ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ
Το θέμα της ΕΕΣΣΤΥ θα βρεθεί τις επόμενες ημέρες ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων, κατά την επίσκεψη του Γάλλου πρωθυπουργού στην Αθήνα, Μανουέλ Βαλς.
Παρά τις «τρικλοποδιές» της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, προχωρά η αποκρατικοποίηση των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ. Προχθές το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) ενέκρινε τις οικονομικές καταστάσεις του 2015, γεγονός που χαρακτηρίστηκε σημαντικό βήμα για τον εξορθολογισμό των συμβατικών σχέσεων της εταιρείας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, οι δύο προς αποκρατικοποίηση εταιρείες ήρθαν σε συμβιβασμό σχετικά με τις ενστάσεις που είχε εγείρει η πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σχετικά με τις χρεώσεις που επέβαλε η ΕΕΣΣΤΥ στη συντήρηση του τροχαίου υλικού της.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκριθούν οι οικονομικές καταστάσεις και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ είναι έτοιμη προς υπογραφή και η σχετική διεταιρική σύμβαση. Οι αντιρρήσεις που εξέφραζε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, φαίνεται να έχουν καμφθεί, μετά και τη διενέργεια της τελευταίας έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, η οποία τον εξουσιοδότησε να προχωρήσει στην υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης. Ο κ. Τσαλίδης, επί πολλές εβδομάδες, υποστήριζε ότι αντίστοιχη εξουσιοδότηση που είχε δώσει η γενική συνέλευση στον προκάτοχό του Νίκο Τσαμπαρλή, δεν τον κάλυπτε.
Παρά όμως τα βήματα που γίνονται προς την κατεύθυνση της αποκρατικοποίησης, ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης συνεχίζει τον ανταρτοπόλεμο, τόσο προς την ΕΕΣΣΤΥ και τη διοίκησή της όσο και κυρίως προς το ΤΑΙΠΕΔ. Την περασμένη εβδομάδα ζήτησε απ’ όλους τους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου του τη διενέργεια λογιστικού και διαχειριστικού ελέγχου. Μάλιστα, όπως αναφέρει η σχετική υπουργική εντολή, ο διαχειριστικός έλεγχος θα επεκταθεί μέχρι το... 1997. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα έργο αμφιβόλου οικονομικού αποτελέσματος, το οποίο ωστόσο σίγουρα θα προκαλέσει γραφειοκρατικό φόρτο σε όλες τις εποπτευόμενες ΔΕΚΟ.
Φυσικά αποδέκτης της συγκεκριμένης εντολής είναι και η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο κ. Σπίρτζης απέστειλε την επιστολή στον προοριζόμενο από τον ίδιο για τη θέση διευθύνοντα σύμβουλο, και όχι στον υφιστάμενο διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Λίγες ώρες αργότερα, το γραφείο Σπίρτζη απέστειλε τη σχετική επιστολή και στη γραμματεία τού εν ενεργεία διευθύνοντος συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ, Στέφανου Αγιάσσογλου, χωρίς ωστόσο να κατονομάζεται ο παραλήπτης της.
Παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για μάχες οπισθοφυλακών του υπουργού Υποδομών στις αποκρατικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ. Αλλωστε το πολυνομοσχέδιο που ψηφίσθηκε πρόσφατα συμπεριέλαβε δύο πολύ σημαντικές διατάξεις, η πρώτη που επιτρέπει στον στρατηγικό επενδυτή να μεταβάλει τον κανονισμό λειτουργίας της εταιρείας, και η δεύτερη που απαλλάσσει την ΕΕΣΣΤΥ από οποιεσδήποτε περιβαλλοντικές παραβάσεις πριν από την ίδρυσή της, δηλαδή το 2013. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο για συστηματικό «ροκάνισμα» του ΤΑΙΠΕΔ από τον Χρ. Σπίρτζη, ώστε αν κάτι πάει στραβά στην –ήδη εύθραυστη– αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ, να «ρίξει τις ευθύνες» στο Ταμείο και κυρίως στον πρόεδρό του Στέργιο Πιτσιόρλα.
Σημειώνεται ότι το θέμα της ΕΕΣΣΤΥ θα βρεθεί τις επόμενες ημέρες ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων, κατά την επίσκεψη του Γάλλου πρωθυπουργού στην Αθήνα, Μανουέλ Βαλς. Η γαλλική εταιρεία Alstom δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ.
Πηγή:
- Μετ’ εμποδίων προχωράει η ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ
http://www.kathimerini.gr/862011/article/oikonomia/epixeirhseis/met-empodiwn-proxwraei-h-idiwtikopoihsh-trainose-eessty
Το θέμα της ΕΕΣΣΤΥ θα βρεθεί τις επόμενες ημέρες ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων, κατά την επίσκεψη του Γάλλου πρωθυπουργού στην Αθήνα, Μανουέλ Βαλς.
Παρά τις «τρικλοποδιές» της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, προχωρά η αποκρατικοποίηση των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ. Προχθές το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) ενέκρινε τις οικονομικές καταστάσεις του 2015, γεγονός που χαρακτηρίστηκε σημαντικό βήμα για τον εξορθολογισμό των συμβατικών σχέσεων της εταιρείας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, οι δύο προς αποκρατικοποίηση εταιρείες ήρθαν σε συμβιβασμό σχετικά με τις ενστάσεις που είχε εγείρει η πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σχετικά με τις χρεώσεις που επέβαλε η ΕΕΣΣΤΥ στη συντήρηση του τροχαίου υλικού της.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκριθούν οι οικονομικές καταστάσεις και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ είναι έτοιμη προς υπογραφή και η σχετική διεταιρική σύμβαση. Οι αντιρρήσεις που εξέφραζε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, φαίνεται να έχουν καμφθεί, μετά και τη διενέργεια της τελευταίας έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, η οποία τον εξουσιοδότησε να προχωρήσει στην υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης. Ο κ. Τσαλίδης, επί πολλές εβδομάδες, υποστήριζε ότι αντίστοιχη εξουσιοδότηση που είχε δώσει η γενική συνέλευση στον προκάτοχό του Νίκο Τσαμπαρλή, δεν τον κάλυπτε.
Παρά όμως τα βήματα που γίνονται προς την κατεύθυνση της αποκρατικοποίησης, ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης συνεχίζει τον ανταρτοπόλεμο, τόσο προς την ΕΕΣΣΤΥ και τη διοίκησή της όσο και κυρίως προς το ΤΑΙΠΕΔ. Την περασμένη εβδομάδα ζήτησε απ’ όλους τους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου του τη διενέργεια λογιστικού και διαχειριστικού ελέγχου. Μάλιστα, όπως αναφέρει η σχετική υπουργική εντολή, ο διαχειριστικός έλεγχος θα επεκταθεί μέχρι το... 1997. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα έργο αμφιβόλου οικονομικού αποτελέσματος, το οποίο ωστόσο σίγουρα θα προκαλέσει γραφειοκρατικό φόρτο σε όλες τις εποπτευόμενες ΔΕΚΟ.
Φυσικά αποδέκτης της συγκεκριμένης εντολής είναι και η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο κ. Σπίρτζης απέστειλε την επιστολή στον προοριζόμενο από τον ίδιο για τη θέση διευθύνοντα σύμβουλο, και όχι στον υφιστάμενο διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Λίγες ώρες αργότερα, το γραφείο Σπίρτζη απέστειλε τη σχετική επιστολή και στη γραμματεία τού εν ενεργεία διευθύνοντος συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ, Στέφανου Αγιάσσογλου, χωρίς ωστόσο να κατονομάζεται ο παραλήπτης της.
Παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για μάχες οπισθοφυλακών του υπουργού Υποδομών στις αποκρατικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ. Αλλωστε το πολυνομοσχέδιο που ψηφίσθηκε πρόσφατα συμπεριέλαβε δύο πολύ σημαντικές διατάξεις, η πρώτη που επιτρέπει στον στρατηγικό επενδυτή να μεταβάλει τον κανονισμό λειτουργίας της εταιρείας, και η δεύτερη που απαλλάσσει την ΕΕΣΣΤΥ από οποιεσδήποτε περιβαλλοντικές παραβάσεις πριν από την ίδρυσή της, δηλαδή το 2013. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο για συστηματικό «ροκάνισμα» του ΤΑΙΠΕΔ από τον Χρ. Σπίρτζη, ώστε αν κάτι πάει στραβά στην –ήδη εύθραυστη– αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ, να «ρίξει τις ευθύνες» στο Ταμείο και κυρίως στον πρόεδρό του Στέργιο Πιτσιόρλα.
Σημειώνεται ότι το θέμα της ΕΕΣΣΤΥ θα βρεθεί τις επόμενες ημέρες ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων, κατά την επίσκεψη του Γάλλου πρωθυπουργού στην Αθήνα, Μανουέλ Βαλς. Η γαλλική εταιρεία Alstom δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ.
Πηγή:
- Μετ’ εμποδίων προχωράει η ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ
http://www.kathimerini.gr/862011/article/oikonomia/epixeirhseis/met-empodiwn-proxwraei-h-idiwtikopoihsh-trainose-eessty
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου