Η Διεθνής Ένωση Σιδηροδρόμων (UIC) έχει εκδώσει ετήσια έκθεσή της για τα Σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ευρώπη το 2015. Η Βάση Δεδομένων ασφαλείας που τηρεί η UIC περιλαμβάνει στοιχεία από το 2001 και δεδομένα από 22 διαχειριστές υποδομής σιδηροδρόμους μέλη της Ευρωπαϊκής UIC. Η βάση δεδομένων που διαχειρίζεται η Μονάδα Ασφάλειας έχει ως στόχο να δημιουργήσει μια απογραφή πληροφοριών όχι μόνο για λόγους στατιστικής των ατυχημάτων, αλλά να περιλαμβάνει και λεπτομέρειες σχετικά με τα αίτια, τις περιστάσεις και τις συνέπειες των ατυχημάτων.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς και συνεχώς βελτιώνεται. Οι προσπάθειες των μελών για τη βελτιστοποίηση του επιπέδου ασφαλείας σε όλους τους τομείς της λειτουργίας των σιδηροδρόμων έχουν οδηγήσει σε μια πτώση των ατυχημάτων -14% σε σύγκριση με το 2014 και -32% από το 2006.
Το 80% των ατυχημάτων οφείλονται σε εξωτερικές αιτίες. Τα περισσότερα από αυτά τα ατυχήματα προκλήθηκαν από καταπατήσεις και τους χρήστες των ισόπεδων διαβάσεων. Στην πραγματικότητα, μόνο το 20% του συνόλου των σοβαρών ατυχημάτων που καταγράφονται στη βάση δεδομένων UIC είχε εσωτερικά αίτια που περιλαμβάνει τεχνικές, οργανωτικές αστοχίες και ανθρώπινα λάθη του συστήματος λειτουργίας των σιδηροδρόμων.
Στα γραφήματα φαίνεται ότι για κάθε 20 θανάτους το 2015, μόλις ο ένας είναι επιβάτης ή εργαζόμενος στο σιδηρόδρομο και οι άλλοι 19 είναι τρίτοι, κυρίως καταπατητές (πρόσωπα στις σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις, όπου η παρουσία τους απαγορεύεται) και χρήστες ισόπεδων διαβάσεων (δηλαδή κάθε πρόσωπο που χρησιμοποιεί μια ισόπεδη διάβαση για να διασχίσουν μια σιδηροδρομική γραμμή με οποιοδήποτε μέσο μεταφοράς ή με τα πόδια).
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε συγκρούσεις μεταξύ αμαξοστοιχιών ή σε εκτροχιασμούς οφείλεται ένα μοναδικός θάνατος (ενός μηχανοδηγού) κατά την περίοδο 2014-2015.
Από πέρυσι, η έκθεση περιλαμβάνει το νέο δείκτη Global Index Ασφάλειας (GSI). Το GSI αντανακλά περισσότερο από τον αριθμό των γεγονότων: κάθε ατύχημα σταθμίζεται ανάλογα με τον τύπο του ατυχήματος, τον αριθμό και την κατηγορία των θυμάτων, και την ευθύνη. Αυτό επιτρέπει να αναδειχτεί η γενική τάση ασφαλείας χωρίς να επηρεάζεται υπερβολικά από μεμονωμένα, σπάνια σημαντικά γεγονότα.
Ο δείκτης GSI δείχνει ότι η θετική τάση στην Ευρώπη των ατυχημάτων συνεχίζεται. Οι πολλές πρωτοβουλίες για την ασφάλεια που λαμβάνονται από τους σιδηροδρόμους αποφέρουν καρπούς ανάμεσα στα 22 δίκτυα μέλη της UIC.
Μπορείτε να διαβάσετε / κατεβάσετε ολόκληρη την έκθεση της UIC εδώ.
Τα δίκτυα μέλη της βάσης δεδομένων ασφαλείας UIC είναι τα ακόλουθα (η χώρα μας δεν συμπεριλαμβάνεται):
UIC Safety Database members
ADIF (Spain),
ADIF Alta Velocidad, (Spain),
CFL (Luxembourg),
CFR-SA (Romania),
Deutsche Bahn (Germany),
Eurotunnel,
HZ (Croatia),
Network Rail (UK),
Infrabel (Belgium),
IP (Portugal),
Jernbaneverket (Norway),
MÁV (Hungary),
ÖBB (Austria),
PKP (Poland),
ProRail (Netherlands),
RFI/FS (Italy),
SBB (Switzerland),
SNCF-Réseau (France),
SZ (Slovenia),
SZDC (Czech Republic),
Trafikverket (Sweden),
ZSR (Slovakia)
Πηγή:
- Number of significant railway accidents in Europe decreases, UIC report shows
http://www.think-railways.com/number-significant-railway-accidents-europe-decreases-uic-report-shows/
- European rail safety continues to improve
http://www.railwaygazette.com/news/policy/single-view/view/european-rail-safety-continues-to-improve.html
- Safety Database Report 2016: Significant Accidents 2015
http://safetydb.uic.org/IMG/pdf/SDB_2016.pdf
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς και συνεχώς βελτιώνεται. Οι προσπάθειες των μελών για τη βελτιστοποίηση του επιπέδου ασφαλείας σε όλους τους τομείς της λειτουργίας των σιδηροδρόμων έχουν οδηγήσει σε μια πτώση των ατυχημάτων -14% σε σύγκριση με το 2014 και -32% από το 2006.
Το 80% των ατυχημάτων οφείλονται σε εξωτερικές αιτίες. Τα περισσότερα από αυτά τα ατυχήματα προκλήθηκαν από καταπατήσεις και τους χρήστες των ισόπεδων διαβάσεων. Στην πραγματικότητα, μόνο το 20% του συνόλου των σοβαρών ατυχημάτων που καταγράφονται στη βάση δεδομένων UIC είχε εσωτερικά αίτια που περιλαμβάνει τεχνικές, οργανωτικές αστοχίες και ανθρώπινα λάθη του συστήματος λειτουργίας των σιδηροδρόμων.
Στα γραφήματα φαίνεται ότι για κάθε 20 θανάτους το 2015, μόλις ο ένας είναι επιβάτης ή εργαζόμενος στο σιδηρόδρομο και οι άλλοι 19 είναι τρίτοι, κυρίως καταπατητές (πρόσωπα στις σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις, όπου η παρουσία τους απαγορεύεται) και χρήστες ισόπεδων διαβάσεων (δηλαδή κάθε πρόσωπο που χρησιμοποιεί μια ισόπεδη διάβαση για να διασχίσουν μια σιδηροδρομική γραμμή με οποιοδήποτε μέσο μεταφοράς ή με τα πόδια).
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε συγκρούσεις μεταξύ αμαξοστοιχιών ή σε εκτροχιασμούς οφείλεται ένα μοναδικός θάνατος (ενός μηχανοδηγού) κατά την περίοδο 2014-2015.
Από πέρυσι, η έκθεση περιλαμβάνει το νέο δείκτη Global Index Ασφάλειας (GSI). Το GSI αντανακλά περισσότερο από τον αριθμό των γεγονότων: κάθε ατύχημα σταθμίζεται ανάλογα με τον τύπο του ατυχήματος, τον αριθμό και την κατηγορία των θυμάτων, και την ευθύνη. Αυτό επιτρέπει να αναδειχτεί η γενική τάση ασφαλείας χωρίς να επηρεάζεται υπερβολικά από μεμονωμένα, σπάνια σημαντικά γεγονότα.
Ο δείκτης GSI δείχνει ότι η θετική τάση στην Ευρώπη των ατυχημάτων συνεχίζεται. Οι πολλές πρωτοβουλίες για την ασφάλεια που λαμβάνονται από τους σιδηροδρόμους αποφέρουν καρπούς ανάμεσα στα 22 δίκτυα μέλη της UIC.
Μπορείτε να διαβάσετε / κατεβάσετε ολόκληρη την έκθεση της UIC εδώ.
Τα δίκτυα μέλη της βάσης δεδομένων ασφαλείας UIC είναι τα ακόλουθα (η χώρα μας δεν συμπεριλαμβάνεται):
UIC Safety Database members
ADIF (Spain),
ADIF Alta Velocidad, (Spain),
CFL (Luxembourg),
CFR-SA (Romania),
Deutsche Bahn (Germany),
Eurotunnel,
HZ (Croatia),
Network Rail (UK),
Infrabel (Belgium),
IP (Portugal),
Jernbaneverket (Norway),
MÁV (Hungary),
ÖBB (Austria),
PKP (Poland),
ProRail (Netherlands),
RFI/FS (Italy),
SBB (Switzerland),
SNCF-Réseau (France),
SZ (Slovenia),
SZDC (Czech Republic),
Trafikverket (Sweden),
ZSR (Slovakia)
Πηγή:
- Number of significant railway accidents in Europe decreases, UIC report shows
http://www.think-railways.com/number-significant-railway-accidents-europe-decreases-uic-report-shows/
- European rail safety continues to improve
http://www.railwaygazette.com/news/policy/single-view/view/european-rail-safety-continues-to-improve.html
- Safety Database Report 2016: Significant Accidents 2015
http://safetydb.uic.org/IMG/pdf/SDB_2016.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου