Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2020

Σιδηροδρομική Ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε - Δείτε τα σημαντικότερα γεγονότα του 2019 - Μέρος 1ο Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2019

Το 2019 ήταν αναμφίβολα μια χρονιά που σηματοδότησε εξελίξεις στους ελληνικούς σιδηρόδρομους με βασικό στοιχείο την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής υποδομής από τη νέα χάραξη που χάρη στις νέες σήραγγες και τις κοιλαδογέφυρες μείωσε το χρόνο του ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης στις 4:00.
Φωτογραφια: Giannis Magalios




Έργα που καθυστέρησαν - διήρκεσαν πάνω από μια εικοσαετία επιτέλους έδωσαν τη δυνατότητα στον ελληνικό σιδηρόδρομο να αλλάξουν κατηγορία και να πλησιάσουν σε ταχύτητα, ακρίβεια και αξιοπιστία αυτό που αποκαλούμε σε όλο τον κόσμο σύγχρονο σιδηρόδρομο, να ανταγωνιστούν το αεροπλάνο και να αφήσουν οριστικά πίσω τους τα ΙΧ και τα λεωφορεία...

Η αναβάθμιση αυτή της υποδομής έτυχε συμπτωματικά να συμπέσει χρονικά με την αποκρατικοποίηση αρχικά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στη συνέχεια της ΕΕΣΣΤΥ που αγοράστηκαν από την ιταλική FSI, δίνοντας στον περισσότερο κόσμο την λανθασμένη εντύπωση ότι η αναβάθμιση των υπηρεσιών ήταν αποτέλεσμα της εξαγοράς των δυο εταιριών από τους Ιταλούς.

Μέχρι στιγμής με εξαίρεση το "ασημένιο βέλος" που ήρθε το Σεπτέμβρη του 2018 στην Ελλάδα για λίγες μόνο μέρες και πραγματοποίησε μόνο ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Κατερίνη με επιβάτες επισήμους, κανένα άλλο σιδηροδρομικό όχημα δεν έχει προστεθεί μέχρι σήμερα στον υπάρχοντα στόλο του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Οι καλύτεροι χρόνοι επιτεύχθηκαν από τις ίδιες ηλεκτράμαξες (ελκτικές μηχανές) και τα ίδια ακριβώς βαγόνια που ταξιδεύουν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα τελευταία 20 χρόνια χάρη στην ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του δικτύου στον κύριο άξονα.

Δυστυχώς όμως παράλληλα με την αναβάθμιση του κύριου σιδηροδρομικού άξονα το 2019 σηματοδότησε την μεγάλη υποβάθμιση της σιδηροδρομικής μεταφοράς στο τμήμα Θεσσαλονίκης Αλεξανδρούπολης  όπου ο δρομολογιακός χρόνος από 5,5 ώρες διάρκεια πριν από λίγα χρόνια έφτασε να ξεπεράσει τις 8 ώρες και μετά από μερικούς μήνες το τραίνο να σταματάει στη Δράμα και η συνέχεια του δρομολογίου ως την Αλεξανδρούπολη να γίνεται με λεωφορεία...

Και πάλι για αυτήν την υποβάθμιση αιτία είναι η σταδιακή υποβάθμιση της υποδομής που χρειάζεται ριζική ανακαίνιση σε πολύ μεγάλο ποσοστό.

Επίσης θα θέλαμε να αναφερθούμε στην πολύ σημαντική πρωτοβουλία της ΡΑΣ και του ΟΣΕ για το πρόγραμμα ενημέρωσης μαθητών σε σχολεία όλης της χώρας για την ασφαλή συμβίωση των μαθητών με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2019 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα έχοντας ενημερώσει περισσότερους από 20.000 μαθητές σε σχολεία κοντά σε ηλεκτροδοτούμενο σιδηροδρομικό δίκτυο για τους κινδύνους από την υψηλή τάση 25.000 volt που φέρει οι εναέριοι αγωγοί της ηλεκτροκίνησης.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί η προσπάθεια των συναδέλφων του πολιτιστικού Κέντρου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας για την μετατροπή ενός υποβαθμισμένου χώρου δίπλα στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας σε ένα από τα ωραιότερα σιδηροδρομικά πάρκα - μουσεία που αξίζει να επισκεφτεί κανείς για να δει ανακαινισμένες δρεζίνες και άλλα σιδηροδρομικά οχήματα σε έναν περιποιημένο και όμορφο χώρο που αναβάθμισε την εικόνα του σταθμού και της πόλης γενικότερα.

Δείτε μαζί μας τα σημαντικότερα σιδηροδρομικά γεγονότα της χρονιάς που πέρασε:








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου