Η σύμβαση κατασκευής του ελληνικού οδοντωτού σιδηρόδρομου (RackRailway) στενού εύρους (750 mm) Διακοφτό - Καλάβρυτα (ΔΚ) το 1889 προέβλεπε επίσης την αγορά τριών ατμομηχανών. Κατασκευάστηκαν το 1891 από τη γαλλική "Anciens Établissements Cail" στο Παρίσι, έφτασαν το 1895 και ξεκίνησαν επίσημα τακτικά δρομολόγια στις 10 Μάρτη ου 1896. Ήταν ατμάμαξες τύπου Czz1'n4t (0-6-2RT) δεξαμενής κορεσμένου ατμού με 157 HP, με 4 κυλίνδρους, 2 εξωτερικούς για τους τρεις κινητήριους άξονες και δύο εσωτερικούς για να οδηγούν το πινιόν του συστήματος Abt. Τους δόθηκε η αρίθμηση ΔΚ 1-3 (με τη νέα αρίθμηση αργότερα ως 8001 έως 8003).
Οι ΣΠΑΠ (ο φορέας εκμετάλλευσης της γραμμής) αγόρασε αργότερα ακόμη μια ατμάμαξα ίδιου τύπου και πάλι από την Cail το 1899, με αρίθμηση ΔΚ 4 (αργότερα 8004).
Οι υπόλοιπες ατμάμαξες παραμένουν σήμερα ως στατικά εκθέματα. Η ΔΚ 4 (8004) είναι στο Σιδηροδρομικό Μουσείο Αθηνών. Όλα τα υπόλοιπα εκτίθενται στο Σταθμό Διακοπτού.
Η ατμάμαξα ΔΚ 1 (8001), χάρη στις άοκνες προσπάθειες του βετεράνος σιδηροδρομικού Νίκου Ταγαρούλια, μεταφέρθηκε από τα Καλάβρυτα στον Πειραιά για ανακατασκευή και επέστρεψε στην υπηρεσία μετά από 120 χρόνια.
The construction contract of the Greek narrow gauge (750 mm) Diakopton - Kalavryta RackRailway (ΔΚ) in 1989 provided also for the purchase of three steam locomotives. These were constructed in 1891 by the French “Anciens Établissements Cail” in Paris, arrived in 1895 and officially started regular service on Mar. 10 th 1896. They were type Czz1’n4t (0-6-2RT) saturated steam tank locomotives of 157 HP, with 4 cylinders, 2 external for the three coupled driving axles and two internal to drive the pinion gear of the Abt system. They were given the numbering ΔΚ 1 – 3 (renumbered later as 8.001 – 8003).
SPAP (the operator of the line) purchased one more loco of the same type again from Cail in 1899, numbered ΔΚ 4 (later 8.004).
The rest ΔΚ steamers remain today as static exhibits. The ΔΚ 4 (8.004) is in the Athens Railway Museum. All the rest are exhibited at Diakopto Station.
ΔΚ 1 (8.001), due to the tireless efforts ofthe veteran railwayman N. Tagaroulias, is been transferred from Kalavryta to Piraeus to be overhauled again and return to service counting 120 years.
Πηγή:
- Celebrating 120 years of "Odontotos" Rack Railway (06/11/16)
https://www.youtube.com/watch?v=blhJJjm3uJs&feature=youtu.be
Οι ΣΠΑΠ (ο φορέας εκμετάλλευσης της γραμμής) αγόρασε αργότερα ακόμη μια ατμάμαξα ίδιου τύπου και πάλι από την Cail το 1899, με αρίθμηση ΔΚ 4 (αργότερα 8004).
Οι υπόλοιπες ατμάμαξες παραμένουν σήμερα ως στατικά εκθέματα. Η ΔΚ 4 (8004) είναι στο Σιδηροδρομικό Μουσείο Αθηνών. Όλα τα υπόλοιπα εκτίθενται στο Σταθμό Διακοπτού.
Η ατμάμαξα ΔΚ 1 (8001), χάρη στις άοκνες προσπάθειες του βετεράνος σιδηροδρομικού Νίκου Ταγαρούλια, μεταφέρθηκε από τα Καλάβρυτα στον Πειραιά για ανακατασκευή και επέστρεψε στην υπηρεσία μετά από 120 χρόνια.
SPAP (the operator of the line) purchased one more loco of the same type again from Cail in 1899, numbered ΔΚ 4 (later 8.004).
The rest ΔΚ steamers remain today as static exhibits. The ΔΚ 4 (8.004) is in the Athens Railway Museum. All the rest are exhibited at Diakopto Station.
ΔΚ 1 (8.001), due to the tireless efforts ofthe veteran railwayman N. Tagaroulias, is been transferred from Kalavryta to Piraeus to be overhauled again and return to service counting 120 years.
- Celebrating 120 years of "Odontotos" Rack Railway (06/11/16)
https://www.youtube.com/watch?v=blhJJjm3uJs&feature=youtu.be
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου