Προθεσμία μέχρι τις 30 Απριλίου έχει η Ελλάδα από την Κομισιόν για να ολοκληρώσει τα έργα στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, που άρχισαν το... μακρινό 2006 και έχουν κόστος σχεδόν 1 δισ. ευρώ.
Προθεσμία μέχρι τις 30 Απριλίου έλαβε χθες η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να ολοκληρώσει τα έργα υποδομής στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη. Σε διαφορετική περίπτωση η χώρα μας θα κληθεί να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια που προσεγγίζουν τα 250 εκατ. ευρώ!
Στην ΕΡΓΟΣΕ, που προωθεί τα έργα σε μήκος περίπου 71 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη (λίγο μετά τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αιγίου), εμφανίζονται καθησυχαστικοί. Έχουν, ωστόσο σοβαρό πονοκέφαλο με τα έργα ηλεκτροκίνησης αφού όπως φαίνεται ο διαγωνισμός, προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ, θα επαναπροκηρυχθεί εξαιτίας αλληλοπροσφυγών μεταξύ εργολάβων.
Τα έργα στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη ξεκίνησαν το 2006 και το συνολικό κόστους του νέου σιδηροδρομικού άξονα προσεγγίζει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, μέσω σειράς εργολαβιών. Οι εργολαβίες για τα έργα υποδομής – επιδομής είναι σχεδόν ολοκληρωμένες γι’ αυτό και στην ΕΡΓΟΣΕ θεωρούν πως θα καλύψουν τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για περάτωση των έργων μέχρι το τέλος Απριλίου.
Τα έργα περιλαμβάνουν έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, οκτώ σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 2.150 μέτρων, δεκατρία τμήματα με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος (Cut & Cover) συνολικού μήκους 1.710 μέτρων, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Περιλαμβάνει, επίσης, των κατασκευή τριών Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ξυλοκάστρου, Ακράτας, και Αιγίου) και έξι στάσεων (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς στην περιοχή Δερβενίου, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης).
Στο υπουργείο Υποδομών και στον ΟΣΕ καλούνται να λάβουν οριστικές αποφάσεις και με τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας εν μέσω αντιδράσεων από τη δημοτική αρχή της πόλης που επιθυμεί την κατασκευή υπόγειας γραμμής που θα ξεκινά λίγο μετά το Ρίο. Από το Αίγιο (Ροδοδάφνη) μέχρι την περιοχή του Ρίου, μήκους 32 χιλιομέτρων είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου και υλοποιούνται μέσω μίας εργολαβίας, προϋπολογισμού 293 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί τα έργα υποδομής στο υποτμήμα Αίγιο – Ψαθόπυργος και εργολαβίας, προϋπολογισμού 96 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί τα έργα υποδομής της γραμμής στο υποτμήμα Ψαθόπυργος – Μποζαΐτικα Πάτρας.
Για την ολοκλήρωση της νέας γραμμής, δηλαδή για τις εργασίες επιδομής, σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροκίνησης και κατασκευής σταθμών/στάσεων προγραμματίζεται να δημοπρατηθούν δύο ακόμη εργολαβίες για τα τμήματα Αίγιο – Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο.
Πηγή:
- «Πρόστιμο» 250 εκατ. αν χάσουμε το... τρένο για τη Ροδοδάφνη
https://www.businessdaily.gr/oikonomia/8910_prostimo-250-ekat-hasoyme-treno-gia-ti-rododafni
Προθεσμία μέχρι τις 30 Απριλίου έλαβε χθες η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να ολοκληρώσει τα έργα υποδομής στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη. Σε διαφορετική περίπτωση η χώρα μας θα κληθεί να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια που προσεγγίζουν τα 250 εκατ. ευρώ!
Στην ΕΡΓΟΣΕ, που προωθεί τα έργα σε μήκος περίπου 71 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη (λίγο μετά τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αιγίου), εμφανίζονται καθησυχαστικοί. Έχουν, ωστόσο σοβαρό πονοκέφαλο με τα έργα ηλεκτροκίνησης αφού όπως φαίνεται ο διαγωνισμός, προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ, θα επαναπροκηρυχθεί εξαιτίας αλληλοπροσφυγών μεταξύ εργολάβων.
Τα έργα στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη ξεκίνησαν το 2006 και το συνολικό κόστους του νέου σιδηροδρομικού άξονα προσεγγίζει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, μέσω σειράς εργολαβιών. Οι εργολαβίες για τα έργα υποδομής – επιδομής είναι σχεδόν ολοκληρωμένες γι’ αυτό και στην ΕΡΓΟΣΕ θεωρούν πως θα καλύψουν τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για περάτωση των έργων μέχρι το τέλος Απριλίου.
Τα έργα περιλαμβάνουν έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, οκτώ σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 2.150 μέτρων, δεκατρία τμήματα με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος (Cut & Cover) συνολικού μήκους 1.710 μέτρων, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Περιλαμβάνει, επίσης, των κατασκευή τριών Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ξυλοκάστρου, Ακράτας, και Αιγίου) και έξι στάσεων (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς στην περιοχή Δερβενίου, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης).
Στο υπουργείο Υποδομών και στον ΟΣΕ καλούνται να λάβουν οριστικές αποφάσεις και με τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας εν μέσω αντιδράσεων από τη δημοτική αρχή της πόλης που επιθυμεί την κατασκευή υπόγειας γραμμής που θα ξεκινά λίγο μετά το Ρίο. Από το Αίγιο (Ροδοδάφνη) μέχρι την περιοχή του Ρίου, μήκους 32 χιλιομέτρων είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου και υλοποιούνται μέσω μίας εργολαβίας, προϋπολογισμού 293 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί τα έργα υποδομής στο υποτμήμα Αίγιο – Ψαθόπυργος και εργολαβίας, προϋπολογισμού 96 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί τα έργα υποδομής της γραμμής στο υποτμήμα Ψαθόπυργος – Μποζαΐτικα Πάτρας.
Για την ολοκλήρωση της νέας γραμμής, δηλαδή για τις εργασίες επιδομής, σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροκίνησης και κατασκευής σταθμών/στάσεων προγραμματίζεται να δημοπρατηθούν δύο ακόμη εργολαβίες για τα τμήματα Αίγιο – Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο.
Πηγή:
- «Πρόστιμο» 250 εκατ. αν χάσουμε το... τρένο για τη Ροδοδάφνη
https://www.businessdaily.gr/oikonomia/8910_prostimo-250-ekat-hasoyme-treno-gia-ti-rododafni
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου