Μπορεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής της Ευρώπης, η διάνοιξη της σιδηροδρομικής σήραγγας Gotthard στην Ελβετία να εγκαινιάζεται σήμερα, όμως Γερμανία και Δανία ετοιμάζονται να ξεκινήσουν το επόμενο mega-project της Ευρώπης.
Εχθές ανακοινώθηκε η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής για για τη Σήραγγα Fehmarn Belt, που θα ενώσει τη Βόρεια Γερμανία με τη Δανία με μία τετραπλή υποθαλάσσια σήραγγα 18 χιλιομέτρων.
Η τετραπλή υποθαλάσσια Σήραγγα χωρίζεται σε 2 οδικές και 2 σιδηροδρομικές με τις προσβάσεις στις 2 χώρες και θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο υποδομής στην Ευρώπη, πίσω από το Crossrail που κατασκευάζεται στο Λονδίνο.
Με την ολοκλήρωση του έργου θα ενωθεί η Βόρεια Γερμανία με το νότιο νησί Lolland της Δανίας. Τα 2 άκρα του έργου θα ενώσουν το Rodbbyhavn της Δανίας με το Puttgarden στο νησί Fehmarn της Γερμανίας.
Tα νούμερα του έργου ζαλίζουν: θα είναι η μακρύτερη υποθαλάσσια οδική+σιδηροδρομική σήραγγα (συνδυαστικά) στον κόσμο με 18χλμ, θα κατασκευαστεί από 80 προκατασκευασμένα τσιμεντένια τμήματα, αναμένεται να εργαστούν περισσότεροι από 3.000 άτομα στις σήραγγες, με το αυτοκίνητο η απόσταση θα διανύεται σε 10 λεπτά και με το σιδηρόδρομο σε 7 λεπτά.
Με την ολοκλήρωση του έργου η Σκανδιναβία θα έρθει πολύ πιο κοντά με την Γερμανία και την υπόλοιπη Ευρώπη και οι χρόνοι θα είναι εντυπωσιακοί: Το Κοπεγχάγη-Αμβούργο από 4.30 ώρες θα πέσει στις 2.30 ώρες και το Στοκχόλμη-Αμβούργο από 10 ώρες σε 8 ώρες. Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι μέχρι 200χλμ/ώρα για τα επιβατικά τρένα και μέχρι 140χλμ/ώρα για τα εμπορευματικά ενώ η γραμμή θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση το συμβόλαιο με τον φορέα υλοποίησης Femern A/S ανέλαβε η Κοινοπραξία που αναλαμβάνει την κατασκευή του Fehmarnbelt fixed link (θα κατασκευάζει το υποθαλάσσιο τούνελ, και περιλαμβάνει το εργοστάσιο που θα κατασκευάσει τα προκατασκευασμένα τσιμεντένια τμήματα) αποτελείται από τις εταιρείες:
-Vinci Construction Grands Projets (Γαλλία)
-Per Aarsleff (Δανία)
-Wayss & Freytag Ingenieurbau (Γερμανία)
-Max Bögl Stiftung & Co (Γερμανία)
-CFE (Βέλγιο)
-Solétanche-Bachy International (Γαλλία)
-BAM Infra (Ολλανδία)
-BAM International (Ολλανδία)
Υπεργολάβος είναι η εταιρεία: Dredging International (Βέλγιο) ενώ Σύμβουλος του έργου θα είναι η εταιρεία Cowi (Δανία).
Τα εκατέρωθων οδικά και σιδηροδρομικά τμήματα που θα ενώσουν την υποθαλάσσια σήραγγα με τη Δανία και τη Γερμανία, την εκβάθυνση των 18χλμ του βυθού (όπου χρειαστεί) καθώς και έργα εγγειοβελτιώσεων η Κ/Ξ που αναλαμβάνει αποτελείται από τις:
-Boskalis International (Ολλανδία),
-Hochtief Solutions (Γερμανία),
-Ed Züblin (Γερμανία),
-Van Oord Dredging & Marine Contractors (Ολλανίδα)
Το κόστος του έργου θα είναι 4,03 δις ευρώ (30 δις Δανέζικες Κορώνες) και ακολουθήθηκε η ενδεδειγμένη Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις δημοπρατήσεις. Τα συμβόλαιο είναι οριστικά και δεσμευτικά με την αίρεση της έγκρισης των Γερμανικών Περιβαλλοντικών Όρων οι οποίοι θα ισχύουν μέχρι το τέλος του 2019.
Ακολούθως θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση που θα περιλαμβάνει και το κόστος. Οι κατασκευές αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2018 και να ολοκληρωθούν 8,5 χρόνια μετά, το Καλοκαίρι του 2026.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Πηγή:
- Fehnmarn Belt: 4πλή Υποθαλάσσια Σήραγγα ενώνει Γερμανία και Δανία στο νέο mega-project της Ευρώπης
http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/europaikes-ypodomes/item/35077-fehnmarn-belt-4pli-ypothalassia-siragga-sto-neo-mega-project-tis-evropis-enonei-germania-kai-dania
Εχθές ανακοινώθηκε η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής για για τη Σήραγγα Fehmarn Belt, που θα ενώσει τη Βόρεια Γερμανία με τη Δανία με μία τετραπλή υποθαλάσσια σήραγγα 18 χιλιομέτρων.
Η τετραπλή υποθαλάσσια Σήραγγα χωρίζεται σε 2 οδικές και 2 σιδηροδρομικές με τις προσβάσεις στις 2 χώρες και θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο υποδομής στην Ευρώπη, πίσω από το Crossrail που κατασκευάζεται στο Λονδίνο.
Με την ολοκλήρωση του έργου θα ενωθεί η Βόρεια Γερμανία με το νότιο νησί Lolland της Δανίας. Τα 2 άκρα του έργου θα ενώσουν το Rodbbyhavn της Δανίας με το Puttgarden στο νησί Fehmarn της Γερμανίας.
Tα νούμερα του έργου ζαλίζουν: θα είναι η μακρύτερη υποθαλάσσια οδική+σιδηροδρομική σήραγγα (συνδυαστικά) στον κόσμο με 18χλμ, θα κατασκευαστεί από 80 προκατασκευασμένα τσιμεντένια τμήματα, αναμένεται να εργαστούν περισσότεροι από 3.000 άτομα στις σήραγγες, με το αυτοκίνητο η απόσταση θα διανύεται σε 10 λεπτά και με το σιδηρόδρομο σε 7 λεπτά.
Με την ολοκλήρωση του έργου η Σκανδιναβία θα έρθει πολύ πιο κοντά με την Γερμανία και την υπόλοιπη Ευρώπη και οι χρόνοι θα είναι εντυπωσιακοί: Το Κοπεγχάγη-Αμβούργο από 4.30 ώρες θα πέσει στις 2.30 ώρες και το Στοκχόλμη-Αμβούργο από 10 ώρες σε 8 ώρες. Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι μέχρι 200χλμ/ώρα για τα επιβατικά τρένα και μέχρι 140χλμ/ώρα για τα εμπορευματικά ενώ η γραμμή θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση το συμβόλαιο με τον φορέα υλοποίησης Femern A/S ανέλαβε η Κοινοπραξία που αναλαμβάνει την κατασκευή του Fehmarnbelt fixed link (θα κατασκευάζει το υποθαλάσσιο τούνελ, και περιλαμβάνει το εργοστάσιο που θα κατασκευάσει τα προκατασκευασμένα τσιμεντένια τμήματα) αποτελείται από τις εταιρείες:
-Vinci Construction Grands Projets (Γαλλία)
-Per Aarsleff (Δανία)
-Wayss & Freytag Ingenieurbau (Γερμανία)
-Max Bögl Stiftung & Co (Γερμανία)
-CFE (Βέλγιο)
-Solétanche-Bachy International (Γαλλία)
-BAM Infra (Ολλανδία)
-BAM International (Ολλανδία)
Υπεργολάβος είναι η εταιρεία: Dredging International (Βέλγιο) ενώ Σύμβουλος του έργου θα είναι η εταιρεία Cowi (Δανία).
Τα εκατέρωθων οδικά και σιδηροδρομικά τμήματα που θα ενώσουν την υποθαλάσσια σήραγγα με τη Δανία και τη Γερμανία, την εκβάθυνση των 18χλμ του βυθού (όπου χρειαστεί) καθώς και έργα εγγειοβελτιώσεων η Κ/Ξ που αναλαμβάνει αποτελείται από τις:
-Boskalis International (Ολλανδία),
-Hochtief Solutions (Γερμανία),
-Ed Züblin (Γερμανία),
-Van Oord Dredging & Marine Contractors (Ολλανίδα)
Το κόστος του έργου θα είναι 4,03 δις ευρώ (30 δις Δανέζικες Κορώνες) και ακολουθήθηκε η ενδεδειγμένη Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις δημοπρατήσεις. Τα συμβόλαιο είναι οριστικά και δεσμευτικά με την αίρεση της έγκρισης των Γερμανικών Περιβαλλοντικών Όρων οι οποίοι θα ισχύουν μέχρι το τέλος του 2019.
Ακολούθως θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση που θα περιλαμβάνει και το κόστος. Οι κατασκευές αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2018 και να ολοκληρωθούν 8,5 χρόνια μετά, το Καλοκαίρι του 2026.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Πηγή:
- Fehnmarn Belt: 4πλή Υποθαλάσσια Σήραγγα ενώνει Γερμανία και Δανία στο νέο mega-project της Ευρώπης
http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/europaikes-ypodomes/item/35077-fehnmarn-belt-4pli-ypothalassia-siragga-sto-neo-mega-project-tis-evropis-enonei-germania-kai-dania
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου