Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018

Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 20 λεπτά!

Παροιμία της Λαπωνίας: 
"Οι κάτοικοι του ισημερινού πήγαν στον Βόρειο Πόλο να διδάξουν στους Εσκιµώους πώς να προφυλάσσονται από το κρύο."

*Του Ιγνάτιου Καϊτεζίδη
Η είδηση είναι εξαιρετική. Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι από τις 6 Ιουνίου το ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη με τρένο θα διαρκεί μόνο 3 ώρες και 20 λεπτά. Έπειτα από τέσσερις δεκαετίες μικραίνει η απόστασή μας από την πρωτεύουσα της χώρας και αναμφίβολα αυτό αποτελεί μια νίκη της τεχνολογίας. Τι μας οδήγησε, όμως, σε αυτήν τη μεγάλη είδηση; Τι άλλαξε και τρέχουμε με μεγαλύτερες ταχύτητες; Πολύ απλά, περάσαμε από την… Τρεναδράνεια στην Τρενιτάλια! Από το κράτος, στην εταιρία. Οι ελληνικές κυβερνήσεις κατάφεραν διαδοχικά να ναυαγήσει ένα ακόμη μονοπώλιο και ο μόνος καυγάς ήταν για το τίμημα της πώλησης. Ποιος θα το πουλούσε πιο ακριβά.



Αυτό που θα κάνουν οι Ιταλοί είναι πάρα πολύ απλό. Σύγχρονα συστήματα online κράτησης αντί για ουρές σε εκδοτήρια. Υπάλληλοι όσοι χρειάζονται, χωρίς κομματικές «συστάσεις». Υπηρεσίες & χαμόγελο στον επιβάτη, και όχι συμπεριφορά «μόνιμου» λοχία. Μηχανοδηγοί και προσωπικό που θα μπορεί να απολυθεί αν δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Αυτό που θα κάνουν είναι να εκσυγχρονίσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο μοιάζει με δίκτυο λούνα παρκ. Και να φέρουν τρένα από την Ιταλία. Τα παλιά τους τρένα, εννοείται! Γιατί τα δικά μας κουβαλούσαν μουλάρια στο έπος της Αλβανίας. Με εξαίρεση, βεβαίως, τα σύγχρονα τρένα που παραγγείλαμε, αλλά δυστυχώς, εξαιτίας ενός «μικρού» λάθους, οι ρόδες τους είχαν μεταξύ τους απόσταση μικρότερη από ό,τι οι ράγες! Και επειδή δεν μπορούσαμε να αλλάξουμε τις ράγες, κάναμε τα βαγόνια ντεκόρ και αποθήκες. Και φυσικά, ποτέ δεν μάθαμε το όνομα του φωστήρα που υπέγραψε την παραγγελία και αν σήμερα βρίσκεται σε μια αιώρα στη Χαβάη, απολαμβάνοντας την τιμή της υπογραφής του, ενώ θα έπρεπε να είναι σε κάποια φυλακή με δημευμένη την περιουσία του.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η νέα διαδρομή θα είναι γρήγορη. Και θα γίνει ακόμη ταχύτερη. Οι Ιταλοί δεν έρχονται να κάνουν πολιτική με τα τρένα, αλλά business. Το ερώτημα είναι γιατί δεν κατάφερε το κράτος μας να κάνει το ίδιο. Γιατί η επιλογή είναι (ξε)πουλάω και όχι εκμεταλλεύομαι; Τι μας έλειπε; Γιατί δεν μπορούσαμε να αλλάξουμε το δίκτυο με εκατοντάδες θέσεις εργασίας μέσα από ένα πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων; Γιατί δεν μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε δεκάδες Έλληνες επιστήμονες; Γιατί δεν επενδύσαμε λίγα εκατομμύρια να αγοράσουμε νέα σύγχρονα τρένα; Γιατί δεν είπαμε στο προσωπικό να χαμογελά στους επιβάτες; Τίποτε από αυτά δεν κάναμε. Ενώ μπορούσαμε. Είχε, βλέπετε, μείνει ενεργοποιημένο το πλήκτρο της αυτοκαταστροφής και κάθε κυβέρνηση που πέρασε από τον ΟΣΕ το πάτησε.
Το Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα γίνει σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Κρίμα μόνο που δεν καταφέραμε να το κάνουμε εμείς και πολύ νωρίτερα.
*Ο Ιγνάτιος Καϊτεζίδης είναι δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΕ.

Πηγή:
- Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 20 λεπτά!
http://www.thestival.gr/views/item/359731-athina-thessaloniki-se-3-ores-kai-20-lepta

1 σχόλιο: