Σημαντικές αλλαγές στην εγχώρια σιδηροδρομική αγορά φέρνει το 2017. Δεν είναι μόνο η απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane, αλλά και η είσοδος νέων «παικτών» στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.
Η κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane θα δώσει έμφαση, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και του δικτύου του Προαστιακού. Στη φωτογραφία, ο επικεφαλής της, Ρενάτο Ματσονκίνι.
Το πρώτο τρίμηνο του 2017 θα σφραγίσει η πώληση των ελληνικών σιδηροδρόμων στους Ιταλούς, καθώς εκκρεμεί η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μη επιβολή στην εταιρεία εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης, όπως και το κλείσιμο του φακέλου της ΕΕ περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ενώ εντός του νέου έτους η εταιρεία θα λειτουργήσει για πρώτη φορά στην ιστορία της σε συνθήκες ανταγωνισμού.
Επίσης, μετά την Rail Cargo Logistics Goldair, την κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων και της ελληνικής Goldair, μηχανές από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ζήτησε και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl), η οποία «ακούγεται» ότι είναι συμφερόντων της κινεζικής Cosco. Η Pearl, όπως και η Goldair, αιτήθηκε 2 ηλεκτράμαξες και 2 ντιζελάμαξες από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, κυριότητας του ελληνικού Δημοσίου. Αυτό σημαίνει ότι το 2017 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκτά δύο ανταγωνίστριες εταιρείες στις εμπορευματικές μεταφορές.
Οσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η υπόθεση βρίσκεται εδώ και καιρό στον προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, παρότι η δεσμευτική προσφορά των Ιταλών -45 εκατ. ευρώ- έχει γίνει αποδεκτή από τα μέσα του περασμένου Ιουλίου.
Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι έχει ζητηθεί ενημέρωση από τις Βρυξέλλες για την έκβαση της υπόθεσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μάλιστα, με επιστολή η αρμόδια επιτροπή της Κομισιόν ζητά ενημέρωση για το πότε αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, υπογραμμίζοντας πως μαζί με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών καθυστερεί και η διαγραφή των 750 εκατ. ευρώ και ζητά ένα πλάνο με τα επόμενα βήματα προκειμένου να κλείσει η συμφωνία, που να περιλαμβάνει και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υπογραφής της συμφωνίας αγοραπωλησίας μετοχών.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, αμέσως μόλις το Ελεγκτικό Συνέδριο δώσει το «πράσινο φως», κυβερνητικά στελέχη θα μεταβούν στις Βρυξέλλες προκειμένου να κλείσει ο φάκελος. Αν ωστόσο η Κομισιόν δεν ανάψει το τελικό «πράσινο φως» για τη διαγραφή των κρατικών ενισχύσεων, τότε, όπως διαμηνύουν οι Ιταλοί, δεν θα προχωρήσει το deal.
Η ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane ήταν η μόνη εταιρεία που τον Ιούλιο υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι προγραμματίζουν να επενδύσουν 94 δισ. ευρώ μέχρι το 2026, σε υποδομές και τεχνολογία για την ανάπτυξη του συνόλου των δικτύων τους.
Στην Ελλάδα, η εταιρεία αναμένεται να δώσει έμφαση, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και του δικτύου του Προαστιακού, ενώ εντοπίζουν ακόμη δυναμική ανάπτυξης στις εμπορευματικές μεταφορές από και προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ενώ κομβικό ρόλο στο επενδυτικό πλάνο τους εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.
Πηγή:
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στάση σε ελεγκτικό συνέδριο και κομισιόν
http://www.unpolitical.gr/2016/12/blog-post_990.html
Η κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane θα δώσει έμφαση, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και του δικτύου του Προαστιακού. Στη φωτογραφία, ο επικεφαλής της, Ρενάτο Ματσονκίνι.
Το πρώτο τρίμηνο του 2017 θα σφραγίσει η πώληση των ελληνικών σιδηροδρόμων στους Ιταλούς, καθώς εκκρεμεί η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μη επιβολή στην εταιρεία εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης, όπως και το κλείσιμο του φακέλου της ΕΕ περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ενώ εντός του νέου έτους η εταιρεία θα λειτουργήσει για πρώτη φορά στην ιστορία της σε συνθήκες ανταγωνισμού.
Επίσης, μετά την Rail Cargo Logistics Goldair, την κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων και της ελληνικής Goldair, μηχανές από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ζήτησε και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl), η οποία «ακούγεται» ότι είναι συμφερόντων της κινεζικής Cosco. Η Pearl, όπως και η Goldair, αιτήθηκε 2 ηλεκτράμαξες και 2 ντιζελάμαξες από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, κυριότητας του ελληνικού Δημοσίου. Αυτό σημαίνει ότι το 2017 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκτά δύο ανταγωνίστριες εταιρείες στις εμπορευματικές μεταφορές.
Οσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η υπόθεση βρίσκεται εδώ και καιρό στον προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, παρότι η δεσμευτική προσφορά των Ιταλών -45 εκατ. ευρώ- έχει γίνει αποδεκτή από τα μέσα του περασμένου Ιουλίου.
Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι έχει ζητηθεί ενημέρωση από τις Βρυξέλλες για την έκβαση της υπόθεσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μάλιστα, με επιστολή η αρμόδια επιτροπή της Κομισιόν ζητά ενημέρωση για το πότε αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, υπογραμμίζοντας πως μαζί με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών καθυστερεί και η διαγραφή των 750 εκατ. ευρώ και ζητά ένα πλάνο με τα επόμενα βήματα προκειμένου να κλείσει η συμφωνία, που να περιλαμβάνει και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υπογραφής της συμφωνίας αγοραπωλησίας μετοχών.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, αμέσως μόλις το Ελεγκτικό Συνέδριο δώσει το «πράσινο φως», κυβερνητικά στελέχη θα μεταβούν στις Βρυξέλλες προκειμένου να κλείσει ο φάκελος. Αν ωστόσο η Κομισιόν δεν ανάψει το τελικό «πράσινο φως» για τη διαγραφή των κρατικών ενισχύσεων, τότε, όπως διαμηνύουν οι Ιταλοί, δεν θα προχωρήσει το deal.
Η ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane ήταν η μόνη εταιρεία που τον Ιούλιο υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι προγραμματίζουν να επενδύσουν 94 δισ. ευρώ μέχρι το 2026, σε υποδομές και τεχνολογία για την ανάπτυξη του συνόλου των δικτύων τους.
Στην Ελλάδα, η εταιρεία αναμένεται να δώσει έμφαση, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και του δικτύου του Προαστιακού, ενώ εντοπίζουν ακόμη δυναμική ανάπτυξης στις εμπορευματικές μεταφορές από και προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ενώ κομβικό ρόλο στο επενδυτικό πλάνο τους εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.
Πηγή:
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στάση σε ελεγκτικό συνέδριο και κομισιόν
http://www.unpolitical.gr/2016/12/blog-post_990.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου