Το βασιλικό τραίνο αποτελούνταν από 7 άμαξες και προοριζόταν για το διάδοχο του θρόνου Νικόλαο Αλεξάντροβιτς. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1894-1896 στο κεντρικό εργοστάσιο Αμαξωμάτων της σιδηροδρομικής γραμμής παραγωγής. Ήδη από 1896-97 προστέθηκαν σε αυτό ακόμη τρεις άμαξες κατασκευής του σιδηροδρομικού εργοστασίου της Βαρσοβίας.
Στη συνέχεια οι παλιές άμαξες αντικαταστάθηκαν με νέες και έγιναν αλλαγές στην εσωτερική διακόσμηση. Το 1902 το τραίνο αποτελούνταν από 10 άμαξες: ένα κλινοθέσιο βαγόνι, ένα σαλόνι, βαγόνια για παιδιά, για τους μεγάλους Δούκες, τη συνοδεία του αυτοκράτορα, καθώς και άμαξες για το προσωπικό των σιδηροδρόμων, κουζίνα, βαγόνι για το υπηρετικό προσωπικό, τις αποσκευές και εργαστήρια. Αργότερα προστέθηκε και μια ενδέκατη άμαξα ως εκκλησία.
Ο Τσάρος Νικόλαος στο αυτοκρατορικό τραίνο
Οι άμαξες ήταν βαμμένες με μπλε χρώμα, οι ραφές ήταν διακοσμημένες με επιχρύσωση. Όλα τα ξύλινα μέρη έγιναν από ινδικό τικ. Οι άμαξες είχαν επιχρυσωμένα οικόσημα μεταξύ των παραθύρων. Οι τοίχοι και τα έπιπλα καλύπτονταν με ταπετσαρία, κυρίως αγγλικά κρετόν διανθισμένα με θέματα από τη φύση. Μεταξωτά υφάσματα και δέρμα ήταν υλικά ευρέως διαδεδομένα. Τα πάνελ, οι οροφές και τα έπιπλα, κατασκευασμένα από στιλβωμένη δρυ, καρυδιά, λευκή και γκρίζα οξιά, σφένδαμο και σημύδας Καρελίας , καλύπτονταν με λινέλαιο και χαλιά. Οι άμαξες που προορίζονται για την αυτοκρατορική οικογένεια ήταν ιδιαίτερα άνετες, εφοδιασμένες με όλα τα απαραίτητα για άνετη ζωή και ευχάριστη εργασία.
Το τραίνο στο ρωσικό σιδηρόδρομο.
Αρχικά ένα διμεταλλικό μπάνιο (χάλκινο εξωτερικά και ασημένιο εσωτερικά) είχε εγκατασταθεί μεταξύ των γραφείων του Αυτοκράτορα και της συζύγου του. Είχε κατασκευαστεί στο Παρίσι και είχε κάτοπτρα στις πλευρές ώστε να αποφεύγεται το πιτσίλισμα από το νερό όταν το τραίνο βρισκόταν σε κίνηση. Αργότερα το εσωτερικό του τραίνου καλύφθηκαν και επενδύθηκαν με έιπλα σε στυλ Art Nouveau από τον Robert Meltzer.
Η κλινάμαξα περιλάμβανε το γραφείο του Νικόλαου ΙΙ και της Αλεξάνδρας Φεοντόροβνα,
The sleeping-car incorporated the studies of Nicholas II and Alexandra Feodorovna, διαμερίσματα για ντύσιμο με νεροχύτες καθώς και διαμερίσματα για την κυρία των τιμών και το βαλέ. Το κρεβάτιο του αυτοκράτορα ήταν κρεμασμένο από ιμάντες σαν αιώρα. Το διαμέρισμά του χωριζόταν από το γραφείο του με μπλε μετάξι με σχέδια με λουλούδια.
Το σαλόνι ήταν από απαλό μαόνι σε στυλ Art Nouveau. Ένα ρολόι από μαύρο μάρμαρο και πολύχρωμες πέτρες και πορσελάνινα και γυάλινα βάζα στόλιζαν τον χώρο. Σε ένα ειδικό τραπέζι προορίζονταν για μια σειρά από παιχνίδια: ντόμινο, σκάκι, τράπουλα κλπ.
Σε αυτήν την άμαξα στις 2 Μάρτη 1917 ο Νικόλαος στους απεσταλμένους της Κρατικής Δούμας, την απόφασή του να παραιτηθεί που είχε λάβει την προηγούμενη ημέρα.
Στη συνέχεια οι άμαξες δόθηκαν στο μουσείο Peterhof και τοποθετήθηκαν στο πάρκο Αλεξάνδρεια πλαισιωμένα με μια έκθεση της ιστορίας του τραίνου του πολέμου 1914-18 λεπτομέρειες από τη ζωή του Τσάρου Νικόλαου και της οικογένειάς του. Οι άμαξες του βασιλικού τραίνου καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια του Β παγκοσμίου πολέμου 1941-45, ενώ κάποια μεμονωμένα αντικείμενα σώζονται στο μουσείο Peterhof.
Το τραίνο κατασκευάστηκε μεταξύ 1894-96 στο εργοστάσιο αμαξωμάτων της εταιρίας Nikolaevsky Railway Company.
Ένας φρουρός μπροστά από το τραίνο
Το εσωτερικό μιας από της άμαξες
Οι τοίχοι και τα έπιπλα ήταν επενδεδυμένα με εγγλέζικο κρετόν και στολισμένα με παραστάσεις από το κόσμο των φυτών
Η ίδια άμαξα, από άλλη γωνία
Το διαμέρισμα των κυριών
Το διαμέρισμα για τις πριγκίπισσες
Το διαμέρισμα των κυριών
Τα πάνελ, οι οροφές και τα έπιπλα, κατασκευασμένα από στιλβωμένη δρυ, καρυδιά, λευκή και γκρίζα οξιά, σφένδαμο και σημύδας Καρελίας , καλύπτονταν με λινέλαιο και χαλιά.
Το εσωτερικό
Το διαμέρισμα του αυτοκράτορα.
Το γραφείο της κυρίας των τιμών.
Το βαγόνι εστιατόριο.
Το σαλόνι ήταν από απαλό μαόνι σε στυλ Art Nouveau.
Τμήμα της άμαξας εστιατόριο.
Το μπάνιο.
Ο τσάρεβιτς Αλέξης μπροστά στο αυτοκρατορικό τραίνο.
Νικόλαος, Αλεξάνδρα και ο Τσάρεβιτς Αλεξέι.
(Photo credit: State Archive of the Russian Federation / Valentina Tenikhina).
- Inside Romanov’s Imperial Train, 1890s-1900s
http://rarehistoricalphotos.com/romanov-imperial-train-1890s/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου