Η άμαξά σας περιμένει, κυρία! Το πολυτελές σιδηροδρομικό βαγόνι της Βασίλισσας Βικτωρίας του 1869 παίρνει μια νέα παράταση ζωής, καθώς οι εργαζόμενοι αντικαθιστούν προσεκτικά την εσωτερική του διακόσμηση από χρυσά φύλλα.
Η Βασίλισσα Βικτωρία ήταν ο πρώτος Βρετανός μονάρχης που ταξίδευε με τρένο το 1842 ενώ κατασκεύασε τη δική της βασιλική άμαξα το 1869.
Η κατασκευή ολοκληρώθηκε το 1895 και με επικάλυψη χρυσού 23 καρατίων και πολυτελή υφάσματα για τους εσωτερικούς χώρους.
Η ατμομηχανή δεν έχει πλήρως αποκατασταθεί από τη δεκαετία του 1960 αλλά ανακαινίζεται σήμερα χάρη σε έναν μυστηριώδη δωρητή που δεν θέλει να αποκαλυφθεί η ταυτότητά του.
Η αμαξοστοιχία της Βασίλισσας Βικτώριας ανακαινίζεται για πρώτη φορά μετά από μισό αιώνα και θα αποκατασταθεί εν μέρει στην προηγούμενη δόξα της ώστε να είναι έτοιμη για τον βασιλικό γάμο τον Μάιο.
Η Βικτώρια ήταν η πρώτη βρετανίδα μονάρχης που ταξίδευε με το τρένο από το 1842 και της άρεσε τόσο πολύ που ανέθεσε την κατασκευή δική της βασιλικής άμαξας το 1869 - για να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά από μέλη της βασιλικής οικογένειας.
Το αρχικό του κόστος ήταν μόλις £ 1.800, με τη βασίλισσα να δωρίζει £ 800 από δικά της χρήματα για να πληρώσει το πολυτελές χρυσό χρώμα 23 καρατίων που χρησιμοποιήθηκε στο εσωτερικό μαζί με πολύτιμα μεταξωτά και σατέν.
Η άμαξα της Βασίλισσας Βικτώριας, που χτίστηκε το 1869 και τροποποιήθηκε το 1895, ανακαινίζεται για πρώτη φορά μετά από μισό αιώνα.
Στην εικόνα φαίνεται το πολυτελές σαλόνι της άμαξας, με τελειώματα από ναυτικό μετάξι και έγχρωμη χρυσή επικάλυψη στα έπιπλα 23 καρατίων.
Στην φωτογραφία φαίνεται η ξύλινη τουαλέτα, που περιβάλλεται από σκούρο μπλε μεταξωτό εσωτερικό κάλυμα.
Η Βικτώρια ήταν ο πρώτος Βρετανός μονάρχης που ταξίδευε με τραίνο, αναθέτοντας την κατασκευή της δικής της άμαξας (που απεικονίζεται στη φωτογραφία στο Εθνικό Μουσείο Σιδηροδρόμων της Υόρκης) για να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από μέλη της βασιλικής οικογένειας
Τώρα η αξία της είναι πολύ μεγαλύτερη και βρίσκεται στην έκθεση στο Εθνικό Μουσείο Σιδηροδρόμων στο Υόρκη.
Αν και το εσωτερικό αποκαταστάθηκε το 2003, το εξωτερικό της δεν έχει ανακαινιστεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 μέχρι σήμερα.
Η 18μηνη ανακαίνιση θα περιλαμβάνει την απογύμνωση πίσω στρώσεων χρωμάτων και βερνικιών και την εφαρμογή φύλλων φύλλου χρυσού 23,75 καρατίων με το χέρι, για να διασφαλιστεί ότι θα μοιάζει όπως ακριβώς πριν από 122 χρόνια.
Το βαγόνι ανακαινίστηκε με βάση δεύτερη άμαξα του 1895 και είναι πλούσια τελειωμένο σε τικ με πολύτιμα μεταξωτά, σατέν και ξύλο σφενδάμου.
Ο εσωτερικός χώρος (υπνοδωμάτιο με δύο μονά κρεβάτια) δεν ανακαινίστηκε από τις αρχές της δεκαετίας του 1960
Η 18μηνη ανακαίνιση θα περιλαμβάνει την απογύμνωση πίσω στρώσεων χρωμάτων και βερνικιών και την εφαρμογή φύλλων φύλλου χρυσού 23,75 καρατίων με το χέρι, για να διασφαλιστεί ότι φαίνεται όπως έκαναν πριν από 122 χρόνια. Στην εικόνα είναι η τραπεζαρία με πολυθρόνες, καναπέδες και τραπεζάκια.
Το διαμέρισμα της κουζίνας της άμαξας της βασίλισσας Βικτώριας οδηγεί σε ένα υπνοδωμάτιο με δύο μονά κρεβάτια.
Στη φωτογραφία φαίνεται ένα διαμέρισμα της άμαξας από όπου η Βασίλισσα μπορούσε να θαυμάσει την θέα, στο δρόμο για το Windsor Castle ή το Balmoral.
Ένας μυστηριώδης δωρητής βρίσκεται πίσω από το έργο ανακαίνισης, το οποίο αναμένεται να κοστίσει ένα εκατομμύριο στερλίνες.
Η Ελένη ντε Σαράμ, διαχειριστής συλλογών και συλλογών στο Εθνικό Μουσείο Σιδηροδρόμων, δήλωσε: «Το Salon Queen Victoria κεντρίζει το ενδιαφέρον των επισκεπτών από όλο τον κόσμο και είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα του μουσείου.
«Ωστόσο, παρά την καλή φροντίδα, η πάροδος των χρόνων αρχίζει να γίνεται εμφανής, καθώς ρωγμές εμφανίζονται στην επένδυση, η λάκα αποκολλάται και κιτρινίζει ενώ το χρώμα έχει αρχίσει να ξεθωριάζει.
Η βασίλισσα Βικτώρια και η πριγκίπισσα Μπέατρις κάθονται στην πολυτελή άμαξα του βασιλικού τρένου κατά τη διάρκεια ενός από τα 100 ταξίδια της.
Η Βασίλισσα χρησιμοποίησε την βασιλική άμαξα σε περισσότερα από εκατό ταξίδια γύρω από τη Βρετανία, ειδικά καθ 'οδόν προς την εξοχική κατοικία της στη Σκωτία στο Balmoral
Το βασιλικό τραίνο αποτελούνταν αρχικά από δύο άμαξες, αλλά ο σχεδιαστής Richard Bore αναγκάστηκε να το ενσωματώσει σε μια μόνο 12-τροχη άμαξα το 1895, αφού η ιδιότροπη βασίλισσα αρνήθηκε να κινείται μεταξύ των δύο βαγονιών κατά την διάρκεια του ταξιδιού.
Η βασίλισσα Βικτώρια επιθυμούσε τα τρένα της να ταξιδεύουν με μέγιστη ταχύτητα 40 μίλια / ώρα κατά τη διάρκεια της μέρας και με 30 μίλια / ώρα τη νύχτα - και λέγεται ότι είχε ένα ειδικό σήμα εγκατεστημένο στην οροφή ενός από τα βασιλικά βαγόνια για να μπορεί να ειδοποιήσει τον μηχανοδηγό να επιβραδύνει εάν αισθανόταν πήγαινε πάρα πολύ γρήγορα
Το πολυτελές βαγόνι είχε τα διαμερίσματα της ημέρας και της νύχτας της Βασίλισσας, τις τουαλέτες και τα καταλύματα για τους υπηρέτες της
Το τελευταίο ταξίδι της Βασίλισσας έλαβε χώρα στις 6 Νοεμβρίου 1900, λίγους μήνες πριν το θάνατό της στις 22 Ιανουαρίου του επόμενου έτους
«Είναι πολύ συναρπαστικό να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε αυτόν τον βασιλικό θησαυρό στην προηγούμενη δόξα του, χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό των τελευταίων υλικών και τεχνικών, καθώς και των παραδοσιακών τεχνικών δεξιοτήτων.
«Είμαστε επίσης ευγνώμονες στους γενναιόδωρους δωρητές μας, χωρίς τους οποίους δεν θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε έργα αποκατάστασης αυτής της κλίμακας.
«Σχεδιάζουμε να ολοκληρώσουμε την πρώτη πλευρά εγκαίρως για τον βασιλικό γάμο που αναμένεται να γίνει τον Μάιο».
Η Βασίλισσα Βικτώρια χρησιμοποιούσε την άμαξα συχνά για να μετακινηθεί στο Windsor και στο Balmoral. Πιστεύεται ότι συχνά σταματούσε το τρένο για να θαυμάσει την θέα στο δρόμο προς τη Σκωτία και να φάει τα γεύματά της, τα οποία αρνούνταν να καταναλώσει εν κινήσει.
Ένα μέλος του τεχνικού προσωπικού ζωγραφίζει το λεπτό εξωτερικό χρυσό
Ένα άλλο μέλος της ομάδας στο Εθνικό Μουσείο Σιδηροδρόμων της Υόρκης εργάζεται για να αναμορφώσει το εξωτερικό σε χρυσό 23 καρατίων
Πηγή:
- Your carriage awaits, Ma'am! Queen Victoria's 1869 luxury railway saloon is given a new lease of life as workers painstakingly replace its gold leaf interior
http://www.dailymail.co.uk/news/article-5191381/Queen-Victoria-train-carriage-restored.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου