Tης Αλεξάνδρας Γκίτση
Μπορεί η επένδυση της Cosco στα ελληνικά χωρικά ύδατα να πέρασε από 40 κύματα, ωστόσο ο σχεδιασμός που είχε τεθεί ευθύς εξαρχής, δηλαδή να καταστεί ο Πειραιάς πύλη εισόδου των εμπορευμάτων για την Ευρώπη όχι μόνο δεν έχει εγκαταλειφθεί, αντιθέτως "τρέχει" βάσει του πλάνου.
Όπως είπε χθες ο εμπορικός διευθυντής της κινέζικης εταιρείας στην Ελλάδα, Τάσος Βαμβακίδης σε εκδήλωση με αφορμή τη διεθνή έκθεση "Transport-Logistics 2017”, ο Πειραιάς ο οποίος προσφέρει ήδη από τις ταχύτερες υπηρεσίες στην Ευρώπη, αναμένεται μέχρι το τέλος του 2017 να καταστεί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, όσον αφορά στη διακίνηση φορτίων μέσω θαλάσσης από τρίτο που είναι σήμερα, όγδοο πανευρωπαϊκά και 38ο στον κόσμο.
"Πρέπει να πάρουμε το μερίδιο που μας αναλογεί στις μεταφορές της περιοχής", είπε ο κ. Βαμβακίδης και συμπλήρωσε "πρέπει να εκμεταλλευθούμε το στρατηγικό πλεονέκτημα που έχουμε λόγω της γεωγραφικής θέσης”. Ο ίδιος σημείωσε πως μόνο από τους δασμούς από τα διερχόμενα εμπορεύματα, η Ελλάδα μπορεί να έχει έσοδα 1,6 δισ. ευρώ. Ήδη υπάρχει κινητικότητα και στις εταιρείες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως κέντρο για την εξαγωγή των προϊόντων τους.
Σύμφωνα με το στέλεχος της COSCO, η Sony, η οποία εγκατέλειψε τον Πειραιά λόγω των προβλημάτων που υπήρχαν με την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, επέστρεψε, ενώ υπάρχουν πολλές ακόμη εταιρείες, που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως κέντρο για την εξαγωγή των προϊόντων τους.
Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη, η COSCO παρέχει το γρηγορότερο service για Ρωσία και Τσεχία μέσω του σιδηροδρόμου ενώ μετά την ολοκλήρωση του προβλήτα 3, θα καταστήσει τον Πειραιά το μοναδικό λιμάνι στη Μεσόγειο που θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα πέντε γίγα – κοντέινερ, δυναμικότητας από 18.000 έως 20.000 TEU έκαστο.
Βέβαια τα προβλήματα με την υλοποίηση κομβικών υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας (ηλεκτροδότηση και διπλή γραμμή) παραμένουν, με τον κ. Βαμβακίδη να τονίζει την ανάγκη να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό, προκειμένου να αξιοποιήσει η χώρα τις δυνατότητες που έχει στον τομέα των logistics.
Πηγή:
- Τα σχέδια της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά
http://www.capital.gr/epixeiriseis/3203027/ta-sxedia-tis-cosco-gia-to-limani-tou-peiraia
Μπορεί η επένδυση της Cosco στα ελληνικά χωρικά ύδατα να πέρασε από 40 κύματα, ωστόσο ο σχεδιασμός που είχε τεθεί ευθύς εξαρχής, δηλαδή να καταστεί ο Πειραιάς πύλη εισόδου των εμπορευμάτων για την Ευρώπη όχι μόνο δεν έχει εγκαταλειφθεί, αντιθέτως "τρέχει" βάσει του πλάνου.
Όπως είπε χθες ο εμπορικός διευθυντής της κινέζικης εταιρείας στην Ελλάδα, Τάσος Βαμβακίδης σε εκδήλωση με αφορμή τη διεθνή έκθεση "Transport-Logistics 2017”, ο Πειραιάς ο οποίος προσφέρει ήδη από τις ταχύτερες υπηρεσίες στην Ευρώπη, αναμένεται μέχρι το τέλος του 2017 να καταστεί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, όσον αφορά στη διακίνηση φορτίων μέσω θαλάσσης από τρίτο που είναι σήμερα, όγδοο πανευρωπαϊκά και 38ο στον κόσμο.
"Πρέπει να πάρουμε το μερίδιο που μας αναλογεί στις μεταφορές της περιοχής", είπε ο κ. Βαμβακίδης και συμπλήρωσε "πρέπει να εκμεταλλευθούμε το στρατηγικό πλεονέκτημα που έχουμε λόγω της γεωγραφικής θέσης”. Ο ίδιος σημείωσε πως μόνο από τους δασμούς από τα διερχόμενα εμπορεύματα, η Ελλάδα μπορεί να έχει έσοδα 1,6 δισ. ευρώ. Ήδη υπάρχει κινητικότητα και στις εταιρείες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως κέντρο για την εξαγωγή των προϊόντων τους.
Σύμφωνα με το στέλεχος της COSCO, η Sony, η οποία εγκατέλειψε τον Πειραιά λόγω των προβλημάτων που υπήρχαν με την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, επέστρεψε, ενώ υπάρχουν πολλές ακόμη εταιρείες, που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως κέντρο για την εξαγωγή των προϊόντων τους.
Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη, η COSCO παρέχει το γρηγορότερο service για Ρωσία και Τσεχία μέσω του σιδηροδρόμου ενώ μετά την ολοκλήρωση του προβλήτα 3, θα καταστήσει τον Πειραιά το μοναδικό λιμάνι στη Μεσόγειο που θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα πέντε γίγα – κοντέινερ, δυναμικότητας από 18.000 έως 20.000 TEU έκαστο.
Βέβαια τα προβλήματα με την υλοποίηση κομβικών υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας (ηλεκτροδότηση και διπλή γραμμή) παραμένουν, με τον κ. Βαμβακίδη να τονίζει την ανάγκη να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό, προκειμένου να αξιοποιήσει η χώρα τις δυνατότητες που έχει στον τομέα των logistics.
Πηγή:
- Τα σχέδια της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά
http://www.capital.gr/epixeiriseis/3203027/ta-sxedia-tis-cosco-gia-to-limani-tou-peiraia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου