Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017
Χθες ήταν μια ιστορική μέρα για την πολιτική αεροπορία της Ελλάδας. Έκλεισε ο κύκλος της Ολυμπιακής Αεροπορίας του πάλαι ποτέ Εθνικού Αερομεταφορέα, με την αναχώρηση του τελευταίου αεροσκάφους αεροσκάφος, τύπου Airbus A340-300, με προορισμό το Ιράν (είχε προηγηθεί, προχθές, το πρώτο από τα δυο Airbus, με προορισμό το Καζακστάν). (Παρακολουθείστε το βίντεο στο τέλος της ανάρτησης. )
Η Ολυμπιακή Αεροπορία, έκλεισε χθες και τυπικά τον κύκλο της με την απογείωση του τελευταίου αεροσκάφους που έφερε τα χρώματα της , στον ουρανό της πατρίδας μας. Ήταν η εταιρεία που ένωνε τον απόδημο ελληνισμό (7εκ) με την μητέρα Ελλάδα καθόλη την διάρκεια του χρόνου. Ήταν παρούσα σε όλες σχεδόν ιστορικές στιγμές της μεταπολεμικής Ελλάδας και βρέθηκε στα πιο απομακρυσμένα και αρκετές φορές επικίνδυνα μέρη του πλανήτη για να μεταφέρει Έλληνες πολίτες πίσω στην πατρίδα π.χ.σεισμός και τσουνάμι στον Ινδικό 2004( τότε ήταν η πρώτη εταιρεία που προσγειώθηκε στην Ταϋλάνδη και μετέφερε Έλληνες και ξένους πολίτες που είχαν εγκλωβιστεί). Ήταν η μόνη εταιρεία που θυσίαζε καθίσματα προκειμένου να τοποθετήσει φορείο ή και φορεία για να μεταφέρει ασθενείς ή τραυματίες από την νησιωτική Ελλάδα στην Αθήνα. Οι νησιώτες έχουν νιώσει πλέον στο πετσί τους την απουσία της.
Ήταν η εταιρεία που λοιδωρήθηκε και απαξιώθηκε όσο καμιά άλλη στην Ελλάδα. Η μνήμη μου επιστρέφει στα τελευταία χρόνια της λειτουργίας της και θυμάμαι τα απαξιωτικά δημοσιεύματα, τις δηλώσεις , τα σχόλια, ακόμα τις τις συζητήσεις που είχαν έναν στόχο. Το κλείσιμο της Ολυμπιακής.Η πλειοψηφία των Ελλήνων είχε πειστεί τότε από την τηλεόραση, τις εφημερίδες, τους πολιτικούς για την αναγκαιότητα του κλεισίματος του Εθνικού Αερομεταφορέα.
Σήμερα 8 χρόνια μετά το τέλος της Ολυμπιακής η Ελλάδα έχει βρεθεί αεροπορικά στην εποχή της δεκαετίας του '50. Έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τον διεθνή χάρτη των αερομεταφορών, το κόστος του εισιτήριου για ένα προορισμό σε κάποιο ακριτικό νησί είναι μεγαλύτερο από το κόστος ενός εισιτηρίου ενός ευρωπαϊκού προορισμού. Η Ελλάδα δεν συνδέεται απευθείας με διηπειρωτικούς προορισμούς ούτε φυσικά καμιά από τις ελληνικές ιδιωτικές εταιρίες πετούν προς σ΄αυτούς. Η "μεγάλη" ιδιωτική ελληνική αεροπορική εταιρεία είναι ένα περιφερειακός αερομεταφορέας δεμένος στο άρμα της συμμαχίας που ηγείται η γερμανική Lufthansa (για να το εκφράσω όσο πιο κόσμια γίνεται). Τα περιφερειακά αεροδρόμια που συντηρούνταν από το ταμείο της Ολυμπιακής έχουν πουληθεί στην Fraport (Βλ. γερμανικό Δημόσιο) έναντι ενός ευτελούς αντιτίμου το οποίο , σύμφωνα με δημοσιεύματα, δεν έχει ακόμα καταβληθεί.Το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ υπολειτουργεί και εγκαταστάσεις εκ.ευρώ έχουν σχεδόν αχρηστευθεί (βλ. Τεχνική Βάση).
Η συσσωρευμένη αεροπορική τεχνογνωσία 57 χρόνων χάθηκε μαζί με το κλείσιμο της εταιρείας το 2009.
Το αεροπορικό επάγγελμα έχει απαξιωθεί και οι περισσότεροι επαγγελματίες υψηλής εξειδίκευσης (πιλότοι- μηχανικοί) αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό.
Υπάρχει όμως ένα κέρδος από όλη αυτή την ιστορία.Από το 2009 μέχρι σήμερα, με τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν από το κλείσιμο της Ολυμπιακής κτίζονται κάθε μήνα ένα σχολείο και ένα νοσοκομείο όπως υποσχεθεί ο τότε υπουργός.Μπορεί εγώ να μη τα βλέπω αλλά σίγουρα τα βλέπουν αυτοί που τον πίστεψαν.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου τον (BILLYKRAN30),τον άνθρωπο που είχε την ευαισθησία την επιμονή και υπομονή να απαθανατίσει την τελευταία απογείωση της Ολυμπιακής και να συλλάβει με το φακό του μια από τις ιστορικότερες στιγμές στην ιστορία της Ελληνικής Πολιτικής Αεροπορίας.
Το βίντεο:
Χθες ήταν μια ιστορική μέρα για την πολιτική αεροπορία της Ελλάδας. Έκλεισε ο κύκλος της Ολυμπιακής Αεροπορίας του πάλαι ποτέ Εθνικού Αερομεταφορέα, με την αναχώρηση του τελευταίου αεροσκάφους αεροσκάφος, τύπου Airbus A340-300, με προορισμό το Ιράν (είχε προηγηθεί, προχθές, το πρώτο από τα δυο Airbus, με προορισμό το Καζακστάν). (Παρακολουθείστε το βίντεο στο τέλος της ανάρτησης. )
Η Ολυμπιακή Αεροπορία, έκλεισε χθες και τυπικά τον κύκλο της με την απογείωση του τελευταίου αεροσκάφους που έφερε τα χρώματα της , στον ουρανό της πατρίδας μας. Ήταν η εταιρεία που ένωνε τον απόδημο ελληνισμό (7εκ) με την μητέρα Ελλάδα καθόλη την διάρκεια του χρόνου. Ήταν παρούσα σε όλες σχεδόν ιστορικές στιγμές της μεταπολεμικής Ελλάδας και βρέθηκε στα πιο απομακρυσμένα και αρκετές φορές επικίνδυνα μέρη του πλανήτη για να μεταφέρει Έλληνες πολίτες πίσω στην πατρίδα π.χ.σεισμός και τσουνάμι στον Ινδικό 2004( τότε ήταν η πρώτη εταιρεία που προσγειώθηκε στην Ταϋλάνδη και μετέφερε Έλληνες και ξένους πολίτες που είχαν εγκλωβιστεί). Ήταν η μόνη εταιρεία που θυσίαζε καθίσματα προκειμένου να τοποθετήσει φορείο ή και φορεία για να μεταφέρει ασθενείς ή τραυματίες από την νησιωτική Ελλάδα στην Αθήνα. Οι νησιώτες έχουν νιώσει πλέον στο πετσί τους την απουσία της.
Ήταν η εταιρεία που λοιδωρήθηκε και απαξιώθηκε όσο καμιά άλλη στην Ελλάδα. Η μνήμη μου επιστρέφει στα τελευταία χρόνια της λειτουργίας της και θυμάμαι τα απαξιωτικά δημοσιεύματα, τις δηλώσεις , τα σχόλια, ακόμα τις τις συζητήσεις που είχαν έναν στόχο. Το κλείσιμο της Ολυμπιακής.Η πλειοψηφία των Ελλήνων είχε πειστεί τότε από την τηλεόραση, τις εφημερίδες, τους πολιτικούς για την αναγκαιότητα του κλεισίματος του Εθνικού Αερομεταφορέα.
Σήμερα 8 χρόνια μετά το τέλος της Ολυμπιακής η Ελλάδα έχει βρεθεί αεροπορικά στην εποχή της δεκαετίας του '50. Έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τον διεθνή χάρτη των αερομεταφορών, το κόστος του εισιτήριου για ένα προορισμό σε κάποιο ακριτικό νησί είναι μεγαλύτερο από το κόστος ενός εισιτηρίου ενός ευρωπαϊκού προορισμού. Η Ελλάδα δεν συνδέεται απευθείας με διηπειρωτικούς προορισμούς ούτε φυσικά καμιά από τις ελληνικές ιδιωτικές εταιρίες πετούν προς σ΄αυτούς. Η "μεγάλη" ιδιωτική ελληνική αεροπορική εταιρεία είναι ένα περιφερειακός αερομεταφορέας δεμένος στο άρμα της συμμαχίας που ηγείται η γερμανική Lufthansa (για να το εκφράσω όσο πιο κόσμια γίνεται). Τα περιφερειακά αεροδρόμια που συντηρούνταν από το ταμείο της Ολυμπιακής έχουν πουληθεί στην Fraport (Βλ. γερμανικό Δημόσιο) έναντι ενός ευτελούς αντιτίμου το οποίο , σύμφωνα με δημοσιεύματα, δεν έχει ακόμα καταβληθεί.Το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ υπολειτουργεί και εγκαταστάσεις εκ.ευρώ έχουν σχεδόν αχρηστευθεί (βλ. Τεχνική Βάση).
Η συσσωρευμένη αεροπορική τεχνογνωσία 57 χρόνων χάθηκε μαζί με το κλείσιμο της εταιρείας το 2009.
Το αεροπορικό επάγγελμα έχει απαξιωθεί και οι περισσότεροι επαγγελματίες υψηλής εξειδίκευσης (πιλότοι- μηχανικοί) αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό.
Υπάρχει όμως ένα κέρδος από όλη αυτή την ιστορία.Από το 2009 μέχρι σήμερα, με τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν από το κλείσιμο της Ολυμπιακής κτίζονται κάθε μήνα ένα σχολείο και ένα νοσοκομείο όπως υποσχεθεί ο τότε υπουργός.Μπορεί εγώ να μη τα βλέπω αλλά σίγουρα τα βλέπουν αυτοί που τον πίστεψαν.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου τον (BILLYKRAN30),τον άνθρωπο που είχε την ευαισθησία την επιμονή και υπομονή να απαθανατίσει την τελευταία απογείωση της Ολυμπιακής και να συλλάβει με το φακό του μια από τις ιστορικότερες στιγμές στην ιστορία της Ελληνικής Πολιτικής Αεροπορίας.
Το βίντεο:
Πηγή:
- Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ
- A340 ex OLYMPIC UP-A4003 LAST EVER TAKE OF LGAV 15/2/2017
Κρίμα κια αυτά για ένα κομάτι ψωμί τα πουλήσανε..
ΑπάντησηΔιαγραφήΘανάσης Κατσικαβάλης Αρκετα πληρωσε ο λαος για τα κομματοσκυλα
ΑπάντησηΔιαγραφήNick Fotis Έφυγαν για Καζακστάν
Nestor Lappas ΩΝΑΣΗΣ ΓΙΟΚ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΓΙΟΚ. OVER AND OUT
Ioannis Mparoutakis Τα σημάδια των καιρών είναι πια πολύ ορατά. Η Ελλάδα είναι αξία της τύχης της.
Θωμάς Χουλιάρας Τα Airbus A340 ήταν από τα θρυλικά αεροπλάνα για τον ελληνικό ουρανό. Πραγματοποιούσε τότε πτήσεις από Αθήνα προς Ν. Υόρκη και πίσω απευθείας. Αυτές οι πτήσεις (που αριθμητικά ονομάζονταν 411 (Αθηνα-Νεα Υόρκη) και 412 (Ν. Υορκη-Αθηνα)) δημιουργήθηκαν από το 1910 όταν τα Boeing 707 έφτασαν για την Ολυμπιακή. Μετά ήρθαν τα μεγάλα 747-200 που τα αντικατέστησαν και μετά το 2001 τα αντικατέστησαν με τα Airbus Α340 να τα αντικαθιστούν.
Νίκος Παπαλέτσος Για να συνοψίσουμε. 4 Α340 είχαν μείνει όταν έκλεισε η Ολυμπιακή. Ήταν αεροσκάφη που δεν τα ήθελε κανείς γιατί ήταν οικονομικά ασύμφορα τόσο από κατανάλωση καυσίμου, όσο και από συντήρηση. Μετά από χρόνια πολλά, τα δύο έγιναν ανταλλακτικά (διαλύθηκαν στο Ελ Βενιζέλος από Αμερικάνική εταιρία πρίν δύο χρόνια και τώρα, τα άλλα δύο αγοράστηκαν από μία αραβική εταιρία και έφυγαν για Καζακστάν.) Τέλος. Το θέμα είναι ότι έπρεπε να πουληθούν τότε που είχαν κάποια αξία. Τώρα, τα λεφτά που πήρε το Ελληνικό κράτος δεν φτάνουν ούτε για να πληρώσουν τα τέλη στάθμευσης του Ελ. Βενιζέλος.
Panagiotis Kassaris Ακόμα πιο ενεργοβόρα Νίκο ήταν τα Boeing 747. Αγοράσαν τα 340 γιατί είχαν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου εν συγκρίσει με τα 747, στα υπερατλαντικά ταξίδια.
Δημήτρης Παπαδόπουλος Βασικα τα αγόρασαν γιατι τα 747 ειχαν γεράσει και το 340-300 συνδύασε τους 4 κινητηρες με το αντίστοιχο οικονομικό μέγεθος!
Andy Kouvelas Garcia Δεν ανήκαν ποτε στην Ολυμπιακή τα συγκεκριμένα, αλλα στο... ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Γι αυτο κ δεν εκποιηθηκαν-ξεπουληθηκαν με την εξαγορά της ΟΑ γιατι πολυ απλα... δεν της ανήκαν
Παρα πολλές εταιρείες θα τα ήθελαν, αλλα ουδείς τα βάζει με το Ελληνικό δημόσιο 😝
Ioannis Mparoutakis Επίσης Αθήνα Τόκιο Αθήνα Γιοχανεσμπουργκ Αθήνα Τορόντο Αθήνα Ουάσιγκτον
Γιώργος Γοδόσης Και να σημειωσουμε οτι η Ολυμπιακη ηταν η μοναδικη αεροπορικη εταιρεια που της εδωσαν το δηκαιωμα να πεταει μεσα απο την Ασια για το δρομολογιο Αθηνα-Τοκιο...Ολες οι αλλες πηγαινανε απο την νοτια μερια της Ασιας..
Andy Kouvelas Garcia Και η πτηση για Τόκιο ΜΟΝΙΜΑ ΓΕΜΑΤΗ αλλα ασύμφορη, τωρα το "πως γενεν αυτο" σκεφτείτε τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ, γεμάτα μεν αλλα πόσοι πληρώνουν εισιτήριο...
Και ο πράκτορας της ΟΑ στο Τόκιο όταν του ειπαν ότι κόβεται η πτήση (1991 νομιζω) απείλησε οτι θα κανει... ΧΑΡΑΚΙΡΙ!
Γιώργος Γοδόσης Κι επισης η Ολυμπιακη μπορει να εκλεισε οπως λενε αλλα στον ουρανο συνεχιζει και πεταει ακομη..
Διονύσης Διονυσόπουλος και απο την Αφρικη εγκαρσια πεταγε η ΟΑ ενω οι αλλες πεταγανε παραλληλα της ακτογραμμης!
Andy Kouvelas Garcia Αυτο ήταν λογω απαρτχάιντ νομιζω...Οσες χώρες δεν το καταδίκαζαν πέταγαν γυρω γυρω κ οχι κάθετα γιατί οι... μαύρες χωρες δεν επέτρεπαν την διέλευση
Livadas Nondas Θλίψη και μόνο θλίψη.