Σάββατο, 2 Δεκεμβρίου 2017

"Νέος" Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης - Δείτε φωτογραφίες μιας άλλης εποχής...

Ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης αποτελεί τον κεντρικό επιβατικό σταθμό της πόλης για όλες τις επιβατικές αμαξοστοιχίες. Βρίσκεται επί της οδού Μοναστηρίου, στη συμβολή της με την Αναγεννήσεως. Είναι γνωστός, απλά, και ως «Σταθμός» ενώ εκεί έχουν την αφετηρία τους οι περισσότερες λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ. Η είσοδος στο σταθμό γίνεται από την οδό Μοναστηρίου και από την οδό Μαργαροπούλου. Αποτελεί τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σταθμό στην Ελλάδα, και έναν από τους μεγαλύτερους στα Βαλκάνια. Η συνολική του έκταση καταλαμβάνει 80 στρέμματα, ενώ το κεντρικό κτήριο καλύπτει επιφάνεια 55.000 τετραγωνικών μέτρων. Διαθέτει μια μεγάλη κεντρική αίθουσα όπου βρίσκονται τα εκδοτήρια, και όλες οι σχετικές με την εξυπηρέτηση επιβατών υποδομές, όπως χώρος αποσκευών, καφέ, εστιατόρια, ταχυδρομικό γραφείο και εμπορικά καταστήματα, ενώ ο επάνω όροφος στεγάζει τις υπηρεσίες του ΟΣΕ. Για την απρόσκοπτη διακίνηση των επιβατών ο σταθμός διαθέτει 4 κρηπιδώματα, η πρόσβαση στα οποία γίνεται με υπόγειο διάδρομο και κυλιόμενες σκάλες. Η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών εξασφαλίζεται από 8 γραμμές, οι μεγαλύτερες των οποίων (3η και 4η) έχουν ωφέλιμο μήκος 440 μέτρα. Όλο το δίκτυο των γραμμών του σταθμού είναι, εδώ και αρκετά χρόνια, ηλεκτροκινούμενο.

Ιστορικό
Ο σταθμός εγκαινιάσθηκε από τον υπουργό Δημοσίων Έργων Δημήτριο Βρανόπουλο την Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 1961. Στα εγκαίνια παρευρέθηκαν ο υπουργός Βορείου Ελλάδος Διονύσης Μανέντης, ο υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γρηγόρης Κασιμάτης, ο βουλευτής Αλέξανδρος Θεοδοσιάδης και άλλοι επίσημοι. Ο επίσκοπος Στέφανος τέλεσε τον Αγιασμό του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού. Για τον Σ.Σ. είναι ακόμα γνωστό ότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 1935 και οι εργασίες ανεγέρσεως ξεκίνησαν το 1937. Κατά την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και καθ' όλην την διάρκεια της Κατοχής διεκόπησαν οι εργασίες και ξανάρχισαν τον Ιανουάριο του 1951 από την κεντρώα κυβέρνηση Πλαστήρα - Βενιζέλου - Παπανδρέου.









Πηγή:
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AD%CE%BF%CF%82_%CE%A3%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82_%CE%A3%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82_%CE%98%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82

- Από το άλμπουμ "Σιδηροδρομικός σταθμός , έναρξη λειτουργίας με δύο γραμμές."
https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.10155071069119599&type=3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου