Λάβαμε και αναδημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή για τον προαστιακό Πατρών.
Το τελευταίο διάστημα αναπαράχθηκε για ακόμα μία φορά η είδηση ότι
ο Προαστιακός Πατρών θα ξεκινήσει τη λειτουργία του προς Κ. Αχαΐα έως το
τέλος του Α τετραμήνου του έτους 2019. Πόσες φορές είχαμε ακούσει κατά το
παρελθόν καταληκτικές ημερομηνίες για την έναρξη λειτουργίας της
επέκτασης; Καμία δεν επαληθεύτηκε. Γιατί λοιπόν να επαληθευτεί αυτή?
Καταρχήν, δεν έχει ξεκινήσει ακόμα η δεύτερη εργολαβία που αφορά
την εγκατάσταση των 30 ΑΣΙΔ (μπάρες) και την συντήρηση 2 εξ’ αυτών και η
οποία θα πρέπει να τελειώσει βάση προκήρυξης σε ένα χρόνο μαζί με την
πιστοποίηση για την καλή λειτουργία των συστημάτων. Αυτό και μόνο
μεταθέτει το χρόνο επέκτασης προς Κ. Αχαΐα το Νοέμβριο του 2019. Η πρώτη
εργολαβία τελείωσε μετά από περιπέτειες. Η γραμμή είναι έτοιμη (άριστα
συντηρημένη) ώστε να κυκλοφορήσουν τραίνα; Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι με
ένα μαγικό τρόπο ξεπερνιέται το εμπόδιο αυτό και η εργολαβία τελειώνει τον
Απρίλιο του 2019. Που θα βρεθεί το επιπλέον προσωπικό κίνησης
(μηχανοδηγοί + ελεγκτές) ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει τα δρομολόγια; Ναι
μεν υπήρξαν προσλήψεις μόνο σε μηχανοδηγούς αλλά χρειάζεται αρκετό
χρόνο (έως τώρα ήταν 18 μήνες) για να πάρουν το δίπλωμα. Ας υποθέσουμε
λοιπόν για ακόμα μία φορά ότι και αυτό το εμπόδιο ξεπερνιέται. Που θα
βρεθούν οι επιπλέον συρμοί ώστε να καλύψουν τα δρομολόγια έως την Κ.
Αχαΐα; Ναι μεν υπάρχουν αλλά είναι εκτός κυκλοφορίας εδώ και χρόνια με
σοβαρές ζημιές. Ο διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ για την ανάταξη δύο εξ’ αυτών
μαζί με το υπόλοιπο τροχαίο υλικό που αφορά τον άξονα Αθηνών –
Θεσσαλονίκης πήρε παράταση έως τον Δεκέμβριο. Θα μπορέσει ο εργολάβος
να επισκευάσει τους 2 συρμούς έως τέλος Απριλίου 2019; Επίσης ο ΟΣΕ θα
μπορέσει να διαθέσει επιπλέον προσωπικό (σταθμάρχες) για την εξασφάλιση
της κυκλοφορίας των συρμών προς Κ. Αχαΐα; Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα θελήσει να
κυκλοφορήσει τραίνα στο τμήμα αυτό;
Το θέμα λοιπόν δεν είναι και τόσο απλό ακόμα και αν η δεύτερη
εργολαβία παραδώσει σε χρόνο ρεκόρ το υποέργο για τα ΑΣΙΔ. Βάση των
σημερινών δεδομένων μία πιθανή ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων σε
πρώτη φάση έως τα Βραχνέικα μπορεί να είναι το καλοκαίρι του 2019 και
αυτό μόνο αν καταργηθούν τα σημερινά δρομολόγια προς Ρίον διότι δεν
υπάρχουν διαθέσιμα τραίνα και προσωπικά. Ευελπιστούμε να υπάρξουν
θετικές εξελίξεις στο άμεσο μέλλον και να ανατραπούν τα σημερινά δεδομένα
ώστε έστω και καθυστερημένα το τραίνο να σφυρίξει και πάλι προς τη Δυτική
Αχαΐα.
Με εκτίμηση
Ο Διαχειριστής της ομάδας του FB
“Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών”
Γκλαβάς Βασίλειος
ΤΕ Μηχανικός Η/Υ
Το τελευταίο διάστημα αναπαράχθηκε για ακόμα μία φορά η είδηση ότι
ο Προαστιακός Πατρών θα ξεκινήσει τη λειτουργία του προς Κ. Αχαΐα έως το
τέλος του Α τετραμήνου του έτους 2019. Πόσες φορές είχαμε ακούσει κατά το
παρελθόν καταληκτικές ημερομηνίες για την έναρξη λειτουργίας της
επέκτασης; Καμία δεν επαληθεύτηκε. Γιατί λοιπόν να επαληθευτεί αυτή?
Καταρχήν, δεν έχει ξεκινήσει ακόμα η δεύτερη εργολαβία που αφορά
την εγκατάσταση των 30 ΑΣΙΔ (μπάρες) και την συντήρηση 2 εξ’ αυτών και η
οποία θα πρέπει να τελειώσει βάση προκήρυξης σε ένα χρόνο μαζί με την
πιστοποίηση για την καλή λειτουργία των συστημάτων. Αυτό και μόνο
μεταθέτει το χρόνο επέκτασης προς Κ. Αχαΐα το Νοέμβριο του 2019. Η πρώτη
εργολαβία τελείωσε μετά από περιπέτειες. Η γραμμή είναι έτοιμη (άριστα
συντηρημένη) ώστε να κυκλοφορήσουν τραίνα; Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι με
ένα μαγικό τρόπο ξεπερνιέται το εμπόδιο αυτό και η εργολαβία τελειώνει τον
Απρίλιο του 2019. Που θα βρεθεί το επιπλέον προσωπικό κίνησης
(μηχανοδηγοί + ελεγκτές) ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει τα δρομολόγια; Ναι
μεν υπήρξαν προσλήψεις μόνο σε μηχανοδηγούς αλλά χρειάζεται αρκετό
χρόνο (έως τώρα ήταν 18 μήνες) για να πάρουν το δίπλωμα. Ας υποθέσουμε
λοιπόν για ακόμα μία φορά ότι και αυτό το εμπόδιο ξεπερνιέται. Που θα
βρεθούν οι επιπλέον συρμοί ώστε να καλύψουν τα δρομολόγια έως την Κ.
Αχαΐα; Ναι μεν υπάρχουν αλλά είναι εκτός κυκλοφορίας εδώ και χρόνια με
σοβαρές ζημιές. Ο διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ για την ανάταξη δύο εξ’ αυτών
μαζί με το υπόλοιπο τροχαίο υλικό που αφορά τον άξονα Αθηνών –
Θεσσαλονίκης πήρε παράταση έως τον Δεκέμβριο. Θα μπορέσει ο εργολάβος
να επισκευάσει τους 2 συρμούς έως τέλος Απριλίου 2019; Επίσης ο ΟΣΕ θα
μπορέσει να διαθέσει επιπλέον προσωπικό (σταθμάρχες) για την εξασφάλιση
της κυκλοφορίας των συρμών προς Κ. Αχαΐα; Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα θελήσει να
κυκλοφορήσει τραίνα στο τμήμα αυτό;
Το θέμα λοιπόν δεν είναι και τόσο απλό ακόμα και αν η δεύτερη
εργολαβία παραδώσει σε χρόνο ρεκόρ το υποέργο για τα ΑΣΙΔ. Βάση των
σημερινών δεδομένων μία πιθανή ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων σε
πρώτη φάση έως τα Βραχνέικα μπορεί να είναι το καλοκαίρι του 2019 και
αυτό μόνο αν καταργηθούν τα σημερινά δρομολόγια προς Ρίον διότι δεν
υπάρχουν διαθέσιμα τραίνα και προσωπικά. Ευελπιστούμε να υπάρξουν
θετικές εξελίξεις στο άμεσο μέλλον και να ανατραπούν τα σημερινά δεδομένα
ώστε έστω και καθυστερημένα το τραίνο να σφυρίξει και πάλι προς τη Δυτική
Αχαΐα.
Με εκτίμηση
Ο Διαχειριστής της ομάδας του FB
“Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών”
Γκλαβάς Βασίλειος
ΤΕ Μηχανικός Η/Υ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου