Ένας βετεράνος μηχανικός κι ένας νεαρός προϊστάμενος αμαξοστοιχίας συνεργάζονται για να σταματήσουν την ξέφρενη πορεία ενός ακυβέρνητου τρένου, που μεταφέρει θανατηφόρες τοξικές ουσίες. Θα κάνουν τα πάντα για να αποτρέψουν τον εκτροχιασμό του, που μπορεί να προκαλέσει την έκχυση των τοξικών στην πόλη και τον αποδεκατισμό των κατοίκων της.
Δείτε το τρέιλερ:
Η υπόθεση βασίζεται σε ένα αληθινό γεγονός:
Στις 15 Μαΐου 2001, ένας μηχανοδηγός με τη μηχανή CSX8888 επιχειρούσε να μετακινήσει μια σειρά από φορτηγά βαγόνια από μια γραμμή σε άλλη μέσα στο σταθμό Stanley Yard στο Walbridge, Οχάιο.
Η σύνθεση αποτελούνταν από 47 φορτάμαξες, 22 από τις οποίες φορτωμένες. Δύο βαγόνια δεξαμενές περιείχαν χιλιάδες γαλόνια τετηγμένης φαινόλης, ένα τοξικό συστατικό των χρωμάτων και βαφών που είναι επιβλαβές όταν εισπνέεται, ή έρχεται σε επαφή με το δέρμα.
Ένας παλαίμαχος μηχανοδηγός με εμπειρία 35 ετών και με καθαρό πειθαρχικό μητρώο, παρατήρησε μια λάθος αλλαγή, και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το τρένο του, αν και κινείται αργά, δεν θα είναι σε θέση να σταματήσει. Αποφάσισε να κατέβει από το τρένο, να ευθυγραμμίσει σωστά την αλλαγή, και να ανέβει πάλι στη μηχανή.
Πριν εγκαταλείψει την καμπίνα, ο μηχανοδηγός εφάρμοσε την άμεση πέδη αέρα της μηχανής του. Στην επί κύριας γραμμής λειτουργία, θα είχε επίσης εφαρμοστεί η αυτόματο πέδη αέρα, θέτοντας σε εφαρμογή τα φρένα σε κάθε ένα από τα οχήματα της σύνθεσης.
Αλλά, όπως είναι σύνηθες για τις κινήσεις εντός του σταθμού, τα φρένα της σύνθεσης δεν ήταν συνδεδεμένα με τη μηχανή, και ως εκ τούτου δεν λειτούργησαν. Επιπλέον, εφαρμόζοντας την άμεση πέδη στη μηχανή έθεσε εκτός λειτουργίας τη συσκευή "νεκρού ανθρώπου", που σε περίπτωση μη επιβεβαίωσης - παρουσίας μηχανοδηγού στα χειριστήρια σε 30 δευτερόλεπτα επενεγρεί πέδη ανάγκης και ταυτόχρονα βγάζει εκτός την ισχύ του κινητήρα.
Ο μηχανοδηγός προσπάθησε επίσης να εφαρμόσει δυναμική πέδη στη μηχανή, αλλά απέτυχε να το πράξει. Στη συνέχεια ρυθμίστε το γκάζι για τους κινητήρες έλξης σε 100%. Αν οι δυναμική πέδη είχε\επιλεγεί, αυτή η ρύθμιση του γκαζιού θα είχε προκαλέσει επιβράδυνση του τραίνου. Ωστόσο, δεδομένου ότι η δυναμική πέδη δεν είχε εμπλακεί, η ρύθμιση προκάλεσε την επιτάχυνση του τραίνου. Ως εκ τούτου, η μόνη πέδη που λειτουργούσε ήταν το φρένο αέρα στην ίδια τη μηχανή, κάτι που φυσικά δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την ισχύ του κινητήρα του.
Ο μηχανοδηγός στη συνέχεια προσπάθησε να επιβιβαστεί ξανά στη μηχανή χωρίς όμως επιτυχία. Σύρθηκε μάλιστα περίπου 80 πόδια (24 μ), από το τραίνο παθαίνοντας μικροτραυματισμούς.
Το τραίνο βγήκε από το Σταθμό και άρχισε μια τρελή πορεία 66-μιλίων (106 χιλιομέτρων) νότια του Οχάιο χωρίς κανέναν στα χειριστήρια.
Προσπάθειες να εκτροχιαστεί το τραίνο χρησιμοποιώντας ένα φορητό εκτροχιαστή απέτυχαν ενώ η αστυνομία πυροβόλησε τον κρουνό αποκοπής καυσίμου έκτακτης ανάγκης, χωρίς όμως αποτέλεσμα, διότι το κουμπί πρέπει να πατηθεί για μερικά δευτερόλεπτα πριν διακοπεί η ροή καυσίμου προς τον κινητήρα. Ένα δεύτερο εμπορικό τραίνο, το Q63615, κατευθύνθηκε σε μια παρακαμπτήριο γραμμή όπου το πλήρωμα αποσύνδεσε τη μηχανή της, # 8392 (μια άλλη EMD SD40-2), και περίμενε το ακυβέρνητο τραίνο να περάσει.
Το πλήρωμα της δεύτερης μηχανής ο Jess Knowlton, μηχανοδηγός με 31 χρόνια υπηρεσίας και ο Terry L. Forson, συνοδός με εμπειρία ενός μόλις έτους κυνήγησαν το ακυβέρνητο τραίνο...
Δείτε το τρέιλερ:
και ολόκληρη την ταινία με ελληνικούς υπότιτλους:
Η υπόθεση βασίζεται σε ένα αληθινό γεγονός:
Στις 15 Μαΐου 2001, ένας μηχανοδηγός με τη μηχανή CSX8888 επιχειρούσε να μετακινήσει μια σειρά από φορτηγά βαγόνια από μια γραμμή σε άλλη μέσα στο σταθμό Stanley Yard στο Walbridge, Οχάιο.
Η σύνθεση αποτελούνταν από 47 φορτάμαξες, 22 από τις οποίες φορτωμένες. Δύο βαγόνια δεξαμενές περιείχαν χιλιάδες γαλόνια τετηγμένης φαινόλης, ένα τοξικό συστατικό των χρωμάτων και βαφών που είναι επιβλαβές όταν εισπνέεται, ή έρχεται σε επαφή με το δέρμα.
Ένας παλαίμαχος μηχανοδηγός με εμπειρία 35 ετών και με καθαρό πειθαρχικό μητρώο, παρατήρησε μια λάθος αλλαγή, και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το τρένο του, αν και κινείται αργά, δεν θα είναι σε θέση να σταματήσει. Αποφάσισε να κατέβει από το τρένο, να ευθυγραμμίσει σωστά την αλλαγή, και να ανέβει πάλι στη μηχανή.
Πριν εγκαταλείψει την καμπίνα, ο μηχανοδηγός εφάρμοσε την άμεση πέδη αέρα της μηχανής του. Στην επί κύριας γραμμής λειτουργία, θα είχε επίσης εφαρμοστεί η αυτόματο πέδη αέρα, θέτοντας σε εφαρμογή τα φρένα σε κάθε ένα από τα οχήματα της σύνθεσης.
Αλλά, όπως είναι σύνηθες για τις κινήσεις εντός του σταθμού, τα φρένα της σύνθεσης δεν ήταν συνδεδεμένα με τη μηχανή, και ως εκ τούτου δεν λειτούργησαν. Επιπλέον, εφαρμόζοντας την άμεση πέδη στη μηχανή έθεσε εκτός λειτουργίας τη συσκευή "νεκρού ανθρώπου", που σε περίπτωση μη επιβεβαίωσης - παρουσίας μηχανοδηγού στα χειριστήρια σε 30 δευτερόλεπτα επενεγρεί πέδη ανάγκης και ταυτόχρονα βγάζει εκτός την ισχύ του κινητήρα.
Ο μηχανοδηγός προσπάθησε επίσης να εφαρμόσει δυναμική πέδη στη μηχανή, αλλά απέτυχε να το πράξει. Στη συνέχεια ρυθμίστε το γκάζι για τους κινητήρες έλξης σε 100%. Αν οι δυναμική πέδη είχε\επιλεγεί, αυτή η ρύθμιση του γκαζιού θα είχε προκαλέσει επιβράδυνση του τραίνου. Ωστόσο, δεδομένου ότι η δυναμική πέδη δεν είχε εμπλακεί, η ρύθμιση προκάλεσε την επιτάχυνση του τραίνου. Ως εκ τούτου, η μόνη πέδη που λειτουργούσε ήταν το φρένο αέρα στην ίδια τη μηχανή, κάτι που φυσικά δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την ισχύ του κινητήρα του.
Ο μηχανοδηγός στη συνέχεια προσπάθησε να επιβιβαστεί ξανά στη μηχανή χωρίς όμως επιτυχία. Σύρθηκε μάλιστα περίπου 80 πόδια (24 μ), από το τραίνο παθαίνοντας μικροτραυματισμούς.
Το τραίνο βγήκε από το Σταθμό και άρχισε μια τρελή πορεία 66-μιλίων (106 χιλιομέτρων) νότια του Οχάιο χωρίς κανέναν στα χειριστήρια.
Προσπάθειες να εκτροχιαστεί το τραίνο χρησιμοποιώντας ένα φορητό εκτροχιαστή απέτυχαν ενώ η αστυνομία πυροβόλησε τον κρουνό αποκοπής καυσίμου έκτακτης ανάγκης, χωρίς όμως αποτέλεσμα, διότι το κουμπί πρέπει να πατηθεί για μερικά δευτερόλεπτα πριν διακοπεί η ροή καυσίμου προς τον κινητήρα. Ένα δεύτερο εμπορικό τραίνο, το Q63615, κατευθύνθηκε σε μια παρακαμπτήριο γραμμή όπου το πλήρωμα αποσύνδεσε τη μηχανή της, # 8392 (μια άλλη EMD SD40-2), και περίμενε το ακυβέρνητο τραίνο να περάσει.
Το πλήρωμα της δεύτερης μηχανής ο Jess Knowlton, μηχανοδηγός με 31 χρόνια υπηρεσίας και ο Terry L. Forson, συνοδός με εμπειρία ενός μόλις έτους κυνήγησαν το ακυβέρνητο τραίνο...
Πηγή:
- UNSTOPPABLE ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΟ Dvd trailer Greek subs
- Ταινία Unstoppable (2010) με Ελληνικούς Υπότιτλους
- Unstoppable 2010 film
- ]CSX 8888 incident
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου