Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2016

Η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας παίρνει «σάρκα και οστά» Από τον Πάνο Σκοτινιώτη

Με την οριστική πια ένταξη στο ΕΣΠΑ της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας, που ανακοινώθηκε σήμερα, μπαίνουμε στην τελική φάση για την υλοποίηση ενός έργου στρατηγικής σημασίας για την περιοχή μας, αφού αποτρέπεται ο κίνδυνος σιδηροδρομικής της απομόνωσης, που θα μείωνε δραματικά την ανταγωνιστική της θέση. Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου-Λάρισας, στην κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας και στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης. Παράλληλα, σε συνδυασμό και με την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Καλαμπάκας–Παλαιοφαρσάλου, που θα ενταχθεί, όπως ανακοινώθηκε, στο ΠΕΠ Θεσσαλίας, θα υπάρξει ριζική αναβάθμιση ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου.

Όταν ακυρώθηκε η διεξαγωγή των Μεσογειακών Αγώνων στον Βόλο, θεωρήθηκε πως το έργο αυτό, που ήταν το κορυφαίο από τα συνοδά έργα, είχε παραπεμφθεί οριστικά στις καλένδες. Ωστόσο, ως δημοτική αρχή αναλάβαμε σημαντικές πρωτοβουλίες, με αποκορύφωμα τις δύο μεγάλες συσκέψεις που συγκαλέσαμε στο Δημαρχείο του Βόλου, με τη συμμετοχή των προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των βουλευτών του νομού, του περιφερειάρχη Θεσσαλίας και εκπροσώπων των τοπικών φορέων. Καρπός αυτών των συντονισμένων πρωτοβουλιών ήταν να δρομολογηθεί επιτέλους η υλοποίηση ενός έργου, που βρισκόταν έξω από κάθε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Συγκεκριμένα, στις 19.6.2012, με Γενικό Γραμματέα Επενδύσεων και Ανάπτυξης τον σημερινό πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γ.Πετράκο, εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α΄ και Β΄ φάση). Η α΄ φάση αφορούσε την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και ήταν στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ. Η β΄ φάση αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ.

Η α΄ φάση του έργου, που χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δημοπρατήθηκε κανονικά και ο ανάδοχος εγκαταστάθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου του 2014. Το έργο βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Με την ένταξη στο ΕΣΠΑ της β΄ φάσης του έργου, που αφορά την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης, διασφαλίζεται πλέον η ολοκλήρωση του έργου. Βεβαίως υπάρχουν ακόμη ανοιχτά θέματα που έχουν επανειλημμένως επισημανθεί, όπως το θέμα της κατάργησης του “S” στη Νέα Ιωνία και το αν η κίνηση θα γίνεται από τη κανονική γραμμή μέσω Μελισσιατίκων ή αν από το Νέο Δέλτα μέχρι το Λατομείο η κίνηση θα γίνεται στα ίχνη της παλαιάς μετρικής γραμμής, μετά τη μετατροπή της σε κανονικού εύρους, γεγονός που θα σημαίνει μεγάλο περιορισμό της ταχύτητος λόγω των καμπυλών της γραμμής και της μορφολογίας του εδάφους.

Σε κάθε περίπτωση προσωπικά, δεν μπορώ παρά να εκφράσω την ιδιαίτερη ικανοποίησή μου για τη θετική εξέλιξη που υπήρξε.

Πηγή:
- Η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας παίρνει «σάρκα και οστά» Από τον Πάνο Σκοτινιώτη
http://magnesianews.gr/arthra/i-ilektrokinisi-tis-sidirodromikis-grammis-volou-larisas-perni-sarka-ke-osta.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου