Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Γνωρίστε μαζί μας τις νέες εταιρείες που έφερε η απελευθέρωση του σιδηροδρόμου

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, που θεσμοθετήθηκε με νομοσχέδιο το 2016 κατ’ εφαρμογή κοινοτικής οδηγίας, έχει προσελκύσει νέους παίκτες στη συγκεκριμένη αγορά. Όπως ανέφερε, χθες, η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων Ιωάννα Τσιαπαρίκου, στην παρουσίαση των πεπραγμένων του φορέα στην Ειδική μόνιμη επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας,  καταγράφεται αύξηση μεταφορικού έργου και έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.






Οι παίκτες


Σύμφωνα με την Τσιαπαρίκου, τέλη του 2015, χορηγήθηκε η πρώτη άδεια σιδηροδρομικής επιχείρησης σε ιδιωτική εταιρεία, την Rail Cargo Logistics Goldair,




ενώ το 2016 ακολούθησε η κινεζική Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl). Η πρώτη ξεκίνησε μέσα στο 2018 δρομολόγια, ενώ η Pearl αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, οπότε και τοποθετείται η υπογραφή της σύμβασης πρόσβασης με τον ΟΣΕ που έχει ως αντικείμενο τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής.










Μία ακόμη εταιρεία που είχε αδειοδοτηθεί είναι η Μάκιος Α.Ε. Ανήκει σε εταιρεία logistics με έδρα τη Θεσσαλονίκη που έχει στο χαρτοφυλάκιό της δύο αποθηκευτικά κέντρα.












Στη ΡΑΣ έχουν κοινοποιηθεί και δύο ευρωπαϊκές άδειες ρουμάνικων εταιρειών. H πρώτη αφορά τη Grup Feroviar Roman, που ανήκει στον ομώνυμο ιδιωτικό ρουμάνικο όμιλο σιδηροδρομικών μεταφορών και ελέγχεται από το σχήμα Grampet group που δραστηριοποιείται σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Γερμανία, Αυστρία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Ουκρανία και Μολδοβία. Και η δεύτερη προέρχεται από τη Teflon Logistica Feroviara.

Τα καρφιά στον ΟΣΕ

Όπως ανέφερε η πρόεδρος της ΡΑΣ, ο ΟΣΕ παραλείπει συστηματικά να δημοσιεύσει έγκαιρα τη δήλωση δικτύου, το έγγραφο δηλαδή που περιγράφει λεπτομερώς τις παρεχόμενες υπηρεσίες του οργανισμού σε όσες εταιρείες επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.   "Στο τέλος του 2017, μετά από επίμονες προσπάθειες της ΡΑΣ, δημοσιεύθηκαν οι δηλώσεις δικτύου το 2018 και 2019 και για πρώτη φορά με τη δημοσίευση της δήλωσης του δικτύου 19, το Δεκέμβριο του 2017, τηρήθηκε από το διαχειριστή της υποδομής, η προβλεπόμενη από τη νομοθεσία ημερομηνίας δημοσίευσης” ανέφερε.


Όπως εξήγησε η Τσιαπαρίκου, η δήλωση δικτύου δημοσιεύεται δύο χρόνια πριν. Δηλαδή, στο τέλος του 2018, θα πρέπει δημοσιευθεί η δήλωση δικτύου για το 2020, προκειμένου να υπάρχει η διαφάνεια στην αγορά και όλοι οι εμπλεκόμενοι να γνωρίζουν τις λεπτομέρειες πρόσβασης στην σιδηροδρομική αγορά. "Για πρώτη φορά, η σωστή ημερομηνία, τηρήθηκε τον Δεκέμβριο του 2017, όπου δημοσιεύθηκε η δήλωση δικτύου του 2019” διευκρίνισε.

Την ίδια στιγμή, η ΡΑΕ έχει ζητήσει από τον ΟΣΕ διευκρινίσεις σχετικά με την μέθοδο με την οποία υπολογίζει το άμεσο κόστος χρήσης των σιδηροδρομικών υποδομών και των εγκαταστάσεων με στόχο η μεθοδολογία αυτή να προσαρμοστει στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής οδηγίας 909.

Οι νέοι μηχανοδηγοί

Στο πεδίο αρμοδιοτήτων της ΡΑΣ εντάσσεται η πιστοποίηση των εκπαιδευτικών κέντρων για μηχανοδηγούς και η πιστοποίηση των εκπαιδευτών και εξεταστών, λόγω του τεχνικού χαρακτήρα που εμπεριέχεται στην πιστοποίηση τους. Πλέον, σύμφωνα με όσα είπε η πρόεδρος της ρυθμιστικής αρχής, η σχολή ήδη "λειτουργεί και εκπαιδεύει νεοπροσληφθέντες πια μηχανοδηγούς, στον αριθμό πάνω από 80 αυτή τη στιγμή, οι οποίοι μετά από ένα χρόνο εκπαίδευσης περίπου θα είναι έτοιμοι να στελεχώσουν τόσο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς επίκεινται και συνεχώς συνταξιοδοτήσεις του γερασμένου προσωπικού της, αλλά και τις νέες εταιρείες, οι οποίες θέλουν να εισέλθουν στην αγορά, ώστε να αρθούν οριστικά οι στρεβλώσεις στο πεδίο της απελευθερωμένης αγοράς”.

Πηγή:
-  Ποιες νέες εταιρείες έφερε η απελευθέρωση του σιδηροδρόμου
http://www.capital.gr/epixeiriseis/3327534/poies-nees-etaireies-efere-i-apeleutherosi-tou-sidirodromou

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου