Τους βασικούς άξονες εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τόσο στο επιβατικό, όσο και στο εμπορευματικό έργο, παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Φίλιππος Τσαλίδης, στο 11 συνέδριο «Καινοτομία και Ανάπτυξη», στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει τον κορμό του εγχώριου «Συστήματος Μεταφορών» και τον βασικό μοχλό της οικονομικής, τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της χώρας.
Οι προϋποθέσεις για την επίτευξη των στόχων αυτών, σύμφωνα με τον δ.σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι:
-Η ανάδειξη του σιδηροδρομικού δικτύου ως κύριου και κατ’ εξοχήν μεταφορικού μέσου για το υπεραστικό έργο.
-Η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
-Η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει έμφαση στις εμπορευματικές μεταφορές, στις συνδυασμένες μεταφορές, στις επιβατικές μεταφορές ειδικού τύπου, όπως π.χ. τις τουριστικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες (Πελοπόνησος, Πήλιο, Κοιλάδα του Νέστου, Ασωπός, κλπ), τις προαστιακές γραμμές (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Καλαμάτα, Κατερίνη, Λάρισα/Βόλος, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη), κλπ. και τέλος, στις διεθνείς και διασυνοριακές μεταφορές.
Οι νέες υπηρεσίες στους επιβάτες
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, εκσυγχρονίζεται για να διαβεί το κατώφλι του 21ου αιώνα, και συγκεκριμένα:
-Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο σύγχρονα δίκτυα φωνής και μεταφοράς δεδομένων.
-Υλοποιείται το project του νέου “έξυπνου” ευρωπαϊκού εισιτηρίου, το οποίο θα διαθέτει πολλαπλές δικλίδες ασφαλείας, θα εκδίδεται άμεσα και θα είναι ονομαστικό. Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα επιτευχθεί μεγάλη εξοικονόμηση κόστους.
-Μέσα στον επόμενο μήνα, στα εκδοτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε όλη την Ελλάδα, οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, μέσω τερματικών POS.
-Δημιουργείται το club των φίλων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσφέροντας πρόσβαση στις εκπτωτικές προσφορές και σύντομα εισάγεται πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών ΤΡΑΙΝMILES & BONUS, αντίστοιχο με αυτό των αεροπορικών εταιριών.
Ενίσχυση εμπορευματικών μεταφορών
Αντίστοιχα, στο τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, τον περασμένο μήνα, με πρωτοβουλία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έγινε μια τριμερής συνάντηση, στη Θεσσαλονίκη, με τη διοίκηση του ΟΛΘ και με τη διοίκηση της σιδηροδρομικής επιχείρησης της ΠΓΔΜ, προκειμένου οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι να ανακτήσουν κάποια από τα φορτία που έχασαν προς τη γείτονα χώρα, εξ' αιτίας προβλημάτων στο δίκτυο και του αποκλεισμού της Ειδομένης.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προσπαθήσει να ανακτήσει φορτία, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια μειώθηκε το μεταφορικό έργο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα βόρεια σύνορα.
Υπάρχουν ζητήματα που είναι εύκολο να επιλυθούν, αλλά και πολύ σοβαρότερα που έχουν σχέση με την υποδομή, όπως η καθίζηση της γέφυρας του Γαλλικού και η μη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στην Ενωτική Αξιού - Γέφυρας, τμήμα που πλέον σηκώνει όλο το βάρος των μεταφορών, αλλά με μεγάλη χρονοκαθυστέρηση.
Σε αυτά τα σοβαρά εμπόδια που αφορούν στο δίκτυο, προστέθηκαν και οι επιπτώσεις από τον αποκλεισμό διάρκειας της Ειδομένης. Αρνητικά επέδρασε και η κάμψη στην αγορά του χάλυβα, που επηρεάζει μεγάλους πελάτες του ΟΛΘ στη ΠΓΔΜ.
Έτσι, ζητήθηκε, από τον ΟΛΘ, ο προγραμματισμός του στη διακίνηση φορτίων για το 2017, έτσι ώστε να εξεταστεί, εκ νέου, και η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Καταβάλλεται προσπάθεια για να αναστραφεί η καθοδική πορεία στις μεταφορές από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τη ΠΓΔΜ, αλλά και να αξιοποιηθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάθε πιθανός θύλακας ανάπτυξης δραστηριότητας.
Πηγή:
- H ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκσυγχρονίζεται. Τα επόμενα βήματα στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/15840-h-trainose-eksygxronizetai-ta-epomena-vimata-stis-epivatikes-kai-emporevmatikes-metafores.html
Σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει τον κορμό του εγχώριου «Συστήματος Μεταφορών» και τον βασικό μοχλό της οικονομικής, τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της χώρας.
Οι προϋποθέσεις για την επίτευξη των στόχων αυτών, σύμφωνα με τον δ.σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι:
-Η ανάδειξη του σιδηροδρομικού δικτύου ως κύριου και κατ’ εξοχήν μεταφορικού μέσου για το υπεραστικό έργο.
-Η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
-Η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει έμφαση στις εμπορευματικές μεταφορές, στις συνδυασμένες μεταφορές, στις επιβατικές μεταφορές ειδικού τύπου, όπως π.χ. τις τουριστικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες (Πελοπόνησος, Πήλιο, Κοιλάδα του Νέστου, Ασωπός, κλπ), τις προαστιακές γραμμές (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Καλαμάτα, Κατερίνη, Λάρισα/Βόλος, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη), κλπ. και τέλος, στις διεθνείς και διασυνοριακές μεταφορές.
Οι νέες υπηρεσίες στους επιβάτες
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, εκσυγχρονίζεται για να διαβεί το κατώφλι του 21ου αιώνα, και συγκεκριμένα:
-Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο σύγχρονα δίκτυα φωνής και μεταφοράς δεδομένων.
-Υλοποιείται το project του νέου “έξυπνου” ευρωπαϊκού εισιτηρίου, το οποίο θα διαθέτει πολλαπλές δικλίδες ασφαλείας, θα εκδίδεται άμεσα και θα είναι ονομαστικό. Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα επιτευχθεί μεγάλη εξοικονόμηση κόστους.
-Μέσα στον επόμενο μήνα, στα εκδοτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε όλη την Ελλάδα, οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, μέσω τερματικών POS.
-Δημιουργείται το club των φίλων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσφέροντας πρόσβαση στις εκπτωτικές προσφορές και σύντομα εισάγεται πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών ΤΡΑΙΝMILES & BONUS, αντίστοιχο με αυτό των αεροπορικών εταιριών.
Ενίσχυση εμπορευματικών μεταφορών
Αντίστοιχα, στο τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, τον περασμένο μήνα, με πρωτοβουλία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έγινε μια τριμερής συνάντηση, στη Θεσσαλονίκη, με τη διοίκηση του ΟΛΘ και με τη διοίκηση της σιδηροδρομικής επιχείρησης της ΠΓΔΜ, προκειμένου οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι να ανακτήσουν κάποια από τα φορτία που έχασαν προς τη γείτονα χώρα, εξ' αιτίας προβλημάτων στο δίκτυο και του αποκλεισμού της Ειδομένης.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προσπαθήσει να ανακτήσει φορτία, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια μειώθηκε το μεταφορικό έργο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα βόρεια σύνορα.
Υπάρχουν ζητήματα που είναι εύκολο να επιλυθούν, αλλά και πολύ σοβαρότερα που έχουν σχέση με την υποδομή, όπως η καθίζηση της γέφυρας του Γαλλικού και η μη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στην Ενωτική Αξιού - Γέφυρας, τμήμα που πλέον σηκώνει όλο το βάρος των μεταφορών, αλλά με μεγάλη χρονοκαθυστέρηση.
Σε αυτά τα σοβαρά εμπόδια που αφορούν στο δίκτυο, προστέθηκαν και οι επιπτώσεις από τον αποκλεισμό διάρκειας της Ειδομένης. Αρνητικά επέδρασε και η κάμψη στην αγορά του χάλυβα, που επηρεάζει μεγάλους πελάτες του ΟΛΘ στη ΠΓΔΜ.
Έτσι, ζητήθηκε, από τον ΟΛΘ, ο προγραμματισμός του στη διακίνηση φορτίων για το 2017, έτσι ώστε να εξεταστεί, εκ νέου, και η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Καταβάλλεται προσπάθεια για να αναστραφεί η καθοδική πορεία στις μεταφορές από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τη ΠΓΔΜ, αλλά και να αξιοποιηθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάθε πιθανός θύλακας ανάπτυξης δραστηριότητας.
Πηγή:
- H ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκσυγχρονίζεται. Τα επόμενα βήματα στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/15840-h-trainose-eksygxronizetai-ta-epomena-vimata-stis-epivatikes-kai-emporevmatikes-metafores.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου