Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2016

Σεμινάρια ETCS στο Κέντρο Εκπαίδευσης της ΕΕΣΣΤΥ στην Θεσσαλονίκη. Επίσκεψη του Δ. σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βούρδα.

 Το Κέντρο Εκπαίδευσης σιδηροδρομικών στο εργοστάσιο οχημάτων στην Θεσσαλονίκη, επισκέφτηκε σήμερα ο Διευθύνον Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνος Βούρδας, όπου το τεχνικό προσωπικό διαφορών κλάδων της ΕΕΣΣΤΥ και της ΕΡΓΟΣΕ παρακολουθεί σεμινάρια πάνω στα νέα συστήματα ασφάλειας κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών  ETCS level 1.









Ο κ. Βούρδας είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους εκπαιδευόμενους και να ανταλλάξεις σκέψεις απόψεις πάνω στο νέο σύστημα ασφαλούς κυκλοφορίας των τραίνων.










ΤΙ είναι όμως τελικά αυτό το σύστημα ETCS επίπεδο 1;

Το ETCS (European Train Control System) ένα πρότυπο σηματοδότησης που εγγυάται την ασφάλεια ακόμη και στην περίπτωση ανθρώπινου λάθους, το οποίο σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει μια σειρά από παλιότερα ασύμβατα μεταξύ τους πρότυπα. Με το σύστημα αυτό απαλλασσόμαστε από την ανάγκη χρήσης της παλιάς σηματοδότησης με τα φωτοσήματα, που σε τραίνα υψηλών ταχυτήτων είναι σχεδόν αδύνατο να τα δει το ανθρώπινο μάτι και να αντιδράσει σε εύλογο χρονικό διάστημα. Η ανάγκη για το ETCS προέκυψε από την Ευρωπαϊκή Οδηγία 96/48 που αναφέρεται στη διαλειτουργικότητα σε τραίνα υψηλών ταχυτήτων, ενώ με την οδηγία 2001/16 επεκτάθηκε και στα συμβατικά τραίνα. Έτσι αποτελεί πλέον μια τεχνική προδιαγραφή που σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι υποχρεωμένα τα κράτη μέλη να υιοθετήσουν.Το ίδιο πρότυπο ακολούθησαν και αρκετές χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα δικά τους τραίνα υψηλών ταχυτήτων. Η εφαρμογή του προδιαγράφεται για τέσσερα διαφορετικά επίπεδα: 
Επίπεδο 0: Το συμβατό τροχαίο υλικό με το ETCS  επικοινωνεί με παλιότερο εξοπλισμό σηματοδότησης μη συμβατό με το ETCS.
Επίπεδο 1: To ETCS  εγκαθίσταται και στο τροχαίο υλικό και σε εγκαταστάσεις σηματοδότησης δίπλα στη σιδηροδρομική γραμμή από όπου επιτυγχάνεται επικοινωνία μεταξύ γραμμής και τραίνου.
Επίπεδο 2: Όπως στο επίπεδο 1 αλλά η επικοινωνία γίνεται ασύρματα μέσω του συστήματος GSM-R
Επίπεδο 3: Όπως στο επίπεδο 2 αλλά πλέον η θέση του συρμού και η ακεραιότητα της σύνθεσης δεν θα βασίζεται πλέον σε κυκλώματα γραμμής ούτε σε μετρητές αξόνων. 
Δείτε περισσότερα (3 εποπτικά βίντεο) στο σύνδεσμο που ακολουθεί:

Πηγή:
- European Rail Traffic Management System (ERTMS)
http://mixanikosose.blogspot.gr/2015/03/european-rail-traffic-management-system.html

- Στο Κέντρο Εκπαίδευσης του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη ο Διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βούρδας.
http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2016/06/blog-post_613.html




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου