Κυριακή, 28 Ιανουαρίου 2018

"Ο Σιδηρόδρομος στη Γη της Αρχαίας Ολυμπίας" - Νέο βιβλίο (υπό έκδοση) από το Γιώργο Νάθενα !!!

"Στο κατώφλι των δευτερων -ήντα, ξαναγυριζω εκει που μικρο παιδι πρωτογνωρισα απο κοντα και αγαπησα τον σιδηροδρομο των ΣΠΑΠ και ετσι ολοκληρωνω ενα ταξιδι ζωης πανω στις αγαπημενες ραγες του πελοποννησιακου σιδηροδρομου. Αφιερωμενο στη μνημη των γονιων μου που απο μικρο παιδι με ταξιδεψαν στην πανεμορφη Ηλεια και ιδιαιτερα την επαρχια Ολυμπιας, την πατριδα του εκ μητρος παππου μου, αλλα και στη μνημη οσων χαθηκαν στην καταστροφικη πυρκαια του 2007. Με την προσδοκια συντομα ενας νεος και συγχρονος σιδηροδρομος να ξανασφυριξει στον αξονα Πατρα-Πυργος-Καλαμάτα."
Γ.Ν.

"-Ποιο τραινο στη Δυτικη Πελοπόννησο και γιατί, ονομαστηκε "τραίνο της αγάπης" και "Κωλοσούρτης" συνάμα ?-τι ήταν τα "πριμαρόλια" στο Κατάκολο και πως η αναπτυξη του λιμανιού του συνδέθηκε στενά με την σιδηροδρομικη του συνδεση με τον Πύργο ?
-πως η Αρχαια Ολυμπία απέκτησε σιδηροδρομικη συνδεση, σε τι συνεβαλε αυτη στην τουριστικη και αστικη αναπτυξη της περιοχης της και γιατι δεν ολοκληρωθηκε το προγραμματισμενο εργο συνεχισης της γραμμης προς Καρυταινα και Μεγαλοπολη μεσα απο την κοιλαδα του Αλφειού ?-ποια τραινα ονομαστηκαν "Ριρίκες" και "μοτράκια" στη Δυτικη Πελοπόννησο και γιατί ?-πως τα μεταφορικά μουλαρια του αγωγιάτη Κουτσανδρέα, με τις τεραστιες ραχες τους, εξασφαλιζαν με συνθηκες άνετης μεταφοράς τις συνδυασμενες μεταφορες μεταξυ των σιδηροδρομικων σταθμών της Κρέσταινας και της Μεγαλοπολης με την ορεινη επαρχια Ολυμπίας (Ανδρίτσαινα κλπ)-γιατι αμολησε την ατμαμαξα απο τα Ολυμπια ο καπετάνιος του ΕΛΑΣ Σίμος, ακυβερνητη και γεματη συνθηματα του ΕΑΜ και πως οι ΣΠΑΠ σταματησαν το τρελλο της ταξιδι, αποτρεποντας συγκρουση με αλλο τραινο και εκτροχιασμό της μηχανης ?-ποιο ηταν το τελευταιο τακτικο ατμηλατο τραινο στη Δυτικη Πελοπόννησο και γιατι ο ομιλών ξυπναγε αξημερωτα οταν βρισκοταν στην Ολυμπία τελη δεκαετιας 60 και αρχες δεκαετιας 70 ?-ποτε και πως ενεργοποιηθηκε ξανα σε λειτουργια ο σταθμος φαντασμα του ΣΠυΚ (Σιδηροδρομου Πυργου-Κατακολου) στον Πύργο ?-γιατι η σιδηροδρομική γεφυρα του Αλφειου ονομαστηκε "γεφυρα των τολμηρων" και ποια εποχη περνουσε απο πανω της και η οδικη κυκλοφορια σαν μικτη γεφυρα ?-ποιό θεαματικο ρεκόρ κατεγραψε η αυτοκινητάμαξα Linke Hoffman oταν πρωτοδρομολογηθηκε το 1938 σε δρομολογιο υπερταχειας μεταξυ Αθηνών-Πυργου-Αρχαιας Ολυμπίας ?-γιατι το ιδιο ετος ξαναφτιαχτηκε απο την αρχη το μηχανοστασιο του σταθμου της Ολυμπιας ?-ποιες ηταν οι αγνωστες μικρες και βραχύβιες υπηρεσιακες σιδηροδρομικες διακλαδωσεις στο νομό Ηλειας ?-ποιες ηταν οι παραπλευρες επιχειρηματικες δραστηριοτητες των ΣΠΑΠ στο Νομο Ηλειας και πως συνεβαλαν στην αυξηση του ρευματος των επισκεπτων και τουριστων ?-ποιες ατμαμαξες χρησιμοποιηθηκαν κυριως στα δρομολογια του τραινου στη Δυτικη Πελοποννησο ?-ποιες ειναι σημερα οι προοπτικες του σιδηροδρομου στην Δυτικη Πελοπόννησο και την τουριστικη γραμμή Κατακολου-Ολυμπίας ?
Αυτα και αλλα πολλά, για την σιδηροδρομικη ιστορια της Δυτικης Πελοποννησου και ιδιαίτερα του νομου Ηλειας, στο νέο υπό έκδοση βιβλίο μου - ιστορικό λεύκωμα 200 σελιδων - με τιτλο "Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗ ΓΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ". Με πολλές σπάνιες και ανεκδοτες παλιες και προσφατες φωτογραφιες και αλλα ντοκουμέντα. Το "κύκνειο άσμα" μου στην ιστορική σιδηροδρομική βιβλιογραφία, ύστερα απο προετοιμασία, έρευνα και κυοφορία 10 ετών περίπου (στην οποία με συνέδραμαν αρκετοι εκλεκτοί φιλοι), σε δυο εβδομαδες θα ειναι ετοιμο, σε μια σπανια και συλλεκτικη εκδοση, υπο την ευθυνη και ευγενικη χορηγια της ΓΑΙΑ-ΟΣΕ Α.Ε., σε περιορισμενο αριθμό αντιτύπων (μολις 500) που δεν θα κυκλοφορησει στα βιβλιοπωλεια, αλλα θα διατεθει με ευθυνη της εταιρειας."
Γ.Ν.
Πηγή:
- Γιώργος Νάθενας, "Ο Σιδηρόδρομος στη Γη της Αρχαίας Ολυμπίας"
https://www.facebook.com/groups/123649887700176/permalink/1578188018913015/


Δείτε Ακόμη:

Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2017

Βιβλιοπαρουσίαση: "Ο ΟΔΟΝΤΩΤΟΣ ΔΙΑΚΟΦΤΟΥ-ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ / 120 χρονια"

Αναδημοσιεύουμε μια ανάρτηση του George Nathenas:

Αγαπητοί φίλοι
σας προσκαλώ για να παρευρεθείτε στην παρουσίαση του ιστορικού λευκώματος-βιβλίου μου "Ο ΟΔΟΝΤΩΤΟΣ ΔΙΑΚΟΦΤΟΥ-ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ / 120 χρονια" (εκδόσεις Μίλητος), που θα γίνει στην αίθουσα τελετών του φιλολογικού σωματείου ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ, πλατεία Αγιου Γεωργίου Καρύτση 8 - 1ος όροφος - ΑΘΗΝΑ, αυριο Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 7 μ.μ. 







Διαβάστε σε ηλεκτρονική μορφή ολόκληρο το βιβλίο "Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι" !!!


Αναδημοσιεύμε από μια ανάρτηση του George Kalfas που αφορά ένα θαυμάσιο βιβλίο (δυστυχώς από όσο γνωρίζουμε εξαντλημένο). Απολαύστε το έστω σε ηλεκτρονική μορφή: 

Οι εκδόσεις "Μίλητος" στη προσπάθεια τους να καταγράψουν θέματα ιδιαίτερα σημαντικά, "σταθμούς" στην ιστορία της χώρας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο "Φίλοι του Σιδηροδρόμου"" (Σ.Φ.Σ.), επιχειρούν την καταγραφή της ιστορίας των ελληνικών σιδηροδρόμων, έτσι ώστε ο σύγχρονος αναγνώστης μέσα από μια συλλεκτική έκδοση να έχει την ευκαιρία να ταξιδέψει στο θαυμαστό κόσμο τους. Έτσι, τραίνα σημερινά, τραίνα του 19ου αιώνα, βαγόνια γεμάτα ταξιδιώτες κι εμπορεύματα, θα διασχίσουν με αισθαντικό τρόπο τις σελίδες αυτού του λευκώματος, περνώντας από θαυμάσια τοπία της ελληνικής γης, παραδοσιακούς σταθμούς, παλιές εγκαταστάσεις, τεχνικά έργα μοναδικής κομψότητας και αρχιτεκτονικής αξίας. Τραίνα φορτωμένα με ιστορία και μνήμες, μέχρι τα σημερινά, σύγχρονα Intercities.

Δείτε (κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα) σε ηλεκτρονική μορφή ολόκληρο το βιβλίο ή κατεβάστε το σε μορφή pdf.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου