Το όνειρο των Οθωμανών Σουλτάνων που οραματίστηκαν την υποθαλάσσια σήραγγα του Βοσπόρου, γίνεται πραγματικότητα.
Το 1860 ο Αμπντούλ Μετζίντ ήταν ο πρώτος που είχε την ιδέα. Τριάντα χρόνια μετά, ο Αμπντούλ Χαμίντ ζήτησε από Γάλλους μηχανικούς να του ετοιμάσουν προσχέδια του έργου.
Πάνω από 100 χρόνια αργότερα, το Τούνελ του Μαρμαρά διασυνδέει 76 χιλιόμετρα σιδηρόδρομου και δεκάδες σιδηροδρομικούς σταθμούς. Διευκολύνει τις μεταφορές των 15 εκατομμυρίων κατοίκων της Κωνσταντινούπολης, και κυρίως των δύο εκατομμυρίων πολιτών που διασχίζουν καθημερινά το Βόσπορο. Πλέον, θα καλύπτουν την απόσταση σε μόλις τέσσερα λεπτά.
Οι εργασίες εκσκαφής της σήραγγας ξεκίνησαν το 2004, με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων αλλά και της Τράπεζας της Ιαπωνίας για τη Διεθνή Συνεργασία, που συνέβαλε στο έργο με 735 εκατομμύρια ευρώ. Τις εργασίες ανέλαβε κοινοπραξία κυρίως τουρκικών και ιαπωνικών εταιρειών.
Το συνολικό μήκος του τούνελ είναι 13,6 χιλιόμετρα. 1,4 χιλιόμετρα είναι υποθαλάσσια. Το έργο κόστισε 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ και δυνατότητα μεταφοράς 1,5 εκατομμυρίου επιβατών την ημέρα. Έτοιμη ήδη, η σήραγγα είναι ουσιαστικά ένας διπλός σωλήνας. Το υποθαλάσσιο τμήμα ξεπερνά σε βάθος τα 60 μέτρα. Έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ανθεκτικό σε σεισμό μεγέθους 9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Βρίσκεται όμως σε απόσταση μόλις 20 χιλιομέτρων από το ρήγμα της Βόρειας Ανατολίας, και οι σεισμολόγοι εκτιμούν πως ένας τόσο μεγάλος σεισμός είναι πιθανό ενδεχόμενο μέσα στα επόμενα τριάντα χρόνια.
Ο σταθμός Γενί Καπί, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης, έκρυβε αρχαιολογικούς θησαυρούς του Βυζαντίου. Τα έργα έφεραν στο φως 13 ναυάγια φορτωμένα με αμφορείς και χιλιάδες άλλα πολύτιμα αντικείμενα.
Δείτε τα βίντεο:
Την υπόγεια σήραγγα που συνδέει Ασία και Ευρώπη εγκαινίασε ο Ερντογάν, στις 29 Οκτωβρίου 2013:
Σχέδιο με ιστορία 150 ετών έγινε πράξη
Τα εγκαίνια του έργου, το κόστος του οποίου έφτασε τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, έγιναν ανήμερα της επετείου από την εγκαθίδρυση της δημοκρατίας στην Τουρκία. Φωτογραφία από τα εγκαίνια.
Ο πρωθυπουργός της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, εγκαινίασε την Τρίτη την πρώτη υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα που συνδέει δύο ηπείρους, την Ασία με την Ευρώπη, υλοποιώντας ένα αμφιλεγόμενο σχέδιο που αποτελούσε όνειρο των σουλτάνων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Το Μαρμαράι, το «έργο του αιώνα» όπως το χαρακτηρίζουν οι τουρκικές αρχές, είναι μια σήραγγα μήκους 14 χιλιομέτρων, τμήμα της οποίας, μήκους 1.400 μέτρων, περνά κάτω από τον Βόσπορο και συνδέει πλέον την ασιατική με την ευρωπαϊκή Τουρκία μέσα σε μόλις 4 λεπτά.
«Το Μαρμαράι, που ήταν ένα όνειρο 150 ετών, έγινε επιτέλους πραγματικότητα», δήλωσε ο τούρκος πρωθυπουργός στην επίσημη τελετή των εγκαινίων, ενώπιον πλήθους πολλών χιλιάδων κατοίκων της Κωνσταντινούπολης, οι οποίοι είχαν συγκεντρωθεί στην πλατεία Ουσκουντάρ, στην ασιατική πλευρά της πόλης. «Ενώνουμε τις δύο ηπείρους και τους λαούς αυτών των δύο ηπείρων», πρόσθεσε.
Τα εγκαίνια του έργου, το κόστος του οποίου έφτασε τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, έγιναν ανήμερα της επετείου από την εγκαθίδρυση της δημοκρατίας στην Τουρκία, στις 29 Οκτωβρίου 1923.
Πηγή:
- Marmaray Tunnel Construction
https://www.youtube.com/watch?v=46Qp1W1M6YU
- Marmaray Tunnel: Joining Continents Under The Sea-Turkey Train [IGEO TV]
https://www.youtube.com/watch?v=kJd2qpBDiDI
- Europe and Asia joined by Marmaray tunnel under the Bosphorus Strait
https://www.youtube.com/watch?v=CfIJUaKSfzw
- Τούνελ Μαρμαρά: Ευρώπη - Ασία σε τέσσερα λεπτά
https://youtu.be/qqgv4wd3hK4
- Κόπηκε η «κόκκινη κορδέλα» της σιδηροδρομικής σήραγγας του Μαρμαρά
https://youtu.be/J0tF51n8d0Y
- Marmaray Tunnel
https://en.wikipedia.org/wiki/Marmaray_Tunnel
- Την υπόγεια σήραγγα που συνδέει Ασία και Ευρώπη εγκαινίασε ο Ερντογάν
https://www.naftemporiki.gr/story/722137
- https://www.digitallife.com.cy/egkainia-gia-tin-upothalassia-sidirodromiki-siragga-tou-vosporou-53183
Το 1860 ο Αμπντούλ Μετζίντ ήταν ο πρώτος που είχε την ιδέα. Τριάντα χρόνια μετά, ο Αμπντούλ Χαμίντ ζήτησε από Γάλλους μηχανικούς να του ετοιμάσουν προσχέδια του έργου.
Πάνω από 100 χρόνια αργότερα, το Τούνελ του Μαρμαρά διασυνδέει 76 χιλιόμετρα σιδηρόδρομου και δεκάδες σιδηροδρομικούς σταθμούς. Διευκολύνει τις μεταφορές των 15 εκατομμυρίων κατοίκων της Κωνσταντινούπολης, και κυρίως των δύο εκατομμυρίων πολιτών που διασχίζουν καθημερινά το Βόσπορο. Πλέον, θα καλύπτουν την απόσταση σε μόλις τέσσερα λεπτά.
Οι εργασίες εκσκαφής της σήραγγας ξεκίνησαν το 2004, με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων αλλά και της Τράπεζας της Ιαπωνίας για τη Διεθνή Συνεργασία, που συνέβαλε στο έργο με 735 εκατομμύρια ευρώ. Τις εργασίες ανέλαβε κοινοπραξία κυρίως τουρκικών και ιαπωνικών εταιρειών.
Το συνολικό μήκος του τούνελ είναι 13,6 χιλιόμετρα. 1,4 χιλιόμετρα είναι υποθαλάσσια. Το έργο κόστισε 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ και δυνατότητα μεταφοράς 1,5 εκατομμυρίου επιβατών την ημέρα. Έτοιμη ήδη, η σήραγγα είναι ουσιαστικά ένας διπλός σωλήνας. Το υποθαλάσσιο τμήμα ξεπερνά σε βάθος τα 60 μέτρα. Έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ανθεκτικό σε σεισμό μεγέθους 9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Βρίσκεται όμως σε απόσταση μόλις 20 χιλιομέτρων από το ρήγμα της Βόρειας Ανατολίας, και οι σεισμολόγοι εκτιμούν πως ένας τόσο μεγάλος σεισμός είναι πιθανό ενδεχόμενο μέσα στα επόμενα τριάντα χρόνια.
Ο σταθμός Γενί Καπί, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης, έκρυβε αρχαιολογικούς θησαυρούς του Βυζαντίου. Τα έργα έφεραν στο φως 13 ναυάγια φορτωμένα με αμφορείς και χιλιάδες άλλα πολύτιμα αντικείμενα.
Δείτε τα βίντεο:
Marmaray Tunnel Construction
Marmaray Tunnel: Joining Continents Under The Sea-Turkey Train [IGEO TV]
Europe and Asia joined by Marmaray tunnel under the Bosphorus Strait
Τούνελ Μαρμαρά: Ευρώπη - Ασία σε τέσσερα λεπτά
Κόπηκε η «κόκκινη κορδέλα» της σιδηροδρομικής σήραγγας του Μαρμαρά
Την υπόγεια σήραγγα που συνδέει Ασία και Ευρώπη εγκαινίασε ο Ερντογάν, στις 29 Οκτωβρίου 2013:
Σχέδιο με ιστορία 150 ετών έγινε πράξη
Τα εγκαίνια του έργου, το κόστος του οποίου έφτασε τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, έγιναν ανήμερα της επετείου από την εγκαθίδρυση της δημοκρατίας στην Τουρκία. Φωτογραφία από τα εγκαίνια.
Ο πρωθυπουργός της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, εγκαινίασε την Τρίτη την πρώτη υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα που συνδέει δύο ηπείρους, την Ασία με την Ευρώπη, υλοποιώντας ένα αμφιλεγόμενο σχέδιο που αποτελούσε όνειρο των σουλτάνων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Το Μαρμαράι, το «έργο του αιώνα» όπως το χαρακτηρίζουν οι τουρκικές αρχές, είναι μια σήραγγα μήκους 14 χιλιομέτρων, τμήμα της οποίας, μήκους 1.400 μέτρων, περνά κάτω από τον Βόσπορο και συνδέει πλέον την ασιατική με την ευρωπαϊκή Τουρκία μέσα σε μόλις 4 λεπτά.
«Το Μαρμαράι, που ήταν ένα όνειρο 150 ετών, έγινε επιτέλους πραγματικότητα», δήλωσε ο τούρκος πρωθυπουργός στην επίσημη τελετή των εγκαινίων, ενώπιον πλήθους πολλών χιλιάδων κατοίκων της Κωνσταντινούπολης, οι οποίοι είχαν συγκεντρωθεί στην πλατεία Ουσκουντάρ, στην ασιατική πλευρά της πόλης. «Ενώνουμε τις δύο ηπείρους και τους λαούς αυτών των δύο ηπείρων», πρόσθεσε.
Τα εγκαίνια του έργου, το κόστος του οποίου έφτασε τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, έγιναν ανήμερα της επετείου από την εγκαθίδρυση της δημοκρατίας στην Τουρκία, στις 29 Οκτωβρίου 1923.
Πηγή:
- Marmaray Tunnel Construction
https://www.youtube.com/watch?v=46Qp1W1M6YU
- Marmaray Tunnel: Joining Continents Under The Sea-Turkey Train [IGEO TV]
https://www.youtube.com/watch?v=kJd2qpBDiDI
- Europe and Asia joined by Marmaray tunnel under the Bosphorus Strait
https://www.youtube.com/watch?v=CfIJUaKSfzw
- Τούνελ Μαρμαρά: Ευρώπη - Ασία σε τέσσερα λεπτά
https://youtu.be/qqgv4wd3hK4
- Κόπηκε η «κόκκινη κορδέλα» της σιδηροδρομικής σήραγγας του Μαρμαρά
https://youtu.be/J0tF51n8d0Y
- Marmaray Tunnel
https://en.wikipedia.org/wiki/Marmaray_Tunnel
- Την υπόγεια σήραγγα που συνδέει Ασία και Ευρώπη εγκαινίασε ο Ερντογάν
https://www.naftemporiki.gr/story/722137
- https://www.digitallife.com.cy/egkainia-gia-tin-upothalassia-sidirodromiki-siragga-tou-vosporou-53183
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου