Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2016

Δείτε σε βίντεο πως γίνεται η σφήνωση των σιδηροδρομικών τροχών στον άξονα.

Η σφήνωση του τροχού στον άξονα γίνονται με τη βοήθεια πρέσας με μεγάλη πίεση (200τ). Για να επιτευχθεί σφήνωση θα πρέπει η οπή (πλήμνη) του τροχού να έχει διάμετρο λίγο μικρότερη από αυτή του άξονα. Η διαφορά αυτή στη διάμετρο άξονα και στη διάμετρο πλήμνης λέγεται χάρη και είναι της τάξεως κάποιων δεκάδων μικρών. 
Δείτε το βίντεο:

Επειδή η διάμετρος αυτή δεν είναι σταθερή συνήθης πρακτική είναι η παραγγελία των τροχών από την χαλυβουργία να γίνεται σε ημικατεργασμένη μορφή με πιο μικρή δηλαδή τη διάμετρο της πλήμνης ώστε ακριβώς πριν την σφήνωση να γίνεται η τελική κατεργασία στην κατάλληλη διάμετρο για το συγκεκριμένο άξονα. 


Επίσης στο κέντρο περίπου της πλήμνης υπάρχει αυλάκι και οπή παροχέτευσης ορυκτελαίου που θα βοηθήσει η αποσφήνωση του τροχού στο τέλος της ζωής του να γίνει με πιο ομαλό τρόπο ώστε να μην προκληθεί ζημιά στον άξονα που θέλουμε να ξαναχρησιμοποιήσουμε. 
  
Ακολουθεί ακόμη ένα βίντεο με μια αντίστοιχη πρέσα:



Ανάλογες πρέσες στη χώρα μας διαθέτουν τα εργοστάσια του ΟΣΕ στον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη και το Βόλο. 

Πηγή:
- Wheel Shop Automation: Railway Wheel Mount Press Machine CellWheel Shop Automation: Railway Wheel Mount Press Machine Cell

- SMP-200 Wheel Pre-Mount and Mount Press

- (INDIAN RAILWAYS) Watch Now - How a rail wheel is mounted on an axle.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου