Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Άλυτα παραμένουν σημαντικά ζητήματα που αφορούν το διαγωνισμό της 22ας Ιουνίου για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), με αποτέλεσμα οι πιθανότητες για νέα παράταση να είναι ιδιαίτερα αυξημένες.
Τις ανησυχίες αυτές τροφοδοτεί η απόφαση (25.5) του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη να προχωρήσει στη διεξαγωγή λογιστικού - οικονομικού ελέγχου στις δημόσιες εταιρείες που εποπτεύονται από τον ίδιο. Παρότι η κίνηση αυτή θα επιτρέψει τον ενδεχόμενο εξορθολογισμό των μεγεθών των ΔΕΚΟ, συμπίπτει με την υπό εξέλιξη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.
Και σύμφωνα με όσους δεν πιστεύουν στις συμπτώσεις, η διενέργεια οικονομικού ελέγχου αποτελεί μία ακόμη προσπάθεια για να κρατηθούν μακριά οι όποιοι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές ή για να μην προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Ταυτόχρονα, η απόφαση Σπίρτζη εκπέμπει αρνητικό μήνυμα προς τους επενδυτές, καθώς, για πολλοστή φορά, η ελληνική κυβέρνηση δεν προχωράει συντεταγμένα στην υλοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων.
Τρικλοποδιές και παραλείψεις
Το περιστατικό αυτό προστίθεται στην επιδίωξη του ΥΠΟΜΕΔΙ να αντικαταστήσει τον νυν επικεφαλής της ΕΕΣΣΤΥ με πρόσωπα της αρεσκείας του. Ωστόσο, η υλοποίηση της συγκεκριμένης απόφασης απαιτεί την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρ.Αλεξιάδη, ενώ εάν, τελικά, προχωρήσει μόλις λίγες ημέρες πριν από τον διαγωνισμό, θα μπορούσε να τινάξει στον αέρα τη διαδικασία.
Επίσης, η μη έγκριση των οικονομικών αποτελεσμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το διοικητικό της συμβούλιο (για την ΕΕΣΤΤΥ εγκρίθηκαν πρόσφατα), είναι ένα ακόμη από τα προαπαιτούμενα για την πραγματοποίηση του διαγωνισμού στις 22 Ιουνίου. Σε πρόσφατη άτυπη δημοσιογραφική συνάντηση υψηλόβαθμα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν αναφέρει ότι η κερδοφορία θα διαμορφωθεί για το 2015 στα 2,75 εκατ. ευρώ.
Εκκρεμεί ακόμη η υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, ζήτημα που εάν δεν κλείσει πριν από τις 22 Ιουνίου θα θέσει σε κίνδυνο το διαγωνισμό.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, από το VDR (Virtual Data Room) απουσιάζουν οι συμβάσεις μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της κινεζικής Cosco (για υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων). Αντί αυτών, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, στο VDR βρίσκονται μόνο τιμολόγια για κατ’αποκοπή υπηρεσίες. Αυτός σημειώνουν ενημερωμένες πηγές είναι ο λόγος που η γαλλική SNCF αποχώρησε από το διαγωνισμό και οδήγησε τους εναπομείναντες επενδυτές να ζητήσουν παράταση.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η ιδιωτικοποίηση δεν προχωρήσει, η λύση και εκκαθάριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποτελέσει μονόδρομο, όπως παραδέχτηκαν, προ ημερών, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
dimitris.delevegos@capital.gr
Πηγή:
- Νέα εμπόδια στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
http://www.capital.gr/story/3130073
Άλυτα παραμένουν σημαντικά ζητήματα που αφορούν το διαγωνισμό της 22ας Ιουνίου για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), με αποτέλεσμα οι πιθανότητες για νέα παράταση να είναι ιδιαίτερα αυξημένες.
Τις ανησυχίες αυτές τροφοδοτεί η απόφαση (25.5) του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη να προχωρήσει στη διεξαγωγή λογιστικού - οικονομικού ελέγχου στις δημόσιες εταιρείες που εποπτεύονται από τον ίδιο. Παρότι η κίνηση αυτή θα επιτρέψει τον ενδεχόμενο εξορθολογισμό των μεγεθών των ΔΕΚΟ, συμπίπτει με την υπό εξέλιξη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.
Και σύμφωνα με όσους δεν πιστεύουν στις συμπτώσεις, η διενέργεια οικονομικού ελέγχου αποτελεί μία ακόμη προσπάθεια για να κρατηθούν μακριά οι όποιοι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές ή για να μην προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Ταυτόχρονα, η απόφαση Σπίρτζη εκπέμπει αρνητικό μήνυμα προς τους επενδυτές, καθώς, για πολλοστή φορά, η ελληνική κυβέρνηση δεν προχωράει συντεταγμένα στην υλοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων.
Τρικλοποδιές και παραλείψεις
Το περιστατικό αυτό προστίθεται στην επιδίωξη του ΥΠΟΜΕΔΙ να αντικαταστήσει τον νυν επικεφαλής της ΕΕΣΣΤΥ με πρόσωπα της αρεσκείας του. Ωστόσο, η υλοποίηση της συγκεκριμένης απόφασης απαιτεί την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρ.Αλεξιάδη, ενώ εάν, τελικά, προχωρήσει μόλις λίγες ημέρες πριν από τον διαγωνισμό, θα μπορούσε να τινάξει στον αέρα τη διαδικασία.
Επίσης, η μη έγκριση των οικονομικών αποτελεσμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το διοικητικό της συμβούλιο (για την ΕΕΣΤΤΥ εγκρίθηκαν πρόσφατα), είναι ένα ακόμη από τα προαπαιτούμενα για την πραγματοποίηση του διαγωνισμού στις 22 Ιουνίου. Σε πρόσφατη άτυπη δημοσιογραφική συνάντηση υψηλόβαθμα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν αναφέρει ότι η κερδοφορία θα διαμορφωθεί για το 2015 στα 2,75 εκατ. ευρώ.
Εκκρεμεί ακόμη η υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, ζήτημα που εάν δεν κλείσει πριν από τις 22 Ιουνίου θα θέσει σε κίνδυνο το διαγωνισμό.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, από το VDR (Virtual Data Room) απουσιάζουν οι συμβάσεις μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της κινεζικής Cosco (για υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων). Αντί αυτών, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, στο VDR βρίσκονται μόνο τιμολόγια για κατ’αποκοπή υπηρεσίες. Αυτός σημειώνουν ενημερωμένες πηγές είναι ο λόγος που η γαλλική SNCF αποχώρησε από το διαγωνισμό και οδήγησε τους εναπομείναντες επενδυτές να ζητήσουν παράταση.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η ιδιωτικοποίηση δεν προχωρήσει, η λύση και εκκαθάριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποτελέσει μονόδρομο, όπως παραδέχτηκαν, προ ημερών, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
dimitris.delevegos@capital.gr
Πηγή:
- Νέα εμπόδια στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
http://www.capital.gr/story/3130073
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου