Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής (9.2.2017), με θέμα «ενημέρωση από τον αρμόδιο υπουργό Χ. Σπίρτζη για την ολοκλήρωση των εργασιών του σιδηροδρόμου στη Β. Πελοπόννησο», ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Οικολόγων Πράσινων Γιώργος Δημαράς τόνισε τη σημασία της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου στη χώρα μας και έθεσε προς τον Υπουργό ερωτήματα, σχετικά με το σχεδιασμό του υπουργείου για τη σιδηροδρομική Εγνατία και την Παρα-ιόνια γραμμή (Καλαμάτα – Πάτρα – Μεσολόγγι – Αγρίνιο- Ήπειρος).
Ο Γ. Δημαράς δήλωσε σχετικά: «Οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, σε σχέση με τις άλλες μεταφορές από άποψη κατανάλωσης ενέργειας, από άποψη κόστους μεταφοράς ανά μονάδα μεταφερόμενου φορτίου και όμως οι σιδηροδρομικές μεταφορές υποτιμήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες σε σχέση με τις οδικές μεταφορές.
Η πολιτική μεταφορών στην Ελλάδα μέχρι σήμερα ήταν αντι-οικολογική με σπατάλη ενέργειας. Επομένως, πρέπει να στραφούμε στην ανάπτυξη σύγχρονων σιδηροδρομικών δικτύων και να μεταφέρουμε κονδύλια από άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα από την οδοποιία»
Ο Χ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου αποτελεί επιλογή της κυβέρνησης και στόχος είναι να ολοκληρωθούν δίκτυα όπως – μεταξύ άλλων – η σιδηροδρομική Εγνατία η ΠΑΘΕ, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, Θεσσαλονίκη-Αλβανία, Θεσσαλονίκη Σκόπια-Σερβία.
Επισήμανε ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας και ο βαθμός δυσκολίας των έργων καθιστά αναγκαία την προτεραιοποίηση των έργων ώστε να ολοκληρωθούν στο μέσο-μακροπρόθεσμο διάστημα.
Ως έργα πρώτης προτεραιότητας χαρακτηρίστηκε η ολοκλήρωση του άξονα (α) Αθήνα-Πάτρα, (β) Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και (γ) η κάθετοι άξονες που συνδέουν τη Β. Ελλάδα με τους γείτονες, με στόχο έως το 2019 να έχει εκσυγχρονιστεί το υπάρχον δίκτυο και να συνδεθεί η χώρα μας μέσω των Βαλκανίων με το ευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρόμων.
Σχετικά με τη Σιδηροδρομική Εγνατία, ο υπουργός τόνισε ότι είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής και υπάρχει ο σχεδιασμός να υλοποιηθεί μεσο-μακροπρόθεσμα.
Για οικονομικούς λόγους, η Ιόνια σιδηροδρομική γραμμή κατατάσσεται στα μακροπρόθεσμα σχέδια της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Πηγή:
- Να δοθεί προτεραιότητα στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, υποστήριξε ο Γ. Δημαράς
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7/
Ο Γ. Δημαράς δήλωσε σχετικά: «Οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, σε σχέση με τις άλλες μεταφορές από άποψη κατανάλωσης ενέργειας, από άποψη κόστους μεταφοράς ανά μονάδα μεταφερόμενου φορτίου και όμως οι σιδηροδρομικές μεταφορές υποτιμήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες σε σχέση με τις οδικές μεταφορές.
Η πολιτική μεταφορών στην Ελλάδα μέχρι σήμερα ήταν αντι-οικολογική με σπατάλη ενέργειας. Επομένως, πρέπει να στραφούμε στην ανάπτυξη σύγχρονων σιδηροδρομικών δικτύων και να μεταφέρουμε κονδύλια από άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα από την οδοποιία»
Ο Χ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου αποτελεί επιλογή της κυβέρνησης και στόχος είναι να ολοκληρωθούν δίκτυα όπως – μεταξύ άλλων – η σιδηροδρομική Εγνατία η ΠΑΘΕ, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, Θεσσαλονίκη-Αλβανία, Θεσσαλονίκη Σκόπια-Σερβία.
Επισήμανε ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας και ο βαθμός δυσκολίας των έργων καθιστά αναγκαία την προτεραιοποίηση των έργων ώστε να ολοκληρωθούν στο μέσο-μακροπρόθεσμο διάστημα.
Ως έργα πρώτης προτεραιότητας χαρακτηρίστηκε η ολοκλήρωση του άξονα (α) Αθήνα-Πάτρα, (β) Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και (γ) η κάθετοι άξονες που συνδέουν τη Β. Ελλάδα με τους γείτονες, με στόχο έως το 2019 να έχει εκσυγχρονιστεί το υπάρχον δίκτυο και να συνδεθεί η χώρα μας μέσω των Βαλκανίων με το ευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρόμων.
Σχετικά με τη Σιδηροδρομική Εγνατία, ο υπουργός τόνισε ότι είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής και υπάρχει ο σχεδιασμός να υλοποιηθεί μεσο-μακροπρόθεσμα.
Για οικονομικούς λόγους, η Ιόνια σιδηροδρομική γραμμή κατατάσσεται στα μακροπρόθεσμα σχέδια της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Πηγή:
- Να δοθεί προτεραιότητα στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, υποστήριξε ο Γ. Δημαράς
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου