Eυχαριστούμε τον Giorgos Veteran για την αποστολή των βίντεο:
Το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (TBM αρκτικόλεξο από τα αγγλικά Tunnel Boring Machine) είναι ένα μηχάνημα που χρησιμοποιείται για την εκσκαφή σηράγγων με κυκλική διατομή μέσα από μια ποικιλία εδαφών και στρωμάτων πετρωμάτων. Μπορούν να σκάψουν μέσα σε σκληρό πέτρωμα, άμμο, και οτιδήποτε ενδιάμεσα. Η διάμετρος της σήραγγας μπορεί να είναι από ένα μέτρο (με την χρήση μικρο-ΤΒΜ) έως σχεδόν 16 μέτρα στις μέρες μας. Σήραγγες μικρότερες του ενός μέτρου σε διάμετρο μπορούν να εκσκαφούν μέσω οριζόντιας κατευθυνόμενης διάτρησης αντί του TBM.
Δείτε το βίντεο:
Μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων χρησιμοποιούνται σαν εναλλακτική στις μεθόδους διάτρησης και έκρηξης (D&B, Drilling and Blasting) σε πετρώδες έδαφος και στις συμβατικές χειρωνακτικές μεθόδους σε χώμα. Ένα TBM έχει τα πλεονεκτήματα της ελαχιστοποίησης της διαταραχής του περιβάλλοντος εδάφους και της δημιουργίας ενός λείου τοιχώματος στη σήραγγα. Αυτό μειώνει σημαντικά το κόστος επένδυσης των τοιχωμάτων της σήραγγας και καθιστά τα TBM περισσότερα κατάλληλα για χρήση σε έντονα αστικοποιημένες περιοχές. Το κυριότερο μειονέκτημα είναι το υψηλό αρχικό κόστος. Τα TBM είναι ακριβά στην κατασκευή τους, δύσκολο να μεταφερθούν και απαιτούν σημαντικές υποδομές. Το μεγαλύτερο μηχάνημα κατασκευάστηκε από την Γερμανική εταιρία Herrenknecht AG για να σκάψει την σήραγγα Γκόταρντ μήκους 57 χιλιομέτρων. Έχει διάμετρο 9,58 μέτρα.
Πηγή:
- Μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B7%CF%87%CE%AC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1_%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7%CF%82_%CF%83%CE%B7%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CF%89%CE%BD
- This is how they dig subway tunnels!
https://www.youtube.com/watch?v=agLwtEUCdxs
Το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (TBM αρκτικόλεξο από τα αγγλικά Tunnel Boring Machine) είναι ένα μηχάνημα που χρησιμοποιείται για την εκσκαφή σηράγγων με κυκλική διατομή μέσα από μια ποικιλία εδαφών και στρωμάτων πετρωμάτων. Μπορούν να σκάψουν μέσα σε σκληρό πέτρωμα, άμμο, και οτιδήποτε ενδιάμεσα. Η διάμετρος της σήραγγας μπορεί να είναι από ένα μέτρο (με την χρήση μικρο-ΤΒΜ) έως σχεδόν 16 μέτρα στις μέρες μας. Σήραγγες μικρότερες του ενός μέτρου σε διάμετρο μπορούν να εκσκαφούν μέσω οριζόντιας κατευθυνόμενης διάτρησης αντί του TBM.
Δείτε το βίντεο:
Μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων χρησιμοποιούνται σαν εναλλακτική στις μεθόδους διάτρησης και έκρηξης (D&B, Drilling and Blasting) σε πετρώδες έδαφος και στις συμβατικές χειρωνακτικές μεθόδους σε χώμα. Ένα TBM έχει τα πλεονεκτήματα της ελαχιστοποίησης της διαταραχής του περιβάλλοντος εδάφους και της δημιουργίας ενός λείου τοιχώματος στη σήραγγα. Αυτό μειώνει σημαντικά το κόστος επένδυσης των τοιχωμάτων της σήραγγας και καθιστά τα TBM περισσότερα κατάλληλα για χρήση σε έντονα αστικοποιημένες περιοχές. Το κυριότερο μειονέκτημα είναι το υψηλό αρχικό κόστος. Τα TBM είναι ακριβά στην κατασκευή τους, δύσκολο να μεταφερθούν και απαιτούν σημαντικές υποδομές. Το μεγαλύτερο μηχάνημα κατασκευάστηκε από την Γερμανική εταιρία Herrenknecht AG για να σκάψει την σήραγγα Γκόταρντ μήκους 57 χιλιομέτρων. Έχει διάμετρο 9,58 μέτρα.
- Μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B7%CF%87%CE%AC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1_%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7%CF%82_%CF%83%CE%B7%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CF%89%CE%BD
- This is how they dig subway tunnels!
https://www.youtube.com/watch?v=agLwtEUCdxs
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου