Επιστολή του συναδέλφου μας Χάρη Καραδήμα.
Στο νέο έτος είναι πολύ πιθανόν ο σιδηρόδρομος και οι σιδηροδρομικοί να βρεθούν σε ένα τελείως καινούργιο περιβάλλον .Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή της ΕΕΣΣΤΥ , το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς αποτελούν ζητήματα στα όποια το συνδικαλιστικό κίνημα δεν φαίνεται να
έχει προετοιμαστεί με στόχο να προστατέψει τους εργαζόμενους . Δυστυχώς παγιδευμένοι στις νοοτροπία του χθες , παγιδευμένοι σε ένα ψεύτικο μύθο .
Τι γίνεται έξω από τον« μαντρότοιχο» ;
Οφείλουμε επιτέλους να βρεθούμε μπροστά από τις εξελίξεις με δυνατότητα να διαμορφώσουμε το πλαίσιο και όχι να μας πάρει το ποτάμι όπως έγινε πολλές φορές στο παρελθόν .Σήμερα τα λάθη και η έλλειψη στρατηγικής θα στοιχίσουν πολλαπλάσια .
Συγκεκριμένα ο μηχανοδηγός εκτελεί ένα επάγγελμα το οποίο έχει αυξημένες απαιτήσεις , έχει πολλές ιδιαιτερότητες και πολλές μεταβλητές (για αυτό υπάρχουν νόμοι τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη ) επίσης είναι ενταγμένο στα βαρέα και ανθυγιεινά .
Γνωρίζουμε πολύ καλά ( ιδιαίτερα όσοι είμαστε μηχανοδηγοί ) ότι το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς και η ιδιωτικοποίηση περνά κατά μεγάλο ποσοστό από τον μηχανοδηγό . Οφείλουμε λοιπόν να θωρακίσουμε το επάγγελμα δημιουργώντας ένα προστατευμένο πλέγμα εργασίας . Πρέπει όλοι οι μηχανοδηγοί να έχουν τα ίδια στάνταρ σε όποια εταιρεία και να εργάζονται αποφεύγοντας παραδείγματα τύπου Ανατολικής Ευρώπης.
Να αποφύγουμε το μισθολογικό dumping (η συμπίεση προς τα κάτω )που είναι μια μορφή ,δηλαδή διαφορετική βάση αμοιβών για το ίδιο επάγγελμα .
Εξίσου σημαντικό είναι και το εργασιακό dumping . Ακόμη π.χ. εάν οι ώρες μηχανοδήγησης ή το ωράριο εργασίας είναι στην σημερινή βάση στην εταιρία στην όποια εργαζόμαστε , στην διπλανή μπορεί να είναι χειρότερη δημιουργώντας αυτόματα τέτοια ανισότητα έργου που είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα και εμάς .
Κανόνες και αυστηρό πλαίσιο με γνώμονα την ασφάλεια,απαγορεύοντας την εργασία σε συνταξιούχους , ενιαία καθήκοντα . Σε ένα περιβάλλον άκρως ανταγωνιστικό και επιθετικό στα εργασιακά δικαιώματα , με στόχο την ευημερία των αριθμών και των στατιστικών η απάντηση είναι η οργάνωση και η συνεννόηση με όμορα επαγγέλματα με ίδιο αντικείμενο και στόχο την θέσπιση εθνικής νομοθεσίας σε μια σειρά ζητημάτων .
Ελπίζω κλείνοντας να υπάρξει η απαραίτητη ωριμότητα από μέρους μας έτσι ώστε να βρεθεί ο τρόπος που επιτέλους θα μας βγάλει επιθετικά απέναντι στις προκλήσεις και θα σηματοδοτήσει μια άλλη μορφή συνδικαλισμού απαραίτητη στο σήμερα , απαντώντας στις προσδοκίες των μηχανοδηγών .
Χρειάζεται όραμα, χρειάζεται όρεξη, χρειάζεται μαχητικότητα
Καραδήμας Χάρης - Μηχανοδηγός
Πηγή:
- Ο συνάδελφος Καραδήμας Χάρης για την συμφωνία για τις ώρες μηχανοδήγησης
http://mixanodigoiose.blogspot.gr/2016/12/blog-post_75.html
Στο νέο έτος είναι πολύ πιθανόν ο σιδηρόδρομος και οι σιδηροδρομικοί να βρεθούν σε ένα τελείως καινούργιο περιβάλλον .Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή της ΕΕΣΣΤΥ , το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς αποτελούν ζητήματα στα όποια το συνδικαλιστικό κίνημα δεν φαίνεται να
έχει προετοιμαστεί με στόχο να προστατέψει τους εργαζόμενους . Δυστυχώς παγιδευμένοι στις νοοτροπία του χθες , παγιδευμένοι σε ένα ψεύτικο μύθο .
Τι γίνεται έξω από τον« μαντρότοιχο» ;
Οφείλουμε επιτέλους να βρεθούμε μπροστά από τις εξελίξεις με δυνατότητα να διαμορφώσουμε το πλαίσιο και όχι να μας πάρει το ποτάμι όπως έγινε πολλές φορές στο παρελθόν .Σήμερα τα λάθη και η έλλειψη στρατηγικής θα στοιχίσουν πολλαπλάσια .
Συγκεκριμένα ο μηχανοδηγός εκτελεί ένα επάγγελμα το οποίο έχει αυξημένες απαιτήσεις , έχει πολλές ιδιαιτερότητες και πολλές μεταβλητές (για αυτό υπάρχουν νόμοι τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη ) επίσης είναι ενταγμένο στα βαρέα και ανθυγιεινά .
Γνωρίζουμε πολύ καλά ( ιδιαίτερα όσοι είμαστε μηχανοδηγοί ) ότι το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς και η ιδιωτικοποίηση περνά κατά μεγάλο ποσοστό από τον μηχανοδηγό . Οφείλουμε λοιπόν να θωρακίσουμε το επάγγελμα δημιουργώντας ένα προστατευμένο πλέγμα εργασίας . Πρέπει όλοι οι μηχανοδηγοί να έχουν τα ίδια στάνταρ σε όποια εταιρεία και να εργάζονται αποφεύγοντας παραδείγματα τύπου Ανατολικής Ευρώπης.
Να αποφύγουμε το μισθολογικό dumping (η συμπίεση προς τα κάτω )που είναι μια μορφή ,δηλαδή διαφορετική βάση αμοιβών για το ίδιο επάγγελμα .
Εξίσου σημαντικό είναι και το εργασιακό dumping . Ακόμη π.χ. εάν οι ώρες μηχανοδήγησης ή το ωράριο εργασίας είναι στην σημερινή βάση στην εταιρία στην όποια εργαζόμαστε , στην διπλανή μπορεί να είναι χειρότερη δημιουργώντας αυτόματα τέτοια ανισότητα έργου που είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα και εμάς .
Κανόνες και αυστηρό πλαίσιο με γνώμονα την ασφάλεια,απαγορεύοντας την εργασία σε συνταξιούχους , ενιαία καθήκοντα . Σε ένα περιβάλλον άκρως ανταγωνιστικό και επιθετικό στα εργασιακά δικαιώματα , με στόχο την ευημερία των αριθμών και των στατιστικών η απάντηση είναι η οργάνωση και η συνεννόηση με όμορα επαγγέλματα με ίδιο αντικείμενο και στόχο την θέσπιση εθνικής νομοθεσίας σε μια σειρά ζητημάτων .
Ελπίζω κλείνοντας να υπάρξει η απαραίτητη ωριμότητα από μέρους μας έτσι ώστε να βρεθεί ο τρόπος που επιτέλους θα μας βγάλει επιθετικά απέναντι στις προκλήσεις και θα σηματοδοτήσει μια άλλη μορφή συνδικαλισμού απαραίτητη στο σήμερα , απαντώντας στις προσδοκίες των μηχανοδηγών .
Χρειάζεται όραμα, χρειάζεται όρεξη, χρειάζεται μαχητικότητα
Καραδήμας Χάρης - Μηχανοδηγός
Πηγή:
- Ο συνάδελφος Καραδήμας Χάρης για την συμφωνία για τις ώρες μηχανοδήγησης
http://mixanodigoiose.blogspot.gr/2016/12/blog-post_75.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου