Προσπαθώντας να μεταπείσει τους Ιταλούς της FS να μην αποχωρήσουν από το διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ, το ΤΑΙΠΕΔ παρέτεινε, εκ νέου, την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών στις 30 Ιουνίου.
Του Φώτη Φωτεινού
Επισήμως, το ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζει ότι η παράταση δόθηκε, κατόπιν σχετικών εισηγήσεων των συμβούλων του και αιτήματος ενδιαφερόμενου επενδυτή.
Ουσιαστικά, το Ταμείο επιθυμεί την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του κλεισίματος του φακέλου των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ώστε οι υποψήφιοι επενδυτές της ΕΕΣΣΤΥ να έχουν «καθαρό τοπίο».
Ωστόσο, στο παρασκήνιο, το ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζεται θορυβημένο, ύστερα από την δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της FS Ρενάτο Ματσοντσίνι, ο οποίος απέκλεισε το ενδεχόμενο κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για την ΕΕΣΣΤΥ, δηλώνοντας ότι «είναι σημαντικό να έχουμε υπηρεσίες συντήρησης εντός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ουσιαστικά, η δήλωσή αυτή ήρθε σε συνέχεια των εξαγγελιών περί επενδύσεων 500 εκατ. σε τροχαίο υλικό.
Με άλλα λόγια, οι Ιταλοί εκτιμάται ότι θα περιμένουν την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση το 2018, ώστε το 2019 να βάλουν τις δικές τους μηχανές και βαγόνια.
Ωστόσο, τι θα γίνει η σύμβαση συντήρησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Η ΕΕΣΣΤΥ, η οποία είναι κρατική εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, έχει υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση συντήρησης των βαγονιών της για 5 + 5 χρόνια. Μάλιστα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί τον κύριο πελάτη της ΕΕΣΣΤΥ, αποδίδοντάς της περί τα 28 εκατ. ετησίως.
Τι θα κάνουν οι Ιταλοί; Θα σεβαστούν την 5η διάρκεια της σύμβασης ή εξετάζουν εναλλακτικά σενάρια;
Από την ΕΕΣΣΤΥ, αλλά και το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζουν ότι οι Ιταλοί θα σεβαστούν την σύμβαση, διότι – σε διαφορετική περίπτωση – βρίσκονται αντιμέτωποι με ρήτρες, υπό την προϋπόθεση ότι η ΕΕΣΣΤΥ καλύπτει τις συμβατικές της υποχρεώσεις προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ωστόσο, εάν εμμείνουν οι Ιταλοί, μεσοπρόθεσμα η ΕΕΣΣΤΥ, αλλά και η ΓΑΙΑΟΣΕ (αποτελεί τον μισθωτή των βαγονιών του ελληνικού δημοσίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) βρίσκονται αντιμέτωπες με σειρά… προκλήσεων.
Πηγή:
- To ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να μεταπείσει τους Ιταλούς για την ΕΕΣΣΤΥ. Στα 28 εκατ. το ετήσιο κόστος συντήρησης
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%80%CE%B5%CE%B4-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%80%CE%B1%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B9/
Του Φώτη Φωτεινού
Επισήμως, το ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζει ότι η παράταση δόθηκε, κατόπιν σχετικών εισηγήσεων των συμβούλων του και αιτήματος ενδιαφερόμενου επενδυτή.
Ουσιαστικά, το Ταμείο επιθυμεί την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του κλεισίματος του φακέλου των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ώστε οι υποψήφιοι επενδυτές της ΕΕΣΣΤΥ να έχουν «καθαρό τοπίο».
Ωστόσο, στο παρασκήνιο, το ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζεται θορυβημένο, ύστερα από την δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της FS Ρενάτο Ματσοντσίνι, ο οποίος απέκλεισε το ενδεχόμενο κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για την ΕΕΣΣΤΥ, δηλώνοντας ότι «είναι σημαντικό να έχουμε υπηρεσίες συντήρησης εντός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ουσιαστικά, η δήλωσή αυτή ήρθε σε συνέχεια των εξαγγελιών περί επενδύσεων 500 εκατ. σε τροχαίο υλικό.
Με άλλα λόγια, οι Ιταλοί εκτιμάται ότι θα περιμένουν την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση το 2018, ώστε το 2019 να βάλουν τις δικές τους μηχανές και βαγόνια.
Ωστόσο, τι θα γίνει η σύμβαση συντήρησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Η ΕΕΣΣΤΥ, η οποία είναι κρατική εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, έχει υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση συντήρησης των βαγονιών της για 5 + 5 χρόνια. Μάλιστα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί τον κύριο πελάτη της ΕΕΣΣΤΥ, αποδίδοντάς της περί τα 28 εκατ. ετησίως.
Τι θα κάνουν οι Ιταλοί; Θα σεβαστούν την 5η διάρκεια της σύμβασης ή εξετάζουν εναλλακτικά σενάρια;
Από την ΕΕΣΣΤΥ, αλλά και το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζουν ότι οι Ιταλοί θα σεβαστούν την σύμβαση, διότι – σε διαφορετική περίπτωση – βρίσκονται αντιμέτωποι με ρήτρες, υπό την προϋπόθεση ότι η ΕΕΣΣΤΥ καλύπτει τις συμβατικές της υποχρεώσεις προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ωστόσο, εάν εμμείνουν οι Ιταλοί, μεσοπρόθεσμα η ΕΕΣΣΤΥ, αλλά και η ΓΑΙΑΟΣΕ (αποτελεί τον μισθωτή των βαγονιών του ελληνικού δημοσίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) βρίσκονται αντιμέτωπες με σειρά… προκλήσεων.
Πηγή:
- To ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να μεταπείσει τους Ιταλούς για την ΕΕΣΣΤΥ. Στα 28 εκατ. το ετήσιο κόστος συντήρησης
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%80%CE%B5%CE%B4-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%80%CE%B1%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B9/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου