Με απρόοπτα και ταλαιπωρία για πολλούς επιβάτες, μεταξύ των οποίων και ξένοι τουρίστες, ξεκίνησαν από σήμερα το πρωί να εφαρμόζονται τα νέα δρομολόγια του Μετρό προς το Αεροδρόμιο.
Από σήμερα 1 Νοεμβρίου, όλα τα δρομολόγια του Μετρό προς τους σταθμούς Παλλήνη, Κάντζα, Κορωπί και Αεροδρόμιο ξεκινούν από το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου τερματίζουν και τα δρομολόγια που ξεκινούν από το Αεροδρόμιο.
Μερικές παρατηρήσεις της πρώτης ημέρας:
Όλοι οι συρμοί από Αγία Μαρίνα πλέον τερματίζουν στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας, με τη διαφορά πως χρησιμοποιούν την αποβάθρα της καθόδου (προς Αγία Μαρίνα) ώστε να μπορούν να ξεκινούν άμεσα προς την αντίθετη κατεύθυνση. Κατά συνέπεια, οι επιβάτες προς Αεροδρόμιο πρέπει υποχρεωτικά να περάσουν στην απέναντι αποβάθρα.
Ομοίως, οι συρμοί από Αεροδρόμιο που πλέον τερματίζουν στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας χρησιμοποιούν την αποβάθρα της ανόδου (προς Αεροδρόμιο). Το αποτέλεσμα είναι το 99% των επιβατών που φτάνουν από Αεροδρόμιο να πρέπει υποχρεωτικά κι αυτοί να περάσουν στην απέναντι αποβάθρα.
Η όλη διαδικασία παραπέμπει σε ένα άσχημα χορογραφημένο καψώνι από την ΣΤΑΣΥ προς τους επιβάτες. Οι επιβάτες πρέπει να πάρουν τις αποσκευές τους, να ανέβουν τις κυλιόμενες, να κατέβουν από την απέναντι αποβάθρα και να πάρουν τον επόμενο συρμό.
Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η πληροφόρηση. Αν και γίνονται ανακοινώσεις ανά 5 περίπου λεπτά, δεν ξέρουμε κατά πόσο επαρκούν για την ενημέρωση των επιβατών. Όταν οι συρμοί φτάνουν στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας οι οδηγοί επίσης κάνουν και πάλι ανακοίνωση (η οποία συχνά δεν ακούγεται ή γίνεται σε άπταιστα ελληνοαγγλικά). Γιατί οι ανακοινώσεις δεν είναι προηχογραφημένες αφού υποτίθεται πως η αλλαγή είναι μόνιμη;
Πολλοί επιβάτες -κυρίως ξένοι τουρίστες- δεν καταλαβαίνουν ότι πρέπει υποχρεωτικά να αποβιβαστούν στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας. Είδαμε περίπτωση που τουρίστες ερχόμενοι από το Αεροδρόμιο γύρισαν στο σταθμό της Παλλήνης γιατί νόμιζαν ότι το τρένο θα πήγαινε κατευθείαν στο κέντρο.
Ο σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας δεν έχει κατασκευαστεί για να εξυπηρετεί μόνιμα τέτοιου είδους μετεπιβιβάσεις. Σε κάθε αποβάθρα υπάρχει μόλις μία κυλιόμενη σκάλα ανά κατεύθυνση.
Επίσης αν και μόνιμος τερματικός σταθμός από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του δεν έχει κεντρική αποβάθρα (τύπου νησίδας) κάτι το οποίο θα διευκόλυνε κατά πολύ τις μετεπιβιβάσεις.
Στους επίγειους σταθμούς του Μετρό/Προαστιακού, τα δρομολόγια του Μετρό αναφέρονται ακόμα στις οθόνες να έχουν κατεύθυνση «Αγία Μαρίνα». Εκεί κουμάντο κάνει ο ΟΣΕ άρα αυτό μπορεί να αλλάξει σε καμιά πενταετία. (Θυμόμαστε τις πινακίδες “Προς Μοναστηράκι” χρόνια μετά την παράδοση της επέκτασης προς Αιγάλεω). Το πρόβλημα εδώ είναι πως οι επιβάτες δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να πάρουν και τον Προαστιακό για να φτάσουν ως το σταθμό Δουκ. Πλακεντίας (ή μέχρι και την Αθήνα) και δεν είναι απαραίτητο να περιμένουν υποχρεωτικά το Μετρό.
Όπως και τα περασμένα χρόνια, φτάνοντας στο σταθμό της Πλακεντίας δεν μπορείς με μια ματιά να δεις κάπου αν σε συμφέρει να περιμένεις το Μετρό ή τον Προαστιακό προς Αεροδρόμιο. Θα ήταν δύσκολο να μπουν οθόνες κοντά στα εκδοτήρια που να περιλαμβάνουν όλα τα δρομολόγια; Βέβαια ΣΤΑΣΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν επικοινωνούσαν όταν και οι δύο άνηκαν στο δημόσιο. Θα συνεργαστούν τώρα;
Γενικά για να μην ταλαιπωρηθείς πρέπει να είσαι καλά ενημερωμένος από πριν.
Ήρωες της ημέρας οι σεκιουριτάδες στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας. Εννοείται πως η ΣΤΑΣΥ δεν έστειλε δικό της προσωπικό για να βοηθήσει τους επιβάτες. Είναι γλυκιά η καρέκλα για τους δημόσιους υπαλλήλους…
Το μόνο θετικό της όλης υπόθεσης είναι πως όλοι οι επιβάτες προς/από το Αεροδρόμιο θα βλέπουν το έργο «Μετρώ» του μεγάλου Κώστα Βαρώτσου τρέχοντας για να αλλάξουν αποβάθρα.
Επίσης οι πινακίδες πληροφόρησης στο σταθμό Πλακεντίας (αποβάθρα προς Αγία Μαρίνα) μάλλον τώρα θα δουλεύουν πιο αποτελεσματικά δείχνοντας με ακρίβεια το πότε θα ξεκινήσει ο επόμενος συρμός (προηγουμένως δεν υπολογίζονταν τα εμβόλιμα δρομολόγια που έρχονταν από Αεροδρόμιο).
Η ΣΤΑΣΥ επισήμως δεν έχει ακόμα δικαιολογήσει την αλλαγή στα δρομολόγια αλλά φανταζόμαστε πως αυτό θα γίνει αργά ή γρήγορα μέσα από κάποια συνέντευξη. Δική μας γνώμη -όποια και να είναι η δικαιολογία- είναι πως οι επιβάτες υποβάλλονται σε καψώνι χωρίς κάποιο προφανές όφελος για το Μετρό.
Σημείωση: Εξαιτίας των νέων δρομολογίων, οι συρμοί που κάνουν το δρομολόγιο Αγία Μαρίνα – Δουκ. Πλακεντίας δεν κάνουν πια παλινδρόμηση στον επίσταθμο της Δουκ. Πλακεντίας αλλά αφικνούνται στην αποβάθρα της καθόδου από όπου και αναχωρούν. Με αυτό τον τρόπο κερδίζουν λίγα λεπτά σε κάθε δρομολόγιο (ίσως 3-4) κάτι που ενδεχομένως μεταφράζεται σε μικρότερες συχνότητες για ολόκληρη τη γραμμή. Σε κάθε περίπτωση, η βέλτιστη λύση είναι η συντήρηση όλων των συρμών που είναι ακινητοποιημένοι και όχι το σπάσιμο των δρομολογίων που ταλαιπωρεί τους επιβάτες.
Πηγή:
- Αλλαγή δρομολογίων Μετρό: Ταλαιπωρία και καψώνια για τουρίστες και επιβάτες προς Αεροδρόμιο
Από σήμερα 1 Νοεμβρίου, όλα τα δρομολόγια του Μετρό προς τους σταθμούς Παλλήνη, Κάντζα, Κορωπί και Αεροδρόμιο ξεκινούν από το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου τερματίζουν και τα δρομολόγια που ξεκινούν από το Αεροδρόμιο.
Μερικές παρατηρήσεις της πρώτης ημέρας:
Όλοι οι συρμοί από Αγία Μαρίνα πλέον τερματίζουν στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας, με τη διαφορά πως χρησιμοποιούν την αποβάθρα της καθόδου (προς Αγία Μαρίνα) ώστε να μπορούν να ξεκινούν άμεσα προς την αντίθετη κατεύθυνση. Κατά συνέπεια, οι επιβάτες προς Αεροδρόμιο πρέπει υποχρεωτικά να περάσουν στην απέναντι αποβάθρα.
Ομοίως, οι συρμοί από Αεροδρόμιο που πλέον τερματίζουν στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας χρησιμοποιούν την αποβάθρα της ανόδου (προς Αεροδρόμιο). Το αποτέλεσμα είναι το 99% των επιβατών που φτάνουν από Αεροδρόμιο να πρέπει υποχρεωτικά κι αυτοί να περάσουν στην απέναντι αποβάθρα.
Η όλη διαδικασία παραπέμπει σε ένα άσχημα χορογραφημένο καψώνι από την ΣΤΑΣΥ προς τους επιβάτες. Οι επιβάτες πρέπει να πάρουν τις αποσκευές τους, να ανέβουν τις κυλιόμενες, να κατέβουν από την απέναντι αποβάθρα και να πάρουν τον επόμενο συρμό.
Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η πληροφόρηση. Αν και γίνονται ανακοινώσεις ανά 5 περίπου λεπτά, δεν ξέρουμε κατά πόσο επαρκούν για την ενημέρωση των επιβατών. Όταν οι συρμοί φτάνουν στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας οι οδηγοί επίσης κάνουν και πάλι ανακοίνωση (η οποία συχνά δεν ακούγεται ή γίνεται σε άπταιστα ελληνοαγγλικά). Γιατί οι ανακοινώσεις δεν είναι προηχογραφημένες αφού υποτίθεται πως η αλλαγή είναι μόνιμη;
Πολλοί επιβάτες -κυρίως ξένοι τουρίστες- δεν καταλαβαίνουν ότι πρέπει υποχρεωτικά να αποβιβαστούν στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας. Είδαμε περίπτωση που τουρίστες ερχόμενοι από το Αεροδρόμιο γύρισαν στο σταθμό της Παλλήνης γιατί νόμιζαν ότι το τρένο θα πήγαινε κατευθείαν στο κέντρο.
Ο σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας δεν έχει κατασκευαστεί για να εξυπηρετεί μόνιμα τέτοιου είδους μετεπιβιβάσεις. Σε κάθε αποβάθρα υπάρχει μόλις μία κυλιόμενη σκάλα ανά κατεύθυνση.
Επίσης αν και μόνιμος τερματικός σταθμός από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του δεν έχει κεντρική αποβάθρα (τύπου νησίδας) κάτι το οποίο θα διευκόλυνε κατά πολύ τις μετεπιβιβάσεις.
Στους επίγειους σταθμούς του Μετρό/Προαστιακού, τα δρομολόγια του Μετρό αναφέρονται ακόμα στις οθόνες να έχουν κατεύθυνση «Αγία Μαρίνα». Εκεί κουμάντο κάνει ο ΟΣΕ άρα αυτό μπορεί να αλλάξει σε καμιά πενταετία. (Θυμόμαστε τις πινακίδες “Προς Μοναστηράκι” χρόνια μετά την παράδοση της επέκτασης προς Αιγάλεω). Το πρόβλημα εδώ είναι πως οι επιβάτες δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να πάρουν και τον Προαστιακό για να φτάσουν ως το σταθμό Δουκ. Πλακεντίας (ή μέχρι και την Αθήνα) και δεν είναι απαραίτητο να περιμένουν υποχρεωτικά το Μετρό.
Όπως και τα περασμένα χρόνια, φτάνοντας στο σταθμό της Πλακεντίας δεν μπορείς με μια ματιά να δεις κάπου αν σε συμφέρει να περιμένεις το Μετρό ή τον Προαστιακό προς Αεροδρόμιο. Θα ήταν δύσκολο να μπουν οθόνες κοντά στα εκδοτήρια που να περιλαμβάνουν όλα τα δρομολόγια; Βέβαια ΣΤΑΣΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν επικοινωνούσαν όταν και οι δύο άνηκαν στο δημόσιο. Θα συνεργαστούν τώρα;
Γενικά για να μην ταλαιπωρηθείς πρέπει να είσαι καλά ενημερωμένος από πριν.
Ήρωες της ημέρας οι σεκιουριτάδες στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας. Εννοείται πως η ΣΤΑΣΥ δεν έστειλε δικό της προσωπικό για να βοηθήσει τους επιβάτες. Είναι γλυκιά η καρέκλα για τους δημόσιους υπαλλήλους…
Το μόνο θετικό της όλης υπόθεσης είναι πως όλοι οι επιβάτες προς/από το Αεροδρόμιο θα βλέπουν το έργο «Μετρώ» του μεγάλου Κώστα Βαρώτσου τρέχοντας για να αλλάξουν αποβάθρα.
Επίσης οι πινακίδες πληροφόρησης στο σταθμό Πλακεντίας (αποβάθρα προς Αγία Μαρίνα) μάλλον τώρα θα δουλεύουν πιο αποτελεσματικά δείχνοντας με ακρίβεια το πότε θα ξεκινήσει ο επόμενος συρμός (προηγουμένως δεν υπολογίζονταν τα εμβόλιμα δρομολόγια που έρχονταν από Αεροδρόμιο).
Η ΣΤΑΣΥ επισήμως δεν έχει ακόμα δικαιολογήσει την αλλαγή στα δρομολόγια αλλά φανταζόμαστε πως αυτό θα γίνει αργά ή γρήγορα μέσα από κάποια συνέντευξη. Δική μας γνώμη -όποια και να είναι η δικαιολογία- είναι πως οι επιβάτες υποβάλλονται σε καψώνι χωρίς κάποιο προφανές όφελος για το Μετρό.
Σημείωση: Εξαιτίας των νέων δρομολογίων, οι συρμοί που κάνουν το δρομολόγιο Αγία Μαρίνα – Δουκ. Πλακεντίας δεν κάνουν πια παλινδρόμηση στον επίσταθμο της Δουκ. Πλακεντίας αλλά αφικνούνται στην αποβάθρα της καθόδου από όπου και αναχωρούν. Με αυτό τον τρόπο κερδίζουν λίγα λεπτά σε κάθε δρομολόγιο (ίσως 3-4) κάτι που ενδεχομένως μεταφράζεται σε μικρότερες συχνότητες για ολόκληρη τη γραμμή. Σε κάθε περίπτωση, η βέλτιστη λύση είναι η συντήρηση όλων των συρμών που είναι ακινητοποιημένοι και όχι το σπάσιμο των δρομολογίων που ταλαιπωρεί τους επιβάτες.
Πηγή:
- Αλλαγή δρομολογίων Μετρό: Ταλαιπωρία και καψώνια για τουρίστες και επιβάτες προς Αεροδρόμιο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου