ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ, ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ, Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΩΝ
Των Μαρία Μόσχου και Γιώργου Μανέττα
«Μαύρη τρύπα» 2,8 εκατ. ευρώ έχει δημιουργήσει στα ταμεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από το 2014 έως και σήμερα, η συμφωνία για τη μεταφορά τεύτλων με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συνομιλίες για τη ρύθμιση του χρέους αυτού, ωστόσο δεν διαφαίνεται μέχρι σήμερα ότι θα μπορέσει να συνεχιστεί η συνεργασία τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μεταφορά των τεύτλων τη φετινή χρονιά.
Αν και από τη σχετική συμφωνία που έγινε το 2014 η ετήσια εξοικονόμηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης ήταν περίπου 2 εκατ. ευρώ, (καθώς για το σύνολο της μεταφοράς το κόστος με φορτηγά ανερχόταν σε περίπου 5 εκατ. ευρώ, ενώ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το κόστος δεν ξεπερνούσε τα 3 εκατ. ευρώ) οι δύο πλευρές δεν έχουν καταφέρει προς το παρόν να έρθουν σε συμφωνία για την καταβολή του χρέους. Αποτέλεσμα ήταν η ΕΒΖ να στραφεί και πάλι στη λύση των φορτηγών προκειμένου το εργοστάσιό της να εφοδιαστεί με πρώτη ύλη.
Σημειώνεται ότι η σχετική συμφωνία που είχε υπογραφεί το 2014 αφορούσε τη μεταφορά της παραγωγής τεύτλων από την Ορεστιάδα και τη Λάρισα στο Πλατύ Ημαθίας, στο εργοστάσιο της εταιρείας, με διάρκεια μόνο το διάστημα Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου αντικαθιστώντας τις διαδρομές περίπου 10.000 φορτηγών στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
«Πικρή» ζάχαρη 2,8 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόσφερε η ΕΒΖ
Πληρωμή με επιταγές
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι παρ΄ όλες τις προσπάθειές της να γίνει κάποιου είδους ρύθμιση και να δοθούν από το συνολικό χρέος 300.000 ευρώ για να προχωρήσει η μεταφορά των τεύτλων και τη φετινή χρονιά έλαβε αρνητική απάντηση.
Σύμφωνα με την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ΕΒΖ αντιπρότεινε λύσεις που αφορούσαν την αποπληρωμή του χρέους των 2,8 εκατ, ευρώ σε διάρκεια τετραετίας και όχι με μετρητά αλλά επιταγές, κάτι που δεν μπορεί να γίνει δεκτό από το διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Χρήστος Ρώσσιος, πρόεδρος της ΕΒΖ
Χρήστος Ρώσσιος, πρόεδρος της ΕΒΖ
Σημειώνεται ότι στην συνεδρίαση του δισικητικού συμβουλίου της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου συζητήθηκε το θέμα της Ελλυηνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης όπου αποφασίστηκε να τηρηθεί στάση αναμονής και να μην πραγματοποιηθούν οι μεταφορές των τεύτλων μέχρι να γίνει ο διακανονισμός του χρέους.
Πάντως η διοίκηση της ΕΒΖ αναφέρει ότι παρά την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην μεταφέρει την πρώτη ύλη της εταιρείας η αποπληρωμή του χρέους θα γίνει σταδιακά.
Η λύση
Η διοίκηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης πάντως προχώρησε σε μειοδοτικό διαγωνισμό επιλέγοντας και πάλι τη λύση της μεταφοράς με φορτηγά. Η συμφωνία με τα φορτηγά αφορά 100.000 τόνους μόνο από την περιοχή της Θεσσαλίας. Τη μεταφορά των τεύτλων ανέλαβαν με φορτηγά τρεις εταιρείες μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού.
«Ελάτε να τα βρούμε»
Η διοίκηση της ΕΒΖ, πάντως, εμφανίζεται πρόθημη ακόμη και τώρα, να καθήσει στο τραπέζι του διαλόγου προκειμένου να βρεθεί λύση και να αποκατασταθεί η συνεργασία της με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι συμφέρουσα και για τις δύο πλευρές.
Όπως λέει μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της βιομηχανίας, Χρήστος Ρώσσιος, «αν και αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες ρευστότητας, πρέπει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αντιληφθεί ότι έχουμε συγκεκριμένες δυνατότητες τη δεδομένη στιγμή, και δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας, εάν δεν υπάρξει κάποια ρύθμιση των οφειλών».
Μάλιστα, φέρνει ως παράδειγμα τη διοίκηση της ΔΕΠΑ, η οποία συμφώνησε να ρυθμίσει τα χρέη, ύψους περίπου 12 εκατ. ευρώ, που όφειλε η Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης δείχνοντας την απαραίτητη ευελιξία. Ο κ. Ρώσσιος υπογραμμίζει πως δεν ετέθη ποτέ θέμα αθέτησης των υποχρεώσεών της προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και τονίζει μέσα στις επόμενες δέκα μέρες θα έχει διευθετηθεί ο τρόπος που θα αποπληρωθούν. Η αποκατάσταση της εμπορικής σχέσης ανάμεσα στην ΕΒΖ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τον κ. Ρώσσιο είναι προς όφελος και των δύο πλευρών. Η μεν πρώτη θα εξοικονομήσει τουλάχιστον 1,5 ευρώ τον τόνο από το κόστος μεταφοράς που σήμερα πληρώνει στις τρεις εταιρείες που ανέλαβαν το έργο μεταφοράς της παραγωγής τους στο εργαστάσιο στο Πλατύ Ημαθίας και παράλληλα θα εξυπηρετεί ταχύτερα τους τευτλοπαραγωγούς της Θεσσαλίας, ενώ η δεύτερη θα αποκτήσει ξανά σταθερά έσοδα από ένα σταθερό πελάτη.
Θετικές εξελίξεις στο μέτωπο της εξυγίανσης
Αισιοδοξία επικρατεί στους διοικούντες την ΕΒΖ για την πορεία εφαρμογής του σχεδίου εξυγίανσης. Σύμφωνα με τον κ. Ρώσσιο τις επόμενες μέρες αναμένεται να υπάρξουν θετικές εξελίξεις σε διάφορα μέτωπα που αφορούν στην παραγωγή και στο κόστος ενέργειας, κάτι που θα ενισχύει τις προοπτικές ανάκαμψης της βιομηχανίας.
Την ίδια ώρα, ενθαρρυντικά μηνύματα έρχονται από την πορεία πώλησης των εργοστασίων στη Σερβία, μια διαδικασία που προχωράει κανονικά και βάσει σχεδίου.
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο εξυγίανσης της ΕΒΖ που συμφωνήθηκε με την Τράπεζα Πειραιώς εκτός από την πώληση των δυο εργοστασίων στη Σερβία μέσα από διεθνή διαγωνισμό προβλέπει χρηματοδότηση ύψους 12 εκατ. ευρώ (τα 5 εκατ. ευρώ εκταμιεύθηκαν ήδη), αναδιάρθρωση δανείων ύψους 50 εκατ. ευρώ, με περίοδο χάριτος και καλύτερα επιτόκια αλλά και «κούρεμα» δανείων ύψους 50 εκατ. ευρώ, με την επιτυχή ολοκλήρωση του σχεδίου σε δέκα χρόνια. Επιπλέον, προβλέπεται η εκποίηση των μη παραγωγικών ακινήτων της εταιρείας, τα οποία εκτιμάται ότι μπορούν να αποφέρουν 25 εκατ. ευρώ.
Ανάμεσα σε αυτά, είναι το εργοστάσιο στην Ξάνθη, για το οποίο υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην πλατεία Αριστοτέλους και ένα 8όροφο κτίριο απέναντι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι η επιστροφή της ΕΒΖ σε λειτουργικά κέρδη στο τέλος του 2018 και σε καθαρά κέρδη από το 2019.
Πηγή:
- «Πικρή» ζάχαρη 2,8 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόσφερε η ΕΒΖ
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=114180631
Των Μαρία Μόσχου και Γιώργου Μανέττα
«Μαύρη τρύπα» 2,8 εκατ. ευρώ έχει δημιουργήσει στα ταμεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από το 2014 έως και σήμερα, η συμφωνία για τη μεταφορά τεύτλων με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συνομιλίες για τη ρύθμιση του χρέους αυτού, ωστόσο δεν διαφαίνεται μέχρι σήμερα ότι θα μπορέσει να συνεχιστεί η συνεργασία τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μεταφορά των τεύτλων τη φετινή χρονιά.
Αν και από τη σχετική συμφωνία που έγινε το 2014 η ετήσια εξοικονόμηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης ήταν περίπου 2 εκατ. ευρώ, (καθώς για το σύνολο της μεταφοράς το κόστος με φορτηγά ανερχόταν σε περίπου 5 εκατ. ευρώ, ενώ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το κόστος δεν ξεπερνούσε τα 3 εκατ. ευρώ) οι δύο πλευρές δεν έχουν καταφέρει προς το παρόν να έρθουν σε συμφωνία για την καταβολή του χρέους. Αποτέλεσμα ήταν η ΕΒΖ να στραφεί και πάλι στη λύση των φορτηγών προκειμένου το εργοστάσιό της να εφοδιαστεί με πρώτη ύλη.
Σημειώνεται ότι η σχετική συμφωνία που είχε υπογραφεί το 2014 αφορούσε τη μεταφορά της παραγωγής τεύτλων από την Ορεστιάδα και τη Λάρισα στο Πλατύ Ημαθίας, στο εργοστάσιο της εταιρείας, με διάρκεια μόνο το διάστημα Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου αντικαθιστώντας τις διαδρομές περίπου 10.000 φορτηγών στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
«Πικρή» ζάχαρη 2,8 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόσφερε η ΕΒΖ
Πληρωμή με επιταγές
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι παρ΄ όλες τις προσπάθειές της να γίνει κάποιου είδους ρύθμιση και να δοθούν από το συνολικό χρέος 300.000 ευρώ για να προχωρήσει η μεταφορά των τεύτλων και τη φετινή χρονιά έλαβε αρνητική απάντηση.
Σύμφωνα με την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ΕΒΖ αντιπρότεινε λύσεις που αφορούσαν την αποπληρωμή του χρέους των 2,8 εκατ, ευρώ σε διάρκεια τετραετίας και όχι με μετρητά αλλά επιταγές, κάτι που δεν μπορεί να γίνει δεκτό από το διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Χρήστος Ρώσσιος, πρόεδρος της ΕΒΖ
Χρήστος Ρώσσιος, πρόεδρος της ΕΒΖ
Σημειώνεται ότι στην συνεδρίαση του δισικητικού συμβουλίου της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου συζητήθηκε το θέμα της Ελλυηνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης όπου αποφασίστηκε να τηρηθεί στάση αναμονής και να μην πραγματοποιηθούν οι μεταφορές των τεύτλων μέχρι να γίνει ο διακανονισμός του χρέους.
Πάντως η διοίκηση της ΕΒΖ αναφέρει ότι παρά την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην μεταφέρει την πρώτη ύλη της εταιρείας η αποπληρωμή του χρέους θα γίνει σταδιακά.
Η λύση
Η διοίκηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης πάντως προχώρησε σε μειοδοτικό διαγωνισμό επιλέγοντας και πάλι τη λύση της μεταφοράς με φορτηγά. Η συμφωνία με τα φορτηγά αφορά 100.000 τόνους μόνο από την περιοχή της Θεσσαλίας. Τη μεταφορά των τεύτλων ανέλαβαν με φορτηγά τρεις εταιρείες μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού.
«Ελάτε να τα βρούμε»
Η διοίκηση της ΕΒΖ, πάντως, εμφανίζεται πρόθημη ακόμη και τώρα, να καθήσει στο τραπέζι του διαλόγου προκειμένου να βρεθεί λύση και να αποκατασταθεί η συνεργασία της με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι συμφέρουσα και για τις δύο πλευρές.
Όπως λέει μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της βιομηχανίας, Χρήστος Ρώσσιος, «αν και αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες ρευστότητας, πρέπει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αντιληφθεί ότι έχουμε συγκεκριμένες δυνατότητες τη δεδομένη στιγμή, και δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας, εάν δεν υπάρξει κάποια ρύθμιση των οφειλών».
Μάλιστα, φέρνει ως παράδειγμα τη διοίκηση της ΔΕΠΑ, η οποία συμφώνησε να ρυθμίσει τα χρέη, ύψους περίπου 12 εκατ. ευρώ, που όφειλε η Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης δείχνοντας την απαραίτητη ευελιξία. Ο κ. Ρώσσιος υπογραμμίζει πως δεν ετέθη ποτέ θέμα αθέτησης των υποχρεώσεών της προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και τονίζει μέσα στις επόμενες δέκα μέρες θα έχει διευθετηθεί ο τρόπος που θα αποπληρωθούν. Η αποκατάσταση της εμπορικής σχέσης ανάμεσα στην ΕΒΖ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τον κ. Ρώσσιο είναι προς όφελος και των δύο πλευρών. Η μεν πρώτη θα εξοικονομήσει τουλάχιστον 1,5 ευρώ τον τόνο από το κόστος μεταφοράς που σήμερα πληρώνει στις τρεις εταιρείες που ανέλαβαν το έργο μεταφοράς της παραγωγής τους στο εργαστάσιο στο Πλατύ Ημαθίας και παράλληλα θα εξυπηρετεί ταχύτερα τους τευτλοπαραγωγούς της Θεσσαλίας, ενώ η δεύτερη θα αποκτήσει ξανά σταθερά έσοδα από ένα σταθερό πελάτη.
Θετικές εξελίξεις στο μέτωπο της εξυγίανσης
Αισιοδοξία επικρατεί στους διοικούντες την ΕΒΖ για την πορεία εφαρμογής του σχεδίου εξυγίανσης. Σύμφωνα με τον κ. Ρώσσιο τις επόμενες μέρες αναμένεται να υπάρξουν θετικές εξελίξεις σε διάφορα μέτωπα που αφορούν στην παραγωγή και στο κόστος ενέργειας, κάτι που θα ενισχύει τις προοπτικές ανάκαμψης της βιομηχανίας.
Την ίδια ώρα, ενθαρρυντικά μηνύματα έρχονται από την πορεία πώλησης των εργοστασίων στη Σερβία, μια διαδικασία που προχωράει κανονικά και βάσει σχεδίου.
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο εξυγίανσης της ΕΒΖ που συμφωνήθηκε με την Τράπεζα Πειραιώς εκτός από την πώληση των δυο εργοστασίων στη Σερβία μέσα από διεθνή διαγωνισμό προβλέπει χρηματοδότηση ύψους 12 εκατ. ευρώ (τα 5 εκατ. ευρώ εκταμιεύθηκαν ήδη), αναδιάρθρωση δανείων ύψους 50 εκατ. ευρώ, με περίοδο χάριτος και καλύτερα επιτόκια αλλά και «κούρεμα» δανείων ύψους 50 εκατ. ευρώ, με την επιτυχή ολοκλήρωση του σχεδίου σε δέκα χρόνια. Επιπλέον, προβλέπεται η εκποίηση των μη παραγωγικών ακινήτων της εταιρείας, τα οποία εκτιμάται ότι μπορούν να αποφέρουν 25 εκατ. ευρώ.
Ανάμεσα σε αυτά, είναι το εργοστάσιο στην Ξάνθη, για το οποίο υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην πλατεία Αριστοτέλους και ένα 8όροφο κτίριο απέναντι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι η επιστροφή της ΕΒΖ σε λειτουργικά κέρδη στο τέλος του 2018 και σε καθαρά κέρδη από το 2019.
Πηγή:
- «Πικρή» ζάχαρη 2,8 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόσφερε η ΕΒΖ
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=114180631
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου