Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό τμήματος, μήκους 23 χλμ., του ρουμανικού σιδηροδρομικού δικτύου που συνδέεται με το διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό διάδρομο IV ανέλαβε η Άκτωρ σε κοινοπραξία με την γαλλική Alstom Transport και τη ρουμανική Arcada.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο σιδηροδρομικός οργανισμός της Ρουμανίας (CFR), το έργο, που είναι συνολικού προϋπολογισμού 329 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αφορά την αναβάθμιση του τμήματος από την περιοχή Ilteu μέχρι την κοινότητα Gurasada.
Τα έργα περιλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό και την ανακατασκευή της επιδομής και υποδομής, την υλοποίηση διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ilteu- Gurasada, με στόχο ταχύτητες 160 χλμ. / ώρα, την τοποθέτηση συστημάτων σηματοδότησης και την υλοποίηση έργων πολιτικού μηχανικού σε τέσσερις σταθμούς. Ακόμη, το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την υλοποίηση εργασιών επιχωμάτωσης σε μήκος 22 χλμ. και τον εκσυγχρονισμό 15 γεφυρών από τις οποίες οι δύο διέρχονται πάνω από τον ποταμό Μούρες.
Η ανάληψη έργων εκτός Ελλάδας αποτελεί μονόδρομο για τις εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες, μετά και την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων εθνικών οδών. Η Ρουμανία, όπου η Άκτωρ και άλλες τεχνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια, προσφέρει ευκαιρίες, με τη χώρα να αναζητά χρηματοδότηση για τη δημοπράτηση έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στους ρουμανικούς σιδηροδρόμους είναι το γεγονός ότι οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες είναι σε θέση να διακινήσουν μόνον το 60% των παραγγελιών προς το λιμάνι της Κωστάντζας λόγω των χαμηλών ταχυτήτων των τρένων.
Τα σιδηροδρομικά έργα
Ωστόσο, στην Ελλάδα τα έργα για την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου είναι από τα λιγοστά που θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν το ανεκτέλεστο υπόλοιπο κατασκευαστικών εργασιών των τεχνικών ομίλων. Εξάλλου, η ΕΡΓΟΣΕ προσανατολίζεται στην προκήρυξη δεκατεσσάρων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 478 εκατ. ευρώ, μέσα στη φετινή χρονιά.
Σε αυτά ανήκουν η κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών - Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση του δικτύου στην περιοχή Σεπολίων, ύψους 125 εκατ. ευρώ και η κατασκευή των σταθμών, της σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης κ.λπ. στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος (95 εκατ.).
Πηγή:
- Σιδηροδρομικό έργο €330 εκατ. ανέλαβε η Άκτωρ στη Ρουμανία
Την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό τμήματος, μήκους 23 χλμ., του ρουμανικού σιδηροδρομικού δικτύου που συνδέεται με το διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό διάδρομο IV ανέλαβε η Άκτωρ σε κοινοπραξία με την γαλλική Alstom Transport και τη ρουμανική Arcada.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο σιδηροδρομικός οργανισμός της Ρουμανίας (CFR), το έργο, που είναι συνολικού προϋπολογισμού 329 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αφορά την αναβάθμιση του τμήματος από την περιοχή Ilteu μέχρι την κοινότητα Gurasada.
Τα έργα περιλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό και την ανακατασκευή της επιδομής και υποδομής, την υλοποίηση διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ilteu- Gurasada, με στόχο ταχύτητες 160 χλμ. / ώρα, την τοποθέτηση συστημάτων σηματοδότησης και την υλοποίηση έργων πολιτικού μηχανικού σε τέσσερις σταθμούς. Ακόμη, το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την υλοποίηση εργασιών επιχωμάτωσης σε μήκος 22 χλμ. και τον εκσυγχρονισμό 15 γεφυρών από τις οποίες οι δύο διέρχονται πάνω από τον ποταμό Μούρες.
Η ανάληψη έργων εκτός Ελλάδας αποτελεί μονόδρομο για τις εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες, μετά και την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων εθνικών οδών. Η Ρουμανία, όπου η Άκτωρ και άλλες τεχνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια, προσφέρει ευκαιρίες, με τη χώρα να αναζητά χρηματοδότηση για τη δημοπράτηση έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στους ρουμανικούς σιδηροδρόμους είναι το γεγονός ότι οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες είναι σε θέση να διακινήσουν μόνον το 60% των παραγγελιών προς το λιμάνι της Κωστάντζας λόγω των χαμηλών ταχυτήτων των τρένων.
Τα σιδηροδρομικά έργα
Ωστόσο, στην Ελλάδα τα έργα για την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου είναι από τα λιγοστά που θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν το ανεκτέλεστο υπόλοιπο κατασκευαστικών εργασιών των τεχνικών ομίλων. Εξάλλου, η ΕΡΓΟΣΕ προσανατολίζεται στην προκήρυξη δεκατεσσάρων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 478 εκατ. ευρώ, μέσα στη φετινή χρονιά.
Σε αυτά ανήκουν η κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών - Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση του δικτύου στην περιοχή Σεπολίων, ύψους 125 εκατ. ευρώ και η κατασκευή των σταθμών, της σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης κ.λπ. στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος (95 εκατ.).
Πηγή:
- Σιδηροδρομικό έργο €330 εκατ. ανέλαβε η Άκτωρ στη Ρουμανία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου