Κεφάλαια αναζητούνται για το μεγάλο εμπορικής χρήσης κυρίως σιδηροδρομικό έργο Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο-Μπουργκάς, που αποτελεί την σιδηροδρομική παράκαμψη Βοσπόρου.
Το έργο που φαντάζει ως μία μεγάλη ευκαιρία η Βουλγαρία και η Ελλάδα να αυξήσουν την μετακίνηση εμπορευμάτων που θα προέρχονται από Ουκρανία, Ρωσία, και τις Καυκάσιες χώρες και που ανοίξει την αγορά που σήμερα ελέγχεται στα στενά του Βοσπόρου.
Το έργο έχει ως μεγάλο όπλο το γεγονός ότι χαρακτηρίζεται διακρατικό, οπότε αυξάνει τις πιθανότητες χρηματοδότησης του. ΕΤΕπ, EBRD θα μπορούσαν κάλλιστα να συμμετάσχουν σε ένα χρηματοδοτικό σχήμα για την ανάπτυξη του.
Το Ελληνικό τμήμα είναι σε καλύτερη κατάσταση γιατί είχε αναβαθμιστεί η υποδομή του την περασμένη δεκαετία και πλέον χρειάζεται ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση. Το Βουλγάρικο τμήμα έχει ανάγκη αναβάθμισης της υποδομής του. Στα συν του έργου η ήδη υπάρχουσα σύνδεση του σιδηρόδρομου με τα λιμάνια του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης. Στα μείον το γεγονός ότι σήμερα δεν υπάρχει ενεργή γραμμή, πράγμα που καθιστά το έργο "αινιγματικό" καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία κίνησης.
Επίσης είναι σημαντικό ότι θα μπορεί να συνδεθεί και με τον Τουρκικό Σιδηρόδρομος στο Πύθιο και να δημιουργήσει ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο στο άκρο της Βαλκανικής Χερσονήσου.
Η ολοκλήρωση του έργου θα οδηγήσει στην παράκαμψη του Βοσπόρου που προσφέρει οικονομικότερη και γρηγορότερη μετακίνηση μέσω σιδηροδρομικού δικτύου δημιουργώντας νέα «πύλη» εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων από τη χώρα μας.
Η απευθείας σύνδεση των 2 λιμανιών θα σημάνει την δραστική μείωση της χρονοαπόστασης από 2 μέρες σήμερα σε περίπου 6 ώρες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Πηγή:
- Αναζητείται χρηματοδότηση για το Στρατηγικό έργο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/40108-anaziteitai-xrimatodotisi-gia-to-stratigiko-ergo-bourgkas-aleksandroypoli
Το έργο που φαντάζει ως μία μεγάλη ευκαιρία η Βουλγαρία και η Ελλάδα να αυξήσουν την μετακίνηση εμπορευμάτων που θα προέρχονται από Ουκρανία, Ρωσία, και τις Καυκάσιες χώρες και που ανοίξει την αγορά που σήμερα ελέγχεται στα στενά του Βοσπόρου.
Το έργο έχει ως μεγάλο όπλο το γεγονός ότι χαρακτηρίζεται διακρατικό, οπότε αυξάνει τις πιθανότητες χρηματοδότησης του. ΕΤΕπ, EBRD θα μπορούσαν κάλλιστα να συμμετάσχουν σε ένα χρηματοδοτικό σχήμα για την ανάπτυξη του.
Το Ελληνικό τμήμα είναι σε καλύτερη κατάσταση γιατί είχε αναβαθμιστεί η υποδομή του την περασμένη δεκαετία και πλέον χρειάζεται ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση. Το Βουλγάρικο τμήμα έχει ανάγκη αναβάθμισης της υποδομής του. Στα συν του έργου η ήδη υπάρχουσα σύνδεση του σιδηρόδρομου με τα λιμάνια του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης. Στα μείον το γεγονός ότι σήμερα δεν υπάρχει ενεργή γραμμή, πράγμα που καθιστά το έργο "αινιγματικό" καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία κίνησης.
Επίσης είναι σημαντικό ότι θα μπορεί να συνδεθεί και με τον Τουρκικό Σιδηρόδρομος στο Πύθιο και να δημιουργήσει ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο στο άκρο της Βαλκανικής Χερσονήσου.
Η ολοκλήρωση του έργου θα οδηγήσει στην παράκαμψη του Βοσπόρου που προσφέρει οικονομικότερη και γρηγορότερη μετακίνηση μέσω σιδηροδρομικού δικτύου δημιουργώντας νέα «πύλη» εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων από τη χώρα μας.
Η απευθείας σύνδεση των 2 λιμανιών θα σημάνει την δραστική μείωση της χρονοαπόστασης από 2 μέρες σήμερα σε περίπου 6 ώρες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Πηγή:
- Αναζητείται χρηματοδότηση για το Στρατηγικό έργο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/40108-anaziteitai-xrimatodotisi-gia-to-stratigiko-ergo-bourgkas-aleksandroypoli
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου