Μετά από σχεδόν 20 χρόνια ατελείωτων έργων και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, εχθές από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη ανακοινώθηκε η λειτουργία του τμήματος Τιθορέα-Λιανοκλάδι μήκους 54χλμ τον Ιούνιο του 2017. Τρεις μήνες νωρίτερα τον Μάρτιο θα ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και θα χρειαστούν περίπου 3 μήνες δοκιμών για να παραδοθεί σε λειτουργία συντομεύοντας τα σιδηροδρομικά ταξίδια κατά 35 λεπτά.
Πρόκειται για το πρώτο από τα 2 τελευταία τμήματα που είναι σε κατασκευή και ολοκληρώνουν τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κο Σπίρτζη, τον Μάρτιο του 2018 θα παραδοθεί και το δεύτερο και τελευταίο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός μήκους 52χλμ. Συνολικά η χρονοαπόσταση θα μειωθεί σε μόλις 3 ώρες και 25 λεπτά από 5 ώρες που είναι σήμερα.
Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα δόθηκαν λόγω της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στον κεντρικό εργοτάξιο του έργου της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός για να επιθεωρήσει την εξέλιξη και την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του έργου, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνο Βούρδα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε στη συνέχεια τη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 του εν λόγω έργου, το οποίο θα σηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε, ότι αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου να δοθεί έμφαση στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών «ώστε να γίνει η χώρα μας ένας διεθνής κόμβος συνδυασμένων μεταφορών. Με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ έχουν προγραμματιστεί και τα έργα από Θεσσαλονίκη προς τις δύο εξόδους της χώρας, προς Σκόπια δηλαδή και προς Βουλγαρία.
Ο στόχος μας είναι να ωριμάσουμε και να τρέξουμε μέχρι το 2018 τους διαγωνισμούς για τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα εμπορευματικά κέντρα της Βορείου Ελλάδος».
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, υλοποιείται η ολοκλήρωση της κατασκευής της Νέας Διπλής Σιδ/κής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) μήκους 106 χιλιομέτρων, εξοπλισμένη με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ΕΤCS-level1, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση, η οποία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών μήκους 122 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 9.038 μέτρων η κάθε μία, και ακολουθώντας στη συνέχεια την πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού και καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 7.000 μέτρων περίπου η κάθε μία, και ακολουθώντας την πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Το έργο συνολικά χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη" (Connecting Europe Facility / CEF 2014-2020) και περιλαμβάνει:
• Την ολοκλήρωση έργων υποδομής, την κατασκευή επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών, συστήματος προστασίας συρμών ETCS – Level 1 και ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων.
• Φυτοτεχνικές εργασίες.
• Σύνδεση 2 Υποσταθμών (Ανθήλη & Καλλιπεύκη) ηλεκτρικής έλξης στο σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 150 ΚWH στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός.
• Ενόργανη παρακολούθηση μεγάλων Σιδ/κών Γεφυρών Τιθορέα – Δομοκός.
• Αντιπλημμυρικά έργα Σπερχειού ποταμού.
Το συνολικό έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2018.
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ:
1. ΣΥΜΒΑΣΗ 635/13:
Την 18.12.2013 υπεγράφη η υπ’ αριθμόν 635/13 σύμβαση εκτέλεσης του έργου «Υπολειπόμενες εργασίες ολοκλήρωσης της υποδομής και των κτιριακών εγκαταστάσεων και κατασκευή της επιδομής,των Η/Μ εγκαταστάσεων,της σηματοδότησης,των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτροκίνησης της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Δομοκός» (Α.Σ. 635/13), με συμβατικό οικονομικό αντικείμενο 374.242.810,48€, και Ανάδοχο την Κοινοπραξία Εργοληπτικών Επιχειρήσεων «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ AKTΩΡ Α.Τ.Ε. - J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΤΕΡΝΑ Α.Ε.»
Ο αρχικός συμβατικός χρόνος περαίωσης του έργου ήταν τριάντα δύο (32) μήνες, δηλαδή μέχρι την 18.08.2016. Με την υπ’ αριθ. 3217/ 22.01.2016 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, εδόθη παράταση της συνολικής προθεσμίας του έργου έως την 18.08.2017.
Με την υπ’ αριθ. 3219/ 08.02.2016 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου εγκρίθηκε ο 1ος Α.Π.Ε. και το 1ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. σε ισοζύγιο με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο. Βρίσκεται υπό σύνταξη ο 2ος ΑΠΕ και το 2ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε.
Έως σήμερα έχουν πιστοποιηθεί εργασίες αξίας 172.273.929,63€ (17η Πιστοποίηση). Ποσοστό 46%.
Η πρόοδος των εργασιών έως σήμερα (Νοέμβριος 2016) ανά διακριτή γεωγραφική περιοχή και ανά αντικείμενο έχει ως εξής:
1. Σ.Σ. Τιθορέας (ΧΘ 164+550)
Yποδομή: 93%
Έχει ολοκληρωθεί μεγάλο ποσοστό του υποστρώματος (χωματουργικά) για να κατασκευαστεί η επιδομή (4 σιδ/κές γραμμές) καθώς και όλα τα υδραυλικά και τεχνικά αντιστήριξης. Απομένει και ολοκληρώνεται η κατασκευή του υποστρώματος για την 1η και 2η γραμμή.
Επιδομή: 70%
Έχουν ολοκληρωθεί και δοθεί σε κυκλοφορία οι νέες τελικές γραμμές 4, 5 και 6.
Εχουν αποξηλωθεί οι υφιστάμενες γραμμές 1 και 2 μπροστά από τα κτίρια του σταθμού και υπολείπεται η κατασκευή των εν λόγω νέων γραμμών.
Έχουν τοποθετηθεί 12 αλλαγές τροχιάς, επί συνόλου 18.
Οικοδομικά: 65%
Έχει κατασκευασθεί το σύνολο των αποβαθρών Α’, Β’, Γ’, η Κάτω Πεζοδιάβαση, το στέγαστρο Β’, τα κτήρια 3 και 4, ενώ ολοκληρώνεται η κατασκευή του κτηρίου 1.
Ολοκληρώνεται και κατασκευάζεται η ενίσχυση του κτηρίου 2.
Υπολείπονται, τα στέγαστρα των αποβαθρών και ο περιβάλλων χώρος.
Ηλεκτροκίνηση: 65%
Έχει υλοποιηθεί το 93% των θεμελιώσεων των ιστών και πλαισίων των στύλων ηλεκτροκίνησης.
Έχουν εγκατασταθεί το 70% των ιστών.
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων), ιστοί, πλαίσια και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Σηματοδότηση: 25%
Έχουν εγκατασταθεί 4 από 11 ηλεκτροκίνητα χειριστήρια αλλαγών και η σκυροδέτηση σε 11 από τις 18 βάσεις φωτοσημάτων.
Στο τεχνικό δωμάτιο του ΣΣ Τιθορέας γίνεται εγκατάσταση μπαταριών και ερμαρίων σηματοτεχνικού εξοπλισμού και ETCS (ερμάρια εσωτερικού χώρου). Πραγματοποιείται η κατασκευή φορέα σηματοδότησης.
H/M: 40%
Περατώθηκε το κτήριο 3 και 4 από εσωτερικές ΗΜ εγκαταστάσεις.
Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στα Κτήρια 1 και 2, καθώς και γειώσεις/φωτισμός αποβαθρών και κάτω πεζοδιάβασης.
Εκκρεμούν, ανελκυστήρες, ηλεκτρολογικοί πίνακες, Η/Ζ, κλιματισμός (αντλίες θερμότητας) και οι δοκιμές
2. Τμήμα από Σ.Σ. Τιθορέας έως Σ.Σ.Λιανοκλαδίου (πλην σήραγγας Καλλιδρόμου)
Yποδομή: 93%,
Έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή όλων των τεχνικών έργων και επιχωμάτων καθώς η στρώση διαμόρφωσης του υποστρώματος επιδομής (χωματουργικά) στο τμήμα από την έξοδο της σήραγγας Καλλιδρόμου έως την ΣΓ Κόμνηνας.
Ολοκληρώνονται τα υδραυλικά έργα (ορθογωνικά κανάλια, εκβολές καναλιών, φρεάτια, οχετοί) από την ΧΘ 178+870 (έξοδος ΣΣ Καλλιδρόμου ) έως την ΧΘ 181+500 (ΣΓ Κόμνηνας). Κατασκευάζονται οι παράπλευρες οδοποιίες στην περιοχή της εξόδου της σήραγγας Καλλιδρόμου ( DSR6 , ASR7) καθώς και τα αντίστοιχα υδραυλικά έργα.
Επιδομή: 83%
Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στρώσης γραμμής από την έξοδο του Σ.Σ. Τιθορέας έως το Νότιο Καλλίδρομο (4χλμ).
Επίσης από ΧΘ181+500 έως την είσοδο του Σ.Σ. Λιανοκλαδίου έχει ολοκληρωθεί η στρώση (προσκυρόστρωση) της διπλής γραμμής. Σε εξέλιξη η σκυρόστρωση και η τακτοποίηση της γραμμής.
Οικοδομικά-αποβάθρες (Σ.Σ. Μώλου): 77%
Έχουν ολοκληρωθεί οι αποβάθρες Α’, Β’, η Κάτω Πεζοδιάβαση, τα στέγαστρα αποβαθρών, η δεξαμενή πετρελαίου και ο τοίχος αντιστήριξης έμπροσθεν της Αποβάθρας Α’.
Έχουν ολοκληρωθεί οι οικοδομικές εργασίες στα τεχνικά δωμάτια του ισογείου και τοποθετείται ο εξοπλισμός των Η/Μ.
Ολοκληρώθηκαν τα βιομηχανικά δάπεδα των αποβαθρών και της κάτω πεζοδιάβασης. Ξεκίνησε η τοποθέτηση των πλακιδίων για ΑΜΕΑ.
Υπολείπονται η τοποθέτηση κουφωμάτων στον όροφο του κτηρίου, η τοποθέτηση πλακιδίων οδεύσεων τυφλών και το υπόλοιπο διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου.
Ηλεκτροκίνηση: 30%
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων), ιστοί και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Επίσης έχουν παραληφθεί τα Πλαίσια Σ.Σ. Μώλου.
Έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 80% η κατασκευή των θεμελιώσεων των ιστών ηλεκτροκίνησης και έχουν εγκατασταθεί το 30% των ιστών στην γραμμή Καθόδου.
Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή θεμελίων των ιστών στις γέφυρες.
Απομένουν τμήματα κατασκευής θεμελίων ιστών σε ελεύθερη γραμμή στην περιοχή Εξόδου Καλλιδρόμου έως Σ.Σ. Μώλου.
Σηματοδότηση: 28%
Έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση καλωδιώσεων εντός σκάμματος στις χ.θ. 212,500 – 217,500, η κατασκευή φορέα σηματοδότησης - σκάμμα από χ.θ. 181 - 183 και χ.θ. 191 – 198, καθώς και η εγκατάσταση εξοπλισμού σηματοδότησης στο Μώλο (πλην γεννήτριας και γενικού πίνακα).
H/M: 40%.
Περατώθηκε το κτήριο ισογείου (τεχνικά δωμάτια) από εσωτερικές ΗΜ εγκαταστάσεις και αποβαθρών.
Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες του ορόφου ,όπως φωτισμός, θέρμανση, πρίζες, πυρανίχνευση, καθώς επίσης ο φωτισμός περιβάλλοντος χώρου.
Εκκρεμούν οι γειώσεις των υφιστάμενων ΣΓ Βοιωτικού Κηφισού και Θολορέματος.
Στον ΣΣ Μώλου εκκρεμούν οι Η/Μ εγκαταστάσεις του ορόφου (φωτισμός, πρίζες, μέρος πυρανίχνευσης), το Η/Ζ, οι αντλίες θερμότητας, το λεβητοστάσιο, ο βιολογικός καθαρισμός, καθώς και οι δοκιμές.
Εκκρεμούν οι γειώσεις και ο Ηλεκτροφωτισμός της Άνω Οδικής Διάβασης ΣΣ Λειανοκλαδίου.
3. Σήραγγα Καλλιδρόμου
Yποδομή: 98%
Έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου της σήραγγας.
Απομένει η ολοκλήρωση της σκυροδέτησης των καναλιών που προϋποθέτει το πέρασμα των καλωδίων.
Επιδομή: 98%
Έχει κατασκευαστεί πλήρως η σταθερή επιδομή της σήραγγας και των δύο κλάδων.
Υπολείπονται τα μεταβατικά τμήματα από τη σταθερή επιδομή στη σκυρογραμμή στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας.
Ηλεκτροκίνηση: 65%
Έχουν εγκατασταθεί το σύνολο των δοκίδων, των κονσολών, του αγωγού επιστροφής και των μηχανισμών τάνυσης.
Είναι σε εξέλιξη οι εργασίες εγκατάστασης της Εναέριας Γραμμής Επαφής (ΕΓΕ) (καλώδια). Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων) και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Σηματοδότηση: 35%
Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση καλωδίων μετρητών αξόνων εντός της σήραγγας. Θα ακολουθήσει η εγκατάσταση των συσκευών των μετρητών αξόνων.
H/M: 65%.
Έχουν εγκατασταθεί οι αξονικοί ανεμιστήρες, φωτισμός, πρίζες, μετρητικά συστήματα ρύπων, θερμοκρασίας κλπ. Τοποθετούνται υποπίνακες, φαροσειρήνες (σύστημα προειδοποίησης συρμού) στη σήραγγα και Γενικοί Πίνακες ΜΤ και ΧΤ στους Υ/Σ μετώπων.
Επίσης γίνονται εργασίες εντός των συνδετήριων σηράγγων, όπως τοποθέτηση φυγοκεντρικών ανεμιστήρων, πυρανίχνευση.
4. Σ.Σ. Λιανοκλαδίου
Yποδομή ΣΓ: 74%
Έχει ολοκληρωθεί μεγάλο μέρος των τεχνικών έργων (τεχνικά αντιστήριξης, υδραυλικά) που προβλέπονται στο Σταθμό.
Εξελίσσονται οι εργασίες κατασκευής των βάθρων της γέφυρας Α.Δ. Λειανοκλαδίου. Αναμένεται η ολοκλήρωση της επίταξης για την συνέχιση του υπολειπομένων βάθρων και της ανωδομής της γέφυρας.
Συνεχίζονται οι χωματουργικές εργασίες εκσκαφής του σιδηροδρομικού διαδρόμου, και κατασκευής του επιχώματος και των στρώσεων διαμόρφωσης και του υποστρώματος επιδομής.
Επιδομή: 50%
Έχουν στρωθεί οι νέες γραμμές 4, 5, 6 και η μόνιμη γραμμή Στυλίδος.
Έχει γίνει ΔΠΧ με τον ΟΣΕ και η κυκλοφορία έχει περάσει πλέον στις νέες γραμμές. Αποξηλώθηκαν όλες οι υφιστάμενες παλαιές γραμμές.
Έχουν τοποθετηθεί 16 αλλαγές τροχιάς, επί συνόλου 39.
Σε εξέλιξη η ανακαίνιση του τριγώνου του σταθμού.
Οικοδομικά: 40%
Ολοκληρώθηκε από πλευράς οικοδομικών εργασιών το Κτίριο του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (Κ.Ε.Κ), καθώς και η κατασκευή της αποβάθρας Στυλίδας.
Έχουν κατασκευαστεί 300m της αποβάθρας Α΄, 60m της αποβάθρας Β΄ και 60m της αποβάθρας Γ’.
Έχουν σκυροδετηθεί η κάτω πλάκα και τα τοιχεία της κάτω πεζοδιάβασης.
Υπολείπεται η κατασκευή των αποβαθρών Β’, Γ’, των στεγάστρων, της κάτω πεζοδιάβασης, η ανακαίνιση του υφιστάμενου κτηρίου και η διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου.
Ηλεκτροκίνηση: 20%
Έχουν παραληφθεί τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων) και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Σηματοδότηση: 10%
Έχει υλοποιηθεί η 3Α φάση εργασιών Λειανοκλαδίου.
H/M: 40%
Περατώθηκε το κτήριο υπογείου (τεχνικά δωμάτια) και ισογείου (ΚΕΚ) από εσωτερικές Η/Μ εγκαταστάσεις.
Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες αποβαθρών και υπόγειας διάβασης.
Εκκρεμούν οι Η/Μ εργασίες των αποβαθρών Α, Β και Γ, της Υπόγειας Πεζοδιάβασης και του περιβάλλοντος χώρου.
Επίσης εκκρεμούν η εγκατάσταση αντλιών Θερμότητας, των αεραγωγών,Η/Ζ και BMS, καθώς και οι δοκιμές.
5. Τμήμα από Σ.Σ. Λιανοκλαδίου έως Σ.Σ. Δομοκού (πλην ΣΓ26 και πλην σήραγγας ΣΣ6 Όθρυος)
Yποδομή:94%
Έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των τεχνικών έργων γέφυρες, σήραγγες και τεχνικά αντιστήριξης εκτός της γέφυρας ΣΓ11.
Ολοκληρώθηκε εσχάτως και δόθηκε σε κυκλοφορία η οδική γέφυρα ΟΓ1 στη Λαμίας – Καρπενησίου.
Ολοκληρώνονται οι εργασίες διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης του Μπεκιορέματος και συνεχίζεται η επένδυση της κοίτης.
Ολοκληρώθηκαν τα έργα οδοποιίας και τα υδραυλικά στην περιοχή της ΟΓ1.
Συνεχίζονται τα υδραυλικά έργα με την κατασκευή των τραπεζοειδών τάφρων στην περιοχή της ΣΓ6 και της ΣΣ4.
Ολοκληρώνονται οι εργασίες στην ΣΣ4 (κανάλι πεζοδρομίων, φρεάτια στραγγιστηρίου ).
Επιδομή:
Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σε ποσοστό:
• 20% από Σ.Σ. Λιανοκλαδίου έως είσοδο. Σηρ. Όθρυος,
• 80% από εξ. Σηρ. Όθρυος έως ΣΣ Θαυμακού
• 90% από ΣΣ Θαυμακού έως ΣΣ Δομοκού.
Ηλεκτροκίνηση: 55%
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων), οι μηχανισμοί τάνυσης και μέρος των ιστών ηλεκ/σης.
Έχει κατασκευαστεί το 100% των θεμελιώσεων των στύλων ηλεκτροκίνησης από χ.θ. 219+000 έως 228+000.
Στο τμήμα της ανοικτής γραμμής από Σ.Σ. Αγ.Στεφάνου έως Σ.Σ. Θαυμακού έχει κατασκευαστεί το 70% των θεμελιώσεων των στύλων ηλεκτροκίνησης.
Στο τμήμα από χ.θ.: 259+400 έως χ.θ.:269+000 (είσοδος Σ.Σ Δομοκού) έχει κατασκευαστεί το 60% των θεμελίων.
Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή θεμελίων των ιστών στις γέφυρες.
Απομένουν τμήματα κατασκευής θεμελίων ιστών σε ελεύθερη γραμμή στην περιοχή από ΣΓ11 έως είσοδο Όθρυος και από Σ.Σ. Αγγείων έως και Σ.Σ. Δομοκού.
Σηματοδότηση: 20%
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της σηματοδότησης. Ολοκληρώθηκε το μαρκάρισμα εξοπλισμού στον Άγιο Στέφανο. Ακολουθεί το μαρκάρισμα στις Αγγείες.
H/M: 15%
Σε φάση περάτωσης και δοκιμών οι γειώσεις των τεχνικών ΣΣ4, ΣΓ3, ΣΓ3Α, ΣΓ8 και ΣΓ10, καθώς και του Οδοφωτισμού της ΟΓ1.
Εκκρεμούν οι γειώσεις της ΣΓ11, ο φωτισμός των ΣΣ9 και ΣΣ10, ο οδοφωτισμός των ΣΓ6, ΟΓ20, ΟΓ4, ΣΓ30, καθώς και οι δοκιμές.
6. Σήραγγα Όθρυος ΣΣ6(ΧΘ 235+630–ΧΘ 242+670, 7km δίδυμων σηράγγων)
Yποδομή:99%
Έχει κατασκευαστεί το σύνολο του έργου.
Επιδομή: 98%
Έχει κατασκευαστεί πλήρως η σταθερή επιδομή της σήραγγας και των δύο κλάδων.
Υπολείπονται τα μεταβατικά τμήματα από τη σταθερή επιδομή στη σκυρογραμμή στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας.
Οικοδομικά (κτίρια Υ/Σ):
Κατασκευάζονται τα 2 κτίρια των Η/μ εγκαταστάσεων στα στόμια της Σ.Σ Όθρυς.
Ηλεκτροκίνηση: 30%.
Έχει παραληφθεί το 30% των υλικών της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων) και των μηχανισμών τάνυσης.
Είναι σε εξέλιξη, τοπογραφικές εργασίες στην γραμμή ανόδου και εργασίες εγκατάστασης δοκίδων στήριξης των κονσολών και των μηχανισμών τάνυσης στην γραμμή καθόδου.
Σηματοδότηση: 20%
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της βάσης του οικίσκου εξοπλισμού σηματοδότησης στη χ.θ. 231.
H/M: 25%
Έχουν εγκατασταθεί τα καλώδια μέσης και χαμηλής τάσης εντός των καλωδιοφορέων της σήραγγας έως τα μέτωπα Β & Ν. Έχουν τοποθετηθεί πρίζες και φωτισμός.
Βρίσκονται σε εξέλιξη η ηλεκτρική εγκατάστασης καλωδίων μέσης και χαμηλής, εγκατάσταση πινάκων υποσταθμών, υποπινάκων σήραγγας, συστήματος αυτοματισμού, η διαμόρφωση υποδομών στα μέτωπα της σήραγγας και η σύνδεση δικτύων με υποσταθμούς μετώπων. Εκκρεμούν εργασίες εντός των συνδετήριων σηράγγων (τοποθέτηση φυγοκεντρικών ανεμιστήρων) και οι δοκιμές.
7. ΣΓ26 (ΧΘ 259+400) - 40%
Η σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26, μήκους 404,80μ, αποτελείται από 3 ανοίγματα των οποίων τα δυο ακραία έχουν μήκος 126,85μ και το μεσαίο 151,10μ. Ο φορέας της αποτελείται από κατάστρωμα σύμμικτης κατασκευής που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της σταδιακής προώθησης, από τρία ζεύγη μεταλλικών κυλινδρικών τόξων παραβολοειδούς μορφής και μεταλλικούς αναρτήρες που τα συνδέουν με το κατάστρωμα.
Έως τώρα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες θεμελίωσης και τμήμα (80%) του σώματος των 2 ακροβάθρων Α1 & Α2. Έχουν ολοκληρωθεί τα δύο μόνιμα μεσόβαθρα από σκυρόδεμα έως την κεφαλή τους, ενώ υπολείπεται το τελικό τμήμα που θα κατασκευασθεί, αφού τοποθετηθούν τα μόνιμα εφέδρανα. Έχουν ολοκληρωθεί κατά 95% τα πέντε από τα έξι συνολικά ζεύγη των προσωρινών ενδιάμεσων μεταλλικών μεσοβάθρων (λείπει το μεσόβαθρο TP1). Έχει κατασκευασθεί η κλίνη προώθησης του φορέα της γέφυρας και το προστατευτικό τοιχίο αντιστήριξης.
Ως προς το κατάστρωμα, έχουν τοποθετηθεί επί της κλίνης τα οκτώ πρώτα box με τις αντίστοιχες διαδοκίδες, έχει τοποθετηθεί το ρύγχος προώθησης, έχει γίνει η δοκιμαστική προώθηση του πρώτου τμήματος του 1ου καταστρώματος, ενώ έχουν βιομηχανοποιηθεί τα υπόλοιπα μεταλλικά box του 1ου και τμήματος του 2ου ανοίγματος με τις αντίστοιχες διαδοκίδες.
Οι εργασίες που υπολείπονται σε γενικές γραμμές για την ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου της ΣΓ26, είναι:
• Ολοκλήρωση των κεφαλών των προσωρινών μεταλλικών βάθρων, τοποθέτηση των προσωρινών εφεδράνων κύλισης και ολοκλήρωση της μεταξύ τους σύνδεσης με τα αντίστοιχα καλώδια-εντατήρες.
• Μεταφορά των υπολοίπων κιβωτίων και διαδοκίδων από τα εργοστάσια κατασκευής, σύνδεση μεταξύ τους , σκυροδέτηση των αντίστοιχων τμημάτων και εν συνεχεία προώθηση, σταδιακά όλων των τμημάτων του καταστρώματος.
• Βιομηχανοποίηση, βαφή και σύνδεση των τμημάτων των τόξων.
• Ανέγερση των τόξων.
• Τοποθέτηση των αναρτήρων σύνδεσης τόξων – καταστρώματος και ρύθμιση αυτών.
• Κατασκευή πεζοδρομίων, καναλιών διέλευσης καλωδίων, τοποθέτηση μεταλλικών κάγκελων προστασίας.
8. Σ.Σ. Δομοκού (ΧΘ 270+700)
Yποδομή: 68%
Έχει ολοκληρωθεί μεγάλο ποσοστό του υποστρώματος (χωματουργικά) για να κατασκευαστεί η επιδομή (3 σιδ/κές γραμμές) καθώς και όλα τα υδραυλικά και τεχνικά αντιστήριξης. Απομένει και ολοκληρώνεται η κατασκευή του υποστρώματος των υπολοίπων γραμμών.
ΣΣ Δομοκού.
Οι εργασίες για τμήμα του Σταθμού έχουν διακοπεί λόγω εύρεσης πυρομαχικών και θα επανεκκινήσουν μετά την απομάκρυνσή τους από τα ΤΕΝΞ.
Επιδομή: 55%
Έχουν ολοκληρωθεί και δοθεί σε κυκλοφορία οι νέες γραμμές 5, 6 και 7, και αποξηλώθηκαν οι παλαιές γραμμές 1, 2, 3, 4. Έχουν τοποθετηθεί 16 αλλαγές τροχιάς, επί συνόλου 25.
Οικοδομικά: 5%
Έχουν εκκινήσει οι εργασίες κατασκευής της Κάτω Διάβασης.
Υπολείπονται αποβάθρες, στέγαστρα και ανακαίνιση κτιρίων.
Ηλεκτροκίνηση: 25%
Έχει παραληφθεί το 60% των υλικών της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων) και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Ολοκληρώθηκε η καθαίρεση της μονοσύρματης γραμμής επαφής (τύπου trolley) του Σ.Σ. Δομοκού.
Σηματοδότηση: 20%
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της σηματοδότησης.
Αναμένεται η έναρξη εργασιών για μετακίνηση δικτύου οπτικών ινών και εξοπλισμού GSMR.
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της βάσης του οικίσκου εξοπλισμού σηματοδότησης στη χ.θ. 260+000.
H/M: 10%
Έχει παραληφθεί μέρος των υλικών. Δεν έχουν εκκινήσεις οι εργασίες.
Όσον αφορά στο αντικείμενο των Τηλεπικοινωνιών, έχουν υποβληθεί και εγκριθεί η μελέτη του παθητικού δικτύου οπτικών ινών κορμού, το καλώδιο οπτικών ινών, η όδευση του παθητικού δικτύου οπτικών ινών, οι οδεύσεις της δομημένης καλωδίωσης στους Σ.Σ. Τιθορέας και Δομοκού, ενώ υπολείπονται οι μελέτες όλων των συστημάτων της συγκεκριμένης ομάδας εργασίων.
Όσον αφορά στους Υποσταθμούς Ανθήλης και Περιβολίου, έχουν εγκριθεί και παραληφθεί τα υλικά (2 μετασχηματιστές ισχύος 15MVA και διακοπτικός εξοπλισμός). Στον Υ/Σ Ανθήλης, έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές έρευνες, ενώ στον Υ/Σ Περιβολίου έχουν ολοκληρωθεί οι γεωτρήσεις. Ο ανάδοχος, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των γεωλογικών ερευνών προχωρά στη σύνταξη των μελετών εφαρμογής για την έναρξη των εργασιών Π/Μ.
2. ΤΡΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΦΥΤΟΤΕΧΝΙΚΩΝ 2501,2502, 2503/16:
Οι εν λόγω Συμβάσεις έχουν υπογραφεί προσφάτως (Νοέμβριος 2016) και αφορούν σε φυτοτεχνικές εργασίες για την σταθεροποίηση και την περιβαλλοντική αποκατάσταση των πρανών κατά μήκος της Σιδηροδρομικής Γραμμής.
3. ΔΥΟ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΦΥΤΟΤΕΧΝΙΚΩΝ 2504,2505/16:
Οι εν λόγω Συμβάσεις προβλέπεται να υπογραφούν εντός του Δεκεμβρίου και αφορούν σε φυτοτεχνικές εργασίες για την σταθεροποίηση και την περιβαλλοντική αποκατάσταση των πρανών κατά μήκος της Σιδηροδρομικής Γραμμής.
4. ΣΥΜΒΑΣΗ: Σύνδεση 2 Υποσταθμών (Ανθήλη & Καλλιπεύκη) ηλεκτρικής έλξης στο σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 150 ΚWH στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός
Η Υπηρεσία θα προχωρήσει στην ενοικίαση των οικοπέδων κατόπιν απαίτησης του ΑΔΜΗΕ προκειμένου να υπογραφεί η Σύμβαση μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ-ΑΔΜΗΕ
Τα παραπάνω οικόπεδα έχουν ενοικιαστεί από τον Ανάδοχο της 635/13, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία ενοικίασης από την Υπηρεσία.
Όσον αφορά στις απαλλοτριώσεις των διασυνδετικών γραμμών μεταφοράς 150KV για τη σύνδεση του Υ/Σ Ανθήλης στο δίκτυο ΑΔΜΗΕ, έχει ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο.
Η Υπηρεσία θα προχωρήσει στην ενοικίαση των αγροτεμαχίων, σύμφωνα με το κτηματολόγιο.
5. ΣΥΜΒΑΣΗ: Ενόργανη Παρακολούθηση των μεγάλων σεισμικά μονωμένων Γεφυρών του τμήματος Λιανοκλάδι – Δομοκός
Τα τεύχη δημοπράτησης βρίσκονται υπό σύνταξη.
6. ΣΥΜΒΑΣΗ:Αντιπλημμυρικά έργα Σπερχειού ποταμού
Τα τεύχη δημοπράτησης
Πηγή:
- Τρένο: Στην κυκλοφορία τον Ιούνιο 2017 το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι
Πρόκειται για το πρώτο από τα 2 τελευταία τμήματα που είναι σε κατασκευή και ολοκληρώνουν τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κο Σπίρτζη, τον Μάρτιο του 2018 θα παραδοθεί και το δεύτερο και τελευταίο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός μήκους 52χλμ. Συνολικά η χρονοαπόσταση θα μειωθεί σε μόλις 3 ώρες και 25 λεπτά από 5 ώρες που είναι σήμερα.
Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα δόθηκαν λόγω της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στον κεντρικό εργοτάξιο του έργου της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός για να επιθεωρήσει την εξέλιξη και την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του έργου, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνο Βούρδα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε στη συνέχεια τη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 του εν λόγω έργου, το οποίο θα σηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε, ότι αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου να δοθεί έμφαση στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών «ώστε να γίνει η χώρα μας ένας διεθνής κόμβος συνδυασμένων μεταφορών. Με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ έχουν προγραμματιστεί και τα έργα από Θεσσαλονίκη προς τις δύο εξόδους της χώρας, προς Σκόπια δηλαδή και προς Βουλγαρία.
Ο στόχος μας είναι να ωριμάσουμε και να τρέξουμε μέχρι το 2018 τους διαγωνισμούς για τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα εμπορευματικά κέντρα της Βορείου Ελλάδος».
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, υλοποιείται η ολοκλήρωση της κατασκευής της Νέας Διπλής Σιδ/κής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) μήκους 106 χιλιομέτρων, εξοπλισμένη με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ΕΤCS-level1, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση, η οποία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών μήκους 122 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 9.038 μέτρων η κάθε μία, και ακολουθώντας στη συνέχεια την πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού και καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 7.000 μέτρων περίπου η κάθε μία, και ακολουθώντας την πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Το έργο συνολικά χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη" (Connecting Europe Facility / CEF 2014-2020) και περιλαμβάνει:
• Την ολοκλήρωση έργων υποδομής, την κατασκευή επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών, συστήματος προστασίας συρμών ETCS – Level 1 και ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων.
• Φυτοτεχνικές εργασίες.
• Σύνδεση 2 Υποσταθμών (Ανθήλη & Καλλιπεύκη) ηλεκτρικής έλξης στο σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 150 ΚWH στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός.
• Ενόργανη παρακολούθηση μεγάλων Σιδ/κών Γεφυρών Τιθορέα – Δομοκός.
• Αντιπλημμυρικά έργα Σπερχειού ποταμού.
Το συνολικό έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2018.
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ:
1. ΣΥΜΒΑΣΗ 635/13:
Την 18.12.2013 υπεγράφη η υπ’ αριθμόν 635/13 σύμβαση εκτέλεσης του έργου «Υπολειπόμενες εργασίες ολοκλήρωσης της υποδομής και των κτιριακών εγκαταστάσεων και κατασκευή της επιδομής,των Η/Μ εγκαταστάσεων,της σηματοδότησης,των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτροκίνησης της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Δομοκός» (Α.Σ. 635/13), με συμβατικό οικονομικό αντικείμενο 374.242.810,48€, και Ανάδοχο την Κοινοπραξία Εργοληπτικών Επιχειρήσεων «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ AKTΩΡ Α.Τ.Ε. - J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΤΕΡΝΑ Α.Ε.»
Ο αρχικός συμβατικός χρόνος περαίωσης του έργου ήταν τριάντα δύο (32) μήνες, δηλαδή μέχρι την 18.08.2016. Με την υπ’ αριθ. 3217/ 22.01.2016 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, εδόθη παράταση της συνολικής προθεσμίας του έργου έως την 18.08.2017.
Με την υπ’ αριθ. 3219/ 08.02.2016 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου εγκρίθηκε ο 1ος Α.Π.Ε. και το 1ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. σε ισοζύγιο με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο. Βρίσκεται υπό σύνταξη ο 2ος ΑΠΕ και το 2ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε.
Έως σήμερα έχουν πιστοποιηθεί εργασίες αξίας 172.273.929,63€ (17η Πιστοποίηση). Ποσοστό 46%.
Η πρόοδος των εργασιών έως σήμερα (Νοέμβριος 2016) ανά διακριτή γεωγραφική περιοχή και ανά αντικείμενο έχει ως εξής:
1. Σ.Σ. Τιθορέας (ΧΘ 164+550)
Yποδομή: 93%
Έχει ολοκληρωθεί μεγάλο ποσοστό του υποστρώματος (χωματουργικά) για να κατασκευαστεί η επιδομή (4 σιδ/κές γραμμές) καθώς και όλα τα υδραυλικά και τεχνικά αντιστήριξης. Απομένει και ολοκληρώνεται η κατασκευή του υποστρώματος για την 1η και 2η γραμμή.
Επιδομή: 70%
Έχουν ολοκληρωθεί και δοθεί σε κυκλοφορία οι νέες τελικές γραμμές 4, 5 και 6.
Εχουν αποξηλωθεί οι υφιστάμενες γραμμές 1 και 2 μπροστά από τα κτίρια του σταθμού και υπολείπεται η κατασκευή των εν λόγω νέων γραμμών.
Έχουν τοποθετηθεί 12 αλλαγές τροχιάς, επί συνόλου 18.
Οικοδομικά: 65%
Έχει κατασκευασθεί το σύνολο των αποβαθρών Α’, Β’, Γ’, η Κάτω Πεζοδιάβαση, το στέγαστρο Β’, τα κτήρια 3 και 4, ενώ ολοκληρώνεται η κατασκευή του κτηρίου 1.
Ολοκληρώνεται και κατασκευάζεται η ενίσχυση του κτηρίου 2.
Υπολείπονται, τα στέγαστρα των αποβαθρών και ο περιβάλλων χώρος.
Ηλεκτροκίνηση: 65%
Έχει υλοποιηθεί το 93% των θεμελιώσεων των ιστών και πλαισίων των στύλων ηλεκτροκίνησης.
Έχουν εγκατασταθεί το 70% των ιστών.
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων), ιστοί, πλαίσια και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Σηματοδότηση: 25%
Έχουν εγκατασταθεί 4 από 11 ηλεκτροκίνητα χειριστήρια αλλαγών και η σκυροδέτηση σε 11 από τις 18 βάσεις φωτοσημάτων.
Στο τεχνικό δωμάτιο του ΣΣ Τιθορέας γίνεται εγκατάσταση μπαταριών και ερμαρίων σηματοτεχνικού εξοπλισμού και ETCS (ερμάρια εσωτερικού χώρου). Πραγματοποιείται η κατασκευή φορέα σηματοδότησης.
H/M: 40%
Περατώθηκε το κτήριο 3 και 4 από εσωτερικές ΗΜ εγκαταστάσεις.
Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στα Κτήρια 1 και 2, καθώς και γειώσεις/φωτισμός αποβαθρών και κάτω πεζοδιάβασης.
Εκκρεμούν, ανελκυστήρες, ηλεκτρολογικοί πίνακες, Η/Ζ, κλιματισμός (αντλίες θερμότητας) και οι δοκιμές
2. Τμήμα από Σ.Σ. Τιθορέας έως Σ.Σ.Λιανοκλαδίου (πλην σήραγγας Καλλιδρόμου)
Yποδομή: 93%,
Έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή όλων των τεχνικών έργων και επιχωμάτων καθώς η στρώση διαμόρφωσης του υποστρώματος επιδομής (χωματουργικά) στο τμήμα από την έξοδο της σήραγγας Καλλιδρόμου έως την ΣΓ Κόμνηνας.
Ολοκληρώνονται τα υδραυλικά έργα (ορθογωνικά κανάλια, εκβολές καναλιών, φρεάτια, οχετοί) από την ΧΘ 178+870 (έξοδος ΣΣ Καλλιδρόμου ) έως την ΧΘ 181+500 (ΣΓ Κόμνηνας). Κατασκευάζονται οι παράπλευρες οδοποιίες στην περιοχή της εξόδου της σήραγγας Καλλιδρόμου ( DSR6 , ASR7) καθώς και τα αντίστοιχα υδραυλικά έργα.
Επιδομή: 83%
Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στρώσης γραμμής από την έξοδο του Σ.Σ. Τιθορέας έως το Νότιο Καλλίδρομο (4χλμ).
Επίσης από ΧΘ181+500 έως την είσοδο του Σ.Σ. Λιανοκλαδίου έχει ολοκληρωθεί η στρώση (προσκυρόστρωση) της διπλής γραμμής. Σε εξέλιξη η σκυρόστρωση και η τακτοποίηση της γραμμής.
Οικοδομικά-αποβάθρες (Σ.Σ. Μώλου): 77%
Έχουν ολοκληρωθεί οι αποβάθρες Α’, Β’, η Κάτω Πεζοδιάβαση, τα στέγαστρα αποβαθρών, η δεξαμενή πετρελαίου και ο τοίχος αντιστήριξης έμπροσθεν της Αποβάθρας Α’.
Έχουν ολοκληρωθεί οι οικοδομικές εργασίες στα τεχνικά δωμάτια του ισογείου και τοποθετείται ο εξοπλισμός των Η/Μ.
Ολοκληρώθηκαν τα βιομηχανικά δάπεδα των αποβαθρών και της κάτω πεζοδιάβασης. Ξεκίνησε η τοποθέτηση των πλακιδίων για ΑΜΕΑ.
Υπολείπονται η τοποθέτηση κουφωμάτων στον όροφο του κτηρίου, η τοποθέτηση πλακιδίων οδεύσεων τυφλών και το υπόλοιπο διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου.
Ηλεκτροκίνηση: 30%
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων), ιστοί και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Επίσης έχουν παραληφθεί τα Πλαίσια Σ.Σ. Μώλου.
Έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 80% η κατασκευή των θεμελιώσεων των ιστών ηλεκτροκίνησης και έχουν εγκατασταθεί το 30% των ιστών στην γραμμή Καθόδου.
Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή θεμελίων των ιστών στις γέφυρες.
Απομένουν τμήματα κατασκευής θεμελίων ιστών σε ελεύθερη γραμμή στην περιοχή Εξόδου Καλλιδρόμου έως Σ.Σ. Μώλου.
Σηματοδότηση: 28%
Έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση καλωδιώσεων εντός σκάμματος στις χ.θ. 212,500 – 217,500, η κατασκευή φορέα σηματοδότησης - σκάμμα από χ.θ. 181 - 183 και χ.θ. 191 – 198, καθώς και η εγκατάσταση εξοπλισμού σηματοδότησης στο Μώλο (πλην γεννήτριας και γενικού πίνακα).
H/M: 40%.
Περατώθηκε το κτήριο ισογείου (τεχνικά δωμάτια) από εσωτερικές ΗΜ εγκαταστάσεις και αποβαθρών.
Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες του ορόφου ,όπως φωτισμός, θέρμανση, πρίζες, πυρανίχνευση, καθώς επίσης ο φωτισμός περιβάλλοντος χώρου.
Εκκρεμούν οι γειώσεις των υφιστάμενων ΣΓ Βοιωτικού Κηφισού και Θολορέματος.
Στον ΣΣ Μώλου εκκρεμούν οι Η/Μ εγκαταστάσεις του ορόφου (φωτισμός, πρίζες, μέρος πυρανίχνευσης), το Η/Ζ, οι αντλίες θερμότητας, το λεβητοστάσιο, ο βιολογικός καθαρισμός, καθώς και οι δοκιμές.
Εκκρεμούν οι γειώσεις και ο Ηλεκτροφωτισμός της Άνω Οδικής Διάβασης ΣΣ Λειανοκλαδίου.
3. Σήραγγα Καλλιδρόμου
Yποδομή: 98%
Έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου της σήραγγας.
Απομένει η ολοκλήρωση της σκυροδέτησης των καναλιών που προϋποθέτει το πέρασμα των καλωδίων.
Επιδομή: 98%
Έχει κατασκευαστεί πλήρως η σταθερή επιδομή της σήραγγας και των δύο κλάδων.
Υπολείπονται τα μεταβατικά τμήματα από τη σταθερή επιδομή στη σκυρογραμμή στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας.
Ηλεκτροκίνηση: 65%
Έχουν εγκατασταθεί το σύνολο των δοκίδων, των κονσολών, του αγωγού επιστροφής και των μηχανισμών τάνυσης.
Είναι σε εξέλιξη οι εργασίες εγκατάστασης της Εναέριας Γραμμής Επαφής (ΕΓΕ) (καλώδια). Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων) και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Σηματοδότηση: 35%
Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση καλωδίων μετρητών αξόνων εντός της σήραγγας. Θα ακολουθήσει η εγκατάσταση των συσκευών των μετρητών αξόνων.
H/M: 65%.
Έχουν εγκατασταθεί οι αξονικοί ανεμιστήρες, φωτισμός, πρίζες, μετρητικά συστήματα ρύπων, θερμοκρασίας κλπ. Τοποθετούνται υποπίνακες, φαροσειρήνες (σύστημα προειδοποίησης συρμού) στη σήραγγα και Γενικοί Πίνακες ΜΤ και ΧΤ στους Υ/Σ μετώπων.
Επίσης γίνονται εργασίες εντός των συνδετήριων σηράγγων, όπως τοποθέτηση φυγοκεντρικών ανεμιστήρων, πυρανίχνευση.
4. Σ.Σ. Λιανοκλαδίου
Yποδομή ΣΓ: 74%
Έχει ολοκληρωθεί μεγάλο μέρος των τεχνικών έργων (τεχνικά αντιστήριξης, υδραυλικά) που προβλέπονται στο Σταθμό.
Εξελίσσονται οι εργασίες κατασκευής των βάθρων της γέφυρας Α.Δ. Λειανοκλαδίου. Αναμένεται η ολοκλήρωση της επίταξης για την συνέχιση του υπολειπομένων βάθρων και της ανωδομής της γέφυρας.
Συνεχίζονται οι χωματουργικές εργασίες εκσκαφής του σιδηροδρομικού διαδρόμου, και κατασκευής του επιχώματος και των στρώσεων διαμόρφωσης και του υποστρώματος επιδομής.
Επιδομή: 50%
Έχουν στρωθεί οι νέες γραμμές 4, 5, 6 και η μόνιμη γραμμή Στυλίδος.
Έχει γίνει ΔΠΧ με τον ΟΣΕ και η κυκλοφορία έχει περάσει πλέον στις νέες γραμμές. Αποξηλώθηκαν όλες οι υφιστάμενες παλαιές γραμμές.
Έχουν τοποθετηθεί 16 αλλαγές τροχιάς, επί συνόλου 39.
Σε εξέλιξη η ανακαίνιση του τριγώνου του σταθμού.
Οικοδομικά: 40%
Ολοκληρώθηκε από πλευράς οικοδομικών εργασιών το Κτίριο του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (Κ.Ε.Κ), καθώς και η κατασκευή της αποβάθρας Στυλίδας.
Έχουν κατασκευαστεί 300m της αποβάθρας Α΄, 60m της αποβάθρας Β΄ και 60m της αποβάθρας Γ’.
Έχουν σκυροδετηθεί η κάτω πλάκα και τα τοιχεία της κάτω πεζοδιάβασης.
Υπολείπεται η κατασκευή των αποβαθρών Β’, Γ’, των στεγάστρων, της κάτω πεζοδιάβασης, η ανακαίνιση του υφιστάμενου κτηρίου και η διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου.
Ηλεκτροκίνηση: 20%
Έχουν παραληφθεί τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων) και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Σηματοδότηση: 10%
Έχει υλοποιηθεί η 3Α φάση εργασιών Λειανοκλαδίου.
H/M: 40%
Περατώθηκε το κτήριο υπογείου (τεχνικά δωμάτια) και ισογείου (ΚΕΚ) από εσωτερικές Η/Μ εγκαταστάσεις.
Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες αποβαθρών και υπόγειας διάβασης.
Εκκρεμούν οι Η/Μ εργασίες των αποβαθρών Α, Β και Γ, της Υπόγειας Πεζοδιάβασης και του περιβάλλοντος χώρου.
Επίσης εκκρεμούν η εγκατάσταση αντλιών Θερμότητας, των αεραγωγών,Η/Ζ και BMS, καθώς και οι δοκιμές.
5. Τμήμα από Σ.Σ. Λιανοκλαδίου έως Σ.Σ. Δομοκού (πλην ΣΓ26 και πλην σήραγγας ΣΣ6 Όθρυος)
Yποδομή:94%
Έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των τεχνικών έργων γέφυρες, σήραγγες και τεχνικά αντιστήριξης εκτός της γέφυρας ΣΓ11.
Ολοκληρώθηκε εσχάτως και δόθηκε σε κυκλοφορία η οδική γέφυρα ΟΓ1 στη Λαμίας – Καρπενησίου.
Ολοκληρώνονται οι εργασίες διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης του Μπεκιορέματος και συνεχίζεται η επένδυση της κοίτης.
Ολοκληρώθηκαν τα έργα οδοποιίας και τα υδραυλικά στην περιοχή της ΟΓ1.
Συνεχίζονται τα υδραυλικά έργα με την κατασκευή των τραπεζοειδών τάφρων στην περιοχή της ΣΓ6 και της ΣΣ4.
Ολοκληρώνονται οι εργασίες στην ΣΣ4 (κανάλι πεζοδρομίων, φρεάτια στραγγιστηρίου ).
Επιδομή:
Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σε ποσοστό:
• 20% από Σ.Σ. Λιανοκλαδίου έως είσοδο. Σηρ. Όθρυος,
• 80% από εξ. Σηρ. Όθρυος έως ΣΣ Θαυμακού
• 90% από ΣΣ Θαυμακού έως ΣΣ Δομοκού.
Ηλεκτροκίνηση: 55%
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων), οι μηχανισμοί τάνυσης και μέρος των ιστών ηλεκ/σης.
Έχει κατασκευαστεί το 100% των θεμελιώσεων των στύλων ηλεκτροκίνησης από χ.θ. 219+000 έως 228+000.
Στο τμήμα της ανοικτής γραμμής από Σ.Σ. Αγ.Στεφάνου έως Σ.Σ. Θαυμακού έχει κατασκευαστεί το 70% των θεμελιώσεων των στύλων ηλεκτροκίνησης.
Στο τμήμα από χ.θ.: 259+400 έως χ.θ.:269+000 (είσοδος Σ.Σ Δομοκού) έχει κατασκευαστεί το 60% των θεμελίων.
Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή θεμελίων των ιστών στις γέφυρες.
Απομένουν τμήματα κατασκευής θεμελίων ιστών σε ελεύθερη γραμμή στην περιοχή από ΣΓ11 έως είσοδο Όθρυος και από Σ.Σ. Αγγείων έως και Σ.Σ. Δομοκού.
Σηματοδότηση: 20%
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της σηματοδότησης. Ολοκληρώθηκε το μαρκάρισμα εξοπλισμού στον Άγιο Στέφανο. Ακολουθεί το μαρκάρισμα στις Αγγείες.
H/M: 15%
Σε φάση περάτωσης και δοκιμών οι γειώσεις των τεχνικών ΣΣ4, ΣΓ3, ΣΓ3Α, ΣΓ8 και ΣΓ10, καθώς και του Οδοφωτισμού της ΟΓ1.
Εκκρεμούν οι γειώσεις της ΣΓ11, ο φωτισμός των ΣΣ9 και ΣΣ10, ο οδοφωτισμός των ΣΓ6, ΟΓ20, ΟΓ4, ΣΓ30, καθώς και οι δοκιμές.
6. Σήραγγα Όθρυος ΣΣ6(ΧΘ 235+630–ΧΘ 242+670, 7km δίδυμων σηράγγων)
Yποδομή:99%
Έχει κατασκευαστεί το σύνολο του έργου.
Επιδομή: 98%
Έχει κατασκευαστεί πλήρως η σταθερή επιδομή της σήραγγας και των δύο κλάδων.
Υπολείπονται τα μεταβατικά τμήματα από τη σταθερή επιδομή στη σκυρογραμμή στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας.
Οικοδομικά (κτίρια Υ/Σ):
Κατασκευάζονται τα 2 κτίρια των Η/μ εγκαταστάσεων στα στόμια της Σ.Σ Όθρυς.
Ηλεκτροκίνηση: 30%.
Έχει παραληφθεί το 30% των υλικών της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων) και των μηχανισμών τάνυσης.
Είναι σε εξέλιξη, τοπογραφικές εργασίες στην γραμμή ανόδου και εργασίες εγκατάστασης δοκίδων στήριξης των κονσολών και των μηχανισμών τάνυσης στην γραμμή καθόδου.
Σηματοδότηση: 20%
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της βάσης του οικίσκου εξοπλισμού σηματοδότησης στη χ.θ. 231.
H/M: 25%
Έχουν εγκατασταθεί τα καλώδια μέσης και χαμηλής τάσης εντός των καλωδιοφορέων της σήραγγας έως τα μέτωπα Β & Ν. Έχουν τοποθετηθεί πρίζες και φωτισμός.
Βρίσκονται σε εξέλιξη η ηλεκτρική εγκατάστασης καλωδίων μέσης και χαμηλής, εγκατάσταση πινάκων υποσταθμών, υποπινάκων σήραγγας, συστήματος αυτοματισμού, η διαμόρφωση υποδομών στα μέτωπα της σήραγγας και η σύνδεση δικτύων με υποσταθμούς μετώπων. Εκκρεμούν εργασίες εντός των συνδετήριων σηράγγων (τοποθέτηση φυγοκεντρικών ανεμιστήρων) και οι δοκιμές.
7. ΣΓ26 (ΧΘ 259+400) - 40%
Η σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26, μήκους 404,80μ, αποτελείται από 3 ανοίγματα των οποίων τα δυο ακραία έχουν μήκος 126,85μ και το μεσαίο 151,10μ. Ο φορέας της αποτελείται από κατάστρωμα σύμμικτης κατασκευής που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της σταδιακής προώθησης, από τρία ζεύγη μεταλλικών κυλινδρικών τόξων παραβολοειδούς μορφής και μεταλλικούς αναρτήρες που τα συνδέουν με το κατάστρωμα.
Έως τώρα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες θεμελίωσης και τμήμα (80%) του σώματος των 2 ακροβάθρων Α1 & Α2. Έχουν ολοκληρωθεί τα δύο μόνιμα μεσόβαθρα από σκυρόδεμα έως την κεφαλή τους, ενώ υπολείπεται το τελικό τμήμα που θα κατασκευασθεί, αφού τοποθετηθούν τα μόνιμα εφέδρανα. Έχουν ολοκληρωθεί κατά 95% τα πέντε από τα έξι συνολικά ζεύγη των προσωρινών ενδιάμεσων μεταλλικών μεσοβάθρων (λείπει το μεσόβαθρο TP1). Έχει κατασκευασθεί η κλίνη προώθησης του φορέα της γέφυρας και το προστατευτικό τοιχίο αντιστήριξης.
Ως προς το κατάστρωμα, έχουν τοποθετηθεί επί της κλίνης τα οκτώ πρώτα box με τις αντίστοιχες διαδοκίδες, έχει τοποθετηθεί το ρύγχος προώθησης, έχει γίνει η δοκιμαστική προώθηση του πρώτου τμήματος του 1ου καταστρώματος, ενώ έχουν βιομηχανοποιηθεί τα υπόλοιπα μεταλλικά box του 1ου και τμήματος του 2ου ανοίγματος με τις αντίστοιχες διαδοκίδες.
Οι εργασίες που υπολείπονται σε γενικές γραμμές για την ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου της ΣΓ26, είναι:
• Ολοκλήρωση των κεφαλών των προσωρινών μεταλλικών βάθρων, τοποθέτηση των προσωρινών εφεδράνων κύλισης και ολοκλήρωση της μεταξύ τους σύνδεσης με τα αντίστοιχα καλώδια-εντατήρες.
• Μεταφορά των υπολοίπων κιβωτίων και διαδοκίδων από τα εργοστάσια κατασκευής, σύνδεση μεταξύ τους , σκυροδέτηση των αντίστοιχων τμημάτων και εν συνεχεία προώθηση, σταδιακά όλων των τμημάτων του καταστρώματος.
• Βιομηχανοποίηση, βαφή και σύνδεση των τμημάτων των τόξων.
• Ανέγερση των τόξων.
• Τοποθέτηση των αναρτήρων σύνδεσης τόξων – καταστρώματος και ρύθμιση αυτών.
• Κατασκευή πεζοδρομίων, καναλιών διέλευσης καλωδίων, τοποθέτηση μεταλλικών κάγκελων προστασίας.
8. Σ.Σ. Δομοκού (ΧΘ 270+700)
Yποδομή: 68%
Έχει ολοκληρωθεί μεγάλο ποσοστό του υποστρώματος (χωματουργικά) για να κατασκευαστεί η επιδομή (3 σιδ/κές γραμμές) καθώς και όλα τα υδραυλικά και τεχνικά αντιστήριξης. Απομένει και ολοκληρώνεται η κατασκευή του υποστρώματος των υπολοίπων γραμμών.
ΣΣ Δομοκού.
Οι εργασίες για τμήμα του Σταθμού έχουν διακοπεί λόγω εύρεσης πυρομαχικών και θα επανεκκινήσουν μετά την απομάκρυνσή τους από τα ΤΕΝΞ.
Επιδομή: 55%
Έχουν ολοκληρωθεί και δοθεί σε κυκλοφορία οι νέες γραμμές 5, 6 και 7, και αποξηλώθηκαν οι παλαιές γραμμές 1, 2, 3, 4. Έχουν τοποθετηθεί 16 αλλαγές τροχιάς, επί συνόλου 25.
Οικοδομικά: 5%
Έχουν εκκινήσει οι εργασίες κατασκευής της Κάτω Διάβασης.
Υπολείπονται αποβάθρες, στέγαστρα και ανακαίνιση κτιρίων.
Ηλεκτροκίνηση: 25%
Έχει παραληφθεί το 60% των υλικών της εναέριας γραμμής επαφής (κονσόλες, αγωγός επιστροφής- επαφής – φέρων) και οι μηχανισμοί τάνυσης.
Ολοκληρώθηκε η καθαίρεση της μονοσύρματης γραμμής επαφής (τύπου trolley) του Σ.Σ. Δομοκού.
Σηματοδότηση: 20%
Έχουν παραληφθεί όλα τα υλικά της σηματοδότησης.
Αναμένεται η έναρξη εργασιών για μετακίνηση δικτύου οπτικών ινών και εξοπλισμού GSMR.
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της βάσης του οικίσκου εξοπλισμού σηματοδότησης στη χ.θ. 260+000.
H/M: 10%
Έχει παραληφθεί μέρος των υλικών. Δεν έχουν εκκινήσεις οι εργασίες.
Όσον αφορά στο αντικείμενο των Τηλεπικοινωνιών, έχουν υποβληθεί και εγκριθεί η μελέτη του παθητικού δικτύου οπτικών ινών κορμού, το καλώδιο οπτικών ινών, η όδευση του παθητικού δικτύου οπτικών ινών, οι οδεύσεις της δομημένης καλωδίωσης στους Σ.Σ. Τιθορέας και Δομοκού, ενώ υπολείπονται οι μελέτες όλων των συστημάτων της συγκεκριμένης ομάδας εργασίων.
Όσον αφορά στους Υποσταθμούς Ανθήλης και Περιβολίου, έχουν εγκριθεί και παραληφθεί τα υλικά (2 μετασχηματιστές ισχύος 15MVA και διακοπτικός εξοπλισμός). Στον Υ/Σ Ανθήλης, έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές έρευνες, ενώ στον Υ/Σ Περιβολίου έχουν ολοκληρωθεί οι γεωτρήσεις. Ο ανάδοχος, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των γεωλογικών ερευνών προχωρά στη σύνταξη των μελετών εφαρμογής για την έναρξη των εργασιών Π/Μ.
2. ΤΡΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΦΥΤΟΤΕΧΝΙΚΩΝ 2501,2502, 2503/16:
Οι εν λόγω Συμβάσεις έχουν υπογραφεί προσφάτως (Νοέμβριος 2016) και αφορούν σε φυτοτεχνικές εργασίες για την σταθεροποίηση και την περιβαλλοντική αποκατάσταση των πρανών κατά μήκος της Σιδηροδρομικής Γραμμής.
3. ΔΥΟ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΦΥΤΟΤΕΧΝΙΚΩΝ 2504,2505/16:
Οι εν λόγω Συμβάσεις προβλέπεται να υπογραφούν εντός του Δεκεμβρίου και αφορούν σε φυτοτεχνικές εργασίες για την σταθεροποίηση και την περιβαλλοντική αποκατάσταση των πρανών κατά μήκος της Σιδηροδρομικής Γραμμής.
4. ΣΥΜΒΑΣΗ: Σύνδεση 2 Υποσταθμών (Ανθήλη & Καλλιπεύκη) ηλεκτρικής έλξης στο σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 150 ΚWH στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός
Η Υπηρεσία θα προχωρήσει στην ενοικίαση των οικοπέδων κατόπιν απαίτησης του ΑΔΜΗΕ προκειμένου να υπογραφεί η Σύμβαση μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ-ΑΔΜΗΕ
Τα παραπάνω οικόπεδα έχουν ενοικιαστεί από τον Ανάδοχο της 635/13, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία ενοικίασης από την Υπηρεσία.
Όσον αφορά στις απαλλοτριώσεις των διασυνδετικών γραμμών μεταφοράς 150KV για τη σύνδεση του Υ/Σ Ανθήλης στο δίκτυο ΑΔΜΗΕ, έχει ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο.
Η Υπηρεσία θα προχωρήσει στην ενοικίαση των αγροτεμαχίων, σύμφωνα με το κτηματολόγιο.
5. ΣΥΜΒΑΣΗ: Ενόργανη Παρακολούθηση των μεγάλων σεισμικά μονωμένων Γεφυρών του τμήματος Λιανοκλάδι – Δομοκός
Τα τεύχη δημοπράτησης βρίσκονται υπό σύνταξη.
6. ΣΥΜΒΑΣΗ:Αντιπλημμυρικά έργα Σπερχειού ποταμού
Τα τεύχη δημοπράτησης
Πηγή:
- Τρένο: Στην κυκλοφορία τον Ιούνιο 2017 το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου