Ως όραμα κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Ως ρεαλιστικό σχέδιο, έχει βάση; Το γιγαντιαίο σιδηροδρομικό εγχείρημα που εξήγγειλαν Ελλάδα και Βουλγαρία, ενώνοντας τα λιμάνια της Καβάλας, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης με τρία βασικά λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε) απαιτεί κάποια… δις. ευρώ, αρκετά εξ αυτών ιδιωτικά.
Εικάζεται ότι το έργο, σε πλήρη διάσταση, θα ανέλθει στα 6,5 δισ. ευρώ. Εάν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, θα υλοποιηθεί από κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία, ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως συμβαίνει στη Rail Baltica.
Η ιδιωτική συμμετοχή εκτιμάται στο 40% και η ελληνοβουλγαρική στο 60%, με τους ιδιώτες να τυγχάνουν σειρά προνομίων.
Από ελληνικής πλευράς, μόνο η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, μήκους 175 χλμ, έχει προϋπολογισμό 160-170 εκατ. Σε πρώτη φάση, έμφαση θα δοθεί στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.
Πηγή:
- Οι βασικοί άξονες του γιγαντιαίου σιδηροδρομικού project Ελλάδας – Βουλγαρίας (Rail T-K-A-B-V-R Project)
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CE%BF%CE%B9-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B9%CE%B4/
Εικάζεται ότι το έργο, σε πλήρη διάσταση, θα ανέλθει στα 6,5 δισ. ευρώ. Εάν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, θα υλοποιηθεί από κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία, ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως συμβαίνει στη Rail Baltica.
Η ιδιωτική συμμετοχή εκτιμάται στο 40% και η ελληνοβουλγαρική στο 60%, με τους ιδιώτες να τυγχάνουν σειρά προνομίων.
Από ελληνικής πλευράς, μόνο η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, μήκους 175 χλμ, έχει προϋπολογισμό 160-170 εκατ. Σε πρώτη φάση, έμφαση θα δοθεί στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.
Πηγή:
- Οι βασικοί άξονες του γιγαντιαίου σιδηροδρομικού project Ελλάδας – Βουλγαρίας (Rail T-K-A-B-V-R Project)
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CE%BF%CE%B9-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B9%CE%B4/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου