ταχύτητα 250 χλμ / ώρα με σταδιακή μεταφορά τεχνολογίας και παραγωγής στην Τουρκία.


Η TCDD απαιτεί τα πρώτα 20 τραίνα να έχουν 10% εγχώρια συμμετοχή. Το ποσοστό τοπικού περιεχομένου της επόμενης παρτίδας των 60 αμαξοστοιχιών θα αυξηθεί σε 53% και η παραγωγή θα μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Tülomsaş στο Eskişehir. Τα τελευταία 16 τραίνα θα σχεδιαστούν στην Τουρκία και θα έχουν τοπικό συμμετοχή στην παραγωγή κατά 74%!!!


Η TCDD αναμένει σημαντική εξοικονόμηση πόρων με τη σταδιακή μεταφορά της παραγωγής στην Τουρκία έναντι της εισαγωγής ολόκληρου του στόλου από το εξωτερικό. Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, η Τουρκία θα έχει στη συνέχεια και το δικαίωμα να εξάγει το τουρκικό υψηλής ταχύτητας τραίνο.

"Ξεκινήσαμε τη διαδικασία σχετικά με την παραγωγή ενός δικό μας εθνικού τραίνου υψηλής ταχύτητας", λέει ο υπουργός Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνίας της Τουρκίας κ. Ahmet Arslan. «Λαμβάνουμε μέτρα για να μπορέσουμε να αυξήσουμε πλήρως το εγχώριο περιεχόμενο των 96 αμαξοστοιχιών βήμα-βήμα».

Οι αμαξοστοιχίες πρέπει να σχεδιάζονται έτσι ώστε να πληρούν το σχετικό Ευρωπαϊκό Τεχνικό Πρότυπο Διαλειτουργικότητας (ΤΠΔ). Θα περιλαμβάνουν σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας, σύστημα ελέγχου IGBT / IGCT, κινητήρες ac / ac και θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα σηματοδότησης στα επίπεδα 1 και 2.

Κάθε συρμός θα έχει 470 θέσεις επιβατών, ένα εστιατόριο 16 θέσεων και σνακ μπαρ με οκτώ θέσεις. Επίσης πρέπει να υπάρχει χώρος σε κάθε αμαξοστοιχία για δύο αναπηρικά καροτσάκια.




Β θέση

Α θέση

Η TCDD βάση της σύμβασης απαιτεί επίσης δύο προσομοιωτές οδήγησης τραίνων, 10 προσομοιωτές τραπέζης οδήγησης και δύο συστήματα ελέγχου εκπαιδευτών (trainer control stations).

Με δεδομένο ότι ο προϋπολογισμός του συμβολαίου είναι περίπου 3 δις δολάρια αναμένεται να εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον από πολλές κατασκευάστριες εταιρείες.

Η Τουρκία επεκτείνει διαρκώς το υπάρχον δίκτυο υψηλής ταχύτητας Άγκυρα - Πολτάλι - Κωνσταντινούπολη Pendik / Konya. Νέες γραμμές βρίσκονται υπό κατασκευή από την περιοχή ανατολικά της Άγκυρας μέχρι τη Σεβάστεια  (Sivas), και από το Πολτάλι έως το Αφγιανκαράχισαρ, το Ουσακ και τη Σμύρνη.

Το έργο Άγκυρα - Σεβάστεια αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2018. Θα μειώσει την σιδηροδρομική απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων από 603 χιλιόμετρα στα 405 χιλιόμετρα και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από 12 ώρες σε 2 ώρες!!!

Η γραμμή Polatili - Σμύρνη θα έχει μήκος 508 χιλιόμετρα και θα έχει 43 σήραγγες συνολικού μήκους 35 χιλιομέτρων και 56 κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 22 χιλιομέτρων. Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης του έργου στις 12 Νοεμβρίου, ο Arslan δήλωσε ότι το τμήμα Polatli - Uşak θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2019. Προβλέπεται η μετακίνηση μεταξύ Άγκυρας και Ουσάκ να διαρκεί 2 ώρες, με επιπλέον διαδρομή 1h 30min από εκεί ως στη Σμύρνη.

Πηγή:
- TCDD launches tender for 96 high-speed trains
http://m.railjournal.com/index.php/high-speed/tcdd-launches-tender-for-96-high-speed-trains.html

- Eurasian rail investments in 2018 and beyond
http://www.istanbulrailtech.com/Medya/Haberler/Eurasian-rail-investments-in-2018-and-beyond

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου