Υψηλό κόστος στα διόδια κάνουν «δυσβάσταχτο» το ταξίδι με αυτοκίνητο εντός Ελλάδας. Οι τιμές είναι αποκαλυπτικές. Όπως αναφέρει η Καθημερινή:
«Αθήνα - Θεσσαλονίκη με Ι.Χ., 30,65 ευρώ.
Αθήνα - Ιωάννινα, 37,15 ευρώ.
Θεσσαλονίκη - Πάτρα 34,75 ευρώ.
Το κόστος των διοδίων έχει γίνει εδώ και χρόνια ένα υπολογίσιμο σκέλος του κόστους ενός ταξιδιού, με τις τελευταίες «προσθήκες» να έρχονται στην Εγνατία Οδό».
Από το 2008, οπότε υπεγράφησαν οι συμβάσεις παραχώρησης των βασικών οδικών αξόνων της χώρας, ο χάρτης των διοδίων άρχισε σταδιακά να μεταβάλλεται, καθώς τα έσοδα από τα διόδια συνυπολογίστηκαν ως πηγή χρηματοδότησης των έργων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα κόστιζε το 2005 11,20 ευρώ (σήμερα η ίδια διαδρομή κοστίζει 61,30 ευρώ), ενώ η διαδρομή Αθήνα - Πάτρα - Αθήνα 6,4 ευρώ (σήμερα 22,80 ευρώ). Φυσικά, οι αυτοκινητόδρομοι εκείνης της εποχής δεν έχουν σχέση με τους σημερινούς από πλευράς ταχύτητας και κυρίως ασφάλειας, ωστόσο τα διόδια είναι πλέον ένας ανασταλτικός παράγοντας για τα μακρινά ταξίδια.
Ας δούμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Ο οδηγός ενός Ι.Χ. θα συναντήσει σήμερα 11 σταθμούς διοδίων από τέσσερις διαφορετικές εταιρείες (πέντε αν χρησιμοποιήσει και την Αττική Οδό στην Αθήνα). Το τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια Φθιώτιδας, που το διαχειρίζεται η «Νέα Οδός», περιλαμβάνει τρεις μετωπικούς σταθμούς διοδίων που κοστίζουν συνολικά 10,85 ευρώ. Το τμήμα Σκάρφεια - Ράχες Φθιώτιδας, που διαχειρίζεται η «Κεντρική Οδός», περιλαμβάνει δύο σταθμούς διοδίων που χρεώνουν συνολικά 3,6 ευρώ. Ακολουθεί η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» με το τμήμα Ράχες - Κλειδί Ημαθίας με πέντε σταθμούς διοδίων που χρεώνουν συνολικά 15 ευρώ. Τέλος, ο οδηγός πρέπει να διέλθει από τον σταθμό Μαλγάρων, που ανήκει στην Εγνατία Οδό και χρεώνει 1,20 ευρώ. Σύνολο για ένα Ι.Χ.: 30,65 ευρώ.
• Θεσσαλονίκη - Ιωάννινα. Η διαδρομή μέσω της Εγνατίας Οδού περιλαμβάνει πέντε σταθμούς διοδίων (Μαλγάρων, Πολύμυλου, Μαλακασίου, Παμβώτιδας και Τύριας) που κοστίζουν συνολικά 9 ευρώ.
• Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη. Η διαδρομή μέσω της Εγνατίας Οδού περιλαμβάνει τέσσερις σταθμούς διοδίων (Ανάληψης, Μουσθένης, Ιάσμου και Μέστης) που χρεώνουν συνολικά 8,40 ευρώ.
• Θεσσαλονίκη - Πάτρα. Αν ένας οδηγός επιλέξει να κινηθεί μέσω Εγνατίας Οδού (9 ευρώ), Ιονίας Οδού (12,45 ευρώ) και γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου (13,30 ευρώ), τότε θα πληρώσει 34,75 ευρώ σε διόδια. Αν επιλέξει να κινηθεί μέσω ΠΑΘΕ (30,65 ευρώ), Αττικής Οδού (2,80 ευρώ) και του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνας - Πάτρας (11,40 ευρώ), τότε θα πληρώσει συνολικά 44,85 ευρώ.
Πηγή:
- Θεσσαλονίκη – Αθήνα: Πόσο κοστίζουν τα διόδια για ταξίδι με αυτοκίνητο
http://www.typosthes.gr/gr/oikonomia/article/147497/thessaloniki--athina-poso-kostizoun-ta-diodia-gia-taxidi-me-autokinito-/
«Αθήνα - Θεσσαλονίκη με Ι.Χ., 30,65 ευρώ.
Αθήνα - Ιωάννινα, 37,15 ευρώ.
Θεσσαλονίκη - Πάτρα 34,75 ευρώ.
Το κόστος των διοδίων έχει γίνει εδώ και χρόνια ένα υπολογίσιμο σκέλος του κόστους ενός ταξιδιού, με τις τελευταίες «προσθήκες» να έρχονται στην Εγνατία Οδό».
Από το 2008, οπότε υπεγράφησαν οι συμβάσεις παραχώρησης των βασικών οδικών αξόνων της χώρας, ο χάρτης των διοδίων άρχισε σταδιακά να μεταβάλλεται, καθώς τα έσοδα από τα διόδια συνυπολογίστηκαν ως πηγή χρηματοδότησης των έργων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα κόστιζε το 2005 11,20 ευρώ (σήμερα η ίδια διαδρομή κοστίζει 61,30 ευρώ), ενώ η διαδρομή Αθήνα - Πάτρα - Αθήνα 6,4 ευρώ (σήμερα 22,80 ευρώ). Φυσικά, οι αυτοκινητόδρομοι εκείνης της εποχής δεν έχουν σχέση με τους σημερινούς από πλευράς ταχύτητας και κυρίως ασφάλειας, ωστόσο τα διόδια είναι πλέον ένας ανασταλτικός παράγοντας για τα μακρινά ταξίδια.
Ας δούμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Ο οδηγός ενός Ι.Χ. θα συναντήσει σήμερα 11 σταθμούς διοδίων από τέσσερις διαφορετικές εταιρείες (πέντε αν χρησιμοποιήσει και την Αττική Οδό στην Αθήνα). Το τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια Φθιώτιδας, που το διαχειρίζεται η «Νέα Οδός», περιλαμβάνει τρεις μετωπικούς σταθμούς διοδίων που κοστίζουν συνολικά 10,85 ευρώ. Το τμήμα Σκάρφεια - Ράχες Φθιώτιδας, που διαχειρίζεται η «Κεντρική Οδός», περιλαμβάνει δύο σταθμούς διοδίων που χρεώνουν συνολικά 3,6 ευρώ. Ακολουθεί η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» με το τμήμα Ράχες - Κλειδί Ημαθίας με πέντε σταθμούς διοδίων που χρεώνουν συνολικά 15 ευρώ. Τέλος, ο οδηγός πρέπει να διέλθει από τον σταθμό Μαλγάρων, που ανήκει στην Εγνατία Οδό και χρεώνει 1,20 ευρώ. Σύνολο για ένα Ι.Χ.: 30,65 ευρώ.
• Θεσσαλονίκη - Ιωάννινα. Η διαδρομή μέσω της Εγνατίας Οδού περιλαμβάνει πέντε σταθμούς διοδίων (Μαλγάρων, Πολύμυλου, Μαλακασίου, Παμβώτιδας και Τύριας) που κοστίζουν συνολικά 9 ευρώ.
• Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη. Η διαδρομή μέσω της Εγνατίας Οδού περιλαμβάνει τέσσερις σταθμούς διοδίων (Ανάληψης, Μουσθένης, Ιάσμου και Μέστης) που χρεώνουν συνολικά 8,40 ευρώ.
• Θεσσαλονίκη - Πάτρα. Αν ένας οδηγός επιλέξει να κινηθεί μέσω Εγνατίας Οδού (9 ευρώ), Ιονίας Οδού (12,45 ευρώ) και γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου (13,30 ευρώ), τότε θα πληρώσει 34,75 ευρώ σε διόδια. Αν επιλέξει να κινηθεί μέσω ΠΑΘΕ (30,65 ευρώ), Αττικής Οδού (2,80 ευρώ) και του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνας - Πάτρας (11,40 ευρώ), τότε θα πληρώσει συνολικά 44,85 ευρώ.
Πηγή:
- Θεσσαλονίκη – Αθήνα: Πόσο κοστίζουν τα διόδια για ταξίδι με αυτοκίνητο
http://www.typosthes.gr/gr/oikonomia/article/147497/thessaloniki--athina-poso-kostizoun-ta-diodia-gia-taxidi-me-autokinito-/
Τα ακριβά και πολλά διόδια με παραχώρηση των αυτοκινητόδρομων στους ιδιώτες ήταν κληρονομιά που μας άφησε ο Σαρακατσάνος του κουρασμένου Μπουχέσα πριν 9 χρόνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιόδια Ιταλίας με μισθούς Βουλγαρίας
ΑπάντησηΔιαγραφή