Για όλα τα ανοιχτά μέτωπα στο μετρό Θεσσαλονίκης, την ολοκλήρωση της δίδυμης σήραγγας, τις αρχαιολογικές εργασίες, αλλά και τις επεκτάσεις του έργου στην ανατολική και δυτική Θεσσαλονίκη μίλησε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, στην εκπομπή Δημότης Οnline, του Παναγιώτη Κρινή, στη Δημοτική Τηλεόραση.
Με αφορμή την αυριανή τελετή, με την οποία ολοκληρώνεται η διάνοιξη της διπλής σήραγγας του μετρό, ο κ. Μυλόπουλος, τόνισε: “Νομίζω πλέον πως το μετρό παύει να αποτελεί ανέκδοτο, αλλά ανέκδοτο είναι το ότι δεν θα γίνει το έργο. Η επόμενη φάση είναι να μπουν οι σιδηροδρομικές ράγες και να έρθει το τροχαίο υλικό, τα τρένα, τα βαγόνια και τα ηλεκτροδοτικά συστήματα που απαιτούνται για να λειτουργήσει το μετρό”.
Σχετικά με τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου που θα ακολουθήσει, ο κ. Μυλόπουλος, ανέφερε: “Μέσα στο 2019 θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι χρειαζόμαστε περίπου εννέα μήνες δοκιμαστικών. Η μεγάλη περίοδος οφείλεται στην τελευταία τεχνολογία που θα εισάγουμε στο έργο, που είναι το μετρό χωρίς οδηγό”.
Κολοβό μετρό μέχρι το Συντριβάνι το 2020
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό επιβεβαίωσε ουσιαστικά ότι στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, το 2020, το μετρό θα είναι “κολοβό” κι αυτό διότι, όπως όλα δείχνουν, οι εργασίες που θα είναι σε εξέλιξη στη Βενιζέλου, δεν θα επιτρέψουν τη διέλευση του συρμού μέχρι και Σιδηροδρομικό σταθμό. Έτσι, για λόγους ασφαλείας, θα σταματά στον σταθμό του Συντριβανίου. “Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής θα υπάρξουν τρεις ημερομηνίες παράδοσης του έργου. Η πρώτη είναι το 2020 οπότε και θα παραδοθούν οι 9 από τους 13 σταθμούς, δηλαδή από το Συντριβάνι μέχρι και την Νέα Ελβετία. Εξαιτίας της κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου, θα καθυστερήσει το τρένο να λειτουργήσει από τον σταθμό της Αγίας Σοφίας μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Από την άλλη, η δεύτερη φάση θα είναι όταν δοθεί σε λειτουργία η γραμμή της Καλαμαριάς, άρα θα έχουμε μετρό από τη Μίκρα μέχρι το Συντριβάνι, το τέλος του 2020 με αρχές του 2021 και η τελευταία φάση θα είναι το 2021 οπότε και θα δώσουμε και το κομμάτι Συντριβάνι - Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, εφόσον θα έχει ολοκληρωθεί ο τελευταίος σταθμός της Βενιζέλου”.
Αγώνας δρόμου για συμβιβαστική λύση στο σταθμό της Αγίας Σοφίας
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ρωτήθηκε και για το νέο τροχοπέδη στο έργο που δεν είναι άλλο από τις αρχαιότητες που εντοπίστηκαν στον σταθμό της Αγίας Σοφίας και τις οποίες ο ίδιος χαρακτήρισε εξίσου σημαντικές με αυτές της Βενιζέλου. Ο κ. Μυλόπουλος παραδέχτηκε ότι οι εργασίες στον σταθμό έχουν σταματήσει από τον Μάρτιο και τόνισε ότι η Αττικό Μετρό συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Πολιτισμού για να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή λύση η οποία δεν θα καθυστερήσει το έργο.
“Η άσκηση που λύνουμε είναι πάρα πολύ δύσκολη. Προσπαθούμε να συνδυάσουμε δύο πράγματα που δεν είναι εύκολα. Πολλές φορές οδηγούμαστε σε πράγματα που είναι απολύτως ασυμβίβαστα. Είμαστε πολύ κοντά στην απόλυτη συμφωνία. Έχουμε συμφωνήσει στα βασικά. Αυτή τη στιγμή εμείς υποβάλλουμε την τελική μελέτη προς τους αρχαιολόγους και πιστεύω ότι θα έχουμε την απόφαση του ΚΑΣ μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη”.
Σχετικά με τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στον σχεδιασμό του σταθμού, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ανέφερε: “Αυτό που επιδιώκουμε είναι να αναδειχθούν κατά χώραν να ευρήματα. Το κιβώτιο του σταθμού δεν πρόκειται να αλλάξει, διότι οι αρχαιότητες βρέθηκαν εκτός κιβωτίου. Αυτό που αλλάζει είναι οι είσοδοι στη βόρεια και τη νότια πλευρά. Στη Βόρεια είσοδο, πάνω από την Εγνατία, τα αρχαία θα παραμείνουν ανέπαφα, ενώ στη νότια θα αποσπαστούν, θα κατασκευαστει η είσοδος και θα επανατοποθετηθούν”.
Από μέρα σε μέρα το πράσινο φως για τις εργασίες στη Βενιζέλου
Ο κ. Μυλόπουλος ρωτήθηκε και για την καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών στον σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος παραμένει κλειστός εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια. Όπως είπε, στο πλαίσιο της τελικής λύσης για In situ ανάδειξη των αρχαιοτήτων, “έχουν υποβληθεί οι μελέτες στην Εφορία Αρχαιτοτήτων και περιμένουμε από μέρα σε μέρα την έγκρισή της, προκειμένου να εγκατασταθεί ο εργολάβος και να συνεχιστούν οι εργασίες”. “Το επιπλέον κόστος γα την κατασκευή του σταθμού που θα προκύψει από την επιλεγείσα λύση θα απορροφηθεί στη συνέχεια, καθώς ο σταθμός θα αποτελέσει τοπόσημο για την πόλη. Ο πολίτης και συγχρόνως ο επίβατης που θα θέλει να περάσει από την πάνω πλευρά της Εγνατίας στην κάτω, θα περνάει μέσα από μία διάβαση, η οποία θα είναι ημιυπόγεια και θα βλέπει τον αρχαίο δρόμο, θα πηγαίνει το νότιο τμήμα και από εκεί όποιος θέλει θα συνεχίζει τη βόλτα του και όποιος θέλει κατεβαίνει κάτω, θα πληρώνει το εισιτήριο και θα παίρνει το μετρό” σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος.
Επιφανειακό το μετρό στην γραμμή προς αεροδρόμιο
Ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε επίσης στις επεκτάσεις του έργου προς την ανατολική Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι η διάνοιξη των σηράγγων στην Καλαμαριά θα αρχίσει τον Μάιο και θα ολοκληρωθεί εντός 1,5 χρόνου.
Όπως είπε, πλέον δίνεται έμφαση στη σύνδεση της Καλαμαριάς με το Αεροδρόμιο, όπου και θα γίνουν αλλαγές τον σχεδιασμό. “Αρχικά, για το αεροδρόμιο υπήρχαν σχέδια για να κατασκευαστεί μισή υπόγεια και μισή επιφανειακή γραμμή. Για πρώτη φορά θα σας πω ότι κάνουμε μία μεγάλη προσπάθεια να κάνουμε τη γραμμή επιφανειακή, ακριβώς για να γίνει εύκολα, γρήγορα και φθηνά, να μη μας πάρει 10-15 χρόνια. Στην προσπάθεια αυτή θα πρεπει να μας συνδράμουν οι δήμαρχοι και οι δημότες της περιοχής για να διασφαλιστεί η γρήγορη αποζημίωση για τις απαλλοτριώσεις που θα χρειαστεί να γίνουν” σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος. Όπως είπε, το επόμενο διάστημα θα έχει επαφές για το θέμα με τους δημάρχους των εμπλεκομένων περιοχών.
Πηγή:
- Επιφανειακή η γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης προς αεροδρόμιο
http://www.thestival.gr/society/item/303124-epifaneiaki-i-grammi-tou-metro-thessalonikis-pros-aerodromio
Με αφορμή την αυριανή τελετή, με την οποία ολοκληρώνεται η διάνοιξη της διπλής σήραγγας του μετρό, ο κ. Μυλόπουλος, τόνισε: “Νομίζω πλέον πως το μετρό παύει να αποτελεί ανέκδοτο, αλλά ανέκδοτο είναι το ότι δεν θα γίνει το έργο. Η επόμενη φάση είναι να μπουν οι σιδηροδρομικές ράγες και να έρθει το τροχαίο υλικό, τα τρένα, τα βαγόνια και τα ηλεκτροδοτικά συστήματα που απαιτούνται για να λειτουργήσει το μετρό”.
Σχετικά με τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου που θα ακολουθήσει, ο κ. Μυλόπουλος, ανέφερε: “Μέσα στο 2019 θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι χρειαζόμαστε περίπου εννέα μήνες δοκιμαστικών. Η μεγάλη περίοδος οφείλεται στην τελευταία τεχνολογία που θα εισάγουμε στο έργο, που είναι το μετρό χωρίς οδηγό”.
Κολοβό μετρό μέχρι το Συντριβάνι το 2020
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό επιβεβαίωσε ουσιαστικά ότι στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, το 2020, το μετρό θα είναι “κολοβό” κι αυτό διότι, όπως όλα δείχνουν, οι εργασίες που θα είναι σε εξέλιξη στη Βενιζέλου, δεν θα επιτρέψουν τη διέλευση του συρμού μέχρι και Σιδηροδρομικό σταθμό. Έτσι, για λόγους ασφαλείας, θα σταματά στον σταθμό του Συντριβανίου. “Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής θα υπάρξουν τρεις ημερομηνίες παράδοσης του έργου. Η πρώτη είναι το 2020 οπότε και θα παραδοθούν οι 9 από τους 13 σταθμούς, δηλαδή από το Συντριβάνι μέχρι και την Νέα Ελβετία. Εξαιτίας της κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου, θα καθυστερήσει το τρένο να λειτουργήσει από τον σταθμό της Αγίας Σοφίας μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Από την άλλη, η δεύτερη φάση θα είναι όταν δοθεί σε λειτουργία η γραμμή της Καλαμαριάς, άρα θα έχουμε μετρό από τη Μίκρα μέχρι το Συντριβάνι, το τέλος του 2020 με αρχές του 2021 και η τελευταία φάση θα είναι το 2021 οπότε και θα δώσουμε και το κομμάτι Συντριβάνι - Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, εφόσον θα έχει ολοκληρωθεί ο τελευταίος σταθμός της Βενιζέλου”.
Αγώνας δρόμου για συμβιβαστική λύση στο σταθμό της Αγίας Σοφίας
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ρωτήθηκε και για το νέο τροχοπέδη στο έργο που δεν είναι άλλο από τις αρχαιότητες που εντοπίστηκαν στον σταθμό της Αγίας Σοφίας και τις οποίες ο ίδιος χαρακτήρισε εξίσου σημαντικές με αυτές της Βενιζέλου. Ο κ. Μυλόπουλος παραδέχτηκε ότι οι εργασίες στον σταθμό έχουν σταματήσει από τον Μάρτιο και τόνισε ότι η Αττικό Μετρό συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Πολιτισμού για να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή λύση η οποία δεν θα καθυστερήσει το έργο.
“Η άσκηση που λύνουμε είναι πάρα πολύ δύσκολη. Προσπαθούμε να συνδυάσουμε δύο πράγματα που δεν είναι εύκολα. Πολλές φορές οδηγούμαστε σε πράγματα που είναι απολύτως ασυμβίβαστα. Είμαστε πολύ κοντά στην απόλυτη συμφωνία. Έχουμε συμφωνήσει στα βασικά. Αυτή τη στιγμή εμείς υποβάλλουμε την τελική μελέτη προς τους αρχαιολόγους και πιστεύω ότι θα έχουμε την απόφαση του ΚΑΣ μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη”.
Σχετικά με τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στον σχεδιασμό του σταθμού, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ανέφερε: “Αυτό που επιδιώκουμε είναι να αναδειχθούν κατά χώραν να ευρήματα. Το κιβώτιο του σταθμού δεν πρόκειται να αλλάξει, διότι οι αρχαιότητες βρέθηκαν εκτός κιβωτίου. Αυτό που αλλάζει είναι οι είσοδοι στη βόρεια και τη νότια πλευρά. Στη Βόρεια είσοδο, πάνω από την Εγνατία, τα αρχαία θα παραμείνουν ανέπαφα, ενώ στη νότια θα αποσπαστούν, θα κατασκευαστει η είσοδος και θα επανατοποθετηθούν”.
Από μέρα σε μέρα το πράσινο φως για τις εργασίες στη Βενιζέλου
Ο κ. Μυλόπουλος ρωτήθηκε και για την καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών στον σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος παραμένει κλειστός εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια. Όπως είπε, στο πλαίσιο της τελικής λύσης για In situ ανάδειξη των αρχαιοτήτων, “έχουν υποβληθεί οι μελέτες στην Εφορία Αρχαιτοτήτων και περιμένουμε από μέρα σε μέρα την έγκρισή της, προκειμένου να εγκατασταθεί ο εργολάβος και να συνεχιστούν οι εργασίες”. “Το επιπλέον κόστος γα την κατασκευή του σταθμού που θα προκύψει από την επιλεγείσα λύση θα απορροφηθεί στη συνέχεια, καθώς ο σταθμός θα αποτελέσει τοπόσημο για την πόλη. Ο πολίτης και συγχρόνως ο επίβατης που θα θέλει να περάσει από την πάνω πλευρά της Εγνατίας στην κάτω, θα περνάει μέσα από μία διάβαση, η οποία θα είναι ημιυπόγεια και θα βλέπει τον αρχαίο δρόμο, θα πηγαίνει το νότιο τμήμα και από εκεί όποιος θέλει θα συνεχίζει τη βόλτα του και όποιος θέλει κατεβαίνει κάτω, θα πληρώνει το εισιτήριο και θα παίρνει το μετρό” σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος.
Επιφανειακό το μετρό στην γραμμή προς αεροδρόμιο
Ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε επίσης στις επεκτάσεις του έργου προς την ανατολική Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι η διάνοιξη των σηράγγων στην Καλαμαριά θα αρχίσει τον Μάιο και θα ολοκληρωθεί εντός 1,5 χρόνου.
Όπως είπε, πλέον δίνεται έμφαση στη σύνδεση της Καλαμαριάς με το Αεροδρόμιο, όπου και θα γίνουν αλλαγές τον σχεδιασμό. “Αρχικά, για το αεροδρόμιο υπήρχαν σχέδια για να κατασκευαστεί μισή υπόγεια και μισή επιφανειακή γραμμή. Για πρώτη φορά θα σας πω ότι κάνουμε μία μεγάλη προσπάθεια να κάνουμε τη γραμμή επιφανειακή, ακριβώς για να γίνει εύκολα, γρήγορα και φθηνά, να μη μας πάρει 10-15 χρόνια. Στην προσπάθεια αυτή θα πρεπει να μας συνδράμουν οι δήμαρχοι και οι δημότες της περιοχής για να διασφαλιστεί η γρήγορη αποζημίωση για τις απαλλοτριώσεις που θα χρειαστεί να γίνουν” σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος. Όπως είπε, το επόμενο διάστημα θα έχει επαφές για το θέμα με τους δημάρχους των εμπλεκομένων περιοχών.
Πηγή:
- Επιφανειακή η γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης προς αεροδρόμιο
http://www.thestival.gr/society/item/303124-epifaneiaki-i-grammi-tou-metro-thessalonikis-pros-aerodromio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου