Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης υποστήριξε σθεναρά την επέκταση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) στις γειτονικές με την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες, κατά τη συμμετοχή του στην ετήσια Σύνοδο για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών – TEN-T Days, που πραγματοποιήθηκε στο Ρόττερνταμ της Ολλανδίας από τις 20 έως στις 22 Ιουνίου 2016.
Στο πλαίσιο της επέκτασης των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε τη σημασία ενδυνάμωσης και ανάπτυξης των κάθετων αξόνων, οι οποίοι ξεκινούν ή απολήγουν στα στρατηγικά λιμάνια της χώρας, όπως ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Πάτρα, η Καβάλα και η Ηγουμενίτσα. Επίσης ο κ. Χρήστος Σπίρτζης ανέδειξε τη σημασία που έχει για το σύνολο της ΕΕ και των γειτονικών χωρών η σύνδεση μεγάλων κάθετων ευρωπαϊκών διαδρόμων μεταφορών με μια νέα οριζόντια σιδηροδρομική γραμμή, τη σιδηροδρομική Εγνατία, που είναι ήδη μέρος του ΔΕΔ-Μ.
Ειδικότερα κατά την παρέμβαση του, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, υπογράμμισε ότι «οι επεκτάσεις του ΔΕΔ-Μ μπορεί να είναι πολύ σημαντικές για το σύνολο της ΕΕ καθώς και για τις γειτονικές χώρες, όπως τα δυτικά Βαλκάνια κλπ».
Ανέφερε ακόμη, ότι η «Η Ελλάδα έχει μία στρατηγική γεωγραφική θέση στη νοτιοανατολική Ευρώπη που ενδυναμώνεται περαιτέρω με τα λιμάνια της, τα οποία μπορούν να γίνουν οι πύλες της Ευρώπης για ισχυρές διεθνείς και περιφερειακές ροές εμπορευματικών φορτίων προερχόμενες από την Ασία, την Κίνα, τη Μέση Ανατολή και άλλες υπερπόντιες περιοχές προέλευσης.
Με στόχο να υποστηριχτούν αυτές οι ροές εμπορευματικών φορτίων, η Ελλάδα υποστηρίζει σθεναρά την ενδυνάμωση των κάθετων αξόνων, οι οποίοι ξεκινούν ή απολήγουν στα στρατηγικά λιμάνια της χώρας, όπως ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Πάτρα, η Καβάλα και η Ηγουμενίτσα». Ο κ Σπίρτζης εξήγησε, ότι «αυτοί οι κάθετοι διάδρομοι είναι εκείνοι του δικτύου ΔΕΔ-Μ, όπως o καθιερωμένος διάδρομος Ανατολής - Ανατολικής Μεσογείου (Orient/East Med Corridor-OEM). Σε αυτόν το διάδρομο, θα πρέπει να προσθέσουμε και τους στρατηγικούς διαδρόμους, που παραδοσιακά εξυπηρέτησαν σημαντικές ροές εμπορευματικών φορτίων».
Ενδυναμώνεται ο ρόλος της Ελλάδας, ως κόμβου διασύνδεσης της Ευρώπης, με το διεθνές σύστημα των εμπορευματικών μεταφορών.
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης, υπέγραψε μαζί με έξι ομολόγους του τη διακήρυξη για τον Σιδηροδρομικό Εμπορευματικό Διάδρομο ORIENT/EAST MED. Πρόκεται για μία πρωτοβουλία που αποτελεί ένα ισχυρό εφαλτήριο για την ενδυνάμωση του ρόλου της χώρας μας, ως κόμβου διασύνδεσης της Ευρώπης, με το διεθνές σύστημα των εμπορευματικών μεταφορών.
Στον Διάδρομο Μεταφορών «Ανατολής/Ανατολικής Μεσογείου», παράλληλα με τις υφιστάμενες προβλεπόμενες οδικές, σιδηροδρομικές, λιμενικές και αεροπορικές συνδέσεις προστίθενται σιδηροδρομικές υποδομές για την εξυπηρέτηση ροών εμπορευματικών φορτίων.
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ , όσον αφορά την υπογραφή της προαναφερθείσας διακήρυξης ανέφερε σχετικά: «Θα επιτευχθεί βελτίωση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας μας. Παράλληλα, θα εντατικοποιηθούν και θα διευκολυνθούν οι εμπορευματικές μεταφορές μεγάλων ποσοτήτων και σε μεγάλες αποστάσεις των εθνικών μας προϊόντων, άρα θα ενισχυθούν και οι εξαγωγές.
Με λίγα λόγια, θα ενδυναμωθεί ο ρόλος της χώρα μας, ως κόμβου διασύνδεσης της Ευρώπης, με το διεθνές σύστημα των εμπορευματικών μεταφορών». Ειδική αναφορά στην Ελλάδα και τη Ρουμανία από την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών κ. Βιολέτα Μπουλκ.
Στο περιθώριο της συνόδου, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ είχε διμερείς συναντήσεις με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ κα Βιολέτα Μπουλκ και τους ομολόγους του, της Ολλανδίας, της Πολωνίας, της Βουλγαρίας, της Αλβανίας και της Κύπρου
Παράλληλα, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κατά τη διάρκεια της Συνόδου είχε πλήθος επαφών με εκπροσώπους ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων (fundς), ευρωπαϊκών κατασκευαστικών εταιρειών και άλλων χρηματοοικονομικών οργανισμών που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο αναζήτησης χρηματοδοτικών εργαλείων, για τα έργα που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση προς ένταξη στο Πακέτο Γιουνκέρ , τα οποία θα αλλαξουν ριζικά την εικόνα της χώρας.
Χαρακτηριστικό των δυναμικών ενεργειών στις οποίες προβαίνει η ελληνική κυβέρνηση όσον αφορά τα επενδυτικά σχέδια έργων συνδυασμένων μεταφορών που έχει καταθέσει το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ στο «επενδυτικό Σχέδιο για την Ευρώπη» (Πακέτο Γιούνκερ), είναι η ειδική αναφορά που έκανε τη δεύτερη ημέρα των εργασιών της Συνόδου, η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών κ. Βιολέτα Μπουλκ.
Η Επίτροπος, έκανε ειδική μνεία στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, αποδίδοντας εύσημα στην κινητοποίηση των δύο χωρών για τη συστηματική προσπάθεια που καταβάλλουν, όσον αφορά τη σειρά έργων υποδομών και μεταφορών που προωθούν προς ένταξη στο πακέτο Γιουνκερ.
Τέλος, η Γενική Γραμματέας ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Πέτυ Πέρκα, η οποία συμμετείχε στη σύνοδο των μελών της ΕΕ, στην οποία συζητήθηκαν θέματα Μεταφορών, σε παρέμβαση της μεταξύ άλλων τόνισε ότι:
-«Η αποδοτική λειτουργία των διαδρόμων εφοδιαστικής αλυσίδας βασίζεται σε συγκεκριμένους παράγοντες: εκσυγχρονισμένες υποδομές, αξιοπιστία των παρεχομένων υπηρεσιών στους κόμβους και τα terminals και αυτοματισμός των λειτουργιών. Στην Ελλάδα λάβαμε όλα τα αναγκαία μέτρα για την εξασφάλιση των παραπάνω. Περιμένουμε τώρα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την εξασφάλιση της φυσικής συνέχειας των διαδρόμων εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν ως αρχή τους στρατηγικούς ελληνικούς λιμένες. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εξασφαλίσει απρόσκοπτες διελεύσεις μέσω των γειτονικών μας χωρών, ώστε οι Ελληνικές μεταφορές να μην παρεμποδίζονται από προβλήματα χαμηλής ποιότητας υποδομών και χρονοβόρων διαδικασιών συνοριακών διελεύσεων».
Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης βρέθηκε στο Ρότερνταμ επικεφαλής αντιπροσωπείας, στην οποία συμμετείχαν η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ, κα. Π. Πέρκα, ο Δ. Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Πετράκης, ο Δ. Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Βούρδας και υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου.
Οι Διάδρομοι Μεταφορών που παρουσίασε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ
Ο. Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ παρουσίασε ως Διάδρομους Μεταφορών, οι οποίοι μπορούν να γίνουν ζωτικά στοιχεία στο σχεδιασμό της επέκτασης του ΔΕΔ-Μ τους παρακάτω:
1. Ο παραδοσιακός διάδρομος δέκα (Χ), ο οποίος συνδέει Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι - Ζάγκρεμπ και Βουδαπέστη.
2. Ο σιδηροδρομικός διάδρομος διά των δυτικών Βαλκανίων, ο οποίος συνδέει Θεσσαλονίκη – Φλώρινα - Κρυσταλλοπηγή - Πόγραδετς - Τίρανα.
3. Ο νέος οδικός διάδρομος Αδριατικής – Ιονίου διά των δυτικών Βαλκανίων, που συνδέει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το Μπαρ στο Μαυροβούνιο.
4. Ο πρώην διάδρομος εννέα (ΙΧ), ο οποίος συνδέει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με Βουλγαρία – Ρουμανία - Ουκρανία και Ρωσία.
«Αυτοί οι κάθετοι διάδρομοι θα πρέπει να συνδεθούν με μία νέα οριζόντια σιδηροδρομική γραμμή, που είναι ήδη μέρος του ΔΕΔ-Μ, η οποία θα είναι η Σιδηροδρομική Εγνατία» υπογράμμισε ο έλληνας Υπουργός και ότι «αυτός ο οριζόντιος άξονας θα μπορούσε να ενδυναμώσει το δυναμικό ολόκληρου του δικτύου», κατέληξε.
Πηγή:
- Στα ΤΕΝ-Τ days ο Σπίρτζης με στόχο την ένταξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας στο Πανευρωπαϊκό Δίκτυο
http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/35375-sta-ten-t-days-o-spirtzis-me-stoxo-tin-entaksi-tis-sidirodromikis-egnatias-sto-panevropaiko-diktyo
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου