Έρχονται καλύτερες ή χειρότερες ημέρες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Θα είναι μια καλύτερη εταιρεία, εάν ιδιωτικοποιηθεί ή εάν μείνει κρατική; Αρκετοί, όπως στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, υποστηρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση αποτελεί μονόδρομο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.
Από την άλλη πλευρά, στελέχη του υπ. Μεταφορών, αλλά και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζουν ότι το δημόσιο μπορεί να της προσδώσει την αναγκαία αναπτυξιακή τροχιά. Το σίγουρο είναι ένα: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να μείνει ως έχει.
Οι επιδόσεις της, τόσο στη διακίνηση επιβατών, όσο και εμπορευμάτων είναι «μέτριες», δεδομένου ότι η εταιρεία διαθέτει το μονοπώλιο στις εγχώριες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές (με εξαίρεση το τμήμα Δουκ. Πλακεντίας - ΔΑΑ, που πηγαίνει και το Μετρό) και – μέχρι πρόσφατα – στις εμπορευματικές μεταφορές.
Το 2014, τα έσοδα από τους επιβάτες (δεν περιλαμβάνεται η επιδότηση των «ΥΓΟΣ») έφταναν τα 58,4 εκατ. και από τα εμπορεύματα τα 18,4 εκατ., με συνολικό κύκλο εργασιών 142 εκατ.
Ο υποψήφιος αγοραστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane είχε, το 2015, έσοδα 8,6 δις. και αντίστοιχα, η Trenitalia 5,5 δις.
Μπορεί η ελληνική αγορά να μην έχει το μέγεθος της ιταλικής, ωστόσο η κολοσσιαία διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι οι ιταλικές κυβερνήσεις, διαχρονικά, προσπαθούσαν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του σιδηροδρόμου, έναντι άλλων μέσων, σε αντίθεση με τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα.
Οι ιδιώτες «υφαρπάζουν» το εμπορευματικό έργο. Asset της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι εργαζόμενοι
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως και να έχει, αναμένεται να αντιμετωπίσει ισχυρότατο ανταγωνισμό στις εμπορευματικές μεταφορές.
Η ΡΑΣ έχει χορηγήσει τη σχετική άδεια, τόσο στην Rail Cargo Logistics Goldair (ελληνο – αυστριακών συμφερόντων), όσο και στην «PIRAEUS EUROPE ASIA RAIL LOGISTICS Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας (PEARL S.A.)», η οποία είναι συμφερόντων της κινεζικής Cosco.
Με την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα και – σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς – η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να χάνει σταδιακά μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, προς όφελος των ανταγωνιστών της.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην περίπτωση που διατηρηθεί δημόσια, κινδυνεύει να απομείνει με το επιβατηγό έργο και με ελάχιστο εμπορευματικό. Αυτό έχει να κάνει και με την πίεση, που ασκηθεί από την ΕΕ, αλλά και από ανταγωνιστές για τυχόν παράνομες ενισχύσεις», υπογραμμίζουν οι ίδιοι αναλυτές.
Το ανωτέρω σκεπτικό αποκρούουν στελέχη του υπ. Μεταφορών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα νομικά εργαλεία για να ανακρούσουμε τους ισχυρισμούς της ΕΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όχι μόνο δεν θα συρρικνωθεί, αλλά θα αναπτυχθεί, με νέο τροχαίο υλικό και προσωπικό», σημειώνουν.
Μακάρι, είτε δημόσια, είτε ιδιωτική, η πολύπαθη εταιρεία δικαιούται «καλύτερων ημερών».
Πηγή:
- Έρχονται καλύτερες ή χειρότερες ημέρες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
http://www.metaforespress.gr/o-dragster/item/14837-erxontai-kalyteres-i-xeiroteres-imeres-gia-tin-trainose.html
Από την άλλη πλευρά, στελέχη του υπ. Μεταφορών, αλλά και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζουν ότι το δημόσιο μπορεί να της προσδώσει την αναγκαία αναπτυξιακή τροχιά. Το σίγουρο είναι ένα: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να μείνει ως έχει.
Οι επιδόσεις της, τόσο στη διακίνηση επιβατών, όσο και εμπορευμάτων είναι «μέτριες», δεδομένου ότι η εταιρεία διαθέτει το μονοπώλιο στις εγχώριες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές (με εξαίρεση το τμήμα Δουκ. Πλακεντίας - ΔΑΑ, που πηγαίνει και το Μετρό) και – μέχρι πρόσφατα – στις εμπορευματικές μεταφορές.
Το 2014, τα έσοδα από τους επιβάτες (δεν περιλαμβάνεται η επιδότηση των «ΥΓΟΣ») έφταναν τα 58,4 εκατ. και από τα εμπορεύματα τα 18,4 εκατ., με συνολικό κύκλο εργασιών 142 εκατ.
Ο υποψήφιος αγοραστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane είχε, το 2015, έσοδα 8,6 δις. και αντίστοιχα, η Trenitalia 5,5 δις.
Μπορεί η ελληνική αγορά να μην έχει το μέγεθος της ιταλικής, ωστόσο η κολοσσιαία διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι οι ιταλικές κυβερνήσεις, διαχρονικά, προσπαθούσαν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του σιδηροδρόμου, έναντι άλλων μέσων, σε αντίθεση με τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα.
Οι ιδιώτες «υφαρπάζουν» το εμπορευματικό έργο. Asset της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι εργαζόμενοι
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως και να έχει, αναμένεται να αντιμετωπίσει ισχυρότατο ανταγωνισμό στις εμπορευματικές μεταφορές.
Η ΡΑΣ έχει χορηγήσει τη σχετική άδεια, τόσο στην Rail Cargo Logistics Goldair (ελληνο – αυστριακών συμφερόντων), όσο και στην «PIRAEUS EUROPE ASIA RAIL LOGISTICS Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας (PEARL S.A.)», η οποία είναι συμφερόντων της κινεζικής Cosco.
Με την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα και – σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς – η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να χάνει σταδιακά μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, προς όφελος των ανταγωνιστών της.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην περίπτωση που διατηρηθεί δημόσια, κινδυνεύει να απομείνει με το επιβατηγό έργο και με ελάχιστο εμπορευματικό. Αυτό έχει να κάνει και με την πίεση, που ασκηθεί από την ΕΕ, αλλά και από ανταγωνιστές για τυχόν παράνομες ενισχύσεις», υπογραμμίζουν οι ίδιοι αναλυτές.
Το ανωτέρω σκεπτικό αποκρούουν στελέχη του υπ. Μεταφορών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα νομικά εργαλεία για να ανακρούσουμε τους ισχυρισμούς της ΕΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όχι μόνο δεν θα συρρικνωθεί, αλλά θα αναπτυχθεί, με νέο τροχαίο υλικό και προσωπικό», σημειώνουν.
Μακάρι, είτε δημόσια, είτε ιδιωτική, η πολύπαθη εταιρεία δικαιούται «καλύτερων ημερών».
Πηγή:
- Έρχονται καλύτερες ή χειρότερες ημέρες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
http://www.metaforespress.gr/o-dragster/item/14837-erxontai-kalyteres-i-xeiroteres-imeres-gia-tin-trainose.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου