Η δημόσια εταιρεία σιδηρόδρομων Renfe της Ισπανίας ετοιμάζεται για έναν σκληρό ανταγωνισμό με ξένες εταιρείες. Η κερδοφόρα εταιρεία προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες, με τις ταχείες της να είναι σχεδόν πάντα στην ώρα τους.
Το άνοιγμα των επιβατικών μεταφορών από το 2020, όπως προβλέπει σχετική απόφαση της ΕΕ, θα επιτρέψει να δραστηριοποιηθούν πλέον στον κλάδο και ιδιώτες επενδυτές. Στην Ισπανία η δημόσια Renfe απασχολεί σήμερα 13.000 εργαζόμενους και αποτελεί υπόδειγμα εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών.
Τώρα όμως μπαίνουν στο παιχνίδι και ξένες εταιρείες. Έτσι η γερμανική Deutsche Βahn και η γαλλική SNCF περιμένουν το άνοιγμα της αγοράς για να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους στην ιβηρική χερσόνησο. Ωστόσο είναι γνωστό ότι η Ισπανία δεν θεωρείται ιδιαίτερα φιλόξενη χώρα για ξένους επενδυτές και οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες δεν αποτελούν εξαίρεση.
Μέχρι και σήμερα η αγορά του εμπορικού σιδηροδρόμου, που έχει ανοίξει από το 2007, παραμένει δύσκολη για τους ιδιώτες επενδυτές. Σ' αυτό τον τομέα η Deutsche Bahn δραστηριοποιείται με τη θυγατρική εταιρεία Transfesa. Στις πολυάριθμες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ξένες εταιρείες προστίθεται και το γεγονός ότι οι γραμμές των τρένων του ισπανικού δικτύου έχουν διαφορετικό πλάτος από αυτό που υπάρχει στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Αλλαγή κυβέρνησης σημαίνει αλλαγή προσωπικού Renfe
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ισπανική Renfe επηρεάζεται από τις εκάστοτε πολιτικές αλλαγές και με κάθε νέα κυβέρνηση αλλάζουν και οι επικεφαλής της. Ένα φαινόμενο το οποίο σίγουρα δεν είναι αποκλειστικά ισπανικό. Παρ' όλα αυτά όμως οι αριθμοί «βγάζουν» την εταιρεία ασπροπρόσωπη: κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 22%, στα 1,8 δις ευρώ. Την ίδια ώρα η επιχείρηση αύξησε τα καθαρά κέρδη της από 30,2 στα 35,3 εκ. ευρώ.
Το ότι η Renfe είναι κερδοφόρα εταιρεία οφείλεται κυρίως στην ταχεία AVE, ένα υποδειγματικό ισπανικό προϊόν που «τρέχει» μεταξύ άλλων στις ΗΠΑ, τη Φινλανδία, τη Σαουδική Αραβία και την Τουρκία. Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση οι ταξιδιώτες είναι όλο και πιο ικανοποιημένοι από την καθαριότητα και την εξυπηρέτηση. Το 77% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι είναι ικανοποιημένο όσον αφορά τη συνέπεια των δρομολογίων. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, τα τρένα που πραγματοποιούν υπεραστικά δρομολόγια είναι ακριβή κατά 95%.
Ατού τα διεθνή δρομολόγια
Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη σε όποιον έχει ταξιδέψει με το AVE. Τα τρένα δεν είναι μόνο στην ώρα τους, αλλά σε σύγκριση, για παράδειγμα, και με τα γερμανικά, είναι πολύ πιο άνετα, σχετικά οικονομικά, πολύ καθαρά και αθόρυβα. Επιπλέον οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν πίσω τα χρήματά τους σε περίπτωση που το τρένο έχει καθυστέρηση τουλάχιστον μισής ώρας.
Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως απέναντι σε δίκτυα άλλων χωρών είναι ότι η ισπανική ταχεία AVE χρησιμοποιεί δικό της δίκτυο και όχι το ίδιο με τα τρένα που κάνουν τοπικά δρομολόγια. Συχνά μάλιστα έχουν και ξεχωριστούς σταθμούς. Αυτό μπορεί, σε ορισμένες περιπτώσεις, να δυσκολεύει τους επιβάτες ως προς την πρόσβασή τους σε αυτούς τους σταθμούς, σε γενικές γραμμές όμως διευκολύνει και επιταχύνει σημαντικά τη συνολική λειτουργία.
Μένει να φανεί εάν η δημόσια ισπανική εταιρεία θα είναι εξίσου δυνατή και όταν θα έχει να αντιμετωπίσει από το 2020 τον διεθνή πια ανταγωνισμό.
Στέφανι Κλάουντια Μίλερ / Αλεξάνδρα Κοσμά
Πηγή:
- Γιατί τα ισπανικά τρένα είναι πάντα στην ώρα τους
https://www.dw.com/el/%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CF%84%CE%B1-%CE%B9%CF%83%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CF%81%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82/a-45912191
Το άνοιγμα των επιβατικών μεταφορών από το 2020, όπως προβλέπει σχετική απόφαση της ΕΕ, θα επιτρέψει να δραστηριοποιηθούν πλέον στον κλάδο και ιδιώτες επενδυτές. Στην Ισπανία η δημόσια Renfe απασχολεί σήμερα 13.000 εργαζόμενους και αποτελεί υπόδειγμα εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών.
Τώρα όμως μπαίνουν στο παιχνίδι και ξένες εταιρείες. Έτσι η γερμανική Deutsche Βahn και η γαλλική SNCF περιμένουν το άνοιγμα της αγοράς για να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους στην ιβηρική χερσόνησο. Ωστόσο είναι γνωστό ότι η Ισπανία δεν θεωρείται ιδιαίτερα φιλόξενη χώρα για ξένους επενδυτές και οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες δεν αποτελούν εξαίρεση.
Μέχρι και σήμερα η αγορά του εμπορικού σιδηροδρόμου, που έχει ανοίξει από το 2007, παραμένει δύσκολη για τους ιδιώτες επενδυτές. Σ' αυτό τον τομέα η Deutsche Bahn δραστηριοποιείται με τη θυγατρική εταιρεία Transfesa. Στις πολυάριθμες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ξένες εταιρείες προστίθεται και το γεγονός ότι οι γραμμές των τρένων του ισπανικού δικτύου έχουν διαφορετικό πλάτος από αυτό που υπάρχει στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Αλλαγή κυβέρνησης σημαίνει αλλαγή προσωπικού Renfe
Τμήμα ενός τρένου AVE κατά τη μεταφορά στο λιμάνι της Βαρκελώνης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ισπανική Renfe επηρεάζεται από τις εκάστοτε πολιτικές αλλαγές και με κάθε νέα κυβέρνηση αλλάζουν και οι επικεφαλής της. Ένα φαινόμενο το οποίο σίγουρα δεν είναι αποκλειστικά ισπανικό. Παρ' όλα αυτά όμως οι αριθμοί «βγάζουν» την εταιρεία ασπροπρόσωπη: κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 22%, στα 1,8 δις ευρώ. Την ίδια ώρα η επιχείρηση αύξησε τα καθαρά κέρδη της από 30,2 στα 35,3 εκ. ευρώ.
Το ότι η Renfe είναι κερδοφόρα εταιρεία οφείλεται κυρίως στην ταχεία AVE, ένα υποδειγματικό ισπανικό προϊόν που «τρέχει» μεταξύ άλλων στις ΗΠΑ, τη Φινλανδία, τη Σαουδική Αραβία και την Τουρκία. Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση οι ταξιδιώτες είναι όλο και πιο ικανοποιημένοι από την καθαριότητα και την εξυπηρέτηση. Το 77% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι είναι ικανοποιημένο όσον αφορά τη συνέπεια των δρομολογίων. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, τα τρένα που πραγματοποιούν υπεραστικά δρομολόγια είναι ακριβή κατά 95%.
Ατού τα διεθνή δρομολόγια
Εξαιρετικά ευχαριστημένοι είναι οι επιβάτες με τις ισπανικές ταχείες AVE.
Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως απέναντι σε δίκτυα άλλων χωρών είναι ότι η ισπανική ταχεία AVE χρησιμοποιεί δικό της δίκτυο και όχι το ίδιο με τα τρένα που κάνουν τοπικά δρομολόγια. Συχνά μάλιστα έχουν και ξεχωριστούς σταθμούς. Αυτό μπορεί, σε ορισμένες περιπτώσεις, να δυσκολεύει τους επιβάτες ως προς την πρόσβασή τους σε αυτούς τους σταθμούς, σε γενικές γραμμές όμως διευκολύνει και επιταχύνει σημαντικά τη συνολική λειτουργία.
Μένει να φανεί εάν η δημόσια ισπανική εταιρεία θα είναι εξίσου δυνατή και όταν θα έχει να αντιμετωπίσει από το 2020 τον διεθνή πια ανταγωνισμό.
Στέφανι Κλάουντια Μίλερ / Αλεξάνδρα Κοσμά
Πηγή:
- Γιατί τα ισπανικά τρένα είναι πάντα στην ώρα τους
https://www.dw.com/el/%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CF%84%CE%B1-%CE%B9%CF%83%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CF%81%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82/a-45912191
Δεν Καατε γνωστο το οτι Οι Ταχειες ΑVE !! Εχουν το Διεθνες Ευρος!!! 1435mm !!! Αυτο Δεν Λεει κατι Για το....Ποσο Μπορουν να Χρησιμοποιηθυν Απο DB SNCF , η οποιονδηποτε"ξενο " Σιδηροδρομικο Επενδυτη ?
ΑπάντησηΔιαγραφή