Μετά την έκτακτη Γενική Συνέλευση του συλλόγου μας την 13η Ιουνίου κρίναμε σκόπιμο να σας ενημερώσουμε για τα προτεινόμενα μοντέλα συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ.
Οι συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) είναι συμβάσεις κατά κανόνα μακροχρόνιες, οι οποίες συνάπτονται μεταξύ ενός Δημόσιου και ενός Ιδιωτικού φορέα με σκοπό την εκτέλεση έργων ή/ και την παροχή υπηρεσιών. Στην περίπτωση των ΣΔΙΤ ο ιδιώτης αναλαμβάνει με δικά του μέσα και εποπτεία τρίτων την συντήρηση και λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου και ως αντάλλαγμα λαμβάνει τα τέλη χρήσης υποδομής ή άλλα ανταλλάγματα. Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι πλέον δεν θα είναι απαραίτητοι οι μηχανικοί και εν γένει όλο το προσωπικό του ΟΣΕ. Το μοντέλο των ΣΔΙΤ θεωρείται από πολλούς ως πανάκεια λόγω της έλλειψης πόρων χωρίς να εξεταστεί αν είναι συμφέρουσα λύση για τον ΟΣΕ και ποια είναι τα μειονεκτήματά του, όπως είναι η δημιουργία μονοπωλίων ή έλλειψη ανταγωνισμού, η αδιαφάνεια για τα τελικά οφέλη του αναδόχου, η εξασφάλιση της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, καθώς και το κοινωνικό κόστος των απολύσεων.
Τέλος από κανέναν παγκόσμια δεν αναφέρεται ένα επιτυχημένο παράδειγμα διαχείρισης ενός ολόκληρου σιδηροδρομικού δικτύου με ΣΔΙΤ. Ο σύλλογος μας θεωρεί ότι το μοντέλο των ΣΔΙΤ δεν ενδείκνυται στην περίπτωση του ΟΣΕ. Θα επιφέρει άμεσα απολύσεις προσωπικού, θα αυξήσει το τελικό κόστος συντήρησης του δικτύου και θα έχει αντίκτυπο στην ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Εμείς προτείνουμε την βελτίωση του υπάρχοντος μοντέλου συντήρησης με πραγματοποίηση έργων με βάση τη νομοθεσία δημοσίων έργων και την εποπτεία της από τον ΟΣΕ χρησιμοποιώντας τα υπάρχοντα αποθεματικά του ΟΣΕ και χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού με στοχευμένες προσλήψεις. Εκτός από την ανησυχία που μας προκαλεί το μοντέλο συντήρησης με βάση τα ΣΔΙΤ μας προβληματίζει το θέμα των κόκκινων δανείων.
Ο ΟΣΕ, έχει δάνεια ύψους 4.008.570,00 € με την εγγύηση του Δημοσίου. Τα δάνεια αυτά μπορούν να μεταβιβαστούν σε funds και εάν το Δημόσιο δεν αποπληρώνει τα δάνεια, τα funds θα μπορούν να αποκτήσουν τις μετοχές της επιχείρησης ΔΩΡΕΑΝ και να αποκτούν λόγο και στην διοίκηση του οργανισμού. ΑΥΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ. Συνάδελφοι,Συναδέλφισσες, Τα ΣΔΙΤ στην συντήρηση της γραμμής σημαίνουν απολύσεις, μείωση προσωπικού και ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου σε όλες τις εταιρείες. Σημαίνουν παντελή έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και τεράστιο κενό στην ασφάλεια των επιβατών και των εμπορευμάτων.
Σημαίνει έλλειψη διαφάνειας, έλλειψη ελέγχων και συντήρησης με μοναδικό τρόπο το όφελος του ιδιώτη που ανά πάσα στιγμή μπορεί να κηρύξει πτώχευση και να μεταφέρει το έλλειμμα στο κράτος χωρίς καμία ευθύνη. Τα ΣΔΙΤ είναι εχθρός προς την κοινωνία, τους εργαζομένους και του συνόλου των χρηστών και θα πολεμήσουμε με οποιοδήποτε τρόπο και κόστος αυτή την πολιτική η οποία είναι επιπρόσθετα αντίθετα και με τα συμφέροντα της Ε.Ε.
Θα αντισταθούμε με οποιοδήποτε κόστος ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΜΕΣΩ ΣΔΙΤ προασπίζοντας ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΓΕΝΙΩΝ!
ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΣ και «κατεβάζουμε μολύβια»
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 ΣΤΙΣ 13:00.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Δημήτρης Τζιβάρας Χρήστος Οικονόμου
Οι συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) είναι συμβάσεις κατά κανόνα μακροχρόνιες, οι οποίες συνάπτονται μεταξύ ενός Δημόσιου και ενός Ιδιωτικού φορέα με σκοπό την εκτέλεση έργων ή/ και την παροχή υπηρεσιών. Στην περίπτωση των ΣΔΙΤ ο ιδιώτης αναλαμβάνει με δικά του μέσα και εποπτεία τρίτων την συντήρηση και λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου και ως αντάλλαγμα λαμβάνει τα τέλη χρήσης υποδομής ή άλλα ανταλλάγματα. Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι πλέον δεν θα είναι απαραίτητοι οι μηχανικοί και εν γένει όλο το προσωπικό του ΟΣΕ. Το μοντέλο των ΣΔΙΤ θεωρείται από πολλούς ως πανάκεια λόγω της έλλειψης πόρων χωρίς να εξεταστεί αν είναι συμφέρουσα λύση για τον ΟΣΕ και ποια είναι τα μειονεκτήματά του, όπως είναι η δημιουργία μονοπωλίων ή έλλειψη ανταγωνισμού, η αδιαφάνεια για τα τελικά οφέλη του αναδόχου, η εξασφάλιση της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, καθώς και το κοινωνικό κόστος των απολύσεων.
Τέλος από κανέναν παγκόσμια δεν αναφέρεται ένα επιτυχημένο παράδειγμα διαχείρισης ενός ολόκληρου σιδηροδρομικού δικτύου με ΣΔΙΤ. Ο σύλλογος μας θεωρεί ότι το μοντέλο των ΣΔΙΤ δεν ενδείκνυται στην περίπτωση του ΟΣΕ. Θα επιφέρει άμεσα απολύσεις προσωπικού, θα αυξήσει το τελικό κόστος συντήρησης του δικτύου και θα έχει αντίκτυπο στην ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Εμείς προτείνουμε την βελτίωση του υπάρχοντος μοντέλου συντήρησης με πραγματοποίηση έργων με βάση τη νομοθεσία δημοσίων έργων και την εποπτεία της από τον ΟΣΕ χρησιμοποιώντας τα υπάρχοντα αποθεματικά του ΟΣΕ και χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού με στοχευμένες προσλήψεις. Εκτός από την ανησυχία που μας προκαλεί το μοντέλο συντήρησης με βάση τα ΣΔΙΤ μας προβληματίζει το θέμα των κόκκινων δανείων.
Ο ΟΣΕ, έχει δάνεια ύψους 4.008.570,00 € με την εγγύηση του Δημοσίου. Τα δάνεια αυτά μπορούν να μεταβιβαστούν σε funds και εάν το Δημόσιο δεν αποπληρώνει τα δάνεια, τα funds θα μπορούν να αποκτήσουν τις μετοχές της επιχείρησης ΔΩΡΕΑΝ και να αποκτούν λόγο και στην διοίκηση του οργανισμού. ΑΥΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ. Συνάδελφοι,Συναδέλφισσες, Τα ΣΔΙΤ στην συντήρηση της γραμμής σημαίνουν απολύσεις, μείωση προσωπικού και ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου σε όλες τις εταιρείες. Σημαίνουν παντελή έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και τεράστιο κενό στην ασφάλεια των επιβατών και των εμπορευμάτων.
Σημαίνει έλλειψη διαφάνειας, έλλειψη ελέγχων και συντήρησης με μοναδικό τρόπο το όφελος του ιδιώτη που ανά πάσα στιγμή μπορεί να κηρύξει πτώχευση και να μεταφέρει το έλλειμμα στο κράτος χωρίς καμία ευθύνη. Τα ΣΔΙΤ είναι εχθρός προς την κοινωνία, τους εργαζομένους και του συνόλου των χρηστών και θα πολεμήσουμε με οποιοδήποτε τρόπο και κόστος αυτή την πολιτική η οποία είναι επιπρόσθετα αντίθετα και με τα συμφέροντα της Ε.Ε.
Θα αντισταθούμε με οποιοδήποτε κόστος ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΜΕΣΩ ΣΔΙΤ προασπίζοντας ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΓΕΝΙΩΝ!
ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΣ και «κατεβάζουμε μολύβια»
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 ΣΤΙΣ 13:00.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Δημήτρης Τζιβάρας Χρήστος Οικονόμου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου