Κυριακή 30 Απριλίου 2017

Διαβάστε ένα παλιότερο δημοσίευμα πρόταση (του 2013) για 4ο θεματικό τραίνο στην παλιά ορεινή χάραξη (Μπράλος) - Φωτογραφίες!!!

Μια πρόταση που έχει δυτό στόχο κάνει ένας από τους πλέον διακριτικούς αλλά ιδιαίτερα αξιόλογος Περιφερειακός Σύμβουλος της πλειοψηφούσας παράταξης, ο κ. Γιάννης Κατσίκας. Από τη μια προτείνει ένα τουριστικό προορισμό για την Ανατολική Στερεά και κυρίαρχα την Φθιώτιδα και από την άλλη στοχεύει να διατηρήσει ανοικτή την μέχρι σήμερα σιδηροδρομική διαδρομή Λιανοκλάδι – Τιθορέα ακόμη και για τους ίδιους τους κατοίκους αυτών των περιοχών, τώρα που σήραγγα Καλλίδρομου είναι πλέον γεγονός! Η «ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ» φιλοξενεί τις απόψεις τους και εύχεται η πρότασή του αυτή να βρει θετική ανταπόκριση στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση αλλά και στην Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ!



Κύριε Κατσίκα, αρχικά θέλουμε να μας περιγράψετε πως σας «γεννήθηκε» αυτή η πρόταση;
Κύριε Ρόδη, όπως θα γνωρίζετε και εσείς και οι αναγνώστες μας, την Τετάρτη 22 Μαΐου έγιναν τα εγκαίνια της μεγαλύτερης σήραγγας της νέας σιδηροδρομικής γραμμής , της σήραγγας του Καλλίδρομου. Κατά την διάρκεια των εγκαινίων και σε δηλώσεις υπευθύνων  ακούστηκε ότι η νέα σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα –Ρεγγίνι –Μώλος –Λιανοκλάδι  θα είναι έτοιμη στα μέσα του 2015.  Μετά από αυτή την εξέλιξη, θα ήθελα να κάνω μια πρόταση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την διατήρηση και ανάδειξη της υπάρχουσας ορεινής γραμμής Λιανοκλάδι – Τιθορέα για τουριστικούς και ιστορικούς λόγους. Η γραμμή Λιανοκλάδι – Τιθορέα έχει την δική της μοναδική αξία και εμείς πρέπει αμέσως με συντονισμένες προσπάθειες και παρεμβάσεις να καταφέρουμε να πείσουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να την διατηρήσει.





Πόσες αντίστοιχες περιπτώσεις υπάρχουν ήδη σε λειτουργία στην Ελλάδα;
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτή τη στιγμή λειτουργεί τρεις άλλες εξίσου σημαντικές διαδρομές του Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Τρία « Θεματικά τρένα » όπως ονομάζονται. Η μια είναι του Οδοντωτού Διακοπτό – Ζαχλωρού – Καλάβρυτα η οποία διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού κάτω από τη σκιά του Χελμού στην Πελοπόννησο. Η άλλη είναι το τρενάκι του Πηλίου που ενώνει το Βόλο με τα γραφικά  χωριά του Πηλίου και καταλήγει στις Μηλιές. Ο Μουτζούρης όπως χαρακτηριστικά λέγεται έχει πλέον καθιερωθεί ως στοιχείο Πολιτισμού και Παράδοσης του τόπου από το 1895.Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν το 1971 σταμάτησε να λειτουργεί, οι αρχές και οι κάτοικοι της περιοχής έδωσαν αγώνα μέχρι να καταφέρουν να λειτουργήσει πάλι και να κάνει το πρώτο του δρομολόγιο στις 25 Μαΐου 1996..  Η τρίτη είναι η διαδρομή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία.



Η δική μας γραμμή Λιανοκλάδι -  Τιθορέα θα μπορούσε να είναι το τέταρτο « Θεματικό Τρένο».


Δώστε μας περισσότερα επιχειρήματα γύρω από αυτή σας την πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση…
Η γραμμή αυτή είναι έργο της περιόδου του Χαρίλαου Τρικούπη και ήταν ένα από τα δυσκολότερα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη λόγω του δύσβατου εδάφους . Το έργο αυτό θεωρείται κατασκευαστικός άθλος ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τρόπος κατασκευής δεν επιβαρύνει το οικοσύστημα.. Το μήκος της γραμμής είναι 58 χλμ. Οι σήραγγες που υπάρχουν στη διαδρομή είναι 20 στον αριθμό και έχουν συνολικό μήκος 4.873 μέτρα. Η μεγαλύτερη σήραγγα είναι του Μπράλου που έχει μήκος 2.109 μέτρα και εγκαινιάστηκε το 1904.


Στη διαδρομή συναντάμε επίσης 34 γέφυρες με συνολικό μήκος 1.394 μέτρα. Η μεγαλύτερη γέφυρα είναι της Παπαδιάς και έχει μήκος 332,5 μέτρα. Η πιο ιστορική και πιο γνωστή  γέφυρα είναι βέβαια αυτή του Γοργοποτάμου με μήκος 194 μέτρα.
Οι σταθμοί της διαδρομής είναι  ξεκινώντας από Λιανοκλάδι οι εξής: Γοργοπόταμος – Αρπίνη _ Παναγιά Προυσιώτισσα – Ασωπός – Ελευθεροχώρι – Μπράλος – Λιλαία – Αμφίκλεια – Τιθορέα που είναι και το τέλος της διαδρομής.




Η διαδρομή ξεχωρίζει για το ιδιαίτερο φυσικό κάλλος. Είναι στο κέντρο της Φθιώτιδας και της χώρας. Είναι μια περιοχή με έντονα όμορφα φυσικά στοιχεία που δεν την έχει αγγίξει ο πολιτισμός αφού δεν την διασχίζει κανένας δρόμος παρά μόνο η σιδηροδρομική γραμμή και βέβαια τα ορεινά μονοπάτια της Οίτης και του Καλλίδρομου ανάμεσα στα οποία βρίσκεται η περίφημη κοιλάδα και το φαράγγι του Ασωπού. Ένα φαράγγι που οδηγεί τα νερά της Ανατολικής Οίτης στον Σπερχειό ποταμό .




Στην έξοδο του φαραγγιού βρίσκεται η αρχαία Ηράκλεια ( Τραχίνα ) μια από τις πέντε πόλεις του Αχιλλέα. Στο κέντρο του φαραγγιού δεσπόζει ο
« Κούβελος » , στην κορυφή του οποίου υπάρχουν τα ερείπια αρχαίου οικισμού και είναι ορατά από την διαδρομή.

Τι άλλο μπορεί να κουβαλά συμβολικά αυτή η διαδρομή για τον τουρίστα επισκέπτη;
Κάθε σταθμός έχει την δική του Ιστορία. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ανατίναξη της Γέφυρας του Γοργοποτάμου σηματοδότησε εξελίξεις στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Γέφυρα αυτή είναι το ίδιο σημαντική όσο και ο ρόλος που έπαιξε η Εθνική Αντίσταση.


Σήμερα η γραμμή αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί κυρίως για τουριστική περιήγηση σε μια από τις ομορφότερες διαδρομές της Ελλάδας. Αλλά επίσης θα εξυπηρετεί και τους κατοίκους της Δυτικής Λοκρίδας και των Παραπαρνάσιων χωριών. Για την ιστορία και τις ομορφιές αυτού του τόπου και αυτής της διαδρομής μπορούν να γραφτούν – και έχουν γραφτεί – τόμοι ολόκληροι. Την αληθινή όμως γεύση θα την δώσει το τρενάκι της «Εθνικής Αντίστασης»  ή της «γέφυρας του Γοργοποτάμου».

Ακολουθεί μια σειρά από φωτογραφίες της όμορφης διαδρομής !!!
(τις τράβηξαν οι φωτογράφοι:
Βλάσης Γιαννάκενας,
Γιώργος Καρυοφίλης,
Νίκος Χαλδαίος,
Αλέξανδρος Σικαλιάς)















Οι δύο τελευταίες φωτογραφίες του άρθρου στη γέφυρα του καταρράκτη, είναι από  τον Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο.

Πηγή:
- «Η δική μας γραμμή Λιανοκλάδι - Τιθορέα θα μπορούσε να είναι το τέταρτο ‘’Θεματικό Τρένο’’»
http://orchomenos-press.blogspot.gr/2013/06/blog-post_8635.html

https://youtu.be/mVnSc4jEPZM


1 σχόλιο:

  1. Οι δύο τελευταίες φωτογραφίες του άρθρου στη γέφυρα του καταρράκτη, είναι από Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή