Τρένα vs αεροπλάνα είναι η μάχη που θα δοθεί το επόμενο διάστημα με επίκεντρο την σύνδεση της Αθήνας με την Θεσσαλονίκη. Τα σχέδια των Ιταλών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Κωστής Χριστοδούλου
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από σήμερα έχει περάσει στα χέρια των ιταλικών σιδηροδρόμων (Ferrovie Dello Stato Italiane) και παραμένουν τυπικές διαδικασίες (σ.σ. έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ένωση) ώστε να αναλάβει την διοίκηση της εταιρείας. Εάν υπάρχουν κάποιοι που "πανηγυρίζουν" για αυτή την εξέλιξη δεν είναι άλλοι από τους επιβάτες των τρένων. Αντίθετα αυτοί που "κλαίνε" είναι η μερίδα των "ημέτερων" εργαζομένων που ζούσαν εις βάρος των ελάχιστον που εργάζονταν και οι εκπρόσωποι των ανταγωνιστικών μέσων.
Όταν πριν από τρία περίπου χρόνια, τον Απρίλιο του 2014, η Ryanair έμπαινε δυναμικά στην γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη το news247 είχε καταγράψει την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί από τον πόλεμο τιμών και προσφορών όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί από την κόντρα μεταξύ Aegean και Ryanair. Από την μάχη των αιθέρων οι βασικοί χαμένοι ήταν τα επίγεια μέσα: το λεωφορείο και το τρένο.
Χθες μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου των Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων, Remato Mazzonicini δήλωσε ότι "η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί μία ευκαιρία (...) για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους που θα μπορούν να υπολογίζουν στην τεχνογνωσία και στην εμπειρία των Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων FS". Λίγη ώρα αργότερα μιλώντας στον δημοσιογράφο Αχιλλέα Τόπα και στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ ανέφερε ότι "η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη μπορεί να είναι πάρα πολύ ελκυστική ειδικά με την ολοκλήρωση των νέων υποδομών που θα κατασκευαστούν. Πιστεύω ότι αυτή η γραμμή μελλοντικά μπορεί να καταστεί μία από τις πιο σημαντικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ευρώπη". Χαρακτηριστικά τόνισε ότι η περίπτωση της γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης μπορεί να "πατήσει πάνω" σε αυτή της γραμμής Ρώμη - Μιλάνο:" Το 2005 στη γραμμή Μιλάνο - Ρώμη μόλις το 30% των επιβατών χρησιμοποιούσε το τρένο. Τώρα μετά από 10 χρόνια σωστής δουλειάς το 65% των επιβατών ταξιδεύει με το τρένο".
Τα παραπάνω έρχονται μόλις μία ημέρα μετά από το ρεπορτάζ του news247 που δείχνει ότι η μάχη των αιθέρων δείχνει να κοπάζει με το 2017 να "κόβονται" αρκετές θέσεις από τις πτήσεις που ενώνουν Αθήνα με Θεσσαλονίκη. Εάν όντως έχουμε μία αντιγραφή της "γραμμής Ρώμη Μιλάνο, δεν αποκλείεται να δούμε και αποχώρηση παικτών στον αεροπρικό τομέα καθώς το τρένο θα είναι ασυναγώνιστο πέρα από το επίπεδο των τιμών πλέον και σε θέμα χρόνου, άνεσης και παροχών.
Στο crash test μεταξύ των δύο μέσων το τρένο ήδη βγαίνει νικητής σε επίπεδο σταθερότητας της τιμής (δεν επηρεάζεται από τιμές καυσίμων, κόστη αεροδρομίων, επιπλέον βαλίτσες) και ευκολίας πρόσβασης ( σταθμοί στα κέντρα των δύο πόλεων, χωρίς έξτρα κόστη σε χρόνο και χρήμα για μεταφορά) και αν επιτευχθούν οι αλλαγές που υπόσχονται οι Ιταλοί πλέον θα κερδίσουν και το στοίχημα του χρόνου καθώς η διαδρομή μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας πέφτει σε 3μίση ώρες. Πρόκειται για ένα χρόνο που αν κάποιος τον υπολογίσει "πόρτα - πόρτα" είναι περίπου αντίστοιχος με τις διαδικασίες και την απόσταση από τις πόλεις στην οποία βρίσκονται τα αεροδρόμια.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι Ιταλοί σκοπεύουν να ρίξουν πάνω από 500 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο για την απόκτηση νέων αμαξοστοιχιών που υπολογίζεται ότι θα μπουν στις ράγες σε δύο περίπου χρόνια όταν και ολοκληρωθεί πλήρως η διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή (σ.σ. η παράδοση της έχει καθυστερήσει πάνω από 10 χρόνια).
Τέλος από το "πάρτυ" που αναμένεται να ξεκινήσει βασικοί χαμένοι θα είναι το λεωφορείο και σε ένα βαθμό και το αυτοκίνητο το οποίο από πιο οικονομικό μέσο στο παρελθόν με την αύξηση της τιμής στα καύσιμα και το πλήθος των διοδίων έχει καταστεί από τα πλέον ακριβά.
Πηγή:
- Αθήνα - Θεσσαλονίκη: Το πάρτι τώρα αρχίζει στις μετακινήσεις
http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/epixeiriseis/athhna-thessalonikh-to-parti-twra-arxizei-stis-metakinhseis.4485688.html
Κωστής Χριστοδούλου
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από σήμερα έχει περάσει στα χέρια των ιταλικών σιδηροδρόμων (Ferrovie Dello Stato Italiane) και παραμένουν τυπικές διαδικασίες (σ.σ. έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ένωση) ώστε να αναλάβει την διοίκηση της εταιρείας. Εάν υπάρχουν κάποιοι που "πανηγυρίζουν" για αυτή την εξέλιξη δεν είναι άλλοι από τους επιβάτες των τρένων. Αντίθετα αυτοί που "κλαίνε" είναι η μερίδα των "ημέτερων" εργαζομένων που ζούσαν εις βάρος των ελάχιστον που εργάζονταν και οι εκπρόσωποι των ανταγωνιστικών μέσων.
Όταν πριν από τρία περίπου χρόνια, τον Απρίλιο του 2014, η Ryanair έμπαινε δυναμικά στην γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη το news247 είχε καταγράψει την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί από τον πόλεμο τιμών και προσφορών όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί από την κόντρα μεταξύ Aegean και Ryanair. Από την μάχη των αιθέρων οι βασικοί χαμένοι ήταν τα επίγεια μέσα: το λεωφορείο και το τρένο.
Χθες μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου των Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων, Remato Mazzonicini δήλωσε ότι "η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί μία ευκαιρία (...) για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους που θα μπορούν να υπολογίζουν στην τεχνογνωσία και στην εμπειρία των Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων FS". Λίγη ώρα αργότερα μιλώντας στον δημοσιογράφο Αχιλλέα Τόπα και στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ ανέφερε ότι "η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη μπορεί να είναι πάρα πολύ ελκυστική ειδικά με την ολοκλήρωση των νέων υποδομών που θα κατασκευαστούν. Πιστεύω ότι αυτή η γραμμή μελλοντικά μπορεί να καταστεί μία από τις πιο σημαντικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ευρώπη". Χαρακτηριστικά τόνισε ότι η περίπτωση της γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης μπορεί να "πατήσει πάνω" σε αυτή της γραμμής Ρώμη - Μιλάνο:" Το 2005 στη γραμμή Μιλάνο - Ρώμη μόλις το 30% των επιβατών χρησιμοποιούσε το τρένο. Τώρα μετά από 10 χρόνια σωστής δουλειάς το 65% των επιβατών ταξιδεύει με το τρένο".
Τα παραπάνω έρχονται μόλις μία ημέρα μετά από το ρεπορτάζ του news247 που δείχνει ότι η μάχη των αιθέρων δείχνει να κοπάζει με το 2017 να "κόβονται" αρκετές θέσεις από τις πτήσεις που ενώνουν Αθήνα με Θεσσαλονίκη. Εάν όντως έχουμε μία αντιγραφή της "γραμμής Ρώμη Μιλάνο, δεν αποκλείεται να δούμε και αποχώρηση παικτών στον αεροπρικό τομέα καθώς το τρένο θα είναι ασυναγώνιστο πέρα από το επίπεδο των τιμών πλέον και σε θέμα χρόνου, άνεσης και παροχών.
Στο crash test μεταξύ των δύο μέσων το τρένο ήδη βγαίνει νικητής σε επίπεδο σταθερότητας της τιμής (δεν επηρεάζεται από τιμές καυσίμων, κόστη αεροδρομίων, επιπλέον βαλίτσες) και ευκολίας πρόσβασης ( σταθμοί στα κέντρα των δύο πόλεων, χωρίς έξτρα κόστη σε χρόνο και χρήμα για μεταφορά) και αν επιτευχθούν οι αλλαγές που υπόσχονται οι Ιταλοί πλέον θα κερδίσουν και το στοίχημα του χρόνου καθώς η διαδρομή μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας πέφτει σε 3μίση ώρες. Πρόκειται για ένα χρόνο που αν κάποιος τον υπολογίσει "πόρτα - πόρτα" είναι περίπου αντίστοιχος με τις διαδικασίες και την απόσταση από τις πόλεις στην οποία βρίσκονται τα αεροδρόμια.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι Ιταλοί σκοπεύουν να ρίξουν πάνω από 500 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο για την απόκτηση νέων αμαξοστοιχιών που υπολογίζεται ότι θα μπουν στις ράγες σε δύο περίπου χρόνια όταν και ολοκληρωθεί πλήρως η διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή (σ.σ. η παράδοση της έχει καθυστερήσει πάνω από 10 χρόνια).
Τέλος από το "πάρτυ" που αναμένεται να ξεκινήσει βασικοί χαμένοι θα είναι το λεωφορείο και σε ένα βαθμό και το αυτοκίνητο το οποίο από πιο οικονομικό μέσο στο παρελθόν με την αύξηση της τιμής στα καύσιμα και το πλήθος των διοδίων έχει καταστεί από τα πλέον ακριβά.
Πηγή:
- Αθήνα - Θεσσαλονίκη: Το πάρτι τώρα αρχίζει στις μετακινήσεις
http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/epixeiriseis/athhna-thessalonikh-to-parti-twra-arxizei-stis-metakinhseis.4485688.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου