Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πρώτα η επέκταση προς δυτικά, μετά προς αεροδρόμιο

Πιέσεις για αναβολή του διαγωνισμού των ηλεκτρονικών διοδίων αποκάλυψε ο Χρ. Σπίρτζης. Προτεραιότητα οι επεκτάσεις του Μετρό προς τα δυτικά

«Πολλά συμφέροντα πιέζουν για να αναβληθεί ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων και ο λόγος που ασκούν πιέσεις είναι για να μειωθεί το τίμημα παραχώρησης της Εγνατίας Οδού», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης από τη Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας:

«Ο διαγωνισμός, που βρίσκεται στον αέρα εδώ και αρκετό καιρό, σε λίγες ημέρες ολοκληρώνεται ως προς την πρώτη φάση, εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Δώσαμε μία μικρή παράταση γιατί μας ζητήθηκε, αλλά ο διαγωνισμός θα γίνει, να το βάλουν όλοι αυτό καλά στο μυαλό τους».



Στα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη αναφέρθηκε ο Υπουργός από το Περιφερειακό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας, λέγοντας ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα πρέπει η Αττικό Μετρό Α.Ε., να ολοκληρώσει τις διαβουλεύσεις με τους δημάρχους της Δυτικής Θεσσαλονίκης για τις χωροθετήσεις των σταθμών στις δύο επεκτάσεις του Μετρό προς Δυτικά και συγκεκριμένα προς Αμπελοκήπους και Εύοσμο, αλλά και προς ΒΔ, προς Σταυρούπολη, Ευκαρπία και νοσοκομείο Παπαγεωργίου.  ( σ.σ. σταθμοί όπως Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ομόνοια, Πολίχνη, Σταυρούπολη, Αγία Βαρβάρα, Νεάπολη, επέκταση προς Παπαγεωργίου).

Σύμφωνα με τον Σπίρτζη, οι επεκτάσεις του Μετρό προς τα Δυτικά θα προηγηθούν της επέκτασης Ανατολικά, από τη Μίκρα και προς το Αεροδρόμιο ¨Μακεδονία¨, επειδή πρέπει να εξυπηρετηθούν οι πυκνοκατοικημένες δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης. Ειδικά για την βασική γραμμή του Μετρό ο υπουργός επανέλαβε ότι τέλος του 2019 θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει, με εξαίρεση τους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας».

Συνεργασία αστικών συγκοινωνιών με ΕΛΒΟ

Σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ ο κ. Σπίρτζης είπε ότι θα «συνεχίσουμε να σπάζουμε αυγά και κουμπαράδες, παρότι δεχόμαστε ως και προσωπικές επιθέσεις», κι αυτό επειδή η κυβέρνηση και ο νέος κρατικός ΟΑΣΘ «χάλασαν« το προηγούμενο αδιαφανές καθεστώς, που άφησε την πόλη χωρίς λεωφορεία και τον ΟΑΣΘ χωρίς χρήματα.

Για τον ΟΑΣΘ, αλλά και γενικότερα για τις αστικές συγκοινωνίες, η όποια αδειοδότηση για λεωφορεία, θα συνδέεται με την παραγωγική δομή της χώρας, που σημαίνει ότι θα συνδέεται με την ΕΛΒΟ, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Επεκτεινόμενος σε άλλα έργα ο Υπουργός είπε ότι σε τέσσερις μήνες θα δημοπρατηθεί ο Κόμβος της Λαγκαδά, ενώ σε τρεις μήνες θα δημοπρατηθεί και το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο», πριν την Ποτίδαια, ενώ «κάποια στιγμή θα πρέπει σε διαβούλευση να δούμε τι θα κάνουμε με την Εξωτερική Περιφερειακή».

Η ανάπτυξη των υποδομών, περιλαμβάνει και τις σιδηροδρομικές, με τη σύγχρονη σύνδεση Αθήνας- Θεσσαλονίκης να ολοκληρώνεται φέτος, ενώ τον Οκτώβριο του 2018 θα είναι έτοιμη η νέα γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης με ηλεκτροδότηση και ραδιοκάλυψη και, με σηματοδότηση την άνοιξη του 2019.

Οι μεταφορές συνδέονται άμεσα με τα logistcs και στο πλαισιο αυτό ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι στις 20 Απριλίου θα βγεί στον αέρα, από την ΓΑΙΑΟΣΕ, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου.

Νέες στρατηγικές δομές στη Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη και βόρεια Ελλάδα αποκτούν δύο νέες στρατηγικές δομές, στο πλαίσιο της προσπάθειας του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για τον στρατηγικό σχεδιασμό έργων, είπε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης από το βήμα του Περιφερειακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας.

Συγκεκριμένα θα επαναλειτουργήσει η Διεύθυνση Φυσικών Καταστροφών για τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ δημιουργείται μία νέα δομή, η Διεύθυνση Απαλλοτριώσεων για τη Βόρεια Ελλάδα, η οποία πέραν του ότι θα συνδράμει τους δήμους και τις Περιφέρειες, θα καταγράψει τις εκτάσεις που έχουν απαλλοτριωθεί, σε ποιές τιμές και τι απομένει να απαλλοτριωθεί, «για να μη συνεχιστεί το πάρτι με τις απαλλοτριώσεις».

Μεταξύ άλλων ο Υπουργός αναφέρθηκε και στα αιτήματα του Δήμου Θεσσαλονίκης, που θα ικανοποιηθούν, για τη δημιουργία ενός αυτοδιαχειριζόμενου πάρκου στην οδό Σβώλου, στην ανάπλαση της περιοχής γύρω από τον Ι.Ν. Αγίου Μηνά. Άλλα τρία αιτήματα που εξετάζει το Υπουργείο, είναι η διαπλάτυνση της Παλιάς Παραλίας με πεζόδρομο, η διάνοιξη της οδού Ψελλού στη Θεσσαλονίκη και η διάνοιξη της οδού Πόντου στην Καλαμαριά.

Πηγή:
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Πρώτα η επέκταση προς δυτικά, μετά προς αεροδρόμιο
http://www.voria.gr/article/metro-thessalonikis-prota-i-epektasi-pros-ditika-meta-pros-aerodromio

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου