Σε τροχιά δημοπράτησης εισέρχεται πλέον το πρώτο νέο σιδηροδρομικό έργο με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Με απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης στο ΕΣΠΑ 2014-2020 εντάχθηκε το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) και συγκεκριμένα στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
Πρόκειται για την τελική εργολαβία που θα επιτρέψει την κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων τρένων για πρώτη φορά στην διαδρομή μέχρι το Αίγιο. Σήμερα η διπλή γραμμή στο τμήμα αυτό είναι σε προχωρημένο στάδιο κατασκευών και σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία προς το τέλος του έτους.
Το κόστος υπολογίζεται σε 85.191.200 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 68.775.000) εκ των οποίων η επιλέξιμη δημοσια δαπάνη ορίζεται σε 56.794.395 ευρώ. Η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ έγινε με ημερομηνία 5 Απριλίου 2017 και στο σύνολο της πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2020, δηλαδή σε περίπου 3,5 χρόνια από σήμερα.
Συνολικά πρόκειται να εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτροκίνησης σε 70,6χλμ της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη, με αντιθορυβικά πετάσματα σε εντοπισμένα τμήματα, περιβαλλοντική αποκατάσταση πλησίων των Υ/Σ καιεγκατάσταση συστημάτων πληροφόρησης επιβατών στους σταθμούς / στάσεις του τμήματος για την ασφαλή λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής. Στα έργα περιλαμβάνεται και η εγκατάσταση σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών.
Η ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύσσεται είναι μέχρι 200χλμ/ώρα, όπου αυτό έχει προβλεφθεί. Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα και αν όλα κυλήσουν φυσιολογικά, τότε η σύμβαση θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2017 με στόχο το έργο να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019.
Πηγή:
- Σιδηρόδρομος: Στο ΕΣΠΑ 2014-2020 η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη
http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/39979-sidirodromos-sto-espa-2014-2020-i-ilektrokinisi-sto-tmima-kiato-rododafni
Πρόκειται για την τελική εργολαβία που θα επιτρέψει την κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων τρένων για πρώτη φορά στην διαδρομή μέχρι το Αίγιο. Σήμερα η διπλή γραμμή στο τμήμα αυτό είναι σε προχωρημένο στάδιο κατασκευών και σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία προς το τέλος του έτους.
Το κόστος υπολογίζεται σε 85.191.200 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 68.775.000) εκ των οποίων η επιλέξιμη δημοσια δαπάνη ορίζεται σε 56.794.395 ευρώ. Η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ έγινε με ημερομηνία 5 Απριλίου 2017 και στο σύνολο της πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2020, δηλαδή σε περίπου 3,5 χρόνια από σήμερα.
Συνολικά πρόκειται να εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτροκίνησης σε 70,6χλμ της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη, με αντιθορυβικά πετάσματα σε εντοπισμένα τμήματα, περιβαλλοντική αποκατάσταση πλησίων των Υ/Σ καιεγκατάσταση συστημάτων πληροφόρησης επιβατών στους σταθμούς / στάσεις του τμήματος για την ασφαλή λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής. Στα έργα περιλαμβάνεται και η εγκατάσταση σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών.
Η ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύσσεται είναι μέχρι 200χλμ/ώρα, όπου αυτό έχει προβλεφθεί. Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα και αν όλα κυλήσουν φυσιολογικά, τότε η σύμβαση θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2017 με στόχο το έργο να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019.
Πηγή:
- Σιδηρόδρομος: Στο ΕΣΠΑ 2014-2020 η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη
http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/39979-sidirodromos-sto-espa-2014-2020-i-ilektrokinisi-sto-tmima-kiato-rododafni
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου