ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Όταν ελευθερώθηκε η Ελλάδα, οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι απλά δεν υπήρχαν! Το μεν σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν σχεδόν όλο κατεστραμμένο, τα δε βαγόνια τα είχαν αρπάξει οι Βούλγαροι και οι Γερμανοί και τα είχαν μεταφέρει στις πατρίδες τους για να ενισχύσουν τα δικά τους σιδηροδρομικά δίκτυα... ...
Όταν ελευθερώθηκε η Ελλάδα, οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι απλά δεν υπήρχαν! Το μεν σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν σχεδόν όλο κατεστραμμένο, τα δε βαγόνια τα είχαν αρπάξει οι Βούλγαροι και οι Γερμανοί και τα είχαν μεταφέρει στις πατρίδες τους για να ενισχύσουν τα δικά τους σιδηροδρομικά δίκτυα... ...
Τραγικώτερη ακόμη ήταν η τύχη του τροχαίου υλικού. Σ’ αυτό δεν έγιναν κυρίως καταστροφές, αλλά κλοπές. Οι βουλγαρικοί και οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι ανεφοδιάστηκαν με όλο σχεδόν το ελληνικό υλικό.
Ο απολογισμός των καταστροφών είναι τραγικός. Από τις σήραγγες ένα ελάχιστο ποσοστό έμεινε στη θέση του.
σιδηροδρόμους. Οι κυριότερες γέφυρες σωριάστηκαν σε ερείπια.
Και ότι έγινε με τις γέφυρες, έγινε και με το μηχανοστάσια, με τις υδατοδεξαμενές, με τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και με όλες τις άλλες εγκαταστάσεις. Μόνον τραγικά ερείπια έμειναν απ’ αυτές.
Πηγή:
- έκθεση Δοξιάδη "ΑΙ ΘΥΣΙΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ"
https://www.scribd.com/document/90847220/Ekthesi-Doxsiadi-Thisies-Ellados
- έκθεση Δοξιάδη "ΑΙ ΘΥΣΙΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ"
https://issuu.com/aueb/docs/ekthesi_doxsiadi_thisies_ellados
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου