Κατέφθασαν τελικά οι Ιταλοί και το σκανάρισμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη ξεκινήσει. Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com κλιμάκιο 10 Ιταλών, υψηλόβαθμων στελεχών της Ferrovie κατέφθασαν από χθες και σαρώνουν την τέως δημόσια σιδηροδρομική εταιρεία.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το .."ξεσκόνισμα" περιλαμβάνει αξιολόγηση διευθύνσεων, ισχυουσών συμβάσεων, τρόπο διεξαγωγής δρομολογίων, κόστη κ.α. προκειμένου να δουν τι θα χρειαστεί να αλλάξει για να υπάρξει ένα νέο πρόσωπο για την εταιρεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι ζητήθηκαν τα κοστολόγια προμηθευτών, μισθοδοσίας για να υπάρχει μία πλήρη εικόνα στο τι ξοδεύει σήμερα η εταιρεία.
Η Ιταλική "έφοδος" περιελάμβανε επίσης επίσκεψη στους χώρους εργασίας, ενώ στις συζητήσεις με το στελεχιακό δυναμικό ζητήθηκαν προτάσεις για την βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στα εσωτερικά πηγαδάκια ήδη γίνεται λόγος για μία εν εξελίξει διοικητική αναδιοργάνωση που θα φέρει ως αποτέλεσμα ένα νέο οργανόγραμμα με μια νέα δομή για την σιδηροδρομική εταιρεία.
Πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι και η αξιολόγηση του μεταφορικού έργου, που όμως έχει πολλούς αστάθμητους παράγοντες. Ο πρώτος είναι τα έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί και αφορούν την ολοκλήρωση των διαδρόμων Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, Κιάτο-Αίγιο και που προκαλούν προβλήματα στην ορθή (και εμπορική) οργάνωση δρομολογίων. Αυτά τα έργα αναμένεται σταδιακά να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2018.
Συνακόλουθα, υπάρχει και η έλλειψη μηχανοδηγών που θα έχει ως μονόδρομο την πρόσληψη νέας γενιάς μηχανοδηγών που επίσης πρέπει μέχρι το τέλος του 2018 να έχουν μπει σε "μάχιμες" θέσεις. Προς το παρόν όπως έχει αναφερθεί και σε άλλο ρεπορτάζ του ypodomes.com δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης νέου προσωπικού.
Επίσης υπάρχει και το ερώτημα για τα τρένα. Ως γνωστόν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτει τρένα αλλά τα νοικιάζει από την ΕΕΣΤΥ. Είναι επαρκή; Θα φέρουν οι Ιταλοί τρένα από το εξωτερικό; Θα είναι καινούργια ή όπως λέγεται μεταχειρισμένα και παροπλισμένα (υπάρχει η φήμη για τρένα που λειτουργούσαν στην Ολλανδία).
Για τον Προαστιακό της Αθήνας για παράδειγμα, μπορεί να ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα, όμως τα ηλεκτροκίνητα τρένα αρκούν για την διεξαγωγή όλων των δρομολογίων;
Η αξιολόγηση στην ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ξεκινήσει και η επόμενη μέρα, φέρνει άνεμο αλλαγών. Τα αποτελέσματα αυτών των αλλαγών θα τα δούμε τους επόμενους μήνες με την μεταμόρφωση της εταιρείας σε ένα εμπορικό οργανισμό που θα επιχειρήσει να επιβιώσει στις σκληρές συνθήκες της ιδιωτικής αγοράς.
Πηγή:
- Οι Ιταλοί κατέφθασαν και σαρώνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/treno/item/43107-oi-italoi-katefthasan-kai-saronoun-tin-trainose
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το .."ξεσκόνισμα" περιλαμβάνει αξιολόγηση διευθύνσεων, ισχυουσών συμβάσεων, τρόπο διεξαγωγής δρομολογίων, κόστη κ.α. προκειμένου να δουν τι θα χρειαστεί να αλλάξει για να υπάρξει ένα νέο πρόσωπο για την εταιρεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι ζητήθηκαν τα κοστολόγια προμηθευτών, μισθοδοσίας για να υπάρχει μία πλήρη εικόνα στο τι ξοδεύει σήμερα η εταιρεία.
Η Ιταλική "έφοδος" περιελάμβανε επίσης επίσκεψη στους χώρους εργασίας, ενώ στις συζητήσεις με το στελεχιακό δυναμικό ζητήθηκαν προτάσεις για την βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στα εσωτερικά πηγαδάκια ήδη γίνεται λόγος για μία εν εξελίξει διοικητική αναδιοργάνωση που θα φέρει ως αποτέλεσμα ένα νέο οργανόγραμμα με μια νέα δομή για την σιδηροδρομική εταιρεία.
Πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι και η αξιολόγηση του μεταφορικού έργου, που όμως έχει πολλούς αστάθμητους παράγοντες. Ο πρώτος είναι τα έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί και αφορούν την ολοκλήρωση των διαδρόμων Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, Κιάτο-Αίγιο και που προκαλούν προβλήματα στην ορθή (και εμπορική) οργάνωση δρομολογίων. Αυτά τα έργα αναμένεται σταδιακά να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2018.
Συνακόλουθα, υπάρχει και η έλλειψη μηχανοδηγών που θα έχει ως μονόδρομο την πρόσληψη νέας γενιάς μηχανοδηγών που επίσης πρέπει μέχρι το τέλος του 2018 να έχουν μπει σε "μάχιμες" θέσεις. Προς το παρόν όπως έχει αναφερθεί και σε άλλο ρεπορτάζ του ypodomes.com δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης νέου προσωπικού.
Επίσης υπάρχει και το ερώτημα για τα τρένα. Ως γνωστόν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτει τρένα αλλά τα νοικιάζει από την ΕΕΣΤΥ. Είναι επαρκή; Θα φέρουν οι Ιταλοί τρένα από το εξωτερικό; Θα είναι καινούργια ή όπως λέγεται μεταχειρισμένα και παροπλισμένα (υπάρχει η φήμη για τρένα που λειτουργούσαν στην Ολλανδία).
Για τον Προαστιακό της Αθήνας για παράδειγμα, μπορεί να ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα, όμως τα ηλεκτροκίνητα τρένα αρκούν για την διεξαγωγή όλων των δρομολογίων;
Η αξιολόγηση στην ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ξεκινήσει και η επόμενη μέρα, φέρνει άνεμο αλλαγών. Τα αποτελέσματα αυτών των αλλαγών θα τα δούμε τους επόμενους μήνες με την μεταμόρφωση της εταιρείας σε ένα εμπορικό οργανισμό που θα επιχειρήσει να επιβιώσει στις σκληρές συνθήκες της ιδιωτικής αγοράς.
Πηγή:
- Οι Ιταλοί κατέφθασαν και σαρώνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/treno/item/43107-oi-italoi-katefthasan-kai-saronoun-tin-trainose
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου