Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

Για όσους δεν μπόρεσαν να παραβρεθούν στις εκδηλώσεις για τα 120 χρόνια Οδοντωτού δείτε το όμορφο βίντεο από τον Αλέξανδρο Σικαλιά

120 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τα εγκαίνια της μοναδικής διαδρομής του Οδοντωτού σιδηροδρόμου Διακοπτού-Καλαβρύτων. Το μοναδικό αυτό δίκτυο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στον κόσμο, ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1889 από το Ελληνικό κράτος και αποπερατώθηκε το 1895. Η ημερομηνία των εγκαινίων της ορίστηκε να είναι η 10η Μαρτίου 1896, δύο εβδομάδες μόλις πριν την έναρξη των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών αγώνων. Έκτοτε, η γραμμή δεν έχει σταματήσει της λειτουργία της παρά μόνο για την ανακαίνιση που υπέστει και η οποία ολοκληρώθηκε το 2009. Η διαδρομή ξεκινάει από το παραθαλάσσιο Διακοπτό και σκαρφαλώνει μέσα σε μόλις 23 χιλιόμετρα στα ιστορικά Καλάβρυτα και σε υψόμετρο 720 περίπου μέτρων. Αυτό συνεπάγεται σε μεγάλες κλίσεις οι οποίες ανά σημεία αγγίζουν και το 17,5%.

Το ποτάμι που κυλάει ορμητικό δίπλα από τη γραμμή σε όλο της το μήκος δίνει στον επιβάτη ένα μοναδικό θέαμα και του προσφέρει απλόχερα εδώ ένα φυσικό θησαυρό. Φέτος, με την αφορμή τα 120 χρόνια και τους 3 σιδηροδρομικούς αιώνες του Οδοντωτού, οργανώθηκε η εκδήλωση του εορτασμού στην πόλη των Καλαβρύτων. Για αυτό τον λόγο δρομολογήθηκε η μουσειακή και η πρώτη ατμάμαξα του Οδοντωτού, η ΔΚ8.001 για να προσφέρει κι αυτή με τη σειρά της ένα ξεχωριστό θέαμα μαγείας και ιστορίας σε όσους παρευρέθηκαν εκεί. Η ΔΚ8.001 κατασκευάστηκε από την γαλλική Cail το 1891 και προσέφερε τις υπηρεσίες της στη γραμμής για πάνω από 60 χρόνια. Η πρώτη της επισκευή και λειτουργία έγινε το 1996 για την επέτειο των 100 ετών ενώ η δεύτερη και πιο εκτεταμένη ανακατασκευή της ολοκληρώθηκε το 2015. Μετά την άφιξη των επισήμων στα Καλάβρυτα με τον μουσειακό συρμό και την υποδοχή τους από την φιλαρμονική ακολούθησε ομιλία στο Λύκειο της πόλης. Όνειρο κι ελπίδα όλων όμως είναι να δούμε την μοναδική αυτή ατμομηχανή να λειτουργεί σε τακτική βάση τα Σαββατοκύριακα και να δώσει την ευκαιρία σε περισσότερους επισκέπτες να απολαύσουν την μαγεία του ατμού και την ομορφιά της μέσα στο ονειρικό φαράγγι του Βουραϊκού.

120 years are completed from the inauguration of the unique Diakopto-Kalavrita rack railway. The construction of this special line began in 1889 by the Hellenic state and finished in 1895. The official opening of the first and only rack railway line decided to be the 10th of March 1896, two weeks before the first modern Olympic games. Since then the line only stopped its operation for 3 years between 2006 and 2009 for a general reconstruction and maintenance. The route starts from the seaside Diakopto and climbs in just 23 km to Kalavrita, reaching the altitude of 720m at Mt. Chelmos. This means that there are maximum inclinations of 17,5%. Vouraikos river that runs next to line offers the passenger a unique and unforgettable view. This year, in order to celebrate the 120 years, a festival was organized at the city of Kalavrita. For this celebration, the museum old lady DK8.001 hauled a special train between Kerpini and Kalavrita with the special guests and Hellenes railfans. DK8.001 was the first steam locomotive of the line which was built by the French Cail in 1891. For over 60 years se offered heer services to the line till se was replaced by Billard railcars in 1960s. Her first overhaul took place in 1996 due to the celebrations of 100 years of rack railway’s operation. Then she was reconstructed in 2015 and know she is capable of running in this beautiful route again. We all hope and dream to see the old lady running on regular base, every weekend, in order to more visitors would have the chance to see her and live the magic era of steam once again into the magnificent Vouraikos gorge.

Scenes Filmed and Edited by Alexander Sikalias

Πηγή:
Steam Loco ΔΚ8.001 at Rack Railway's Festival, November 2016. 
https://www.youtube.com/watch?v=oeU7GL64-mc&feature=em-upload_owner



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου