Αγονες γραμμές και παράνομες ενισχύσεις το «κλειδί» για ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ
Η απόκτηση σιδηροδρομικής άδειας από δημόσιο φορέα που δεν θα είναι όμως η ΓΑΙΑΟΣΕ θα εξεταστεί, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τις επιβατικές μεταφορές, εφόσον θεωρηθεί απαραίτητο για την κάλυψη των άγονων γραμμών. Συζήτηση όμως που για την ώρα δεν αποτελεί προτεραιότητα, λίγες μόλις ημέρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους.
Εξάλλου φαίνεται πως δεν υπάρχει πρόθεση καθυστέρησης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, παρά τις ανησυχίες που εκφράστηκαν μες στην εβδομάδα για «εκτροχιασμό» με αφορμή διορθώσεις στην υπουργική απόφαση σχετικά με την επιχορήγηση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας. Μένει λοιπόν η έγκριση διαγραφής των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ύψους 750 εκατ. ευρώ, ακολούθως η έκδοση ΚΥΑ για τη διαγραφή καθώς και ο έλεγχος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Εκτιμάται ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί περίπου τον Απρίλιο.
Η ετήσια επιχορήγηση αποτελεί δικλίδα ασφαλείας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως δείχνει ο προϋπολογισμός που εγκρίθηκε για το 2017. Η εταιρεία παρουσιάζει έσοδα της τάξεως των 128,16 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 50 εκατ. αφορούν τις άγονες γραμμές, με τα έξοδα να διαμορφώνονται στα 122,5 εκατ. Χωρίς λοιπόν την κρατική επιδότηση των 50 εκατ. ετησίως η επένδυση θα καταστεί προβληματική.
Παράλληλα φαίνεται πως η εξέλιξη σχετικά με τη διαγραφή των κρατικών ενισχύσεων δεν αποτελεί «κλειδί» μόνο για τη μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», μετά την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας στις 30 Ιουνίου 2017, υπάρχει και νέο ενδιαφέρον για την εταιρεία συντήρησης.
Οποιοσδήποτε νέος επενδυτής όμως οφείλει να συμπράξει με έναν εκ των δύο αρχικά ενδιαφερομένων, Ferrovie Dello Stato Italiane και Skoda Transportation, για την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς. Μια συνεργασία ίσως να είναι το κίνητρο για αναθέρμανση του ενδιαφέροντος των Ιταλών για τη ROSCO, μετά τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου στο «Βήμα της Κυριακής» για «υπηρεσίες συντήρησης εντός ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ολγα Κλώντζα
Πηγή:
- Αγονες γραμμές και παράνομες ενισχύσεις το «κλειδί» για ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=859526
Η απόκτηση σιδηροδρομικής άδειας από δημόσιο φορέα που δεν θα είναι όμως η ΓΑΙΑΟΣΕ θα εξεταστεί, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τις επιβατικές μεταφορές, εφόσον θεωρηθεί απαραίτητο για την κάλυψη των άγονων γραμμών. Συζήτηση όμως που για την ώρα δεν αποτελεί προτεραιότητα, λίγες μόλις ημέρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους.
Εξάλλου φαίνεται πως δεν υπάρχει πρόθεση καθυστέρησης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, παρά τις ανησυχίες που εκφράστηκαν μες στην εβδομάδα για «εκτροχιασμό» με αφορμή διορθώσεις στην υπουργική απόφαση σχετικά με την επιχορήγηση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας. Μένει λοιπόν η έγκριση διαγραφής των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ύψους 750 εκατ. ευρώ, ακολούθως η έκδοση ΚΥΑ για τη διαγραφή καθώς και ο έλεγχος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Εκτιμάται ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί περίπου τον Απρίλιο.
Η ετήσια επιχορήγηση αποτελεί δικλίδα ασφαλείας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως δείχνει ο προϋπολογισμός που εγκρίθηκε για το 2017. Η εταιρεία παρουσιάζει έσοδα της τάξεως των 128,16 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 50 εκατ. αφορούν τις άγονες γραμμές, με τα έξοδα να διαμορφώνονται στα 122,5 εκατ. Χωρίς λοιπόν την κρατική επιδότηση των 50 εκατ. ετησίως η επένδυση θα καταστεί προβληματική.
Παράλληλα φαίνεται πως η εξέλιξη σχετικά με τη διαγραφή των κρατικών ενισχύσεων δεν αποτελεί «κλειδί» μόνο για τη μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», μετά την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας στις 30 Ιουνίου 2017, υπάρχει και νέο ενδιαφέρον για την εταιρεία συντήρησης.
Οποιοσδήποτε νέος επενδυτής όμως οφείλει να συμπράξει με έναν εκ των δύο αρχικά ενδιαφερομένων, Ferrovie Dello Stato Italiane και Skoda Transportation, για την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς. Μια συνεργασία ίσως να είναι το κίνητρο για αναθέρμανση του ενδιαφέροντος των Ιταλών για τη ROSCO, μετά τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου στο «Βήμα της Κυριακής» για «υπηρεσίες συντήρησης εντός ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ολγα Κλώντζα
Πηγή:
- Αγονες γραμμές και παράνομες ενισχύσεις το «κλειδί» για ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=859526
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου