Άνοδο του κύκλου εργασιών και συρρίκνωση ζημιών παρουσίασε η ΕΕΣΣΤΥ το 2017, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του περσινού έτους που εγκρίθηκαν πριν από μερικές ημέρες.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με αυτές, ο κύκλος εργασιών ανήλθε πέρσι στα 32,72 εκατ. ευρώ, έναντι 24,25 εκατ. το 2016, ενώ οι ζημιές μετά από φόρους συρρικνώθηκαν στα 0,10 εκατ., έναντι 5,12 εκατ. το 2016.
Σημαντικό ρόλο στην βελτίωση των αποτελεσμάτων, όπως αναφέρει η ΕΕΣΣΤΥ, διαδραμάτισαν, τόσο η αύξηση του έργου συντήρησης, όσο και η ενεργοποίηση της νέας σύμβασης μεταξύ ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία τέθηκε σε ισχύ από τις 14.9.2017.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αποτελεί τον βασικό πελάτη της ΕΕΣΣΤΥ, αυξήθηκαν κατά 8,42 εκατ. ή κατά 36,18% περίπου.
Σημειώνεται ότι, στα τέλη Οκτωβρίου, υπογράφτηκε η σύμβαση πώλησης του 100% της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατ. ευρώ, μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές. Εφόσον εγκριθεί η συναλλαγή, τότε η ΕΕΣΣΤΥ καθίσταται υπό τον έλεγχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία – με τη σειρά της – ανήκει στον ιταλικό όμιλο της FSI.
Εντός του έτους 2018, σύμφωνα με την ΕΕΣΣΤΥ, ολοκληρώθηκε:
-η σύναψη σύμβασης με την Rail Cargo Logistics Goldair για την συντήρηση του τροχαίου υλικού, το οποίο η RCLG έχει μισθώσει από την ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και την ανάταξη του οποίου έχει αναλάβει η ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ για λογαριασμό της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ.
Εντός του έτους 2018 έχει προγραμματιστεί:
-Σύναψη σύμβασης με τη ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ για το έργο της ανάταξης του υπόλοιπου τμήματος του μη ενοικιαζόμενου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ τροχαίου υλικού.
-Σύναψη σύμβασης με την Piraeus Europe Asia Rail Logistics «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας» (PEARL S.A.) για την συντήρηση των μονάδων του τροχαίου υλικού που έχει στην κατοχή της.
-Η πραγματοποίηση τμήματος των εργασιών της εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, κάτι που ενώ αναμενόταν να ξεκινήσει μετά την μεταβίβαση των μετοχών των δύο εταιρειών, έχει καθυστερήσει με ευθύνη των ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ.
-Η σύναψη συμβάσεων συντήρησης και παροχής υπηρεσιών διαχείρισης του τροχαίου υλικού των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών των σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, αλλά και στο εξωτερικό, αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ.
-Η ανάληψη από την ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ εργασιών των παρακάτω ειδών, αναμένοντας την προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών από την ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ:
* Βελτίωση και αναβάθμιση του τροχαίου υλικού για την κάλυψη των αναγκών, όσο εξελίσσονται τα έργα ηλεκτροκίνησης.
Ενδεικτικά η δράση αυτή περιλαμβάνει:
α) Την μετατροπή ενός αριθμού θερμικών δηζελαμαξών ΑDtranz και συρμών Railbus σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα.
β) Την επισκευή, τον εξοπλισμό και την επαναφορά σε λειτουργική κατάσταση δέκα τουλάχιστον Ηλεκτραμαξών και τριών ακίνητων Ηλεκτραυτοκινήτων.
* Εκτέλεση λειτουργικών και αισθητικών αναβαθμίσεων στο υφιστάμενο τροχαίο υλικό (π.χ. αντικατάσταση – αναβάθμιση των τουαλετών των επιβαταμαξών, εγκατάσταση συστήματος ανίχνευσης διάσπασης συρμών στις Δ/Η MLW, αναβάθμιση εσωτερικών χώρων επιβατών σε συρμούς μικρών και μεγάλων αποστάσεων).
* Μετασκευή τριών ή τεσσάρων Φ/Α σε σιδηροδρομικά πυροσβεστικά οχήματα.
Πηγή:
- Άνοδο του κύκλου εργασιών και συρρίκνωση ζημιών παρουσίασε η ΕΕΣΣΤΥ το 2017
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%85%CF%81%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%BD/
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με αυτές, ο κύκλος εργασιών ανήλθε πέρσι στα 32,72 εκατ. ευρώ, έναντι 24,25 εκατ. το 2016, ενώ οι ζημιές μετά από φόρους συρρικνώθηκαν στα 0,10 εκατ., έναντι 5,12 εκατ. το 2016.
Σημαντικό ρόλο στην βελτίωση των αποτελεσμάτων, όπως αναφέρει η ΕΕΣΣΤΥ, διαδραμάτισαν, τόσο η αύξηση του έργου συντήρησης, όσο και η ενεργοποίηση της νέας σύμβασης μεταξύ ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία τέθηκε σε ισχύ από τις 14.9.2017.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αποτελεί τον βασικό πελάτη της ΕΕΣΣΤΥ, αυξήθηκαν κατά 8,42 εκατ. ή κατά 36,18% περίπου.
Σημειώνεται ότι, στα τέλη Οκτωβρίου, υπογράφτηκε η σύμβαση πώλησης του 100% της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατ. ευρώ, μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές. Εφόσον εγκριθεί η συναλλαγή, τότε η ΕΕΣΣΤΥ καθίσταται υπό τον έλεγχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία – με τη σειρά της – ανήκει στον ιταλικό όμιλο της FSI.
Εντός του έτους 2018, σύμφωνα με την ΕΕΣΣΤΥ, ολοκληρώθηκε:
-η σύναψη σύμβασης με την Rail Cargo Logistics Goldair για την συντήρηση του τροχαίου υλικού, το οποίο η RCLG έχει μισθώσει από την ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και την ανάταξη του οποίου έχει αναλάβει η ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ για λογαριασμό της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ.
Εντός του έτους 2018 έχει προγραμματιστεί:
-Σύναψη σύμβασης με τη ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ για το έργο της ανάταξης του υπόλοιπου τμήματος του μη ενοικιαζόμενου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ τροχαίου υλικού.
-Σύναψη σύμβασης με την Piraeus Europe Asia Rail Logistics «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας» (PEARL S.A.) για την συντήρηση των μονάδων του τροχαίου υλικού που έχει στην κατοχή της.
-Η πραγματοποίηση τμήματος των εργασιών της εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, κάτι που ενώ αναμενόταν να ξεκινήσει μετά την μεταβίβαση των μετοχών των δύο εταιρειών, έχει καθυστερήσει με ευθύνη των ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ.
-Η σύναψη συμβάσεων συντήρησης και παροχής υπηρεσιών διαχείρισης του τροχαίου υλικού των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών των σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, αλλά και στο εξωτερικό, αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ.
-Η ανάληψη από την ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ εργασιών των παρακάτω ειδών, αναμένοντας την προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών από την ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ:
* Βελτίωση και αναβάθμιση του τροχαίου υλικού για την κάλυψη των αναγκών, όσο εξελίσσονται τα έργα ηλεκτροκίνησης.
Ενδεικτικά η δράση αυτή περιλαμβάνει:
α) Την μετατροπή ενός αριθμού θερμικών δηζελαμαξών ΑDtranz και συρμών Railbus σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα.
β) Την επισκευή, τον εξοπλισμό και την επαναφορά σε λειτουργική κατάσταση δέκα τουλάχιστον Ηλεκτραμαξών και τριών ακίνητων Ηλεκτραυτοκινήτων.
* Εκτέλεση λειτουργικών και αισθητικών αναβαθμίσεων στο υφιστάμενο τροχαίο υλικό (π.χ. αντικατάσταση – αναβάθμιση των τουαλετών των επιβαταμαξών, εγκατάσταση συστήματος ανίχνευσης διάσπασης συρμών στις Δ/Η MLW, αναβάθμιση εσωτερικών χώρων επιβατών σε συρμούς μικρών και μεγάλων αποστάσεων).
* Μετασκευή τριών ή τεσσάρων Φ/Α σε σιδηροδρομικά πυροσβεστικά οχήματα.
Πηγή:
- Άνοδο του κύκλου εργασιών και συρρίκνωση ζημιών παρουσίασε η ΕΕΣΣΤΥ το 2017
https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%85%CF%81%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%BD/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου