Παρπρίζ: Η Siemens έχει αναπτύξει μια νέα επίστρωση επιλεκτική στη συχνότητα για τα παράθυρα των τραίνων που θα βελτιώσει τη λήψη του σήματος της κινητής τηλεφωνίας κατά τη διαδρομή, επιτρέποντας καλύτερη μετάδοση των ραδιοκυμάτων για ορισμένες συχνότητες. Τα νέα παρπρίζ θα εγκατασταθούν στο στόλο των 82 διώροφων ηλεκτρικών Αυτοκινηταμαξών Desiro HC που πρόκειται να τεθούν σε κυκλοφορία στα τέλη του 2018 στο δίκτυο υψηλής ταχύτητας Rhein - Ruhr.
Τα παράθυρα στα σύγχρονα τραίνα κατασκευάζονται με κάλυψη ειδικής μεμβράνης ώστε να προστατεύει τους επιβάτες από τον ήλιο και τη ζέστη, αλλά ταυτόχρονα δεν αντανακλά μόνο την ηλιακή και θερμική ακτινοβολία αλλά και τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα, μετατρέποντας στην ουσία τα βαγόνια σε κλωβούς Faraday. Ειδικά στα τραίνα υψηλής ταχύτητας η θωράκιση φτάνει το 99,9%, κάνοντας πολύ δύσκολη τη λήψη σήματος κινητής τηλεφωνίας. Οι μηχανικοί της Siemens όμως επινόησαν μια επιλεκτική στη συχνότητα μεμβράνη που θα λύνει αυτό το πρόβλημα.
Ένα ηλεκτρικά αγώγιμο, διαφανές στρώμα από μέταλλα ή οξείδια μετάλλων εφαρμόζεται στα τζάμια των παραθύρων. Ατμοποιημένο με λέιζερ κατά μήκος γραμμών διευθετημένων σε μια ειδική δομή , θα επιτρέπει στα ραδιοκύματα από 700 MHz έως 3,5 GHz εύρος συχνοτήτων για να περάσουν ελεύθερα μέσα από τα παρπρίζ, ενώ τα σήματα σε άλλες συχνότητες θα εξασθενούν. Σύμφωνα με τη Siemens, η νέα αυτή τεχνολογία καλύπτει όχι μόνο τις τρέχουσες αλλά και μελλοντικές περιοχές συχνοτήτων κινητής τηλεφωνίας.
Μετρήσεις που έγιναν σε ένα Railjet των OBB έδειξαν ότι σε ένα δίκτυο 4G η λήψη σήματος βελτιώθηκε κατά 33%.
Πηγή:
- Train windows for better mobile reception
http://www.railwaygazette.com/news/technology/single-view/view/train-windows-for-better-mobile-reception.html
- Siemens enhances cell phone reception in trains thanks to window pane solution
http://www.siemens.com/press/en/pressrelease/?press=/en/pressrelease/2016/mobility/pr2016060315moen.htm&content[]=MO
Τα παράθυρα στα σύγχρονα τραίνα κατασκευάζονται με κάλυψη ειδικής μεμβράνης ώστε να προστατεύει τους επιβάτες από τον ήλιο και τη ζέστη, αλλά ταυτόχρονα δεν αντανακλά μόνο την ηλιακή και θερμική ακτινοβολία αλλά και τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα, μετατρέποντας στην ουσία τα βαγόνια σε κλωβούς Faraday. Ειδικά στα τραίνα υψηλής ταχύτητας η θωράκιση φτάνει το 99,9%, κάνοντας πολύ δύσκολη τη λήψη σήματος κινητής τηλεφωνίας. Οι μηχανικοί της Siemens όμως επινόησαν μια επιλεκτική στη συχνότητα μεμβράνη που θα λύνει αυτό το πρόβλημα.
Ένα ηλεκτρικά αγώγιμο, διαφανές στρώμα από μέταλλα ή οξείδια μετάλλων εφαρμόζεται στα τζάμια των παραθύρων. Ατμοποιημένο με λέιζερ κατά μήκος γραμμών διευθετημένων σε μια ειδική δομή , θα επιτρέπει στα ραδιοκύματα από 700 MHz έως 3,5 GHz εύρος συχνοτήτων για να περάσουν ελεύθερα μέσα από τα παρπρίζ, ενώ τα σήματα σε άλλες συχνότητες θα εξασθενούν. Σύμφωνα με τη Siemens, η νέα αυτή τεχνολογία καλύπτει όχι μόνο τις τρέχουσες αλλά και μελλοντικές περιοχές συχνοτήτων κινητής τηλεφωνίας.
Μετρήσεις που έγιναν σε ένα Railjet των OBB έδειξαν ότι σε ένα δίκτυο 4G η λήψη σήματος βελτιώθηκε κατά 33%.
Πηγή:
- Train windows for better mobile reception
http://www.railwaygazette.com/news/technology/single-view/view/train-windows-for-better-mobile-reception.html
- Siemens enhances cell phone reception in trains thanks to window pane solution
http://www.siemens.com/press/en/pressrelease/?press=/en/pressrelease/2016/mobility/pr2016060315moen.htm&content[]=MO
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου